אין צורך לשפשף את האוזניים: על ביג קופי שמעתם? | נתן גלנט

על מיקרו - קופי בוודאי שמעתם. מדובר בכתיבה נגישה וחמה של אתרים. במקום כפתורים קרים של 'אישור' 'שמירה' 'חיפוש' 'צור קשר' 'הזמנה' 'אישור הזמנה' וכולי; כל מיני טקסטים חביבי ונעימים, המנסים לשבור את התחושה של הגולש שהוא ניצב מול מסך ומערכת תוכנתית ולא משהו אמיתי.

הדוגמה הכי טוב להתרחבות התופעה היא דף 404. כלומר דף שגיאה. בעבר, בכל פעם כשהייתם טועים ומגיעים לכתובת שגויה, היה עולה לכם מסך מנוכר וזועף המתריע על 'שגיאה 404'. כיום רוב האתרים מכניסים במקום זה טקסט צבעוני יותר. ידידותי.

או למשל הודעות השגיאה בתוכנות. פעם, בווינדוס XP, כל שגיאה הייתה מקפיצה לכם חלון מזעזע עם צליל מבעית. משהו מאוד אלקטרוני, מלחיץ, רובוטי, חסר נשמה, לחלוטין לא מסביר פנים למשתמש הביתי. כיום, ההודעות הופכות לנעימות וחביביות. ("אוי, לא! הדפדפן קרס! אנחנו בודקים מה אפשר לעשות").

יצא לי להכין פעם הרצאה שלמה ומצגת בנושא כולל המון דוגמאות שליקטתי, מחכה להזדמנות להעביר אותה. על כל פנים, חשבתי שאפשר גם באותו האופן של מיקרו קופי, ליצור ז'אנר מקביל של קופי בעולם האמיתי. של... חפצים!

במקום ההודעות הטכניות והקרות - טקסט אנושי ונעים. בגובה העיניים. בואו נקרא לו 'ביג קופי', על משקל מיקרו קופי כמובן.

דוגמאות?
על דלת הזזה, במקום: אנא התרחק, דלת נפתחת אוטומטית לכתוב: כדאי שתזוזו, כי אני נפתחת אוטומטית

על פח אשפה לפחיות. במקום: פח אשפה לפחיות בלבד!!!! לכתוב: אני מבקש לזרוק אליי רק פחיות

במקום 'יציאת חרום': במקרה חרום רוץ לפה

במקום: חניה פרטית - מי שחונה פה יכול להסתבך איתי

במקום 'אסור לעשן, העבריין ייקנס': "אנחנו רגישים לסיגריות, נא להתחשב, תודה"

וכולי. מוזמנים להוסיף עוד רעיונות.

מוסיף שני דברים נחמדים:
IMG_20210624_120844.jpg


ו...
IMG_20210624_120829.jpg

וזה הכל להיום...

-------------------------------
לדת נחיתתי כנסו פה
על המחבר
Natan Galant

תגובות

אני בעד חוק שאחרי 3 דקות שהנציג לא עונה, החברה תחויב להשמיע פרסומות לחברה המתחרה + אפשרות למעבר מהיר לנציג המכירות שלהם...
ומה יקרה אחרי 3 דקות אצל חברה המתחרה......??? יחזירו אותך לכאן להתייבש שוב על הקו... כדי שבעוד 3 דקות תחזור לחברה ההיא.....:rolleyes:
.....וחוזר חלילה.
 
וואי, נסחפתם...
בסיס הרעיון ברור שנכון וחכם ועובדתית- מוכר,
אבל בואו נחשוב רגע למה כל זה נועד-
כל הקטע של לכתוב טקסטים בצורה נעימה וידידותית יותר אמור לשמש למטרות עסקיות, שזה אומר בסופה של דרך לשווק את המוצר/השירות שלך טוב יותר.
איך? כשזה הופך להיות אנושי, קליט, מסביר פנים, זה נותן לבנאדם תחושה טובה.
אין שום מטרה בלהפגין שנינות של בעל העסק או הקופירייטר או כל אדם אחר שעומד מאחורי שיווק המוצר.
ניסוחים כאלה אמורים להוות השתדרגות ולא להיפך! לכן אם במקום לומר את המסר בצורה נוחה, קליטה ושווה לכל נפש- התחלת להסתבך עם עיקופים כמה שיותר ארוכים, שנונים ומבריקים- איבדת את הפואנטה!!
גם אם כיף וחמוד לקרוא כאן באשכול את הניסוחים האלה, זה מעלה חיוך ועושה טוב על הלב- אל תשכחו שמדובר בנורמה שרוצים להכניס למוצרים ולשירותים היומיומיים, זה נחמד בתיאוריה אבל בחיים עצמם מסרבל את כל העסק!!
למי יש סבלנות להתעמק בכל דבר קטן, בטקסטים שלוקח כמה שניות להבין אותם? זה רק יותר מעצבן ומרחיק לקוחות.
תגיד לנו את מה שאתה רוצה להגיד, אין לנו זמן לפענח את השנינות וההברקות שלך...
כמובן ששוב- הרעיון נכון ומוכר, אבל צריך להצמד למטרה ולבדוק מתי איבדנו אותה בדרך,
אם הניסוח קצר, קולע וחמוד, ומשדרג את הניסוח הקודם- מעולה!! מגניב!!
אבל אם הוא רק יותר ארוך, יותר מסורבל, יותר קשה ומטריד- זה לא רק מיותר, זה פשוט הורס......
וכל זה - בכפוף לבריף!
לא לכל בריף מתאים מיקרוקופי מגניב, קולי וצעיר.
לפעמים המיקרוקופי אמור להיות דווקא אדיב, נימוסי ויעיל. לפעמים הוא צריך להיות תכליתי. קוראים את הבריף, בודקים את אופי המוצר/ שירות/ עיצוב וכו', ולפי זה גם קובעים את שפת הדיבור.
 
גם כאן יש כמה...
בצור קשר - שם, ובשדה למילוי כתוב אנחנו פרוג, ואתה?
מייל, ובשדה למילוי כתוב,: זה נשאר בינינו, מבטיחים...
טלפון, וכתוב: כדי שנוכל לחשוב בקול יחד....
ובשדה ההערה כתוב "אז מה אתם אומרים?"
דף נחיתה ממש נעים...
אגב, ידידנו ר' @Natan Galant הקשר ל"כתיבה וסיפורת" לא היכ ברור לי.
יש כאן מימד מרכזי של "פרסום וקופירייטינג", הלא כן?
ככלל, תמיד תמהתי על שאין חגורה זו מוצמדת למתניך, שם הוא אחד ממקומותיך הטבעיים, לענ"ד בכל אופן...
 
וואלה, אמרנו כאן דברים ממש ממש חשובים.
כמה דיוקים משלי:
* במקומות ממשלתיים / הרי גורל, כמו בהצבעה לבחירות (הרה גורל??? אההההההמ:rolleyes:) לא הייתי שמחה למצוא משפטים שכאלו. אם תלכו כמה הודעות אחורה, תראו שכבר קשקשתי על זה כמה מילים כאן באשכול, .
* אם הניסוח מסרבל הוא לא שווה כלום.
* אם הוא הוראה / אזהרה - חובה בשפה תכליתית ומדויקת! אם לא, אנחנו פשוט לא נקשיב...

מתי כן?
* כשנרצה לגרום ללקוח לבזבז כסף בחיוך.
* כשנרצה להיות חברה'מנים ו'לעשות שמח'.
* כשנרצה לגרום למשהו מסובך להתבצע בכיף.
* כשנרצה לרכך מצב קשה / כואב / ארוך וכו'.

ולא התאפקתי, הנה עוד כמה:
טוען - אמאאאאאא, עוד דקההההההההה
חיפוש - מה תרצה למצוא
שיחה ממתינה - מישהו מנכסס לך... תענה
מספר זה נחסם ע"י וועדת הרבנים - שולעם עלייכם, רעד דו די רוב. איך לאז נישט קלינגען צו דו. אפשר ווילסטו לערנע אפעס?

ד"א, איך הופכים טקסט לעמום, כך שניתן ללחוץ עליו והוא יהפוך לתבנית רגילה? הסתבכתי כאן :( (יו נואו, אני חדשה...)
 
נערך לאחרונה ב:
עוד משהו שרציתי להאיר-
להשתמש במילים זולות וגסות בשפה היומיומית, במשפחה ובחברה- זה משהו אחד, וזה מקובל ובסדר (כל אחד והגבולות שלו)
אבל להטמיע שפה סלנגית בצורה רשמית על מוצרים ובשלטים מאירי עיניים- זה הופך את החברה שלנו למשהו רדוד וזול...
שוב- לא אומרת את זה כדי לשלול ולפסול, אלא כדי לשים לב מתי נכון ורצוי- ומתי איבדנו את זה...
לא תמיד ה"ביג קופי" :rolleyes: הוא מילים זולות, לפעמים סתם ניסוחים עוקפים, אבל כשמתחילים לכתוב על מעלית ת'שמע וכל מיני פניות אישיות חסרות תוכן, יש בזה משהו קצת לא מתאים...
 
ד"א, איך הופכים טקסט לעמום, כך שניתן ללחוץ עליו והוא יהפוך לתבנית רגילה? הסתבכתי כאן :( (יו נואו, אני חדשה...)
יש בסרגל מכל הטקסט של ההודעה שלוש נקודות.
יש שם אפשרות שנקראת lnline spoiler (האפשרות הרביעית)
עריכה- עזרה - איך מטשטשים משפט? | פרוג - דף הבית של היוצרים החרדים (prog.co.il)
 
נערך לאחרונה ב:
מניסיון בחדר קפה, לא יעזור עשר פתקים של לא להשתמש ללא רשות\פרטי וכדו'. עד שלא תכתוב "שים לב גזל גמור עיין בדיברה השמינית מעשרת הדברות" שום דבר לא יעזור.
 
אגב קפה, גזל ומשפטים תופסי עיניים...
סיפור נחמד ועתיק טוען שהיה פעם בעל תשובה שלמד באותו כולל חשוב בבני ברק.
אותו כולל ידוע וחשוב הצטיין בכוסות הקפה הרבות שנשתו שם - ומאידך גם במחסור החלב היומיומי. צרות.
ה'בעל תשובה' לא ידע חוכמות: הוא צריך קפה? הוא יקנה חלב!
אממה, החלב הוא ליטר, והוא צריך רק כ-50 מ"ל לכוס אחת של קפה, או פחות...
קנה ידידנו בקבוק חלב, והכניסו אחר כבוד למקרר...
למחרת, לא היה חלב, לא היה בקבוק.
בעל התשובה נדהם: היי, מי שתה לי ת'חלב?
ואז דן לכף זכות את כל מי ששתה: אויש, כנראה לא ידעו זה פרטי, כנראה טעו ושתו את החלב הבלתי נכון...
מה עשה? רשם על הבקבוק הבא: פרטי!
ולמחרת, כאשר גילה שגם ההודעה הנמלצת הזו לא שמרה על החלב - רשם בחומרה יתירה: פרטי! אין לקחת!!
מתחת לשני סימני הקריאה צייר סמיילי.
הסמיילי לא עזר, החלב כן נשתה...
מיודעינו החליט להסיר כפפות. השחיז את קולמוסו ורשם בחדות: פרטי! אסור לקחת!! גזל גמור מדאורייתא!!! אוזן ששמעה על הר סיני לא תגנוב וכו'!!!!!!!!!!!!
אבל גם למחרת - היה חלב. בדגש על ה'היה'...
החלב - פסה...

במר ייאושו פנה למי שפנה, וההוא הביא לו את שורת המחץ...
למחרת, גילה חלב מושלם שחייך אליו בחינניות,
שורה אחת קרצה לו בשקט של יודעי דבר:
לידיעת הציבור הקדוש! חלב זה הוא בספק ספיקא של אחד בשישים של חלב עכו"ם!!!
 
נכנסתי פעם ל'קאווע שטיבל' ושם הבחנתי באזהרה המתנוססת לה בלשון הזה:
אין להיכנס עם קפה לביהמ"ד ועיין בבבא קמא דף ו'
לאחר ניסיונות להיזכר בשקלא וטריא של אותה הדף שלא צלחו,
הלכתי לבדוק זאת בתוך הגמ' ואז הבנתי את האזהרה,
כל דף ו' היתה ספוגה בקפה...
זה סוגיה רחבה שנידונה בכמה וכמה מקומות בש"ס.......:D
 
איזו תחרות?
ככל הנראה:
 
אני משתוקק להצטרף לפורום הלזה, ולו בשביל האתגרים.
אפילו כתבתי לעצמי חיקוי לא רע של אחד הענקים(אם יורשה לנחתום להעיד על עיסתו...) בהשראת האתגר הקודם.
אך מה לעשות והצטרפתי לפרוג לפני חודש בלבד
 
אני משתוקק להצטרף לפורום הלזה, ולו בשביל האתגרים.
ניתן לשלוח למנהלי הקהילה חומר לפרסום בה, גם אם עדיין לא זכית להרשאה 'רשמית' וחלוטה (אתייג בזאת: '@ניהול קהילת כתיבה', '@מ. י. פרצמן').
גם את החיקוי בהשראת האתגר הקודם ישמחו מן הסתם לראות, עכ"פ באשכול המשקיף.
 
ניתן לשלוח למנהלי הקהילה חומר לפרסום בה, גם אם עדיין לא זכית להרשאה 'רשמית' וחלוטה (אתייג בזאת: '@ניהול קהילת כתיבה', '@מ. י. פרצמן').
גם את החיקוי בהשראת האתגר הקודם ישמחו מן הסתם לראות, עכ"פ באשכול המשקיף.
אינני יכול להגיב כמעט בשום מקום מתוקף היותי "אוכל חינם" בפרוג, פרזיט נטול מנוי, שעוד לא מלאו לו סאת שישים הימים.
אינני יכול לשלוח הודעות פרטיות מן הטעם הנ"ל.
 
אתמול חלף לידי אוטובוס בינעירוני שעל דלתו הקדמית דף A4 מודבק בסלוטייפ:
אם אתה משלם הפעם הבאה - סע באוטובוס הבא.
 
ואיך שכחתם את ה"ביג קופי" המדהים
של הנהלת אתר פרוג, "ביג קופי" ש @Natan Galant מקבל מן הסתם כל העת בתיבת ההתראות שלו:
המשתמש X "הביע רגש" על המאמר שלך X באמצעות האייקון X...
מגניב, לא?

אשתדל להעלות איזשהו פוסט שלא אושר כמאמר, מקוה שכתגובה לרב גלנט יאושר.
 
הנה...

במסגרת מספר מאמרים שכתבתי בתקופה האחרונה, נחו בתיבת ההתראות שלי באופן תכוף הודעות מסוג "המשתמש X הביע רגש על המאמר שלך V באמצעות האייקון Y.

חשבתי לשתף אתכם במחשבה שצצה לי בעקבות הניסוח המעניין הזה, ואכן שאפו ל @ניהול האתר על הניסוח המקורי.
גם אני, עד לפני תקופה, התייחסתי ללייקים המופיעים בתחתית ההודעות כעוד נסיון של הפורום להוות רשת חברתית, מקצועית כפי שכתוב בדף החיפוש בגוגל.

אבל, פתאום, הבריקה לי המחשבה שטמון כאן משהו הרבה יותר עמוק: מסתם מספר סטטי ויבש של XXX צפיות באשכול, מספר שמבטא ביובש כך וכך ניקים ממוחשבים, הפכנו- באחת- את הפוסטים למשהו שנקרא על ידי בני אדם!
כן אתה ראוי ליחס!... אנשים קראו את המאמר שלך, והביעו עליו רגש, לא חשוב אם רגש הזדהות או התנגדות, העיקר רגש!

את הפוסט הזה אחתום בהבעת רגש עמוקה לכל המפרגנים, שעוברים מדי פעם על אשכולות שמעניינים אותם, שחשובים להם ו"מפנקים" את המגיבים.
שאפו!
אתם נותנים מימד של אנושיות לטכנולוגיה של 2021...
 
@חמצוץ זה האפיון העיקרי מאחורי בניית רשתות חברתיות: נתינת תחושה חברתית של 'אדם שווה' שתגרום לך להתחבר למוצר ולפתח דימוי אישי בהתאם לכמות 'הבעות הרגש' שתקבל.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה