1.jpg



כמעצבים, אנו נתקלים בו שוב ושוב,
את מי להעדיף ?
את היצירה החדשה, או להישאר על קרקע בטוחה של העולם המוכר והיציב.


החדש,
נותן לנו יצירה חדשה ולא מוכרת,
המשתמש או הצופה יצטרך להכיר וללמוד משהו חדש,
בהנחה שהוא אכן הוא יעשה זאת, קיבלנו ערך מוסף אדיר למוצר שלנו.

המוכָּר,
אינו דורש לימוד,
הוא משתמש בעולם המוכר ממשקים אחרים, קודמים וידועים,
הוא נקלט מהר, קל להבנה, נוח להפעלה וזמין לכל אחד.

אם כן, השיקול שלנו הוא:
החדש: ייחודי, בלעדי, ממתג, שווה ויוקרתי
המוכר: קל, מובן, מחובר ועממי

לפי הקדמה זו,
נאמר, ממבט ראשון,
המתכון לחלוקה פשוט,
מיתוג יוקרתי, תכשיטים, בוטיק, עשירון עליון, חדשנות, אופנה,
את כל אלו, נשייך אוטומטית לעיצוב החדש
ולעומת זה,
מודעת פרסום של מכירת ויטמינים, טיטולים וחד פעמי, נשייך למחלקת המוכר.

אולם, במבט מעמיק יותר,
זה לא מדוייק,
אנו צריכים לזהות, היכן יש לנו לקוח המעוניין במוצר חדש, והיכן לא.

שתי דוגמאות.

ברנהרד, בדרכו לעבודה, נכנס לבית הקפה ליד עבודתו, ארוחת בוקר קלילה, קפה, עיתון, מוזיקה מרגיעה, ולעבודה,
בית הקפה, רוצה מיתוג, עיצוב.

(ברנהרד, אינו הלקוח היחיד, כמובן שעלינו לאפיין מגוון רחב יותר של לקוחות, אבל, בשביל לדוגמה שלנו, נתמקד רק בו)

עלי ליצור: לוגו, תפריט, טפט לקיר, עוד כמה מודעות ואתר תדמית.

מה מחפש ברנהרד ? מה הוא רוצה ? בעצם, הוא רוצה שקט, קצת אוכל, קפה וזהו,

דווקא פה, מתאים חדש,

נכון, ברנהרד, לא בא להשקיע וללמוד אצלי בבית הקפה עיצובים וחדשנות,
אבל, הוא רוצה להגיע לעולם שונה, לעולם שקט, לעולם תלוש משהו, בו אין עבודה, יש מוזיקת רקע, יש עיתון,

החדשנות, תתקבל כאן בברכה.
בתנאי שאני לא הולך לסבך אותו בהזמנת הקפה שלו..

גברת קרונשטט, קונה באופן קבוע בסופר היוקרתי בשכונתה, הסופר, הפונה בעיקר לתושבי השכונה, שכונת היוקרה "פסגת האלפים", הם משתייכים רובם לעשירון העליון, שירות, יוקרה, איכות ואמינות.
בעל הסופר, נקלע לבעיה, קורונה,
גברת קרונשטט, לא יורדת לסופר,

הפיתרון, אתר חנות עבור הסופר,

כאן, נלך להכיר את הסופר, הסטנדרטים,
ההרגלים, סדר המדפים,
ננסה לבנות משהו שיתן לקונה הוירטואלי, את התחושה הקרובה ביותר לאמיתי,

את החדשנות, נשים בצד.