הסכסוך ישראלי פלסטיני מבוסס על רקע דתי או לאומי?

  • נכתב ע"י הספרן
  • תאריך פירסום
  • Article read time 13 דקות קריאה
מאמר הספרן השורש הישראלי פלסטיני.jpg


האם הסכסוך ישראלי פלסטיני מבוסס על רקע דתי או לאומי?
  1. וידוי אישי​
  2. שינוי חשיבה בציבוריות החרדית
  3. נתניהו ואירופאיים מנומסים...​
  4. הקוראן ספר אנטישמי!​
  5. היהודים בראי האסלאם שנת 2000 ואילך​
  6. אנטישמיות פלסטינית​
  7. התבטאות אנטישמית של בכירי חמאס​
  8. הנוער הפלסטיני לאן?​
  9. הכחשת שואה פלסטינית​
  10. הסכסוך ישראלי פלסטיני בראי היהדות לצפייה
וידוי אישי..
אין יש
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (6).jpg
ראלי או יהודי שהשביעי באוקטובר לא חולל אצלו מהפכה מחשבתית, שינה לו תפיסות עולם, וריסק לו הנחות יסוד. גם אני הקטן, שהתחנך בנוגע לעקרונות הסכסוך על ברכי השטחיות, וראה במתנחלים אנשים לאומניים, משיחיים, נעדרי פשרות, וחסרי עכבות, אבל כיום משהו בי השתנה, התהפך מהקצה לקצה, וכעת אני מבין שיש כמה נתונים שפספסתי, והם לא!
בדיעבד התברר שאחינו בקצה המפה הימנית שצעקנו עליהם קיצונים, טרייבל מייקרים ואפילו הזויים, ידעו לפענח את בני דודינו יותר טוב מאתנו, כשהתנגדו להתנתקות או להסכם אוסלו ושאר הסכמים.

ועם זאת ארצה להבהיר כי השינוי לא חל כתוצאה ממניע רגשי, בעקבות הטבח והשואה הנוראה שעשו לעם שלי, לא פרצי רגשות של נקמה בגויים מנחים אותי, רגשות שמיום ליום מתעמעמות, אלא כיאה לאדם שמחשיב את עצמו די רציונלי, אחד שהתחנך על ברכי החרדיות הקדושה שלימדה אותו לחקור ולדוש בכל נושא מכל זווית וכיון בלי לעשות פשרות למאן דהו, יצאתי ובדקתי כמה הנחות יסוד שהנחו אותי עד היום, ובעקבות הרצון הכנה לפתוח את השולחן מחדש, להבין מהו באמת שורש הסכסוך, הם התמוטטו אחת לאחת, והביאו אותי למסקנה שנפלתי
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (13).jpg
חלל לתעמולה מערבית (לא פחות!) שמנסה להגדיר את שורש הסכסוך כמניע לאומי ותו לא.

כמובן, החשיבה שלי מחדש לא גורמת לי להגדיר את עצמי כאיש בעל השקפות ימניות קלאסיות, כמו שלא אגדיר את עצמי כשמאלן לשעבר שהתפכח, אלא חרדי הייתי בעבר וחרדי נשארתי בהווה, וכמו שהצבעתי למפלגות החרדיות כהוראת גדולי ישראל, כך גם כעת, ולדעתי אין סתירה מובנית בין ההשקפה החרדית למה שאני מנסה להציג כאן, ואין לזה קשר לימין הלאומני שקיימת סתירה בסיסית בינו ובין ההשקפה החרדית במגוון נושאים אחרים.

ובכל זאת, מבחנתי ההגדרה הממצה לתהליך שעבר עלי, היא "שטחי לשעבר", כזה שלא היה מודע לשורש הדברים, אם בגלל העצלות להעמיק ולבדוק את הנושא לאשורו או סתם בגלל המחשבה שזה לא רלוונטי בשבילי. והטבח המחריד בהחלט היה קטליזטור בשבילי לבדוק ולעשות הערכת מצב מחדש בכל הנוגע למהות הסכסוך וממילא להשלכות שלו עלינו כיהודים ישראלים שחיים בצמידות לבני דודינו...

שינוי חשיבה בציבוריות החרדית
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (3)~1.jpg
[אגב שימו לב לנקודה מעניינת, הציבור החרדי בדור הקודם תחת הנהגתם של מרנן הגאונים הרב אלעזר מנחם שך זצ"ל והרב עובדיה יוסף זצ"ל היה בעד הסכם שלום ובעד ויתורים,
ואילו כעשור לאחר מכן הציבור החרדי באופן קולקטיבי שינה תפיסה בעקבות מנהיגיו הרוחניים, הרב עובדיה חזר בו בגלל נימוקים הלכתיים, והרב שך בגלל שהציבור הימני קרוב יותר למסורת, אבל שינוי התפיסה בציבור החרדי שאין תוחלת בהסכמי השלום (מאיזשהו סיבה) החל כבר אז, מלבד קבוצות שוליים כמו הסיקריקים וגונדא דילהון,
אבל כיום יותר מתמיד בעקבות הטבח הנורא שאירע בשביעי לאוקטובר המגמה הזו מקבלת תאוצה, ושינוי התפיסה שאין תוחלת בהסכם עם רוצחים הפך לעובדה מוגמרת בציבור החרדי. נקודה למחשבה.
נ.ב בעקבות הערה באשכול: בנקודה הזו התייחסתי לשינוי עמדה קולקטיבי בציבוריות החרדית כתוצאה ממאורעות שהתרחשו בשביעי באוקטובר, לעומת זו הציבור החסידי ומנהיגיו הגדולים מאז ומתמיד סברו כך, עכ"פ רבים מהם, וזו הסיבה היחידה שהתייחסתי רק לציבור הליטאי/ספרדי].

כעת לאחר שהקדמתי בדברים, והבהרתי מה שצריך להבהיר, אגש לשורש העניין תרתי משמע.

בפרספקטיבה שטחית של תייר מזדמן (או של אחד כמוני עד לפני 7 באוקטובר) שלא מכיר את ההיסטוריה ואת הנפשות הפועלות, היה אפשר למסגר את הסכסוך ישראלי-פלסטיני על רקע לאומי, תסכול של עם שנמצא תחת "כיבוש" ומתקומם נגדו, מה שיוצר מעגל דמים שמתבטא במלחמות, אינתיפאדות, פיגועים וחוזר חלילה..

אבל לׂאאא בְּאָלֶף רַבָּתִי!
זו תפיסה מערבית שגויה שמפמפמים לנו השכם והערב בכלי התקשורת, תפיסה שלא מחזיקה מים כאשר נחשפים לציטוטים מכתבי האסלאם
מציג הספרן (4).jpg
והתבטאויות של מאמיניה המוסלמים גם לפני הקמת המדינה והציונות, ועל אחת כמה לאחר קום המדינה.

הרי כמעט ואין מי שלא מכיר את החדית' (סוג של תושבע"פ מוסלמית) המחליא והאנטישמי שמסית לרצוח יהודים: "לא תגיע השעה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים והמוסלמים יהרגו אותם, עד אשר היהודי יתחבא מאחורי האבנים והעצים והאבנים או העצים יאמרו "הו מוסלמי, הו עבד אללה, זה יהודי מאחוריי, בוא והרוג אותו."

נתניהו ואירופאיים מנומסים...

אפילו נתניהו שלא ידוע כערביסט מובהק, ציטט אותו לפני יומיים בפני ראשי ממשלות אירופאיים ספרד ובלגיה "אנחנו עומדים מול אויב ייחוד
הספרן מציג (10).jpg
י, אכזרי במיוחד", אמר נתניהו בפאתוס, "אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה. באמנה שלהם כתוב: אם תמצא שיח והיהודי מסתתר מאחוריו – הרוג אותו. הרוג את היהודי. הרוג את כל היהודים". סיים נתניהו.

[וכמו אירופאיים מנומסים, הם שמעו שתקו, וזמן קצר לאחר שנסתיימה
הפגישה, בזמן שחרור החטופים מידי חמאס, "יפי הנפש" כבר לא התאפקו ובמסגרת מסיבת עיתונאים במעבר רפיח שארגנו לעצמם מהרגע לרגע, הוציאו הצהרת גינוי נגד הישראלים שטובחים בעזתיים האומללים, וקראו באופן ציני "כי על ישראל לחדול לגמרי מהלחימה בעזה ולאמץ
נתניהו בפגישה עם ראשי ממשלות ספרד בלגיה.jpeg
את הפסקת האש באופן קבוע".
אבל בחייכם.. בני תרבות יפי הנפש, אם יש לכם אלטרנטיבה איך לטפל בצורה נקיה (גז לא נחשב..) באותם מחבלים שדם של ילדים נשים וזקנים מרוח על ידיהם, אז למה לא תשתפו אותנו בפטנט? לפחות איזה קמצוץ קטן? שלא נצטרך להתמודד ולהקריב קרבנות בלחימה נגד אותם "אנשים" שמחפשים אותנו מאחורי השיחים...?! אה, שנתחבא במנהרות אתם מציעים?! אז קבלו את איחוליי, "תלכו לעזה"!!....]


הקוראן ספר אנטישמי!

ג
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (10).jpg
ם הקוראן שנכתב לפניו, מלא בתוכן אנטישמי של שנאת יהודים.
אבל שימו לב: הרבה מוסלמים מצטטים מהקוראן פסוקים בשבח היהודים שאכן ישנם.
אולם לאמיתו של דבר, ישנם שתי תקופות בחייו של מוחמד, האחת בתחילת דרכו, שהתבטאה בסורות (פרקים בקוראן) ש"נתגלו".. למוחמד ב"מכה", כשעוד האמין שהיהודים יצטרפו לדתו, וניכר מצדו יחס של אהדה ליהודים ואף הכרה בדת היהודית כ"דת של ספר" הקרובה עכ"פ לאסלאם. אבל לאחר מכן כשהיהודים סרבו לקבל את נבואתו והוא מתאכזב מהם, הוא משנה את יחסו בהתאם, ובסורות שיצר ב"מדינה" ישנם ביטויים רבים המגלים שנאה עזה כלפיהם.
אם כן זו הסיבה שבקוראן קיימים פסוקים שחלקם מדברים בגנות היהודים וחלקם משבחים אותם, אבל במחצית השניה של הקוראן נמצא רק את הפסוקים שמגנים ומזלזלים ביהודים (וכידוע לבעלי הדת הכלל - "הלכה כבתראי" ותפוס "לשון אחרון".....).

שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (16).jpg
להלן כמה ציטוטים נבחרים מהקוראן המדברים בגנותם של היהודים.
"אכן תמצא כי העזים בכל האדם בשנאתם למאמינים הם היהודים והמשתפים" (סורה 5, 82).
"הילחמו באנשים אשר אינם מאמינים בה' ... ואינם מחזיקים בדת האמת - אלה בהם אשר ניתן להם הספר - עד אשר ישלמו את מס הגולגולת בעודם מושפלים." (סורה 9, 29)
"[הם] הרגו את הנביאים בלא צדק. נאמר להם: טעמו את עונש השריפה" (סורה 3, 181) [כוונתו ליהודים שהרגו את ימ"ש הנוצרי שמקובל גם על המוסלמים]
"לאלה אשר שלחו יד ביום השבת (כוונתו ליהודים) אמרנו שיהיו קופים מאוסים. זאת עשינו כעונש וכלקח לבני דורם ולבאים אחריהם" (סורה 2, 65)
AHyMPKTcSGGuptXwaHxTiBrfiMonjVUVkpnlZBQYbggTJrYVdHLPUCszdLSaVDYY.jpg
"אלה אשר הוטלה עליהם התורה ולא עמדו בה נמשלו לחמור נושא ספרים. מה רעים הם אנשים כמותם, אשר מתכחשים לאותות הקל. הקל לא ינחה את קהל בני העוולה" (סורה 62, 5)
"המאמינים, אל תקחו לכם את היהודים ואת הנוצרים לבעלי ברית, בעלי ברית הם זה לזה" (סורה 5, 51).

להלן עוד ציטוטים מהוגים אסלאמיים בגנות היהודים
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (9).jpg

לדוגמה ב"אלרד עלא אבן אלנגרילה" מוחמד עאלאי המכונה אבן חזם טוען כי "כל המכיר את היהודים יודע כי הם אספסוף מטונף וחסר בינה, ציבור דוחה, גס והמוני, בוגדני, רך לבב, מאוס, כזבן, בעל שאיפות נמוכות ביותר ובעל כושר הבחנה חלש ביותר. הייתכן כי אלו הם בניו הנבחרים של האל?!".
אין צריך לומר כי התיאור הזה הוא אנטישמי מלא בשנאת יהודים, שמזכיר את תעמולת הנאצים שיצוצו כמה מאות שנים אחריו.

היהודים בראי האיסלאם שנת 2000 ואילך

בספרי האסלאם העם היהודי זוהה כקופים וחזירים, אבל לא רק בשחר האסלם, גם בימינו בפסק הלכה שהתפרסם בגרמניה (שנת 2002) והתפרסם במרחבי הרשת, כותב השיח' טיה צקר, לשעבר יו”ר הוועדה לענייני פתווה מוסלמית באוניברסיטת אלאזהר שבמצרים, תחת הכותרת
שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני הספרן מציג (19).jpg
פסק ההלכה (פתווה): “גלגול נשמות בני ישראל לגוף של קופים וחזירים”, במענה לשאלה שהופנתה אליו בזה הלשון: “בקוראן הקדוש נאמר שאללה גלגל את נשמת חלק מהיהודים לגוף של קופים. האם הקופים היו קיימים לפניהם והאם נותר מהם (מהיהודים שהפכו לקופים) זכר כעת?”

וכך הוא משיב: "אללה יתעלה אמר: הן ידעתם את (אלה) אשר חיללו את השבת מקרבם ונאמר עליהם (הללו) יהיו קופים נצחיים (קוראן, סורת הפרה). הפסוק מזהיר את היהודים שחיו בתקופה בה הורד הקוראן (ולאחר מכן), לבל יכפרו בנביא, עליו התפילה והשלום… שכן עונשם של הללו היה שאללה גלגל את נשמתם לגוף של קופים וחזירים, והפך אותם למושפלים – כלומר מנודים, בזויים ולא רצויים”.
מזעזע, אבל זו עובדה. וכל מוסלמי אדוק רואה ביהודי קוף וחזיר...

אנטישמיות פלסטינית

הספרן מציג (5).jpg
ומכאן לעם הפלסטיני שיש לו היסטוריה ארוכה של שנאת יהודים.
לדוגמא: המנהיג הפלסטיני הראשון, המופתי אלחאג' אמין אל-חוסייני, נאצי מושבע שנפגש עם היטלר וביקש מהשלטון הנאצי שיפציצו את תל אביב, פרסם בזמנו מסמך אנטישמי להלן ציטוט קטן מדברי השטנה שלו:
"מאז ימיה הראשונים של ההיסטוריה היהודית היו הם עם מדוכא, ובוודאי הייתה לכך סיבה טובה. עוד בתקופת הפרעונים המצרים היה צורך לנקוט צעדי דיכוי נמרצים נגד היהודים… היהודים שונאים את מוחמד ואת האסלאם… הקרב… החל כאשר מוחמד נמלט ממכה למדינה… היהודים היו אויביו המרים ביותר של האסלאם והם ממשיכים בניסיונם להרסו. הם יודעים רק צביעות ועורמה. הישארו מאוחדים, הילחמו על המחשבה האסלאמית, על דתכם ועל קיומכם! אל תנוחו עד אשר ארצכם תהיה נקייה מיהודים".

הספרן מציג שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני (5).jpg
מאז הרבה מים עברו בירדן, המנהיג הפלסטיני התפגר, ישראל "כבשה" חלק נכבד מארץ פלסטין ובשלב הבא השתלטה על העיר "ירושלים" [שמשום מה מוחמד לא באמת הכיר.. לא בחייו ולא בקוראן], ביצרה את "חומותיה" וביססה את קיומה,
ואותה אומה שהפריחה את השממה, מתוארת ע"י הצד השני ולא רק, כ"עם כובש" בארצו..
אבל מי שבאמת "כבש" אותם, את תלמידי הפגר, הם לא הישראלים, אלא הדת האסלאמית האנטישמית, הזרם הקיצוני ביותר השתלט עליהם והעביר אותם על דעתם ודתם,
דתם כי אפילו אנשי האסלאם בדור הקודם, הציבו לעצמם מגבלות לא לרצוח ילדים, לא לטבוח בנשים, אבל לך תשכנע מוסלמי פנאטי שהוא טועה גם אם אתה מוסלמי לא פחות קיצוני.

התבטאות אנטישמית של בכירי חמאס

ואותה קיצוניות דתית שהכפילה והדהדה את השיח האנטישמי, לא נוצרה בחרבות ברזל ולא בצוק איתן, היא מופיעה כבר באמנת ארגון
הספרן מציג שורש הסכסוך ישראלי פלסטיני (2).jpg
חמאס הדתי, משנת 1988, אז המחוקק של חמאס מטעם נפת חאן יונס לשעבר (שבקרוב תיעלם מהמפה..) שייח' יונוס אל אסטל, קבע: "גורלם של היהודים הוא לסבול באש בעולם הזה ובעולם הבא, לכן אנו בטוחים שהשואה בוא תבוא על היהודים", דברי השייח'..
ואותו 'יונוס', אנטישמי הזוי שלא סותם את הפה בואש שלו לרגע, התעלה אפילו על עצמו במשוואה שטנית אחרת שאצטט מויקיפדיה: "כל הטורפים, כל העופות הדורסים, כל הזוחלים והחרקים המסוכנים, וכל החיידקים הקטלניים הם הרבה פחות מסוכנים מהיהודים".
תעשו פרצוף נדהם, מופתע? לא מספיק! בשביל 'יונוס' פרצוף של חרק יותר מדהים ומפתיע משל יהודי...

אבל 'יונוס' הוא לא היחיד בחמאס שיודע לעשות משוואות...
בכיר חמאס בדברי שיטנה.jpeg
בשנת 2018 בכיר חמאס אחר בשם אסמאעיל רד’ואן נשא נאום שטני במהלך הפגנה שנלוותה למשט השבועי ברצועת עזה. במהלך הנאום הוא קרא לתמוך ב”התנגדות שלנו ובירושלים שלנו” ואיים על אלו שלא יתמכו: “האדמה תקיא אותם מקרבה, אללה ימאס בהם, והאש (הגיהנום) תיקח אותם יחד עם הקופים והחזירים".

כפי שכבר הספקתם להבין, באנטישמיות ערבית- אסלאמית, “הקופים והחזירים” זה כינוי אולטימטיבי ליהודים, שמוצגים כבעלי חיים נחותים במטרה ללבות כלפיהם שנאה, ולבצע להם דה הומניזציה.
[מישהו אמר הסכם שלום? שלום עם קופים שלום עם "דבר אחר"? הלא "מעשה קוף" זה הביטוי האולטימטיבי למעשה חסר תוקף... ואפילו ביהדות לאא"ה קיי"ל.. אין שליחות לקוף, אז שיהיה הסכם שלום אתו?]
הנוער הפלסטיני לאן?
גם בתחנות הטלוויזיה של הפלסטינאים משודרות לרוב תכוניות אנטישמיות, אפילו כאלה המיועדות לגיל הרך משבחות שנאת יהודים ופיגועי התאבדות.

ולא רק תוכניות טלוויזיה, גם ספרי "החינוך" הפלסטינאים עמוסים בתיאורים אנטישמיים נגד יהודים, ולא חסרים דוגמאות למכביר, ולא רק בספרי ההיסטוריה, אלא גם בספרים שאמורים להיות מקצועיים נטו הם מכילים דברי שטנה נגד יהודים. לדוגמא ציטוט שראיתי מספר מתמטיקה פלסטיני שמסית לשנאת יהודים, ושלא לדבר על ספרי הגאוגרפיה כמו ההיסטוריה.

ועל ערוגות השנאה הללו צומחים גדולי פרא שמכריזים בגיל 8 "אנחנו רוצים למות כשהידים, יחי השהידים"......
ילדי חמאס.JPG
אצטט לכם תמליל מתוך ראיון שערך כתב חמאס בערוץ אל-אקצא (חמאס) בתאריך 08/05/2014 עם ילדי ג'נין.
כתב טלוויזיית חמאס: עבור מרבית הילדים הללו, ההתנגדות הפכה לחלום מושך... כאשר משוחחים איתם, מיד מופתעים מרהיטות לשונם ומעוצמתה.
ילד א': אנחנו אוהבים את ההתנגדות. אנחנו רוצים למות כשהידים. יחי השהידים...
ילד ב': הכיבוש הישראלי מבין רק את ההתנגדות. אנו תמיד אוהבים את ההתנגדות, כדי לשחרר עמנו פלסטין. אצלנו אוהבים את השהידים. כפיים לשהידים...
כתב טלוויזיית חמאס: האווירה הכללית במחנה הפליטים מלאה ברוח ההתנגדות ובאלה שרשמו את סיפורי הגבורה שלה. על רוב הקירות תלויות תמונות השהידים...
נער ג': ההתנגדות, התנגדות המזוינת, היא מה שמביא תוצאות במחנה הפליטים ג'נין...
ככ.JPG
כתב טלוויזיית חמאס: מחנה הפליטים ג'נין ממשיך לחנך את ילדיו על ברכי ההתנגדות, והוא מעביר להם את הלפיד מדור לדור. עיניהם נשואות אל אחת משתי התוצאות הטובות ביותר - שיבה אל אדמותיהם הכבושות, או השהאדה.


אלו ההשלכות של חינוך ילדים מגיל אפס לשנאת יהודים.
ושלא נתבלבל לרגע, הביטוי "התנגדות" השגור בפיות הפלסטינים זה סך הכל מכבסת מילים לחובת "ג'יהאד" שמחויב כל מוסלמי לפעול נגד הכופרים! עכ"פ לפי תפיסה רחבה של אנשי אסלאם,

כך ששורש הסכסוך לאמיתו נעוץ בין קפלי הקוראן, ולא כתוצאה מהתקוממות של עם מתוסכל כנגד "גזלן" שכבש את אדמתו.

ואם ננסה לפרוט עוד קצת מההשלכות שיש למניע המניע הדתי פלסטיני בסכסוך, נמצא אותו בא לידי ביטוי גם
פרסום פלסטיני.jpg
בכרזות מעוצבות של הסתה פלסטינית - לביצוע פיגועי ירי וידויי אבנים על רכבים של יהודים, במקביל להשתלטות על יישובים ביו"ש - שהאובייקט המרכזי הוא לא אחר מאשר יהודי חרדי שמייצג את היהדות באופן ברור על רקע מגן דוד בוער! (בתמונה מימין).
לא אמרו תמונה אחת שווה אלף מילים? תמונה אחת מבטאת מסר פנימי שאלף מילים לא יצליחו לחשוף.

הכחשת שואה פלסטינית

ואותם "מסוכסכים" שמודלקים בשנאה אסלאמית ליהודים, שגורמת להם להכחיש את השואה האיומה או להאדיר את הנאצים ימ"ש בלי להניד עפעף, מה שמגלה שהשנאה הפלסטינית היא לא רק בעקבת הטריגר הלאומי, כי אם לא כן, אין סיבה להכחיש את השואה מעל כל במה.

רוצים דוגמאות להכחשת שואה שעושים הפלסטינים? בבקשה.
בשנת 2009 כינה חמאס את השואה "שקר שהמציאו הציונים" והגדיר את החינוך בנושא השואה "פשע מלחמה" לא פחות.
אבל לא רק הארגון הדתי קיצוני נוהג להכחיש את השואה, גם אבו מאזן המנהיג החילוני האנטישמי כתב בצעירותו חיבור באוניברסיטה רוסית (אאל"ט בעבודת דוקטורט שלו) בנושא השואה, המכחיש את פשעי הנאצים והסיבה לפרוץ השואה.
Gaza-Hitler-Great-200.jpg
כן אותו סבא חביב בעיני השמאל הרדיקלי, הוא לא פחות ממכחיש שואה מתוחכם, כזה שמכחיש את התלאות שעברו על העם היהודי ובכללם גם סבותיהם של אותם אנשי שמאל..

אבל לא די בכך שהם מכחישים את השואה, הם גם משתמשים בהאדרת הנאצים, לדוגמא באופן קבוע תושבי עזה מניפים דגלים נאציים על הגבולות, וקיימת חנות בגדים פופולרית בעזה שנקראת "היטלר 2", לא פחות, והשלט התלוי מעליה מעוצב בסגנון נאצי באדום ושחור. (כולי תקווה שבעקבות המלחמה בעזה, צה"ל ישמיד אותה...)

ומכאן לכל אותם הטוענים שהשיח הפלסטיני הקצין בעקבות תסכול ארוך-שנים מתהליך שלום כושל, אבל לבושתם יגלו שאמירות אנטישמיות הופרחו גם בעיצומו של תהליך השלום, לדוגמא בשנות התשעים מעלה יאסר ערפאת ימ"ש תמונות אנטישמיות אסלאמיסטיות.

cfBqMJuiNKZPYAFigpIVYpYbYfDtmsdAykBmHKpqQzoYVqelVIVwAbNMnAcXxMIP.jpgאותו יאסר ערפאת בנאום שנשא בשנת 1994 (מה שנקרא נאום יוהנסבורג) בערך חצי שנה לאחר חתימת הסכמי אוסלו, התייחס בנחרצות אל ירושלים כבירת פלסטין הנצחית, קרא ל"ג'יהאד" לשחרורה, ושהסכמי אוסלו שחתם עליהם חצי שנה לפני כן, שווים במשמעותם להסכם שביתת אש שחתם מוחמד עם שב קורייש, לפני שטבח בהם (מה שידוע כהסכם חודייביה), אוסלו, טען ערפאת, הוא לא יותר מחלק בתוכנית השלבים של אש"ף לכיבוש "פלסטין", מה שמבהיר כי הסכמי אוסלו שחתם עליהם הם מהלך טקטי ערמומי והפיך.

צריך להבין כי חלק מהאמונה האסלאמית, שעם ישראל כולו הוא בן מוות! (כמו שלהבדיל אנחנו מאמינים במלחמת גוג ומגוג, רק שאז אף אחד לא טוען שכל הישמעאלים יושמדו, ובטח לא ע"י עם ישראל) וזו אמונה דתית אסלאמית שמלווה כל מוסלמי מסורתי מינוס, ללא חלוקה בין הקיצוניים לפשרניים יותר.

לדוגמא מה שכתוב בחדית' האנטישמי והמפורסם שמסית לרצח יהודים ואצטט אותו שוב: "לא תגיע השעה עד אשר יילחמו המוסלמים
מציג הספרן (1).jpg
ביהודים והמוסלמים יהרגו אותם, עד אשר היהודי יתחבא מאחורי האבנים והעצים והאבנים או העצים יאמרו "הו מוסלמי, הו עבד אללה, זה יהודי מאחוריי, בוא והרוג אותו."
לא יאומן!

אפילו המתונים שבהם, כותבים במפורש, שכל "הנבואות" והאמונות המוסלמיות נגד היהודים יתגשמו כולל החדית' הנ"ל, אלא כעת שישראל חזקה, ראוי להימנע בדור הזה מפיגועים, ובדור הבא כבר תתגשם האמונה האסלאמית! (כך קראתי במאמר שכתב ש'יח "מתון" המשתייך לאנשי הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית).

אם כן לא פלא שבמשך הדורות ערכו הערבים והמוסלמים פרעות בעם ישראל.

קליפ פרומו: הסכסוך ישראלי פלסטיני בראי היהדות וכאן לצפייה
קליפ אחרית הימים גלות ישמעאל -חרבות ברזל דברי הרב יחזקאל ניסים כבר לפני 23 שנה בימי האינתיפאדה...jpg











בהמשך למאמר - רשימה כרונולוגית של מאורעות ופרעות של בני דודינו הישמעאלים.. עד קום המדינה.

מאמרים נוספים שכתבתי בפרוג תמצאו כאן

מסכימים או שלא? מוזמנים לשתף אותי בתגובות.
על המחבר
הספרן
אוהב לסייע לאנשים

תגובות

מרתק ביותר. מושקע מאוד.
כמה ידע במאמר אחד!
מדהים!

אם אפשר לשאול (ונראה שכאן זו הכתובת):
מנין המקור לכך למה שמפרסמים בזמנינו ש'הקוראן אינו מתיר רצח של נשים וילדים'?
האם זו תורה שבכתב, או תורה שבעל פה? פרשנות של טקסט עמום, או דברים מפורשים באיזו סורה?
 
בשונה ממה שכתבת (וכתבת יפה) -
מוחמד כן הכיר את ירושלים ואף כיוון ההשתחוויה הראשונה (למשך שנה וחצי) היה לכיוון ירושלים.
הוא אכן לא ביקר בה ואף לא הכיר בקדושתה (כל זה היה על מנת להשפיע על היהודים - ראו בהרחבה מהרצאותיו של ד"ר מרדכי קידר), אך הוא הכיר את ירושלים.
 
גם אני הקטן, שהתחנך בנוגע לעקרונות הסכסוך על ברכי השטחיות, וראה במתנחלים אנשים הזויים, לאומניים, משיחיים, טרבל מייקר, נעדרי פשרות, וחסרי עכבות, אבל כיום משהו בי השתנה, התהפך מהקצה לקצה
העיתונות והתקשורת החרדית אשמה שבמשך שנים מהדהדת מסרים מהשמאל,
ומחדירה שנאה כלפי המתנחלים וכאילו רק בגללם אנחנו סובלים מהערבים,
ואם לא "בן גביר וחבריו נוער הגבעות שמתגרים באומות ועולים להר הבית" לא היה נפגע שום חרדי בארה''ק.....
(כמובן שעפ''י הלכה אסור לעלות וכו')
וכמו שנכתב בנספח השבועי: הקרן החדשה לישראל מגבירה את מאמציה בקרב החרדים להגדיל את השפעתה, ומי יודע אם לא ההשפעה הזו על העיתונים גרמה להם לכתוב בצורה שלילית על "הימין הקיצוני"

יש אתר שנקרא "הקול היהודי" ובו מביאים תחקירים מדהימים על המאבק של הערבים על ארץ ישראל,
חבל שנטפרי לא רוצים לפתוח את זה- לשאלתי הם ענו בגלל ש"זה לא ההשקפות שלנו".

וכמו שאני רואה: כל חרדי נהיה "ימני קיצוני" אחרי שחוטף כמה אבנים בשער שכם... אז חבל לפחות לדעת עם מי יש לנו עסק.

השינוי המשמעותי שחל אחרי המלחמה בתקשורת החרדית: לפני המלחמה היו מביעים דעה על ה"ימין הקיצוני" שדוגל ב"לעשות את המוות לערבים" , ו"אנחנו החרדים" רק רוצים שקט ולא לעורר את הערבים ע''י התגרות באומות,

ועכשיו כשהתחילה המלחמה כל כלי התקשורת החרדים מבינים שהערבים מבינים שפה אחרת, וכמה שאתה מראה יותר כוח הם מתקפלים.
 
מרתק ביותר. מושקע מאוד.
כמה ידע במאמר אחד!
מדהים!

אם אפשר לשאול (ונראה שכאן זו הכתובת):
מנין המקור לכך למה שמפרסמים בזמנינו ש'הקוראן אינו מתיר רצח של נשים וילדים'?
האם זו תורה שבכתב, או תורה שבעל פה? פרשנות של טקסט עמום, או דברים מפורשים באיזו סורה?
תודה רבה רבה!

כפי שהבנתי זה לא נכתב מפורש בקוראן, אבל כך אומרת ההלכה האסלאמית בין היתר עפ"י,
1. אחד הקרבות שערך מוחמד עם השבטים היהודיים נקרא "קרב השוחה", מוחמד ואנשים הוציאו להורג את כל בני שבט קוריט'ה היהודיים, מלבד כ-1,000 נשים וילדים מבני השבט. תראו כאן

2. בעבודת גמר לשם קבלת תואר מסכמת ענת קלופמן-שחר בחיבור "וחי אחיך עמך" את העובדה כולל המקורות שנאסר על מוסלמי להרוג ילדים ונשים אפילו בעת המלחמה. להלן ציטוט:
יש לציין, כי נאסר על הלוחמים המסלמים במסגרת הג'האד להרוג נשים, ילדים ומג'אנין מתוך האוכלוסייה הנכבשת. זאת, כל עוד ניתן לנצח בקרב מבלי לפגוע בהם. לגבי שבויי מלחמה, נשים וילדים עשויים להיות מוצאים להורג במידה ולקחו חלק פעיל בקרב. רק האסכולה החנפית יוצאת דופן לעניין זה, ופוסקת להלכה כי בכל מצב אין להרוג שבויים אם הם מג'אנין, נשים או ילדים. אם קרה והם נהרגו בשדה הקרב כנראה זה קרה כדי לעצור אותם ממטרתם הרעה. אך לאחר המלחמה אין להעניש אותם ואסור להרוג אותם כעונש. אלמוארדי, בן האסכולה השאפעית, מציג שאלה באשר לילד או למעתוה השייכים לאוכלוסיית הכופרים, שיצאו ממקלטם לשטח המלחמה, האם מותר ללוחמים לפגוע בהם. התשובה היא כי יש להשיב את הילד או את המעתוה למקלטם, כיוון שהם אינם יודעים למי מותר לתת להם חסות ולמי אסור. זו גם הסיבה לכך שחוזה החסות אינו נסמך על שיקול דעתם. להלכה, זוהי אחריות האמאם להשיב את הילד או את המעתוה למקלטם ולוודא שהם חוזרים לפיקוח האפוטרופוס. (עמוד 81) הערה 263
ובהערה 263 היא מציינת את המקורות: אבו אלחסן עלי בן מחמד אלמאורדי, אלחאוי אלכביר פי פקה מד'הב אלאמאם אלשאפעי (בירות: דאר אלכתב 263 אלעלמיה, 1999) כרך ,14 עמ' .1

*כמובן שחמאס לא פעלו לפי אותם עקרונות. גם לא בנוגע לאותם מג'אנין (חולי נפש) ששבה לפני כמה שנים (אתיופי) במקום לשחררם לאלתר כפי עקרונות האסלאם..

3. בסרטונים שפרסם השב"כ מחקירת מחבלי הנוח'בה, הם נשאלים האם לפי האסלאם מותר להרוג ילדי אוייב? וחיות האדם ללא יוצ"מ שוללים באופן נחרץ שהאסלאם מתיר לעשות זאת, מה שבעצם הם עשו..

4. בנאום בפני הפרלמנט האירופי. השייח' אחמד חסון, המופתי של סוריה, והאישיות הדתית הבכירה במדינה, אמר בין היתר: "שא-לוהים יקלל כל מי שהורג ילד או בן אנוש כלשהו, אם זה פלסטיני, ישראלי או עיראקי - כיוון שהוא הורג את האדם אשר א-לוהים נתן לו הכבוד ובירך מעל כל היצורים בעולם". אם כי ציטוט זה (מויקיפדיה) נאמר בנוגע לג'יהאד ופעולת הטרור באשר הם, לאו דווקא כנגד רוצחי ילדים.
 
כתבת על "מנהיגי הדור"
אבל משום מה שכחת שליש מהציבור החרדי...

כידוע האדמו"ר הפני מנחם מגור זצ"ל
והאדמו"ר מסלונים זצ"ל
מאז ומתמיד התנגדו להחזרת שטחים
והתווכחו בפומבי בעניין הזה עם הרב שך.
בסוף דבריך נתת מענה גם לשאלה בהתחלה.
במאמר התייחסתי לשינוי עמדה קולקטיבי כתוצאה מהשביעי באוקטובר,
לעומת זו הציבור החסידי ומנהיגיו הגדולים מאז ומתמיד סברו כך, כך שזה לא נוגע לעניין.
אגב השמטת את חסידות חב"ד ואת מנהיגה הרבי מחב"ד.

נ.ב ובכל זאת מכיון ואפשר בטעות לקבל תחושה כביכול מנהיגי הציבור החסידי,
לא נספרים יחד עם מנהיגי ציבורים אחרים, אני יוסיף הבהרה בגוף המאמר.
 
הערה קטנה:
במאמר מוזכר כמה פעמים "פלסטיני" וכדו'.
אין כזה דבר!
תקרא כאן ובעיקר כאן
להלן ציטוט:

שלילת קיומו של עם פלסטיני
קיימת טענה כי לא רק שלא היה קיים עם פלסטיני בעבר, אלא שגם בתקופתנו אין עם כזה, ואילו ערביי ארץ ישראל הם חלק מן האומה הערבית הגדולה, ללא מאפיינים לאומיים ייחודיים משלהם. גישה זו נסמכת גם על הדמיון התרבותי שקיים בין הפלסטינים יושבי יהודה ושומרון ורצועת עזה לערבים בירדן, במצרים ובשאר מדינות ערב. תימוכין לגישה נמצאים גם בדברי המנהיגים הפלסטינים. מנהיג ארגון א-סאעקה, זוהיר מוחסן, אמר בשנת 1977 בריאיון לעיתון ההולנדי "טרוב", שהטענה לזהות פלסטינית נפרדת מועלית בשל סיבות טקטיות בלבד: "הקמת מדינה פלשתינית היא כלי להמשך המאבק נגד ישראל ולמען אחדות ערבית. אני טוען כי עם כזה קיים והוא נבדל מן הירדנים. אולם למעשה, אין הבדלים בין ירדנים, פלשתינים, סורים ולבנונים. כולנו מהווים חלק של אומה אחת. רק מטעמים פוליטיים אנו מדברים על זהות פלשתינית, משום שהאינטרס הלאומי של הערבים הוא לעודד קיום נפרד של פלשתינים לעומת הציונות... ברגע שנשיג את זכויותינו על כל פלשתין, אסור לנו לדחות אפילו ברגע את איחודן של ירדן ופלשתין".

מזרחנים רבים מדברים על ההתבדלות השבטית שבתוך החברה הפלסטינית. כך לדוגמה, "תוכנית האמירויות הפלסטיניות" של מרדכי קידר קוראת לחלק את השלטון הפלסטיני שביהודה ושומרון וברצועת עזה לשמונה אמירויות, משום שלדעתו הנאמנות החמולתית והשבטית חזקה אצל ערביי האזור יותר מן הרגש הלאומי. קידר מאמין שתוכניתו היא הדרך היחידה לכונן שלטון יציב שינטוש את שנאת ישראל.
 
המושג "פלסטין" או "פלסטינא" מוזכר לא אחת במקורותינו כשמה של ארץ ישראל או ככינויה של ארץ ישראל בפי האומות הסובבים אותה (תלוי בדעות המפרשים) כמעט ברצף מזמן חז"ל ועד היום!
לא מעט גדו"י שעלו לאר"י במשך הדורות גם חתמו על מכתביהם את כתובתם ב"פלסטין".
מקור השם או המילה גם נידונים במקורותינו ויש לכך כמה פירושים (למשל שעל שם הפלשתים הקדומים, יש מי שמפרש שעל שם ים התיכון שאז היה נקרא כך כינו כך את הארץ היושבת בחופו, וישנם עוד פירושים).
משכך האומה היושבת ב"פלסטין" הם "פלסטינים".
ואת זה אין מה לנסות לפרוך עם כל מיני תיאוריות.
השאלה והויכוח הם האם לאומה הערבית היושבת בפלסטין ישנם שורשים מקורות או בעלות על פלסטין, או שהם מהגרים שהגרו אליה על מנת לכובשה / להשתלט עליה / לזכות בה...
שגם אז לכאורה אין שום בעיה להשתמש עם השם הזה (כמו שהמהגרים לאמריקה קוראים לעצמם אמריקאים).
לכן לטעון שהעם הפלסטיני הוא דבר חדש, אין לו שורשים לאומניים, אין לו בעלות, וכו', זה נכון.
אבל לטעון שאין דבר כזה עם פלסטיני וזה זיוף ודבר חסר בסיס, זה לא נכון.
 
רק לשם השוואה, בעולם הקדום (וגם היום) להרבה מאד ארצות יש כמה וכמה שמות שכך קוראים להם.
(מה שמה של ספרד? צרפת? הונגריה? בפי העולם, בפיהם עצמם, ובפי כל מיני מדינות.)
 
זה בודאי נכון.
לא הבנתי איך אחרי כל התגובה שלך הגעת למסקנה הזו.
יש כאלה שטוענים שהמושג עם פלסטיני לא יכול להיות, ויש להם כל מיני הוכחות.
הסברתי שאין שום מניעה לקיומו של עם פלסטיני (וברעיון זה וודאי קיים במשך הדורות), השאלה אם הם הפלסטינים שהיו פה לפני 1000 שנה או לא.
יותר מדוייק, אם יש להם רצף וזכות בעלות היסטורית על הארץ, או לא.
 
יש כאלה שטוענים שהמושג עם פלסטיני לא יכול להיות, ויש להם כל מיני הוכחות.
הסברתי שאין שום מניעה לקיומו של עם פלסטיני (וברעיון זה וודאי קיים במשך הדורות), השאלה אם הם הפלסטינים שהיו פה לפני 1000 שנה או לא.
יותר מדוייק, אם יש להם רצף וזכות בעלות היסטורית על הארץ, או לא.
לא.
מעולם לא היה כאן עם כעם, מאז ימות יהושע בן נון.
מעולם.
 
כמובן שחמאס לא פעלו לפי אותם עקרונות
איזה שהוא לוחם מוסלמי פעל לפי העיקרון הזה לאורך ההיסטוריה?
אחד הקרבות שערך מוחמד עם השבטים היהודיים נקרא "קרב השוחה", מוחמד ואנשים הוציאו להורג את כל בני שבט קוריט'ה היהודיים, מלבד כ-1,000 נשים וילדים מבני השבט.
ח'ייבר ח'ייבר יא-יאהוד, ג'ייש מוחמד סופ יעוד....
 
לא.
מעולם לא היה כאן עם כעם, מאז ימות יהושע בן נון.
מעולם.
מעולם.
חוץ מהכנעני והחיתי והחיוי והיבוסי והאמורי והפריזי והפלישתים והעמלקים והבבלים והשומרונים ו...

לא יודע מה ההגדרה שלך כעם, אבל בכך שמדינת ישראל יושבת פה עם עולים מכל העולם נקרא אצלך עם?
וזה שיושבים פה כמה מליוני ערבים נקרא אצלך עם?
 
בשונה ממה שכתבת (וכתבת יפה) -
מוחמד כן הכיר את ירושלים ואף כיוון ההשתחוויה הראשונה (למשך שנה וחצי) היה לכיוון ירושלים.
הוא אכן לא ביקר בה ואף לא הכיר בקדושתה (כל זה היה על מנת להשפיע על היהודים - ראו בהרחבה מהרצאותיו של ד"ר מרדכי קידר), אך הוא הכיר את ירושלים.
אתה מתייחס למה שכתבתי באגב כאן,
מאז הרבה מים עברו בירדן, המנהיג הפלסטיני התפגר, ישראל "כבשה" חלק נכבד מארץ פלסטין ובשלב הבא השתלטה על העיר "ירושלים" [שמשום מה מוחמד לא באמת הכיר.. לא בחייו ולא בקוראן]
אבל בשונה ממה שכתבת בהחלטיות שמוחמד כן הכיר ואף כיון ההשתחוויה וכו',
זה לא מוסכם על כולם וזו רק מסורת יותר מאוחרת שכתב אן אסחאק כפי שתמצא בקישור שציטטת,
והפלסטינים ממניע לאומני אוהבים להתייחס למסורת הזו (שמלווה בסיפורי אגדות על חיה מוזרה וכו') כאמיתה!

תקרא התייחסות של ד"ר מרדכי קידר שפורסמה בשבועון לצעירים "עולם קטן" והועתקה בהידברות להלן קטע מתוך הדברים.

אם תשאלו מוסלמי אם ירושלים קדושה לאסלאם, הוא כמובן יענה "בוודאי" ויספר לך את הסיפור המכונה 'המסע הלילי של מוחמד': "על סיפור העלייה השמימה מספרים מפיו של הנביא שאמר: הביאו לי את אלבוראק, והוא בהמה לבנה וארוכה, גבוהה מחמור ונמוכה מפרד, רכבתי עליה עד שבאתי לירושלים, לבית אלמקדיס ושם קשרתי בטבעת".

הסיפור הזה נועד לשכנע אותנו כי קיימת זיקה עמוקה בין המוסלמים לירושלים, המקום ממנו עלה מוחמד למסעו המופלא בשמים. אך אולי תתפלאו לגלות כי הסיפור הזה לא מופיע בקוראן והוא רק מסורת מאוחרת.

"אף אחד משמותיה המקובלים של ירושלים לא מופיע בקוראן", אומר ד"ר מרדכי קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן. "ההיסטוריה האסלאמית לא יכולה לספר אפילו על יום אחד שבו ירושלים הייתה בירה של משהו שקשור לעולם האסלאמי או הערבי. כשעומר כבש את ארץ ישראל בשנת 638 לספה"נ, הוא לא בחר את ירושלים לעיר בירה, אלא דווקא את רמלה. ירושלים וכל הגדה המערבית היו כבושים במשך 19 שנים בידי הירדנים – מדוע לא הקימו במהלכן מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים? מדוע לא הקימה שם ירדן את עיר הבירה שלה, אם ירושלים חשובה כל כך לאסלאם?

"מוחמד פעל הרחק מירושלים, לא ביקר בה מעולם ולא הזכיר אותה בקוראן", מספר ד"ר קידר. "תעברי, היסטוריון מוסלמי בולט, מספר שעומר, ממשיכו של מוחמד, היה הראשון שהגיע אל שערי ירושלים עם הפמליה המכובדת שלו. כעב, יהודי מתימן שהיה אחד מאנשי הפמליה, הוריד את נעליו בכניסה להר הבית כמנהג היהודים. עומר קלט בזווית העין את מעשהו של כעב, וגער בו: 'אתה מנסה להכניס לנו כאן חומר יהודי? נעל מהר את נעליך'".

ד"ר קידר מסביר שהקשר של האסלאם לירושלים מתחיל כמה עשרות שנים לאחר מכן, בשנת 682 לספה"נ, כאשר הח'ליף ששלט מדמשק נדרש למצוא אלטרנטיבה רוחנית לבני חסותו לאחר שנאסרה עליהם הכניסה לחג' במכה בגלל חטאיהם ברצח, בניאוף ובשתיית אלכוהול. הוא החליט להפוך את ירושלים למוקד אלטרנטיבי לעלייה לרגל, ולשאלת התמהים עליו, אשר טוענים בצדק כי אינם מכירים שום קשר בין תורת מוחמד לבין ירושלים – קרא הח'ליף את הפסוק היחיד בקוראן שבו נתלים תלי תִלים של הוכחות לקשר המפוקפק בין האסלאם לירושלים: "ישתבח שמו של המסיע את עבדו בלילה מן המסגד הקדוש אל המסגד הרחוק".

"הח'ליף אמר להם ש'המסגד הרחוק' המוזכר בפסוק הוא בירושלים, ולשם לקח הבורא את מוחמד ממכה. את כל הסיפור של מוחמד העולה לשמים מירושלים תולים בפסוק הזה, במילים "המסגד הרחוק", שאותן רוצים לחבר לירושלים. כדי לבסס את הסיפור בונה הח'ליף מדמשק את מסגד אל אקצא (=הרחוק) ואת כיפת הסלע, חמישים שנים לאחר מות מוחמד. על פי מקורות אסלאמיים קדומים, 'המסגד הרחוק' המקורי היה בכלל בחצי האי ערב".

ד"ר יוסף זידאן, פילוסוף וחוקר דתות מצרי, טוען כי מסתבר יותר לומר ש'המסגד הרחוק' הוא מסגד אל אקצא שבעיר טאיף הסמוכה למכה. בלי מורא הוא קרא בתכנית טלוויזיה מצרית לאחיו המוסלמים: "אתם מנכסים את העיר ואומרים שהיא קדושה לכם. מהיכן בדיוק? אתה יכול להגיד לַיהודי שירושלים אינה שלו?"

מכאן אנו יכולים להגיע למסקנה חשובה: כבר בתקופה שבה כל הסיפור של ירושלים הומצא, זה נעשה מסיבות פוליטיות בלבד, ואין לו שום קשר לאמונה המוסלמית המקורית.

ד"ר קידר מביא ראיה למסקנה זו: "לאחר שנים ספורות שוב נפתחה הדרך למכה והסיפורים הללו הוכנסו אל הבוידעם. הפרשן הסוני הגדול אבן תימיה כותב בספרו 'האם לבקר בירושלים' כי אסור לעלות לירושלים לחג', וקובע כי ירושלים היא בדרגתה של כל עיר אחרת – בֵירות, דמשק, בגדד או קהיר. גם כיום, העלייה לחג' היא רק למכה ולא לירושלים. בעיני האסלאם הסוני ירושלים מוצבת במקום השלישי בחשיבותה לאחר מכה ומדינה, בעוד האסלאם השיעי בחר במקום השלישי את נג'ף שבדרום עיראק – מכיוון שכיבוש ירושלים נעשה על ידי הח'ליפים של בית אומיה, אויבי השיעה".

ההתייחסות הדלה הזו לירושלים בעולם המוסלמי ממשיכה עוד שנים ארוכות. רק לפני כ-90 שנה כתב המופתי חאג' אמין אל חוסייני – שלא היה בדיוק אוהב ישראל גדול – כי "הזהות של הר הבית עם בית המקדש של שלמה היא מעבר לכל ויכוח. זוהי גם הנקודה שבה לפי האמונה האוניברסלית: 'וַיִּבֶן שָׁם דָּוִד מִזְבֵּחַ לַה' וַיַּעַל עֹלוֹת וּשְׁלָמִים' (שמואל ב', כ"ד)". "באותה עת אין למופתי שום בעיה לכתוב שהר הבית הוא מקום מקדש שלמה ולצטט אפילו פסוק מהתנ"ך כדי להביא ראיה לדבריו", אומר ד"ר קידר.

אך לצערנו, הוויכוח עם האסלאם הוא לא על עובדות, מפני שהם לא מדברים בשפה הזו. אם תשאל מוסלמי מי בנה את מסגד אל אקצא הוא יענה – אדם הראשון, ואם תשאל מי שיפץ אותו, הוא יענה – איברהים. מסע האִסלוּם של האסלאם לא פוסח על ההיסטוריה, גם לא על גדולי התנ"ך וממילא הוא מגיע גם להר הבית.

אז מתי מתחיל הקשר האסלאמי להתחדש עם העיר? ראו זה פלא – ירושלים נהיית חשובה לאסלאם רק כאשר עם ישראל חוזר אליה. מאז שחרורה של ירושלים מזרועות הכיבוש הירדני העולם המוסלמי כולו דורש שבירת המדינה הפלשתינית תהיה ירושלים. צאיב עריקאת מכריז: "לא יקימו מדינה פלשתינית אם בירתה לא תהיה ירושלים". שליטה בירושלים תיתן לאסלאם לגיטימציה על ירושלים, ואם הערבים יוותרו עליה – יאשימו אותם מוסלמים רבים בבגידה באסלאם.

למה זה פתאום חשוב להם כל כך? "לפי האסלאם, היהדות בוטלה עם בוא מוחמד", מסביר ד"ר קידר. "חזרתם של היהודים לארץ ישראל היא ערעור על דוקטרינה תאולוגית זו. שחרור ירושלים מעלה עוד יותר את מפלס הלחץ: אולי עם ישראל יבנה את בית המקדש על הר הבית ואז תשוב היהדות להיות חיה וקיימת? המוסלמים בטוחים שבניית בית המקדש בידי ממשלת ישראל היא איום קונקרטי על האסלאם, איום שעשוי להתרחש מדי יום".

במילים פשוטות - שיבת עם ישראל לארצו מהווה איום כה גדול על האמונה המוסלמית, עד שהיא גרמה לדת הדועכת להרים את ראשה ולהילחם את קרב חייה על קיומה, והיא שהוציאה מן הבוידעם את הסיפור הדחוק כדי לשכנע את העולם בבעלותה על ירושלים. או בצורה אפילו קצרה יותר: הרבה יותר משהמוסלמים רוצים את ירושלים בגלל קדושתה לאסלאם, הם רוצים אותה בגלל קדושתה ליהדות.
 
מעולם.
חוץ מהכנעני והחיתי והחיוי והיבוסי והאמורי והפריזי והפלישתים והעמלקים והבבלים והשומרונים ו...

לא יודע מה ההגדרה שלך כעם, אבל בכך שמדינת ישראל יושבת פה עם עולים מכל העולם נקרא אצלך עם?
וזה שיושבים פה כמה מליוני ערבים נקרא אצלך עם?
כתבתי מעולם מאז יהושע בן נון.
כל מי ששלט פה אחר כך, זאת לא הייתה ארצו (גם לא בתפיסה שלו) אלא עוד שטח בתוך אימפריה.
אם עם ישראל לא נחשב בעיניך לעם, אין לי מה לדבר.
 
איזה שהוא לוחם מוסלמי פעל לפי העיקרון הזה לאורך ההיסטוריה?

ח'ייבר ח'ייבר יא-יאהוד, ג'ייש מוחמד סופ יעוד....
זה העניין, שכל מצוות הגי'האד כפי שהבנתי לא נכתבה מפורש בקוראן כמצוה והוראה, ובכלל היא מוטלת בספק ויש ויכוח רציני בעולם המוסלמי. לכשנסכם את הדברים, הרי שכל מוסלמי אדוק הוא לא בהכרח ג'יהאדיסט שרוצה לרצוח ילדים.

צוטט כאן במאמר, ועם זאת גם צוטטה הדוגמא של שבט בני קוריט'ה שמוחמד ואנשיו הרגו את הגברים והותירו את הילדים והנשים.
 
יותר מדויק השאלה היא לא אם יש עם פלסטיני או ישראלי, אלא למי משתיהם יש בעלות וקנין רוחני על הארץ!

זאת אומרת, ישראל טוענת שהם בעלים מכח זה שזה ארץ ישראל... שניתנה לנו... ודרך אגב גם חיינו פה 1000 שנה, עד שגלינו לפני 2000 שנה, ומכח זה זה שלנו.
ולכן היום עלו חזרה מכל העולם בעלי הארץ.
והעם היהודי הוא בעל הזכות לשבת פה.
וזה לא משנה אם העם היהודי הוא עם בתורתו כמו שאמרו גדו"י, או שהוא עם מכח קשר דם לעם הישראלי הקדום, או מכח חוקי התורה, או מכח חוקי האזרחות, או אפי' אם יחליטו שכל מי שגר בארץ נהיה ישראלי.
בפועל יש פה עם שיש לו קריטוריונים מסויימים מי שייך אליו, והעם הזה דורש בעלות מכח ההיסטוריה ונתינת התורה.

הפליסטינים טוענים שהם בעלים מכח זה שהם יושבי הארץ מדורי דורות, ועוד טענות שיש להם.
והעם הפליסטיני הוא בעל הזכות לשבת פה.
וזה לא משנה אם הפליסטינים יגדירו כפלסטיני גם את מי שעלה לפני חצי שנה, ויצרפו לעמם את כל מי שרוצה.
בפועל יש פה קבוצה עם קריטוריונים מסויימים, "עם", שדורש בעלות.

עכשיו, אפשר לפרוך את הבעלות שלהם מכח זה שגם אם הם יושבים פה הם לא בעלים, מכח זה שאין להם רצף והם הגיעו רק לפני 100 שנה, וכו'.
אבל לומר שהם לא עם, או שלא ישב פה שום עם אחר, זה לא נכון, כי בעיני העולם עוד אומות מוגדרות עם דברים דומים כעם, וגם שאז אם הם מוכיחים לעולם שהם כן עם אז נסתתמו טענותיך...
ולכן הויכוח הוא איזה עם הבעלים, ולא אם יש פה 2 עמים או עם אחד מול אספסוף...


כמובן שכל זה בראיה גויית ולא בראיה יהודית (שאז מצד אחד הטענות היהודיות אחרות, מצד שני גם עם ישראל לא לוקח גאולה בידיו בכח)
 
זה העניין, שכל מצוות הגי'האד כפי שהבנתי לא נכתבה מפורש בקוראן כמצוה והוראה, ובכלל היא מוטלת בספק ויש ויכוח רציני בעולם המוסלמי. לכשנסכם את הדברים, הרי שכל מוסלמי אדוק הוא לא בהכרח ג'יהאדיסט שרוצה לרצוח ילדים.
קראתי לא מעט על הנושא, וזה לא מדוייק.
בגדול, בתוך האיסלאם יש רמות.
אדם יכול להיות מוסלמי אדוק בדרגה נמוכה - ולא להיות ג'יהדיסט.
אבל הוא יודע שבסוף הסולם - נמצא הג'יהדיסט.
 
קראתי לא מעט על הנושא, וזה לא מדוייק.
בגדול, בתוך האיסלאם יש רמות.
אדם יכול להיות מוסלמי אדוק בדרגה נמוכה - ולא להיות ג'יהדיסט.
אבל הוא יודע שבסוף הסולם - נמצא הג'יהדיסט.
אתה לא מדייק במה שכתבתי, כי לא זה מה שכתבתי...
ומה שכן כתבתי:
"לכשנסכם את הדברים, הרי שכל מוסלמי אדוק הוא לא בהכרח ג'יהאדיסט שרוצה לרצוח ילדים".
 
אם העם היהודי הוא עם בתורתו כמו שאמרו גדו"י
אני לא יודע למה כוונתך - אבל רק מזכיר "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא".
יתכן שאנחנו מסכימים, לא הבנתי בדיוק.
אבל לומר שהם לא עם,
הם לא קבוצה אתנית נפרדת לפי שום הגדרה מקובלת משאר הערבים במרחב.
למעשה בתוך עצמם הם לא מגובשים.
כמובן שכל זה בראיה גויית ולא בראיה יהודית
So what? בראיה גויית גם היהדות היא שקר.
יש אמת אחת.
צד שני גם עם ישראל לא לוקח גאולה בידיו בכח
טוב, לא נפתח על זה ויכוח כאן, כי זה לא הנושא -רק אציין שזו מחלוקת גדולה
 
@הספרן כתבת במאמר:
(כמו שלהבדיל אנחנו מאמינים במלחמת גוג ומגוג, רק שאז אף אחד לא טוען שכל הישמעאלים יושמדו, ובטח לא ע"י עם ישראל).
מה שכן מוזכר בחז"ל ובזוה"ק שבגוג ומגוג יושמדו עשיו וישמעאל.
 
האם אי פעם היה ג'יהאד שלא רצחו בו ילדים?
הידעת שגם "רצח על כבוד המשפחה" אסור באיסלאם? אז מה?
האם אי פעם כל מוסלמי אדוק ניסה לבצע פעולת גי'האד? האם כל מוסלמי אדוק בהכרח לא מתנגד לפעולות הללו?
לדוגמא הציטוט שהבאתי כאן למעלה מהמופתי הבכיר של סוריה, שמתנגד באופן נחרץ לפעולות הג'יהאד, כך שמה שכתבת זו הכללה גורפת ולא מדוייקת.

ידוע עכ"פ לפי חלק מהוגי האסלאם. למעשה...
 
So what? בראיה גויית גם היהדות היא שקר.
יש אמת אחת.
כן, אבל כשאתה רוצה להוכיח לאומות את צדקתך אתה צריך להוכיח להם לפי כליהם.
וכשאתה רוצה להוכיח לעצמך את צדקתך אתה צריך לא לטייח דברים
וכשאתה רוצה ללכת לפי האמת (שזה כל חוקי התורה ודיניה בלי להגדיל מה שרוצים ולהתעלם ממשהו אחר) אז המדינה אינה תקוות עם ישראל ומייצגו.
 
@הספרן כתבת במאמר:
(כמו שלהבדיל אנחנו מאמינים במלחמת גוג ומגוג, רק שאז אף אחד לא טוען שכל הישמעאלים יושמדו, ובטח לא ע"י עם ישראל).

מה שכן מוזכר בחז"ל ובזוה"ק שבגוג ומגוג יושמדו עשיו וישמעאל.
ציינתי שלא בהכרח ע"י עם ישראל.
וכפי שאני זוכר הם יושמדו במלחמות שיערכו ביניהם. ועכ"פ יש מהם שישרדו וישמשו את עמ"י.
אם תוכל להעתיק את לשון המדרש. תודה רבה.
 
ציינתי שלא בהכרח ע"י עם ישראל.
וכפי שאני זוכר הם יושמדו במלחמות שיערכו ביניהם. ועכ"פ יש מהם שישרדו וישמשו את עמ"י.
אם תוכל להעתיק את לשון המדרש. תודה רבה.
יש הרבה מקומות, למשל פה: (נוגע לעוד כמה עניינים):
"רבי יוסי ורבי חייא הוו אזלי באורחא, אמר רבי יוסי לרבי חייא, אמאי את שתיק, הא אורחא לא אתתקן אלא במלי דאורייתא, אתנגיד רבי חייא ובכה, פתח ואמר (בראשית יא ל) ותהי שרי עקרה אין לה ולד, ווי על דא, ווי על ההוא זמנא דאולידת הגר לישמעאל. אמר ליה רבי יוסי, אמאי, והא אולידת לבתר, והוה לה ברא גזעא קדישא, אמר ליה את חמי ואנא חמינא והכי שמענא מפומוי דרבי שמעון מלה ובכינא, (ס"א אמר ליה מה היא אמר ליה ווי וכו'), ווי על ההוא זמנא, דבגין דשרה אתעכבת, כתיב (שם טז ב) ותאמר שרי אל אברם וגו' בא נא אל שפחתי וגו', ועל דא קיימא שעתא להגר למירת לשרה גבירתה, והוה לה ברא מאברהם, ואברהם אמר, לו ישמעאל יחיה לפניך, ואף על גב דקודשא בריך הוא הוה מבשר ליה על יצחק, אתדבק אברהם בישמעאל, עד דקודשא בריך הוא אתיב ליה ולישמעאל שמעתיך וגו', לבתר אתגזר ועאל בקיימא קדישא, עד לא יפוק יצחק לעלמא.

ותא חזי, ארבע מאה שנין קיימא ההוא ממנא דבני ישמעאל, ובעא קמי קודשא בריך הוא, אמר ליה מאן דאתגזר אית ליה חולקא בשמך, אמר ליה אין, אמר ליה והא ישמעאל דאתגזר (ולא עוד אלא דאתגזר בר תליסר שנין) אמאי לית ליה חולקא בך כמו יצחק, אמר ליה דא אתגזר כדקא יאות וכתיקונוי ודא לאו הכי, ולא עוד אלא דאלין מתדבקין בי כדקא יאות לתמניא יומין, ואלין רחיקין מני עד כמה ימים, אמר ליה ועם כל דא כיון דאתגזר לא יהא ליה אגר טב בגיניה.

ווי על ההוא זמנא דאתיליד ישמעאל בעלמא ואתגזר, מה עבד קודשא בריך הוא, ארחיק להו לבני ישמעאל מדבקותא דלעילא, ויהב להו חולקא לתתא בארעא קדישא, בגין ההוא גזירו דבהון, וזמינין בני ישמעאל למשלט בארעא קדישא כד איהי ריקניא מכלא זמנא סגי, כמה דגזירו דלהון בריקניא בלא שלימו, ואינון יעכבון להון לבני ישראל לאתבא לדוכתייהו, עד דישתלים ההוא זכותא דבני ישמעאל.

וזמינין בני ישמעאל לאתערא קרבין תקיפין בעלמא, ולאתכנשא בני אדום עלייהו, ויתערון קרבא בהו, חד על ימא וחד על יבשתא וחד סמוך לירושלם, וישלטון אלין באלין, וארעא קדישא לא יתמסר לבני אדום. בההוא זמנא יתער עמא חד מסייפי עלמא על רומי חייבא, ויגח בה קרבא תלת ירחין, ויתכנשון תמן עממיא ויפלון בידייהו, עד דיתכנשון כל בני אדום עלה מכל סייפי עלמא, וכדין יתער קודשא בריך הוא עלייהו, הדא הוא דכתיב (ישעיה לד ו) כי זבח ליהו"ה בבצרה וגו'.

ולבתר דא מה כתיב, לאחוז בכנפות הארץ וגו' וישיצי לבני ישמעאל מינה, ויתבר כל חילין דלעילא, ולא ישתאר חילא לעילא על עמא דעלמא, אלא חילא דישראל בלחודוי, הדא הוא דכתיב (תהלים קכא ח) יהו"ה צלך על יד ימינך, בגין דשמא קדישא בימינא, ואורייתא בימינא, ועל דא בימינא תליא כלא, ותנינן דבעי לזקפא ימינא על שמאלא, כמה דאוקמוה דכתיב (דברים לג ב) מימינו אש דת למו, ובזמנא דאתי (תהלים ס ז) הושיעה ימינך וענני, ובההוא זמנא כתיב, (צפניה ג ט) כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרא כלם בשם יהו"ה ולעבדו שכם אחד, וכתיב (זכריה יד ט) ביום ההוא יהיה יהו"ה אחד ושמו אחד:

ברוך יהו"ה לעולם אמן ואמן:"
זוהר שמות דף לב.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

More from הספרן

שתף את המאמר

למעלה