חרבות ברזל פוליטיקה בעת מלחמה

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
תמיר מורג, ערוץ 14: אפשר לשער (אני לא יודע זאת בוודאות) שתוכנית ההתנתקות של גדעון סער מהמחנה הממלכתי הייתה מתואמת עם נתניהו, כולל הדרישה להשתלב בקבינט המלחמה. ואפשר לא לאהוב את סער, אבל לדעתי חשוב שהוא יהיה שם.
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כמה תובנות לסיכום הערב הזה
  • הציבור נע ימינה (ראו למשל את ההעדפה של טראמפ על ביידן) אבל לא חוזר לנתניהו ובדיוק לקהל הזה סער ינסה לפנות.
  • נתניהו לא מצליח להתרומם (19 מנדטים) למרות ההצהרות על נצחון מוחלט, הקואליציה שלו אמנם הוסיפה מנדט אבל זו לא דרמה גדולה. סמוטריץ׳ מתחת לאחוז החסימה.
  • גנץ מאבד שני מנדטים (אחד הולך לליברמן) והפער הגדול בינו לבין נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה מצטמצם מעט. מעיד על הפריכות.
  • 92% רוצים ועדת חקירה ממלכתית. 49% - עכשיו, 43% אחרי המלחמה. נתון חריג שמעיד על האמון הגדול במוסד הזה.
  • פחות משליש רוצים בחירות עכשיו לעומת 74 מנדטים שתומכים במפלגות האופוזיציה, מה שאומר שהציבור אמנם רוצה להחליף את השלטון אבל יותר דחוף לו לנצח במלחמה.
דפנה ליאל
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יובל קרני: מקורב לראש הממשלה נתניהו: ״גדעון סער מנסה למקסם את הכוח הפוליטי שלו. החשש של נתניהו הוא מעוקץ של סער: יקבל מקום בקבינט המלחמה ואז יפרוש ויקרא להקדמת הבחירות״.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
שימו לב מה קרה ״באופוזיציה לנתניהו״ (גוש מתנגדיו) מאז פרצה המלחמה:
‏- מפלגת העבודה קרסה, מיכאלי הודיעה על פרישה
‏- יש עתיד איבדה כמעט חצי מכוחה בסקרים
‏- לפיד וליברמן בברוגז פומבי
‏- המחנה הממלכתי נכנסה לממשלת נתניהו
‏- המחנה הממלכתי התפרקה
‏- סער מתנגד לחרם על נתניהו

מיכאל שמש
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
שימו לב מה קרה ״באופוזיציה לנתניהו״ (גוש מתנגדיו) מאז פרצה המלחמה:
‏- מפלגת העבודה קרסה, מיכאלי הודיעה על פרישה
‏- יש עתיד איבדה כמעט חצי מכוחה בסקרים
‏- לפיד וליברמן בברוגז פומבי
‏- המחנה הממלכתי נכנסה לממשלת נתניהו
‏- המחנה הממלכתי התפרקה
‏- סער מתנגד לחרם על נתניהו

מיכאל שמש
‏הטרגדיה הפוליטית של גנץ: על הנייר האיש שווה ביום טוב 40 מנדטים. במציאות הוא עומד החל מהערב בראשות מפלגה קטנה, חלשה ולא משפיעה בכנסת ובממשלה.

בקואליציה יש רוב עצום של 68 אצבעות גם בלעדיו. בממשלה ובקבינטים הוא עשוי להיות קול הרבה פחות חשוב והרבה פחות משפיע.

באופוזיציה, אם יחליט לעבור אליה יהיה מורגש אפי׳ פחות עם 8 מנדטים בלבד בין לפיד לליברמן. יהיה לו קשה לפרוח.

אם לסכם במילותיו: תודה ובהצלחה.

מיכאל שמש
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יובל קרני: ‏קצת מאחורי הקלעים של פירוק השותפות: בני גנץ לא ידע על הדרמה הערב.
מורן אזולאי: באשר לגנץ שלא ידע מכלום, גורמים בתקווה חדשה אומרים שלמיטב ידיעתם גנץ וסער לא נפגשו בארבע עיניים מאז ההצטרפות לממשלה ואם היו נפגשים סער היה מעדכן אותו.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
הפרישה מהמחנה הממלכתי - ח״כ זאב אלקין ברשת ב׳: ״אנחנו ביחסים טובים עם בני גנץ ומודים לו על השותפות, אבל יש בינינו הבדלי גישות אידאולוגיים. פנינו לא לליכוד״.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
יעקב ברדוגו חושף לראשונה ב׳ערוץ 14׳ מה גרם לגדעון סער להיפרד מבני גנץ: ״זה היה משחק פוליטי מלוכלך. גנץ מחק את השם של סער מההסכם הקואליציוני ואמר 'הוא לא יהיה בקבינט המלחמה - אני לא רוצה אותו שם'. אייזנקוט וגנץ עמדו על הרגליים האחוריות כדי שהוא לא יכנס לשם״.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
אודי סגל ב׳רדיו 103׳: ״סער מדגים שיש לו עדיין את היכולת להיות יוזם, להוביל, אבל יש לו גם את התכונה הזאת של תכסיסנות ותעלולנות - גנץ לא ידע, נתניהו כנראה כן, ובשלב הראשון סער מספק חיזוק פוליטי לנתניהו בעת מצוקה״.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
השר יצחק וסרלאוף ברשת ב׳ על דרישת סער להצטרף לקבינט המלחמה: "רוצים שגם השר בן גביר ייכנס לקבינט המלחמה, אם לא – נשב ונחשוב״.
ח״כ אורית פרקש הכהן מ׳כחול לבן׳ מתנגדת הבוקר ברשת ב׳ לשינוי הרכב הקבינט - ״אתמול ראינו שבן גביר הכריז שגם הוא ירצה להצטרף. ולכן אנחנו חושבים שאין צורך בשינוי קבינט המלחמה כרגע״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה