עצה בינלאומית סופר חשובה בנוגע לעלי אקספרס... (ועוד כמה איורים של בינה מלאכותית)

בעולם שלנו, אנו רגילים שישנה היררכיה מסויימת ברמת השירות בין גודל העסק ובין...
בלה בלה, בואו נתחיל שוב והפעם בשפה נוחה ונעימה ופשוטה.


אז...

בעולם הרגיל, היומיומי והפשוט שלנו, אנחנו רגילים לכך שחנות הנעליים השכונתית הינה קטנה עם מוכר זעוף פנים שתום עין וקרח מזה חמישים שנה, ובה נקבל שירות מסויים, וכנראה אפס סיכוי להחזיר מוצר גם אם הוא נקנה לפני דקה וחצי. אך אם נקנה אותו בחנות המהווה חלק מרשת ארצית (לא חרדית, תכף נסביר), החנות מחוייבת לרמת שירות מסויימת. נגיד, בתקווה.

נגיד קניתם ספר רפואי בסניף של רשת ספרים חילונית ענקית, סוג סטימצקי? בואו לשם אחרי שבוע, תגידו שהספר לא נראה לכם - ותקבלו את כספכם בחזרה. מנסיון אישי.

כאשר אנחנו קונים ישירות מהיבואן, יש לנו ציפיה לקבל שירות שלפחות לא עושה צחוק מעצמו. אין מצב שנתקשר לחברת 'ניופאן', לדוגמא, או לאלקטרה, והנציג יאמר לנו: באתם לי ביום לא טוב, ביי! פשוט בגלל שרגע אחר כך הוא יפוטר.

והנה ההפתעה, ידידיי.

בעלי אקספרס - זהו לא המצב.
_64995ceb-2680-497d-bf49-219a0e47db7b.jpg

הייתה לי ציפיה, מדומיינת לחלוטין, מתברר, שאם אקנה מוצר חביב ודייקא מאתר היצרן, אקבל שירות סביר ומעלה.

רכשתי שני מוצרים (אוזניות ושעון, תודה על ההתעניינות) בשתי חנוית רשמיות של יצרנים שונים:
1MORE והיצרנית HAYLOU.

הקפדתי דווקא לקנות מהיצרן עצמו, מה Official Store.


רצה השם, ובשני המוצרים שקניתי קרתה פאשלה, ונדרשתי לקבל זיכוי או משהו. ו... איזו דרך ייסורים! איי!! עדיין כולי תחת טראומה! אולי תה אננס יעזור לי, תלוי כמה טיפות לימון אשים שם. אולי.

בשתי החנויות הנ"ל המוכרים הקפידו בקביעות לתת לי תשובות לא קשורות, למרוח את הזמן (תבקש החזר רק עוד שבועיים...), ובכללי לגרום לי לוותר ולהתייאש. הרי מדובר על דולרים בודדים, בערך 15$, אז כנראה שהם ינצחו. התשה התשה התשה.

לקח לי זמן לקלוט שזה לא שאני לא מבין אותם, או מפספס את כוונתם בגלל האנגלית הלקויה שלהם והגרועה שלי, אלא נסיון מכוון ופתטי לייבש אותי, ולהימנע מהצורך הקשה לשלם לי החזר כספי. בלי בושה, בלי להסמיק. למרוח ולרמות ולערבב את הלקוח (אני) כדי לחסוך גרוש וחצי! הצילו!
_1f734df2-dc9f-46cd-8408-f6691c044fb4.jpg

בשני המקרים, לאחר /שפתחתי סכסוך בעלי אקספרס, כספי חזר תוך יומיים וחצי.

ולמה ישבתי לספר לכם את כל זה? כדי שתדעו! שתכניסו את זה טוב טוב לעצמות שלכם! כל חנות רשמית בעליאקפסרס. ה Official Store בלשונם, הבשום אופן איננה אמינה יותר מהזולה, ואין שום סיבה לקנות דווקא משם. לכו על המחיר הכי זול - תמיד.

כוכבית אחת: אם המחיר זול מידי, כנראה מוכרים לכם חיקוי. זה הכל.

_48db1c59-bfd0-4636-8022-97738992e6af.jpg

ועוד משהו, בכתב קטן קטן?
אז ברשתות והחנויות החרדיות שלנו, לצערי העמוק והקודר, המצב גם לא משהו.
קניתי פעם באחת מהם כיסא משרדי יקר (מה, אני נראה לכם רוטשילד? 800 שקל שילמתי! זה הרבה כסף!) ואחרי חודשיים שלושה הלך המנגנון שלו. זאת אומרת שהכיסא סירב להמריא, ונשאר בגובה נמוך נמוך, יותר אפילו מהמחיר של מחסני חשמל.

התקשרתי לחנות, והמוכרת אמרה לי בלי למצמץ: מר נתן, זה לא כלול באחריות. ואני תהיתי: אם לא המנגנון, אז על מה האחריות? מה כבר יכול להיהרס בכיסא משרדי? היא הרהרה שניה, ואמרה: כן, אבל מנגנון עולה 150 שקל, וזה כל הרווח שלנו על הכסא, אז לא...

התביישתי בשבילם, ת'אמת. אבל זה לא קשור. יום יבוא וגם אצלנו יבינו בעלי העסקים ששירות טוב ללקוח גורם להם להרוויח יותר בטווח הרחוק.

טוב, בהצלחה לכם בבזבוז הבא בעליאקספרס:)

[קרדיט תמונות - מנוע דאלי2 של בינג]
על המחבר
Natan Galant

תגובות

נתן הכותב המוכשר בעולם !
מה כתבת בפרומפטים של האיורים בדאלי ?

זה כלול בכשרון הכתיבה שלך :)
 
"אז ברשתות והחנויות החרדיות שלנו, לצערי העמוק והקודר, המצב גם לא משהו."
עצוב ממש.
רוצים לפרנס אנשים חרדים לדבר ד', והשירות ולקיחת האחריות לא משהו :rolleyes:

(בלי הכללות כמובן- - - )
 
כן, פתחתי לפני שבוע סכסוך באלי אקספרס על על 30$, ובלי להחזיר את המוצרים וקיבלתי החזר מלא תוך יום!
 
איך פותחים סכסוך? דרך איזה מקום?
 
כתבת מעולה
כל מילה

ובלי קשר, אשמח מאד לפרומפט של האיור של המחשב עם הדג זהב ... :)
 
מצטער בשבילך
אבל א. תמיד פותחים מחלוקת ולא מתכתבים עם המוכר
ב. אם והיה והמוכר כותב לכם בובקעס בתגובה למחלוקת יש אופציה לערב את עלי בעצמם ואז הפיתרון מהיר ואם סיפקת ראיות הוא גם נסגר לטובתך (כמעט תמיד,)
 
מצטער בשבילך
אבל א. תמיד פותחים מחלוקת ולא מתכתבים עם המוכר
ב. אם והיה והמוכר כותב לכם בובקעס בתגובה למחלוקת יש אופציה לערב את עלי בעצמם ואז הפיתרון מהיר ואם סיפקת ראיות הוא גם נסגר לטובתך (כמעט תמיד,)
איך מערבים את עלי עצמם ??.
 
איך פותחים סכסוך? דרך איזה מקום?
בלשונית ההזמנות שלי נכנסים לפרטי ההזמנה שעליה רוצים לפתוח מחלוקת ושם לוחצים על לחצן החזר/החזרה
תצטרכו לבחור את סיבת המחלוקת ולספק פרטים תמונות או סרטונים
שימו לב תמיד מומלץ לבחור בהחזר כספי ללא החזרת המוצר
 
נגיד קניתם ספר רפואי בסניף של רשת ספרים חילונית ענקית, סוג סטימצקי? בואו לשם אחרי שבוע, תגידו שהספר לא נראה לכם - ותקבלו את כספכם בחזרה. מנסיון אישי
קניתי ספר ברשת חרדית ידועה והחזרתי אחריה שבוע, קיבלתי החזר בלי לצייץ.
 
"אז ברשתות והחנויות החרדיות שלנו, לצערי העמוק והקודר, המצב גם לא משהו."
אני לא חושב שסיפור אחד מכיסא משרדי אמור להשליך על הרשתות והחנויות החרדיות, ואני באופן קבוע מאוד נהנה מהשירות של הרשתות החרדיות, וכשיש לי תלונה היא מתקבלת ומתיישבת בד"כ באופן חביב ונינוח, ולשביעות רצוני.
 
מצטער בשבילך
אבל א. תמיד פותחים מחלוקת ולא מתכתבים עם המוכר
ב. אם והיה והמוכר כותב לכם בובקעס בתגובה למחלוקת יש אופציה לערב את עלי בעצמם ואז הפיתרון מהיר ואם סיפקת ראיות הוא גם נסגר לטובתך (כמעט תמיד,)
הזמנתי נעלים שהגיעו לא במידה שהזמנתי.
פתחתי מחלוקת והתכתבתי עם עלי בעצמם 3 פעמים, סיפקתי הוכחות חותכות, ובסופו של דבר המחלוקת נסגרה לטובתו של המוכר, וגם העירעור שהגשתי נדחה על ידם. פשוט הרגשתי שמורחים אותי חודש ולשווא.
 
כתיבה מעולה.
אפשר קישור לבינה שיצרת בה את האיורים האלו?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה