תח"צ תחבורה ציבורית לירושלים בשושן פורים

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
על פי אחד הפירסומים אחד המוקדים בירושלים בפורים יהיה במסוף ארזים החדש
נכון לשבוע שעבר הוא עוד לא גמור בכלל ולא מוכן לשימוש, יתכן שהכוונה מהחניון שכבר פעיל ולא מהמסוף, או מהחניון הישן מעבר לכביש
בכל מקרה זה רעיון מבורך מוקד ממש על היציאה ולא בתוך העיר כמו סנהדריה וירמיהו
עוד מוקד יהיה בגבעת התחמושת
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ושיהיו מספיק שאטלים בתחנות המוצא
אחרת....
עדיף לחכות לשאטלים מאשר לאוטובוסים
שאטל שייסע מפאתי מודיעין למודיעין עילית, יחזור בתוך מקסימום 45 דקות. לאוטובוס שייסע מי-ם למוד"ע יקח 3 שעות (אם בכלל)
בנוסף יותר קל להגיע ממודיעין למודיעין עילית במונית או טנדר מאשר מי-ם במוצאי פורים (בין 300-600 ש"ח)
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אתם ראיתם את זה פעם?
כמי שרגיל לאוטובוסים, לראות אלפי איש בתחנה, ותוך דקות כולם על כלי התחבורה בדרך הביתה, זה מרגיש כמו קסם.
רכבת לוקחת בפעם אחת 30-40 אוטובוסים...
פלא שבבת אחת כולם "נעלמים"?
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
רכבת לא בנויה לראש החרדי בידוק בכניסה, קרוסלות מסתובבות, א"א לצעוק לנהג (ביטול מנהג ישראל.....), יותר מידי סטרילי ותחושת חו"ל מוזרה.
תנו לנו את האוטבוסים המפויחים עם צווחות "נהג תא מטעעעעעעעעעעעעעען" ותניחו לנו לנפשנו.....
ועכשיו ברצינות אולי אין ברירה בגלל הרמאדן, אבל זה אסון ברמה התקדימית של העניין שמעכשיו בכל ערב חג נצטרך לעשות 3 החלפות (שאטל+רכבת+קו פנימי) בשביל נסיעה של 25 דק'...... אסור לתת לזה להצליח.....וחזקה על כלל ישראל שיקריסו גם את הרכבת....
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ועכשיו ברצינות אולי אין ברירה בגלל הרמאדן, אבל זה אסון ברמה התקדימית של העניין שמעכשיו בכל ערב חג נצטרך לעשות 3 החלפות (שאטל+רכבת+קו פנימי) בשביל נסיעה של 25 דק'...... אסור לתת לזה להצליח.....וחזקה על כלל ישראל שיקריסו גם את הרכבת....
זה לא יהיה בכל ערב חג. אין שום חג שדומה לפורים (ול"ג בעומר)
 

אופקים 1

משתמש פעיל
אתם ראיתם את זה פעם?
כמי שרגיל לאוטובוסים, לראות אלפי איש בתחנה, ותוך דקות כולם על כלי התחבורה בדרך הביתה, זה מרגיש כמו קסם.
מנהל התחנה סיפר שהוא גייס את כל העובדות בתחנה שיסתובבו ליד הפס הצהוב ויזהירו את הנוסעים מלהתקרב, בשביל שהפלא הזה יעבוד בלי שאנשים יפלו מהרציף לפסי הרכבת.
לדבריו היתרון הוא שהגברים משתדלים להתרחק מהנשים ורק כך הוא הצליח למנוע אסון.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מנהל התחנה סיפר שהוא גייס את כל העובדות בתחנה שיסתובבו ליד הפס הצהוב ויזהירו את הנוסעים מלהתקרב, בשביל שהפלא הזה יעבוד בלי שאנשים יפלו מהרציף לפסי הרכבת.
לדבריו היתרון הוא שהגברים משתדלים להתרחק מהנשים ורק כך הוא הצליח למנוע אסון.
הנה מתחיל הבלאגן......
 

קצרה

משתמש מקצוען
בדיוק כמו שברור לכולכם שרכבת מעמיסה 40 אוטובוסים.
הרי שברור לכולם שאוטובוס מעמיס 30 רכבים פרטיים.

האווילות שבחשיבה לטובת הרכבים הפרטיים
חוזרת על עצמה אצל כל מקבלי ההחלטות שכולם נוסעי רכב
שברור להם שהבעיה הגדולה שפוקקת אותם זה "האוטובסים"
שנה שעברה ללא ספק מי שצפה על איזורי הפקקים יכל לראות - מלא רכבים פרטיים
שחוסמים מעט אוטובוסים מלהתקדם
וממילא חוסר יכולת של האוטובוסים להגיע ולאסוף את הנוסעים.

ישבו חכמי חלם שבעה ימים ושבעה לילות
והחליטו : יש רעיון!! נוסעי האוטובוסים?! נטרטר אותם עוד יותר. נשלח אותם ב-3 אוטובוסים ורכבת ופקקים. נוריד אותם מחוץ לשכונות וילכו ברגל.
ככה האוטובוסים לא יפריעו חלילה לתנועת הרכבים.
התוצאה של זה היא?!
עוד הכפלה והשלשה של כמות האנשים שישכרו טנדר/רכב ויעמיסו על הכבישים--

חשיבה נכונה ולא חלמאית מבינה שאוטובוס אחד מוריד 30 רכבים מהכביש
ולכן הפתרון הוא בדיוק הפוך -
הפיכת השימוש ברכב פרטי למסייטת.
והפיכת השימוש בתחבורה ציבורית למועדפת.

וזה כולל בפשטות - לסגור את כל הנתיבים הבעייתיים בפורים לתנועת רכב פרטי.
כן. את רחוב סורוצקין למשל.
את איזור הכניסה לעיר למשל.
ומי שגר שם? יצארך לחנות רחוק ולעשות שיקול מה עדיף - לעלות על אוטובוס ולהגיע ליעד
או ללכת ברגל לרכב שהוחנה במקום מותר לנסיעה - לנסוע - ללכת שוב ברגל...

הישועה לכבישים תבוא
ברגע שרכבים פרטיים יעדיפו לא לצאת
והאוטובוסים יהיו מועדפים.

במקום זה----
ברכב אתה תשב ברכב מיעד ליעד
באוטובוס זה ככה -
לך ברגל , עלה על שאטל הרביעי העמוס , הדחס ברכבת , עבוד לצאת מהתחנה , חכה כמה אוטובוסים בתחנה - הצלחת להדחף, סע באיטיות העיר מלאה ברכבים פרטיים , התחנה לכבוד פורים רחוקה מהיעד בנקודת איסוף - לך ברגל.
בקיצור - עדיף לקחת את הרכב או אם אין - לשלם לנהג ....
ולמלא עוד יותר את הכבישים
כדי ששנה הבאה יחליטו חכמי חלם שהפתרון המושלם הוא - אין אוטובוסים בעיר בכלל :(
 

טוב עין

משתמש מקצוען
יוצרי ai
זה הזמן לקדם את הרכבת הכבדה החרדית תחנות: 1. בני ברק (כביש 4 קוקה קולה ולא בסוף העולם שמאלה) 2. אלעד 3. מודיען עילית 4. צומת רמות 5. נבון (ולבית שמש מתוכננת איפשהוא מתי שהוא רכבת קלה לירושלים....)
ולמי שזה נראה הודעה פורימית, הנתונים מוכיחים שמבני ברק לבדה יש יותר נוסעים בתחב"צ לירושלים מאשר תל אביב, ועוד לא דיברנו על אלעד ומ"ע, ולתל אביב דאגו לרכבת ד בסט ולעומת זאת לבני ברק פירגנו בשנים האחרונות אוטובסים סינים חדשים לתפארת....
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בדיוק כמו שברור לכולכם שרכבת מעמיסה 40 אוטובוסים.
הרי שברור לכולם שאוטובוס מעמיס 30 רכבים פרטיים.

האווילות שבחשיבה לטובת הרכבים הפרטיים
חוזרת על עצמה אצל כל מקבלי ההחלטות שכולם נוסעי רכב
שברור להם שהבעיה הגדולה שפוקקת אותם זה "האוטובסים"
שנה שעברה ללא ספק מי שצפה על איזורי הפקקים יכל לראות - מלא רכבים פרטיים
שחוסמים מעט אוטובוסים מלהתקדם
וממילא חוסר יכולת של האוטובוסים להגיע ולאסוף את הנוסעים.

ישבו חכמי חלם שבעה ימים ושבעה לילות
והחליטו : יש רעיון!! נוסעי האוטובוסים?! נטרטר אותם עוד יותר. נשלח אותם ב-3 אוטובוסים ורכבת ופקקים. נוריד אותם מחוץ לשכונות וילכו ברגל.
ככה האוטובוסים לא יפריעו חלילה לתנועת הרכבים.
התוצאה של זה היא?!
עוד הכפלה והשלשה של כמות האנשים שישכרו טנדר/רכב ויעמיסו על הכבישים--

חשיבה נכונה ולא חלמאית מבינה שאוטובוס אחד מוריד 30 רכבים מהכביש
ולכן הפתרון הוא בדיוק הפוך -
הפיכת השימוש ברכב פרטי למסייטת.
והפיכת השימוש בתחבורה ציבורית למועדפת.

וזה כולל בפשטות - לסגור את כל הנתיבים הבעייתיים בפורים לתנועת רכב פרטי.
כן. את רחוב סורוצקין למשל.
את איזור הכניסה לעיר למשל.
ומי שגר שם? יצארך לחנות רחוק ולעשות שיקול מה עדיף - לעלות על אוטובוס ולהגיע ליעד
או ללכת ברגל לרכב שהוחנה במקום מותר לנסיעה - לנסוע - ללכת שוב ברגל...

הישועה לכבישים תבוא
ברגע שרכבים פרטיים יעדיפו לא לצאת
והאוטובוסים יהיו מועדפים.

במקום זה----
ברכב אתה תשב ברכב מיעד ליעד
באוטובוס זה ככה -
לך ברגל , עלה על שאטל הרביעי העמוס , הדחס ברכבת , עבוד לצאת מהתחנה , חכה כמה אוטובוסים בתחנה - הצלחת להדחף, סע באיטיות העיר מלאה ברכבים פרטיים , התחנה לכבוד פורים רחוקה מהיעד בנקודת איסוף - לך ברגל.
בקיצור - עדיף לקחת את הרכב או אם אין - לשלם לנהג ....
ולמלא עוד יותר את הכבישים
כדי ששנה הבאה יחליטו חכמי חלם שהפתרון המושלם הוא - אין אוטובוסים בעיר בכלל :(
בגדול זה מאוד נכון. בפורים לא.
אין שום יכולת לנהל את כלל הנוסעים ביום הזה רק בתח"צ. אין מספיק אוטובוסים אין מספיק רכבות ואין מספיק נהגים. כך שאין מצב להעביר את כולם לתח"צ.
ובניגוד לל"ג בעומר במירון שם כבר שנים רבות (עוד לפני האסון) אין כניסה לרכבים פרטיים והנסיעה בתח"צ מוגבלת באמצעות קניית כרטיסים לתח"צ, זה משהו שבלתי אפשרי לעשות אותו בי-ם.
 

אופקים 1

משתמש פעיל
זה הזמן לקדם את הרכבת הכבדה החרדית תחנות: 1. בני ברק (כביש 4 קוקה קולה ולא בסוף העולם שמאלה) 2. אלעד 3. מודיען עילית 4. צומת רמות 5. נבון (ולבית שמש מתוכננת איפשהוא מתי שהוא רכבת קלה לירושלים....)
לפי מה ששמעתי, המסלול המקורי של הרכבת מירושלים לתל אביב עבר דרך מודיעין (ולא כמו היום שמודיעין מחוברת באמצעות קשת מודיעין).
עלה החשש שבמידה והרכבת תעבור מעבר לקו הירוק, האירופאים לא יסכימו לספק חלפים לרכבת, וכדי שלא לקחת את הסיכון הזה יצרו את המסלול הקיים כיום.
ולכן, סיכוי לרכבת ירושלים - מודיעין עילית - בני ברק, לא גבוה כלל, למרות שמדובר במסלול שברור שיהיה מבוקש.
 

קצרה

משתמש מקצוען
ל
בגדול זה מאוד נכון. בפורים לא.
אין שום יכולת לנהל את כלל הנוסעים ביום הזה רק בתח"צ. אין מספיק אוטובוסים אין מספיק רכבות ואין מספיק נהגים. כך שאין מצב להעביר את כולם לתח"צ.
ובניגוד לל"ג בעומר במירון שם כבר שנים רבות (עוד לפני האסון) אין כניסה לרכבים פרטיים והנסיעה בתח"צ מוגבלת באמצעות קניית כרטיסים לתח"צ, זה משהו שבלתי אפשרי לעשות אותו בי-ם.
לא צריך כמו מירון.
האיסור על רכב פרטי יחול רק בצירים מרכזיים/בעיתיים מסוימים שישמרו לחת"צ

אפשר עדיין יהיה לנסוע עם רכב פרטי - רק מי שיצטרך איזורים מרכזיים זו תהיה אופציה פחות נוחה הכוללת נסיעה סיבובית יותר / יותר פקקים בצירים העוקפים / הליכה ברגל וטירטור.
בדיוק כמו שעושים היום לכל נוסעי התח"צ. יש. אבל זה מסורבל . ומשנה לשנה מסתרבל עוד יותר.

זה יאזן בין "אין מספיק אוטובוסים לכ-ו-ל-ם". לבין יצירת העדפה מתקנת מתגברת משנה לשנה לבעלי רכבים פרטיים.

יהיו כאלו שישיכו להעדיף את הרכב למרות הסירבול.
וגם להם תהיה הרווחה מהסבל
כי כל עוד יש מקום באוטובוסים והם נוסעים מהר אז חוזרים מהר - יהיו הרבה הרבה פחות רכבים פרטיים על הכבישים העוקפים.

ודרך אגב - האיסור על רכבים פרטיים למירון והוספת שאטלים לבעלי רכבים שיחנו רחוק . (לפני עידן האסון. ללא כרטיסים)
הופק כלקח מקריסה מהדהדת כמו זו שהיתה שנה שעברה בירושלים.
גם אז היו כאלו שסברו שזה לא יעבוד ולא אפשרי.
אבל המציאות הוכיחה אחרת---
יותר אנשים עלו מראש על אוטובוסים. בעלי רכבים הגיעו מהר יותר לחניונים ובשאטלים להר..
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
מנהל התחנה סיפר שהוא גייס את כל העובדות בתחנה שיסתובבו ליד הפס הצהוב ויזהירו את הנוסעים מלהתקרב, בשביל שהפלא הזה יעבוד בלי שאנשים יפלו מהרציף לפסי הרכבת.
אני מקווה שהאחראים מודעים לכך שיש שיכורים בפורים וצריך לדאוג שהם יישארו על הרציפים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה