הסכסוך ישראלי פלסטיני מבוסס על רקע דתי או לאומי?

  • נכתב ע"י הספרן
  • תאריך פירסום
  • Article read time 13 דקות קריאה
מאמר הספרן השורש הישראלי פלסטיני.jpg


האם הסכסוך ישראלי פלסטיני מבוסס על רקע דתי או לאומי?
  1. וידוי אישי​
  2. שינוי חשיבה בציבוריות החרדית
  3. נתניהו ואירופאיים מנומסים...​
  4. הקוראן ספר אנטישמי!​
  5. היהודים בראי האסלאם שנת 2000 ואילך​
  6. אנטישמיות פלסטינית​
  7. התבטאות אנטישמית של בכירי חמאס​
  8. הנוער הפלסטיני לאן?​
  9. הכחשת שואה פלסטינית​
  10. הסכסוך ישראלי פלסטיני בראי היהדות לצפייה
וידוי אישי..
אין יש
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (6).jpg
ראלי או יהודי שהשביעי באוקטובר לא חולל אצלו מהפכה מחשבתית, שינה לו תפיסות עולם, וריסק לו הנחות יסוד. גם אני הקטן, שהתחנך בנוגע לעקרונות הסכסוך על ברכי השטחיות, וראה במתנחלים אנשים לאומניים, משיחיים, נעדרי פשרות, וחסרי עכבות, אבל כיום משהו בי השתנה, התהפך מהקצה לקצה, וכעת אני מבין שיש כמה נתונים שפספסתי, והם לא!
בדיעבד התברר שאחינו בקצה המפה הימנית שצעקנו עליהם קיצונים, טרייבל מייקרים ואפילו הזויים, ידעו לפענח את בני דודינו יותר טוב מאתנו, כשהתנגדו להתנתקות או להסכם אוסלו ושאר הסכמים.

ועם זאת ארצה להבהיר כי השינוי לא חל כתוצאה ממניע רגשי, בעקבות הטבח והשואה הנוראה שעשו לעם שלי, לא פרצי רגשות של נקמה בגויים מנחים אותי, רגשות שמיום ליום מתעמעמות, אלא כיאה לאדם שמחשיב את עצמו די רציונלי, אחד שהתחנך על ברכי החרדיות הקדושה שלימדה אותו לחקור ולדוש בכל נושא מכל זווית וכיון בלי לעשות פשרות למאן דהו, יצאתי ובדקתי כמה הנחות יסוד שהנחו אותי עד היום, ובעקבות הרצון הכנה לפתוח את השולחן מחדש, להבין מהו באמת שורש הסכסוך, הם התמוטטו אחת לאחת, והביאו אותי למסקנה שנפלתי
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (13).jpg
חלל לתעמולה מערבית (לא פחות!) שמנסה להגדיר את שורש הסכסוך כמניע לאומי ותו לא.

כמובן, החשיבה שלי מחדש לא גורמת לי להגדיר את עצמי כאיש בעל השקפות ימניות קלאסיות, כמו שלא אגדיר את עצמי כשמאלן לשעבר שהתפכח, אלא חרדי הייתי בעבר וחרדי נשארתי בהווה, וכמו שהצבעתי למפלגות החרדיות כהוראת גדולי ישראל, כך גם כעת, ולדעתי אין סתירה מובנית בין ההשקפה החרדית למה שאני מנסה להציג כאן, ואין לזה קשר לימין הלאומני שקיימת סתירה בסיסית בינו ובין ההשקפה החרדית במגוון נושאים אחרים.

ובכל זאת, מבחנתי ההגדרה הממצה לתהליך שעבר עלי, היא "שטחי לשעבר", כזה שלא היה מודע לשורש הדברים, אם בגלל העצלות להעמיק ולבדוק את הנושא לאשורו או סתם בגלל המחשבה שזה לא רלוונטי בשבילי. והטבח המחריד בהחלט היה קטליזטור בשבילי לבדוק ולעשות הערכת מצב מחדש בכל הנוגע למהות הסכסוך וממילא להשלכות שלו עלינו כיהודים ישראלים שחיים בצמידות לבני דודינו...

שינוי חשיבה בציבוריות החרדית
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (3)~1.jpg
[אגב שימו לב לנקודה מעניינת, הציבור החרדי בדור הקודם תחת הנהגתם של מרנן הגאונים הרב אלעזר מנחם שך זצ"ל והרב עובדיה יוסף זצ"ל היה בעד הסכם שלום ובעד ויתורים,
ואילו כעשור לאחר מכן הציבור החרדי באופן קולקטיבי שינה תפיסה בעקבות מנהיגיו הרוחניים, הרב עובדיה חזר בו בגלל נימוקים הלכתיים, והרב שך בגלל שהציבור הימני קרוב יותר למסורת, אבל שינוי התפיסה בציבור החרדי שאין תוחלת בהסכמי השלום (מאיזשהו סיבה) החל כבר אז, מלבד קבוצות שוליים כמו הסיקריקים וגונדא דילהון,
אבל כיום יותר מתמיד בעקבות הטבח הנורא שאירע בשביעי לאוקטובר המגמה הזו מקבלת תאוצה, ושינוי התפיסה שאין תוחלת בהסכם עם רוצחים הפך לעובדה מוגמרת בציבור החרדי. נקודה למחשבה.
נ.ב בעקבות הערה באשכול: בנקודה הזו התייחסתי לשינוי עמדה קולקטיבי בציבוריות החרדית כתוצאה ממאורעות שהתרחשו בשביעי באוקטובר, לעומת זו הציבור החסידי ומנהיגיו הגדולים מאז ומתמיד סברו כך, עכ"פ רבים מהם, וזו הסיבה היחידה שהתייחסתי רק לציבור הליטאי/ספרדי].

כעת לאחר שהקדמתי בדברים, והבהרתי מה שצריך להבהיר, אגש לשורש העניין תרתי משמע.

בפרספקטיבה שטחית של תייר מזדמן (או של אחד כמוני עד לפני 7 באוקטובר) שלא מכיר את ההיסטוריה ואת הנפשות הפועלות, היה אפשר למסגר את הסכסוך ישראלי-פלסטיני על רקע לאומי, תסכול של עם שנמצא תחת "כיבוש" ומתקומם נגדו, מה שיוצר מעגל דמים שמתבטא במלחמות, אינתיפאדות, פיגועים וחוזר חלילה..

אבל לׂאאא בְּאָלֶף רַבָּתִי!
זו תפיסה מערבית שגויה שמפמפמים לנו השכם והערב בכלי התקשורת, תפיסה שלא מחזיקה מים כאשר נחשפים לציטוטים מכתבי האסלאם
מציג הספרן (4).jpg
והתבטאויות של מאמיניה המוסלמים גם לפני הקמת המדינה והציונות, ועל אחת כמה לאחר קום המדינה.

הרי כמעט ואין מי שלא מכיר את החדית' (סוג של תושבע"פ מוסלמית) המחליא והאנטישמי שמסית לרצוח יהודים: "לא תגיע השעה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים והמוסלמים יהרגו אותם, עד אשר היהודי יתחבא מאחורי האבנים והעצים והאבנים או העצים יאמרו "הו מוסלמי, הו עבד אללה, זה יהודי מאחוריי, בוא והרוג אותו."

נתניהו ואירופאיים מנומסים...

אפילו נתניהו שלא ידוע כערביסט מובהק, ציטט אותו לפני יומיים בפני ראשי ממשלות אירופאיים ספרד ובלגיה "אנחנו עומדים מול אויב ייחוד
הספרן מציג (10).jpg
י, אכזרי במיוחד", אמר נתניהו בפאתוס, "אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה. באמנה שלהם כתוב: אם תמצא שיח והיהודי מסתתר מאחוריו – הרוג אותו. הרוג את היהודי. הרוג את כל היהודים". סיים נתניהו.

[וכמו אירופאיים מנומסים, הם שמעו שתקו, וזמן קצר לאחר שנסתיימה
הפגישה, בזמן שחרור החטופים מידי חמאס, "יפי הנפש" כבר לא התאפקו ובמסגרת מסיבת עיתונאים במעבר רפיח שארגנו לעצמם מהרגע לרגע, הוציאו הצהרת גינוי נגד הישראלים שטובחים בעזתיים האומללים, וקראו באופן ציני "כי על ישראל לחדול לגמרי מהלחימה בעזה ולאמץ
נתניהו בפגישה עם ראשי ממשלות ספרד בלגיה.jpeg
את הפסקת האש באופן קבוע".
אבל בחייכם.. בני תרבות יפי הנפש, אם יש לכם אלטרנטיבה איך לטפל בצורה נקיה (גז לא נחשב..) באותם מחבלים שדם של ילדים נשים וזקנים מרוח על ידיהם, אז למה לא תשתפו אותנו בפטנט? לפחות איזה קמצוץ קטן? שלא נצטרך להתמודד ולהקריב קרבנות בלחימה נגד אותם "אנשים" שמחפשים אותנו מאחורי השיחים...?! אה, שנתחבא במנהרות אתם מציעים?! אז קבלו את איחוליי, "תלכו לעזה"!!....]


הקוראן ספר אנטישמי!

ג
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (10).jpg
ם הקוראן שנכתב לפניו, מלא בתוכן אנטישמי של שנאת יהודים.
אבל שימו לב: הרבה מוסלמים מצטטים מהקוראן פסוקים בשבח היהודים שאכן ישנם.
אולם לאמיתו של דבר, ישנם שתי תקופות בחייו של מוחמד, האחת בתחילת דרכו, שהתבטאה בסורות (פרקים בקוראן) ש"נתגלו".. למוחמד ב"מכה", כשעוד האמין שהיהודים יצטרפו לדתו, וניכר מצדו יחס של אהדה ליהודים ואף הכרה בדת היהודית כ"דת של ספר" הקרובה עכ"פ לאסלאם. אבל לאחר מכן כשהיהודים סרבו לקבל את נבואתו והוא מתאכזב מהם, הוא משנה את יחסו בהתאם, ובסורות שיצר ב"מדינה" ישנם ביטויים רבים המגלים שנאה עזה כלפיהם.
אם כן זו הסיבה שבקוראן קיימים פסוקים שחלקם מדברים בגנות היהודים וחלקם משבחים אותם, אבל במחצית השניה של הקוראן נמצא רק את הפסוקים שמגנים ומזלזלים ביהודים (וכידוע לבעלי הדת הכלל - "הלכה כבתראי" ותפוס "לשון אחרון".....).

שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (16).jpg
להלן כמה ציטוטים נבחרים מהקוראן המדברים בגנותם של היהודים.
"אכן תמצא כי העזים בכל האדם בשנאתם למאמינים הם היהודים והמשתפים" (סורה 5, 82).
"הילחמו באנשים אשר אינם מאמינים בה' ... ואינם מחזיקים בדת האמת - אלה בהם אשר ניתן להם הספר - עד אשר ישלמו את מס הגולגולת בעודם מושפלים." (סורה 9, 29)
"[הם] הרגו את הנביאים בלא צדק. נאמר להם: טעמו את עונש השריפה" (סורה 3, 181) [כוונתו ליהודים שהרגו את ימ"ש הנוצרי שמקובל גם על המוסלמים]
"לאלה אשר שלחו יד ביום השבת (כוונתו ליהודים) אמרנו שיהיו קופים מאוסים. זאת עשינו כעונש וכלקח לבני דורם ולבאים אחריהם" (סורה 2, 65)
AHyMPKTcSGGuptXwaHxTiBrfiMonjVUVkpnlZBQYbggTJrYVdHLPUCszdLSaVDYY.jpg
"אלה אשר הוטלה עליהם התורה ולא עמדו בה נמשלו לחמור נושא ספרים. מה רעים הם אנשים כמותם, אשר מתכחשים לאותות הקל. הקל לא ינחה את קהל בני העוולה" (סורה 62, 5)
"המאמינים, אל תקחו לכם את היהודים ואת הנוצרים לבעלי ברית, בעלי ברית הם זה לזה" (סורה 5, 51).

להלן עוד ציטוטים מהוגים אסלאמיים בגנות היהודים
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (9).jpg

לדוגמה ב"אלרד עלא אבן אלנגרילה" מוחמד עאלאי המכונה אבן חזם טוען כי "כל המכיר את היהודים יודע כי הם אספסוף מטונף וחסר בינה, ציבור דוחה, גס והמוני, בוגדני, רך לבב, מאוס, כזבן, בעל שאיפות נמוכות ביותר ובעל כושר הבחנה חלש ביותר. הייתכן כי אלו הם בניו הנבחרים של האל?!".
אין צריך לומר כי התיאור הזה הוא אנטישמי מלא בשנאת יהודים, שמזכיר את תעמולת הנאצים שיצוצו כמה מאות שנים אחריו.

היהודים בראי האיסלאם שנת 2000 ואילך

בספרי האסלאם העם היהודי זוהה כקופים וחזירים, אבל לא רק בשחר האסלם, גם בימינו בפסק הלכה שהתפרסם בגרמניה (שנת 2002) והתפרסם במרחבי הרשת, כותב השיח' טיה צקר, לשעבר יו”ר הוועדה לענייני פתווה מוסלמית באוניברסיטת אלאזהר שבמצרים, תחת הכותרת
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (19).jpg
פסק ההלכה (פתווה): “גלגול נשמות בני ישראל לגוף של קופים וחזירים”, במענה לשאלה שהופנתה אליו בזה הלשון: “בקוראן הקדוש נאמר שאללה גלגל את נשמת חלק מהיהודים לגוף של קופים. האם הקופים היו קיימים לפניהם והאם נותר מהם (מהיהודים שהפכו לקופים) זכר כעת?”

וכך הוא משיב: "אללה יתעלה אמר: הן ידעתם את (אלה) אשר חיללו את השבת מקרבם ונאמר עליהם (הללו) יהיו קופים נצחיים (קוראן, סורת הפרה). הפסוק מזהיר את היהודים שחיו בתקופה בה הורד הקוראן (ולאחר מכן), לבל יכפרו בנביא, עליו התפילה והשלום… שכן עונשם של הללו היה שאללה גלגל את נשמתם לגוף של קופים וחזירים, והפך אותם למושפלים – כלומר מנודים, בזויים ולא רצויים”.
מזעזע, אבל זו עובדה. וכל מוסלמי אדוק רואה ביהודי קוף וחזיר...

אנטישמיות פלסטינית

הספרן מציג (5).jpg
ומכאן לעם הפלסטיני שיש לו היסטוריה ארוכה של שנאת יהודים.
לדוגמא: המנהיג הפלסטיני הראשון, המופתי אלחאג' אמין אל-חוסייני, נאצי מושבע שנפגש עם היטלר וביקש מהשלטון הנאצי שיפציצו את תל אביב, פרסם בזמנו מסמך אנטישמי להלן ציטוט קטן מדברי השטנה שלו:
"מאז ימיה הראשונים של ההיסטוריה היהודית היו הם עם מדוכא, ובוודאי הייתה לכך סיבה טובה. עוד בתקופת הפרעונים המצרים היה צורך לנקוט צעדי דיכוי נמרצים נגד היהודים… היהודים שונאים את מוחמד ואת האסלאם… הקרב… החל כאשר מוחמד נמלט ממכה למדינה… היהודים היו אויביו המרים ביותר של האסלאם והם ממשיכים בניסיונם להרסו. הם יודעים רק צביעות ועורמה. הישארו מאוחדים, הילחמו על המחשבה האסלאמית, על דתכם ועל קיומכם! אל תנוחו עד אשר ארצכם תהיה נקייה מיהודים".

הספרן מציג שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני (5).jpg
מאז הרבה מים עברו בירדן, המנהיג הפלסטיני התפגר, ישראל "כבשה" חלק נכבד מארץ פלסטין ובשלב הבא השתלטה על העיר "ירושלים" [שמשום מה מוחמד לא באמת הכיר.. לא בחייו ולא בקוראן], ביצרה את "חומותיה" וביססה את קיומה,
ואותה אומה שהפריחה את השממה, מתוארת ע"י הצד השני ולא רק, כ"עם כובש" בארצו..
אבל מי שבאמת "כבש" אותם, את תלמידי הפגר, הם לא הישראלים, אלא הדת האסלאמית האנטישמית, הזרם הקיצוני ביותר השתלט עליהם והעביר אותם על דעתם ודתם,
דתם כי אפילו אנשי האסלאם בדור הקודם, הציבו לעצמם מגבלות לא לרצוח ילדים, לא לטבוח בנשים, אבל לך תשכנע מוסלמי פנאטי שהוא טועה גם אם אתה מוסלמי לא פחות קיצוני.

התבטאות אנטישמית של בכירי חמאס

ואותה קיצוניות דתית שהכפילה והדהדה את השיח האנטישמי, לא נוצרה בחרבות ברזל ולא בצוק איתן, היא מופיעה כבר באמנת ארגון
הספרן מציג שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני (2).jpg
חמאס הדתי, משנת 1988, אז המחוקק של חמאס מטעם נפת חאן יונס לשעבר (שבקרוב תיעלם מהמפה..) שייח' יונוס אל אסטל, קבע: "גורלם של היהודים הוא לסבול באש בעולם הזה ובעולם הבא, לכן אנו בטוחים שהשואה בוא תבוא על היהודים", דברי השייח'..
ואותו 'יונוס', אנטישמי הזוי שלא סותם את הפה בואש שלו לרגע, התעלה אפילו על עצמו במשוואה שטנית אחרת שאצטט מויקיפדיה: "כל הטורפים, כל העופות הדורסים, כל הזוחלים והחרקים המסוכנים, וכל החיידקים הקטלניים הם הרבה פחות מסוכנים מהיהודים".
תעשו פרצוף נדהם, מופתע? לא מספיק! בשביל 'יונוס' פרצוף של חרק יותר מדהים ומפתיע משל יהודי...

אבל 'יונוס' הוא לא היחיד בחמאס שיודע לעשות משוואות...
בכיר חמאס בדברי שיטנה.jpeg
בשנת 2018 בכיר חמאס אחר בשם אסמאעיל רד’ואן נשא נאום שטני במהלך הפגנה שנלוותה למשט השבועי ברצועת עזה. במהלך הנאום הוא קרא לתמוך ב”התנגדות שלנו ובירושלים שלנו” ואיים על אלו שלא יתמכו: “האדמה תקיא אותם מקרבה, אללה ימאס בהם, והאש (הגיהנום) תיקח אותם יחד עם הקופים והחזירים".

כפי שכבר הספקתם להבין, באנטישמיות ערבית- אסלאמית, “הקופים והחזירים” זה כינוי אולטימטיבי ליהודים, שמוצגים כבעלי חיים נחותים במטרה ללבות כלפיהם שנאה, ולבצע להם דה הומניזציה.
[מישהו אמר הסכם שלום? שלום עם קופים שלום עם "דבר אחר"? הלא "מעשה קוף" זה הביטוי האולטימטיבי למעשה חסר תוקף... ואפילו ביהדות לאא"ה קיי"ל.. אין שליחות לקוף, אז שיהיה הסכם שלום אתו?]
הנוער הפלסטיני לאן?
גם בתחנות הטלוויזיה של הפלסטינאים משודרות לרוב תכוניות אנטישמיות, אפילו כאלה המיועדות לגיל הרך משבחות שנאת יהודים ופיגועי התאבדות.

ולא רק תוכניות טלוויזיה, גם ספרי "החינוך" הפלסטינאים עמוסים בתיאורים אנטישמיים נגד יהודים, ולא חסרים דוגמאות למכביר, ולא רק בספרי ההיסטוריה, אלא גם בספרים שאמורים להיות מקצועיים נטו הם מכילים דברי שטנה נגד יהודים. לדוגמא ציטוט שראיתי מספר מתמטיקה פלסטיני שמסית לשנאת יהודים, ושלא לדבר על ספרי הגאוגרפיה כמו ההיסטוריה.

ועל ערוגות השנאה הללו צומחים גדולי פרא שמכריזים בגיל 8 "אנחנו רוצים למות כשהידים, יחי השהידים"......
ילדי חמאס.JPG
אצטט לכם תמליל מתוך ראיון שערך כתב חמאס בערוץ אל-אקצא (חמאס) בתאריך 08/05/2014 עם ילדי ג'נין.
כתב טלוויזיית חמאס: עבור מרבית הילדים הללו, ההתנגדות הפכה לחלום מושך... כאשר משוחחים איתם, מיד מופתעים מרהיטות לשונם ומעוצמתה.
ילד א': אנחנו אוהבים את ההתנגדות. אנחנו רוצים למות כשהידים. יחי השהידים...
ילד ב': הכיבוש הישראלי מבין רק את ההתנגדות. אנו תמיד אוהבים את ההתנגדות, כדי לשחרר עמנו פלסטין. אצלנו אוהבים את השהידים. כפיים לשהידים...
כתב טלוויזיית חמאס: האווירה הכללית במחנה הפליטים מלאה ברוח ההתנגדות ובאלה שרשמו את סיפורי הגבורה שלה. על רוב הקירות תלויות תמונות השהידים...
נער ג': ההתנגדות, התנגדות המזוינת, היא מה שמביא תוצאות במחנה הפליטים ג'נין...
ככ.JPG
כתב טלוויזיית חמאס: מחנה הפליטים ג'נין ממשיך לחנך את ילדיו על ברכי ההתנגדות, והוא מעביר להם את הלפיד מדור לדור. עיניהם נשואות אל אחת משתי התוצאות הטובות ביותר - שיבה אל אדמותיהם הכבושות, או השהאדה.


אלו ההשלכות של חינוך ילדים מגיל אפס לשנאת יהודים.
ושלא נתבלבל לרגע, הביטוי "התנגדות" השגור בפיות הפלסטינים זה סך הכל מכבסת מילים לחובת "ג'יהאד" שמחויב כל מוסלמי לפעול נגד הכופרים! עכ"פ לפי תפיסה רחבה של אנשי אסלאם,

כך ששורש הסכסוך לאמיתו נעוץ בין קפלי הקוראן, ולא כתוצאה מהתקוממות של עם מתוסכל כנגד "גזלן" שכבש את אדמתו.

ואם ננסה לפרוט עוד קצת מההשלכות שיש למניע המניע הדתי פלסטיני בסכסוך, נמצא אותו בא לידי ביטוי גם
פרסום פלסטיני.jpg
בכרזות מעוצבות של הסתה פלסטינית - לביצוע פיגועי ירי וידויי אבנים על רכבים של יהודים, במקביל להשתלטות על יישובים ביו"ש - שהאובייקט המרכזי הוא לא אחר מאשר יהודי חרדי שמייצג את היהדות באופן ברור על רקע מגן דוד בוער! (בתמונה מימין).
לא אמרו תמונה אחת שווה אלף מילים? תמונה אחת מבטאת מסר פנימי שאלף מילים לא יצליחו לחשוף.

הכחשת שואה פלסטינית

ואותם "מסוכסכים" שמודלקים בשנאה אסלאמית ליהודים, שגורמת להם להכחיש את השואה האיומה או להאדיר את הנאצים ימ"ש בלי להניד עפעף, מה שמגלה שהשנאה הפלסטינית היא לא רק בעקבת הטריגר הלאומי, כי אם לא כן, אין סיבה להכחיש את השואה מעל כל במה.

רוצים דוגמאות להכחשת שואה שעושים הפלסטינים? בבקשה.
בשנת 2009 כינה חמאס את השואה "שקר שהמציאו הציונים" והגדיר את החינוך בנושא השואה "פשע מלחמה" לא פחות.
אבל לא רק הארגון הדתי קיצוני נוהג להכחיש את השואה, גם אבו מאזן המנהיג החילוני האנטישמי כתב בצעירותו חיבור באוניברסיטה רוסית (אאל"ט בעבודת דוקטורט שלו) בנושא השואה, המכחיש את פשעי הנאצים והסיבה לפרוץ השואה.
Gaza-Hitler-Great-200.jpg
כן אותו סבא חביב בעיני השמאל הרדיקלי, הוא לא פחות ממכחיש שואה מתוחכם, כזה שמכחיש את התלאות שעברו על העם היהודי ובכללם גם סבותיהם של אותם אנשי שמאל..

אבל לא די בכך שהם מכחישים את השואה, הם גם משתמשים בהאדרת הנאצים, לדוגמא באופן קבוע תושבי עזה מניפים דגלים נאציים על הגבולות, וקיימת חנות בגדים פופולרית בעזה שנקראת "היטלר 2", לא פחות, והשלט התלוי מעליה מעוצב בסגנון נאצי באדום ושחור. (כולי תקווה שבעקבות המלחמה בעזה, צה"ל ישמיד אותה...)

ומכאן לכל אותם הטוענים שהשיח הפלסטיני הקצין בעקבות תסכול ארוך-שנים מתהליך שלום כושל, אבל לבושתם יגלו שאמירות אנטישמיות הופרחו גם בעיצומו של תהליך השלום, לדוגמא בשנות התשעים מעלה יאסר ערפאת ימ"ש תמונות אנטישמיות אסלאמיסטיות.

cfBqMJuiNKZPYAFigpIVYpYbYfDtmsdAykBmHKpqQzoYVqelVIVwAbNMnAcXxMIP.jpgאותו יאסר ערפאת בנאום שנשא בשנת 1994 (מה שנקרא נאום יוהנסבורג) בערך חצי שנה לאחר חתימת הסכמי אוסלו, התייחס בנחרצות אל ירושלים כבירת פלסטין הנצחית, קרא ל"ג'יהאד" לשחרורה, ושהסכמי אוסלו שחתם עליהם חצי שנה לפני כן, שווים במשמעותם להסכם שביתת אש שחתם מוחמד עם שב קורייש, לפני שטבח בהם (מה שידוע כהסכם חודייביה), אוסלו, טען ערפאת, הוא לא יותר מחלק בתוכנית השלבים של אש"ף לכיבוש "פלסטין", מה שמבהיר כי הסכמי אוסלו שחתם עליהם הם מהלך טקטי ערמומי והפיך.

צריך להבין כי חלק מהאמונה האסלאמית, שעם ישראל כולו הוא בן מוות! (כמו שלהבדיל אנחנו מאמינים במלחמת גוג ומגוג, רק שאז אף אחד לא טוען שכל הישמעאלים יושמדו, ובטח לא ע"י עם ישראל) וזו אמונה דתית אסלאמית שמלווה כל מוסלמי מסורתי מינוס, ללא חלוקה בין הקיצוניים לפשרניים יותר.

לדוגמא מה שכתוב בחדית' האנטישמי והמפורסם שמסית לרצח יהודים ואצטט אותו שוב: "לא תגיע השעה עד אשר יילחמו המוסלמים
מציג הספרן (1).jpg
ביהודים והמוסלמים יהרגו אותם, עד אשר היהודי יתחבא מאחורי האבנים והעצים והאבנים או העצים יאמרו "הו מוסלמי, הו עבד אללה, זה יהודי מאחוריי, בוא והרוג אותו."
לא יאומן!

אפילו המתונים שבהם, כותבים במפורש, שכל "הנבואות" והאמונות המוסלמיות נגד היהודים יתגשמו כולל החדית' הנ"ל, אלא כעת שישראל חזקה, ראוי להימנע בדור הזה מפיגועים, ובדור הבא כבר תתגשם האמונה האסלאמית! (כך קראתי במאמר שכתב ש'יח "מתון" המשתייך לאנשי הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית).

אם כן לא פלא שבמשך הדורות ערכו הערבים והמוסלמים פרעות בעם ישראל.

קליפ פרומו: הסכסוך ישראלי פלסטיני בראי היהדות וכאן לצפייה
קליפ אחרית הימים גלות ישמעאל -חרבות ברזל דברי הרב יחזקאל ניסים כבר לפני 23 שנה בימי האינתיפאדה...jpg











בהמשך למאמר - רשימה כרונולוגית של מאורעות ופרעות של בני דודינו הישמעאלים.. עד קום המדינה.

מאמרים נוספים שכתבתי בפרוג תמצאו כאן

מסכימים או שלא? מוזמנים לשתף אותי בתגובות.
על המחבר
הספרן
אוהב לסייע לאנשים

תגובות

אגב: מעניין, אבל בנביאים מלכי עמון מופיעים שוב ושוב בניסיונות לכבוש או 'לספח' שטחים מיהודה וישראל.
מה שעוד יותר מעניין, שאפשר לראות בבירור, כולל בתחילת ספר שופטים - שמתארת מי הגויים שנשארו להציק לעם ישראל, היו הפלישתים.
וכידוע, אחת מערי הפלישתים היא - עזה.
 
למה זה סותר?
למה זה סותר, וכמה סתירות בהודעה אחת?
פעם כתבת ששורש הסכסוך הוא בויכוח על האלוקים
וכשהעירו לך שגם הנוצרים בסיפור,
הבאת את הצלבנים שזה בעצם סותר למה שכתבת..

או 2 השורות הבאות מיניה וביה
הנוצרים לא ממש מאמינים באותו קל שאנחנו, אז זה קצת שונה.
אבל כן, איך אתה מגדיר אירועים כמו מסעות הצלב אם לא מלחמה על השאלה במי האלוקים בחר?
 
הקשר שהפנית לשופטים?
הקשר הוא התשובה של יפתח למלך בני עמון
תשובה ארוכה (ולכן לא ציטטתי אותה כאן) והגיונית שמתייחסת להקשר הדתי וההיסטורי,
שזה לדעתי סגנון התשובה שצריך לענות לחמאס.

ולא החרתי אחרי הטיעון במאמר לחצאין
החרתי אחריו בשלמות
והבאתי עוד ראיות לחזק אותו.
נראה לי שאם נעצור להגדיר את הוויכוח, נגלה ששני הצדדים בו חושבים אותו דבר.
 
וכשהעירו לך שגם הנוצרים בסיפור,
הנוצרים בסיפור??
כוונתך הייתה לומר שאם השאלה למי א"י שייכת זו שאלה דתית, גם הנוצרים היו צריכים לבוא ולהילחם, כי גם הם טוענים שהאמת אצלם וא"י קדושה וכל זה?
אה, אוקי.

עם הנוצרים התווכחנו על שאלות דתיות כשישבנו בתוכם.
היום אנחנו כבר לא. הם לחלוטין מחוץ לסיפור הזה. מלבד תמיכה מבחוץ.
ואיכשהו, לכל פלג בנצרות יש מה לומר (עפ"ל) על פי שיטתו. לא משנה מה השיטה. העיקר שיש אמירה דתית כלשהי מכל אחד מהצדדים.

מסעי הצלב בהחלט היו מלחמה על השאלה למי שייכת ארצו של האלוקים/ במי האלוקים בחר/ איזו דת צודקת/ אצל מי האמת (בעצם 4 הגדרות נרדפות) ונועדו לגאול את "ארץ הקודש" מידי הכופרים המוסלמים.
הם ראיה די טובה לכך שא"י היא לא סתם ארץ, ומלחמות רבות עליה-לאורך ההיסטוריה-היו דתיות. או גם דתיות. ממסעי הצלב ועד למבול-אל-אקצא.
 
וכידוע, אחת מערי הפלישתים היא - עזה
השטח של רצועת עזה הוא בהחלט השטח (או חלק מהשטח) בו ישבו הפלישתים בימי השופטים והמלכים והציקו לנו ככל יכולתם.
מצד שני- לכאורה אין שום קשר בין הערבושים בעזה שחלקם הגדול לא היה כאן לפני המאה ה-19, לפלישתים המקוריים.
 
התפרסם סרטון של חייל לוחם שריון בעזה בשם שי לוי שתיעד ממצאים מדהימים מהרצועה.
תחת הכותרת 'אלו האויבים שלנו', הוא מנסה להסביר מה רוצים הפלסטינים? האם מעוניינים בכלל בהקמת מדינה?
מה נכתב על חשבון חשמל תמים? ומה הם מלמדים בשיעורי גאוגרפיה?

 
שכחת לכתוב דעתו של כ"ק האדמו"ר מלובאביטש זצוק"ל זיע"א שזעק שכל החזרת שטח קטן ביותר מסכן מליוני יהודים וכו' וכו'.
 
שכחת לכתוב דעתו של כ"ק האדמו"ר מלובאביטש זצוק"ל זיע"א שזעק שכל החזרת שטח קטן ביותר מסכן מליוני יהודים וכו' וכו'.
כמו שהוא כתב...
נ.ב בעקבות הערה באשכול: בנקודה הזו התייחסתי לשינוי עמדה קולקטיבי בציבוריות החרדית כתוצאה ממאורעות שהתרחשו בשביעי באוקטובר, לעומת זו הציבור החסידי ומנהיגיו הגדולים מאז ומתמיד סברו כך, עכ"פ רבים מהם, וזו הסיבה היחידה שהתייחסתי רק לציבור הליטאי/ספרדי
 
אין ישראלי או יהודי שהשביעי באוקטובר לא חולל אצלו מהפכה מחשבתית, שינה לו תפיסות עולם, וריסק לו הנחות יסוד. גם אני הקטן, שהתחנך בנוגע לעקרונות הסכסוך על ברכי השטחיות, וראה במתנחלים אנשים לאומניים, משיחיים, נעדרי פשרות, וחסרי עכבות, אבל כיום משהו בי השתנה, התהפך
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (6).jpg
מהקצה לקצה, וכעת אני מבין שיש כמה נתונים שפספסתי, והם לא!
בדיעבד התברר שאחינו בקצה המפה הימנית שצעקנו עליהם קיצונים, טרייבל מייקרים ואפילו הזויים, ידעו לפענח את בני דודינו יותר טוב מאתנו, כשהתנגדו להתנתקות או להסכם אוסלו ושאר הסכמים.
כשכתבתי בראש המאמר "אין ישראלי או יהודי שהשביעי באוקטובר לא חולל אצלו מהפכה מחשבתית, שינה לו תפיסות עולם, וריסק לו הנחות יסוד".
אז כעת מתברר שגם פעילי שמאל קיצונים מתפכחים בעקבות השביעי באוקטובר.
מתוך כתבה שפרסמה שירה דאבוש (כהן)
---------

פעילת השלום שהתפכחה: "אלה האנשים שתמכתי בהם?"
עדותה המטלטלת של פעילת השלום עידית להב מקיבוץ ניר עוז, על הזוועות שאירעו בטבח הנוראי בשמחת תורה, שגרמו לה להתפכח ולעבור צד.

עד הטבח של ה-7.10 הייתה עידית להב מקיבוץ ניר עוז - פעילת שלום ששמה הלך לפניה.

היא הקימה ארגון שדאג להסעתם של חולים פלסטינים שהגיעו מעזה, לבתי חולים בישראל, ועשתה זאת במסירות נפש של ממש - כאמור, עד לאותו יום נוראי שבו הייתה עדה לזוועות שהתרחשו בקיבוץ שלה, וביישובים נוספים בעוטף.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות מוסרת להב את עדותה המצמררת על הזוועות שהתחוללו בקיבוצה, להם הייתה עדה: "הפלסטינים לקחו את כל הגופות שהם יכלו.

הגופות היחידות שמצאנו היו בתוך הבתים השרופים, וחלק מהגופות היו ללא ראשים. הם לקחו אותם איתם לעזה. אז, אני חושבת לעצמי, איזה מין בן אדם ירצה לקחת למישהו את הראש, ולהציב אותו אצלו בסלון? האם אלה האנשים שתמכתי בהם? אלה האנשים שרציתי לעזור להם? אלה אנשים שרוצים שלום, שגשוג וגינה יפה? אז זה שובר את הלב לחשוב שהמעשים האלה כל כך לא אנושיים.

מתחת לכל התנהגות מוסרית אפשרית, שאפשר לצפות מכל אחד. אפילו אם זה האויב שלך", היא מסכמת בעצב, על רקע הריסות אחד הבתים בקיבוץ שלה, שלעולם לא יחזור להיות אותו דבר.
קרדיט: שירה דאבוש (כהן)
 
כעת מה שנשאר זה רק לטאטא אותם, את העכברים..!
עכבר שלא אוהב גבינה צהובה נותנים לו רעל!
כשמתברר שכל הניסיונות כשלו צריך לחשב מסלול מחדש,
ולא לחזור שוב על אותה טעות "ולצפות לתוצאה שונה"
הם לא מאמינים בערכים נאורים, הם רואים במוסריות עודפת, חולשה, ואפילו בזים לה
ולראייתם העולם המערבי הוא עולם מפונק מפוחד שאחריתו עדי אובד,
כך שאינני רואה סיבה להתנהל איתם בכפפות של משי, ולשדר בכך ריח של חולשה

אבו עלי:
טקסט שהופיע הבוקר (12,02,24) בערוץ לא רשמי המזוהה עם הרש”פ. שפשפתי את עיניי כדי לוודא שאני קורא נכון.

لا بدَّ من الإعتراف أن أحداث (7 أكتوبر) مخالفة للدين الإسلاميّ، ولا تمثل الشعب الفلسطيني، وأنَّ قتل وخطف النّساء والأطفال ليس مما حثّ عليه رسول الله، وأنّ الأصل السّلم مع اليهود حسب الشريعة الإسلامية.

להלן התרגום:
אין מנוס מלהכיר בכך שאירועי ה 7.10 מנוגדים לדת האסלאמית ולא מייצגים את העם הפלסטיני. הרג וחטיפה של נשים וילדים אינו מה שהנביא מוחמד הטיף לעשותו. במקור יש לחיות בשלום עם היהודים ע”פ ההלכה המוסלמית.

###

אף אחד לא הכריח אותם לכתוב את הטקסט הזה….אולי הנסיבות.. ואירועי הלילה ברפיח.
חשוב להמשיך את המומנטום הצבאי. כעת בכל הכוח. זה מביא תוצאות ומקדם את ההתפוררות של מה שנותר מחמאס בדרום הרצועה.
 
אבל 'יונוס' הוא לא היחיד בחמאס שיודע לעשות משוואות...
בשנת 2018 בכיר חמאס אחר בשם אסמאעיל רד’ואן נשא נאום שטני במהלך הפגנה שנלוותה למשט השבועי ברצועת עזה. במהלך הנאום הוא קרא לתמוך ב”התנגדות שלנו ובירושלים שלנו” ואיים על אלו שלא יתמכו: “האדמה תקיא אותם מקרבה, אללה ימאס בהם, והאש (הגיהנום) תיקח אותם יחד עם הקופים והחזירים".

כפי שכבר הספקתם להבין, באנטישמיות ערבית- אסלאמית, “הקופים והחזירים” זה כינוי אולטימטיבי ליהודים, שמוצגים כבעלי חיים נחותים במטרה ללבות כלפיהם שנאה, ולבצע להם דה הומניזציה.

הרצוג חשף בוועידה במינכן (ח׳ באדר א׳ ה׳תשפ״ד) הספר עם התורה להשמדת העם היהודי – אותר בבית בעזה
נשיא המדינה חשף הערב את הספר ״קץ היהודים״, על במת ועידת הביטחון של מינכן • הספר, שחובר אחד ממייסדיו של חמאס, מוכיח שוב את האידיאולוגיה האנטישמית של ארגון הטרור חמאס אשר בליבתה שנאת יהודים וקריאה להשמדתם
%D7%94%D7%A8-jpg.1578950
%D7%A7%D7%A5-jpeg.1578943

צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף הערב (מוצאי שבת) את הספר ״קץ היהודים״, בשיחה עם הפרשן הבכיר דיוויד איגנטיוס על במת ועידת הביטחון של מינכן. הספר, שחובר על ידי מחמוד א-זהאר, ממייסדיו של ארגון הטרור חמאס, ולשעבר שר החוץ של הרשות הפלסטינית, מוכיח שוב את האידיאולוגיה האנטישמית של ארגון הטרור חמאס אשר בליבתה שנאת יהודים וקריאה להשמדתם; קריאה אשר תורגמה למתקפת הטרור המפלצתית של ה-7 באוקטובר וכן לפעולות הרצחניות של חמאס לכל אורך ימי המלחמה.

הספר אותר ונאסף על ידי כוחות הביטחון במהלך פעילותם באזור אל פורקן בעזה, ומתאר את שנאת היהודים המוצדקת, לטענתו, לאורך ההיסטוריה. כך למשל הוא מציין בספרו כי בעוד שמשפחת העמים ומנהיגיה הגדירו את הנאצים אשר פעלו להשמדת העם היהודי כמי שביצעו פשעים נגד האנושות, הרי שהנאצים הם למעשה מגדלור חשוב וראוי עבור רבים ברחבי העולם.

פרקיו של הספר מתמקדים בשנאת העם היהודי ומצדיקים את רדיפת ורציחת היהודים לאורך ההיסטוריה; בהם כאלה שכותרתם ״השנאה הבוערת של העולם ליהודים״, ו״סיבות לגרש את היהודים״.

"הספר "קץ היהודים" מהווה הוכחה נוספת לשנאה התהומית, שמטרתה המוצהרת היא מחיקת העם היהודי מעל פני האדמה; שנאה המשתקפת יותר מכל במעשיו הרצחניים של ארגון הטרור חמאס", אמר הרצוג. JDN
 
@הספרן
אני רק שואל שאלת 'תם', אם אתה צודק שכל הסכסוך הוא אידיאולוגי ולא קשור לכיבוש, אז למה בהיסטוריה של העם היהודי סבלנו באירופה אצל הנוצרים יפי הנפש הרבה יותר מאשר אצל המוסלמים. וגם, למה משום-מה המדינות הערביות שסביבנו הם עושים לנו צרות והמדינות הערביות הרחוקות (חוץ מאיראן), לא עושות לנו צרות (דובאי, סעודיה, מרוקו, אבו דאבי וכו')
תקן אותי אם אני טועה
 
@הספרן
אני רק שואל שאלת 'תם', אם אתה צודק שכל הסכסוך הוא אידיאולוגי ולא קשור לכיבוש, אז למה בהיסטוריה של העם היהודי סבלנו באירופה אצל הנוצרים יפי הנפש הרבה יותר מאשר אצל המוסלמים.
בתגובה הרשה לי להפנות אליך גם שאלת 'תם', קראת את כל המאמר?
וכי נכתב שם שהנוצרים בימי הביניים (שאגב אז לא התנהגו כיפי נפש..) היו טובים אלינו? ומה מצאת להסיק מ1 על 2?
זו תשובתי הקצרה. תשובתי המלאה מובאת במאמר על סמך ציטוטים וניתוח הגיוני ולא סתם השוואות
וגם, למה משום-מה המדינות הערביות שסביבנו הם עושים לנו צרות והמדינות הערביות הרחוקות (חוץ מאיראן), לא עושות לנו צרות (דובאי, סעודיה, מרוקו, אבו דאבי וכו')
תקן אותי אם אני טועה
כבר התייחסתי לזה בארוכה באחת התגובות
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

More from הספרן

שתף את המאמר

למעלה