בדיוק כמו שברור לכולכם שרכבת מעמיסה 40 אוטובוסים.
הרי שברור לכולם שאוטובוס מעמיס 30 רכבים פרטיים.
האווילות שבחשיבה לטובת הרכבים הפרטיים
חוזרת על עצמה אצל כל מקבלי ההחלטות שכולם נוסעי רכב
שברור להם שהבעיה הגדולה שפוקקת אותם זה "האוטובסים"
שנה שעברה ללא ספק מי שצפה על איזורי הפקקים יכל לראות - מלא רכבים פרטיים
שחוסמים מעט אוטובוסים מלהתקדם
וממילא חוסר יכולת של האוטובוסים להגיע ולאסוף את הנוסעים.
ישבו חכמי חלם שבעה ימים ושבעה לילות
והחליטו : יש רעיון!! נוסעי האוטובוסים?! נטרטר אותם עוד יותר. נשלח אותם ב-3 אוטובוסים ורכבת ופקקים. נוריד אותם מחוץ לשכונות וילכו ברגל.
ככה האוטובוסים לא יפריעו חלילה לתנועת הרכבים.
התוצאה של זה היא?!
עוד הכפלה והשלשה של כמות האנשים שישכרו טנדר/רכב ויעמיסו על הכבישים--
חשיבה נכונה ולא חלמאית מבינה שאוטובוס אחד מוריד 30 רכבים מהכביש
ולכן הפתרון הוא בדיוק הפוך -
הפיכת השימוש ברכב פרטי למסייטת.
והפיכת השימוש בתחבורה ציבורית למועדפת.
וזה כולל בפשטות - לסגור את כל הנתיבים הבעייתיים בפורים לתנועת רכב פרטי.
כן. את רחוב סורוצקין למשל.
את איזור הכניסה לעיר למשל.
ומי שגר שם? יצארך לחנות רחוק ולעשות שיקול מה עדיף - לעלות על אוטובוס ולהגיע ליעד
או ללכת ברגל לרכב שהוחנה במקום מותר לנסיעה - לנסוע - ללכת שוב ברגל...
הישועה לכבישים תבוא
ברגע שרכבים פרטיים יעדיפו לא לצאת
והאוטובוסים יהיו מועדפים.
במקום זה----
ברכב אתה תשב ברכב מיעד ליעד
באוטובוס זה ככה -
לך ברגל , עלה על שאטל הרביעי העמוס , הדחס ברכבת , עבוד לצאת מהתחנה , חכה כמה אוטובוסים בתחנה - הצלחת להדחף, סע באיטיות העיר מלאה ברכבים פרטיים , התחנה לכבוד פורים רחוקה מהיעד בנקודת איסוף - לך ברגל.
בקיצור - עדיף לקחת את הרכב או אם אין - לשלם לנהג ....
ולמלא עוד יותר את הכבישים
כדי ששנה הבאה יחליטו חכמי חלם שהפתרון המושלם הוא - אין אוטובוסים בעיר בכלל