התייעצות הפורום להגנת הצרכן החרדי

יעקב דב

משתמש רשום
כשרות בשוק ההון ואיך מניבים תשואות גבוהות
מצורף החלק הראשון בראיון של הרב אברהם ישראל לבקוביץ (תשואה כהלכה) עם הרב @השקעות R הון אצל הרב @איצ'ה קו המידע
החלק השני היום בקו המידע 03-5097000
קודם כל תודה על הריאיון המחכים
רק שאלה האם מניות בחו"ל דרך בית השקעות של גוי גם יהיה צריך כשרות
כי פשוט לעולם לא שמעתי מישהו בחו"ל מדבר על העניין
 

יעקב דב

משתמש רשום
הדבר היחיד ששמעתי היה לפני מכירת חמץ כשהרב שאל אותי אם יש לי מניות בשוק המזון והמליץ למכור לגוי!!!
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
הדבר היחיד ששמעתי היה לפני מכירת חמץ כשהרב שאל אותי אם יש לי מניות בשוק המזון והמליץ למכור לגוי!!!
בכל שטרות מכירת חמץ שראיתי מוזכר שמוכרים את החמץ שבמניות.
 

ה. שלמה

משתמש פעיל
לגבי הלוואה לבנק או לחברה בע"מ, מסיק שם ביו"ד שאין איסור ריבית, מכיון שאין עליהם שיעבוד הגוף אינם נקראים לווים, לגבי נטילת הלוואה מחברה בע"מ זה לא מועיל.
לגבי מניות מסיק שם באהע"ז שאם אין לו שליטה\אפשרות להצביע למנות בעל שליטה, אין איסור ואף שבעל השליטה הוא יהודי (שאינו שומתו"מ), משום שאינו נקרא בעלים, ואף אין דין מסייע מכיון שלא חסר מי שיקנה את המניות.
לכאורה אין הבדל בארץ או בחו"ל
 
נערך לאחרונה ב:

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לגבי הלוואה לבנק או לחברה בע"מ, מסיק שם שאין איסור ריבית, מכיון שאין עליהם שיעבוד הגוף אינם נקראים לווים, לגבי נטילת הלוואה מחברה בע"מ זה לא מועיל.
לגבי מניות מסיק שם באהע"ז שאם אין לו שליטה\אפשרות להצביע למנות בעל שליטה, אין איסור ואף שבעל השליטה הוא יהודי (שאינו שומתו"מ), משום שאינו נקרא בעלים, ואף אין דין מסייע מכיון שלא חסר מי שיקנה את המניות.
אפשר ציטוט או קישור, פשוט מצאתי שם רק נידון בשתיית איזה משקה שמעורב בו קצת סתם יינם.
 

ה. שלמה

משתמש פעיל
אפשר ציטוט או קישור, פשוט מצאתי שם רק נידון בשתיית איזה משקה שמעורב בו קצת סתם יינם.
שו"ת אגרות משה יורה דעה חלק ב סימן סב

והנה אם הלוה הוא קארפאריישאן שגוף האנשים חברי הקארפאריישאן אין חייבין כלום ואין על גופם שום חיוב ושעבוד ולא מצות פריעת חוב כמו שיש למלוה שנאמר בהו איסור ריבית שאף אם הוא עני ואין לו הוא חייב בדין פרעון החוב ומחוייב להשיג מעות מדין התורה ולפרוע החוב אבל בקארפאריישאן שהם אין חייבין כלום נמצא שאין כאן לוה כלל אלא הביזנעס הוא הלוה שאינו שייך לחיובים, מסתבר דלא נאמר ע"ז איסור ריבית אבל שייך זה רק כשהלוה הוא קארפאריישאן אבל כשהלוה הוא סתם אדם שהוא חייב בשעבוד הגוף אף שהמלוה הוא קארפאריישאן יש בזה איסור ריבית. ידידו מוקירו, משה פיינשטיין
שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק א סימן ז

ובדבר ליקח שערס מקאמפאניעס שעושין מלאכה ומסחר בשבת הא חזינן שנתפשט להיתר והטעם פשוט שאין להחשיב את הקונים שערס שהוא רק משהו מהמסחר שאין להם שום דעה בהמסחר אף לענין חלקם לבעלים של"ד לשותפות במקצת שיש לו דעה כבעלים, וגם אין הקונה שערס רוצה להיות בעלים בהמסחר ואינו רוצה לקנות כלום בהמסחר אלא הוא רק כקונה ריוח והפסד שיהיה בהמסחר לפי סך כך וכך שקנה, ויותר נראה שאין בהם גדר קנין בדינא שהוא לקנין דבר שלא בא לעולם, רק מצד קניני דיני המדינה. ומה שלפי תנאי המכירה יש לבעל השערס דעה לבחירת פרעזידענט /נשיא/ הוא רק פטומי מילי בעלמא כי למעשה משאירין לעצמן יותר מהרוב שלא שייך שיאמרו דעה וגם הקונים אין רוצים לומר דעה בזה כי אין כוונתם לקנות זה ולכן לע"ד אין לחוש למה שעושים הבעלים דהקאמפאניעס שאינו נוגע להם. ואף אם יש גם יהודים בהבעלים אין להחשיב מסייע לעוברי עברה שהמסחר יעשו גם כשלא יקנה שערס מהם כי לא חסר מי שיקנה שערס והקונה קונה רק לטובת עצמו ולכן אין בזה שום איסור וכמו שנוהגין הרבה בנ"א ואף יראי חטא לקנות. אבל ודאי לקנות מדה מרובה כ"כ עד שיתחשבו בדעתו יש לאסור אף בפעקטערע /בבית חרושת/ ומסחר של עכו"ם כיון שלא התנו כמו שצריכין להתנות כשעושה ישראל שותפות עם עכו"ם כדאיתא בש"ע או"ח סימן רמ"ה. והנני ידידו מוקירו, משה פיינשטיין
 

חניוק

משתמש פעיל

קבצים מצורפים

  • החלק השני.wav
    8.9 MB

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מישהו מכיר? מישהו יודע?
או שזה עוד הונאה?
בדיוק סיפר לי חבר שהוא השקיע בחנות דיגיטלית באיביי ויצא בהפסדים.
(אין לי מושג דרך איזו חברה הוא עשה את זה)
בכל אופן - על פי רוב כשמדובר בסוגי העסקים הללו אם אין לכם נסיון וידע רב, עדיף לא להיכנס לזה.
 

איצ'ה קו המידע

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
הם מנהלים את זה בעצמם, השאלה אם מישהו מכיר אותם והם מצליחים וכו'
קיבלתי עדויות על תביעות רבות שאחת החברות מנהלת נגד לקוחות, ולקוחות נגדה. אני מציע שתעשו חיפוש נרחב ברשת אם יש להם/ מהם תביעות - ואם כן, תחשבו רק פעם אחת אם להצטרף או לא...
 

איצ'ה קו המידע

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
ר' @איצ'ה קו המידע לפי הבנתי המשפט כבר היה?
מה יצא?
אנחנו מאוד במתח...
תודה שאתם מתוחים במקומי :)
המשפט נבקע לעוד פרק זמן ארוך, וחבל שכך. כי בינתיים - בזמן שהמנכ"ל עבר לדובאי, עלולים עוד ליפול ל"השקעה" אצל הנוכלים, כפי שאני טוען בפני בית משפט.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה