הכל על חדר ארונות: האם זה אפשרי גם בבית שלכם ?

כשאנחנו מדברים על חדר ארונות אנחנו ישר חושבים על חדר גדול מלא ארונות, מדפים, מגירות, ואזורי תליה. סוג של איזור תצוגה פנימי של חנות.

חדר ארונות מרשים תמונה 1.jpg

אבל זהו, שלא. חדר ארונות יכול להיות אפילו קטן מאד, והוא אפילו לא חייב להיות עם דלת.

במידת האפשר, מומלץ מאוד ליצור חדר ארונות – הוא מאפשר אחסון מקסימלי, גישה נוחה, וגם גמישות גדולה במחיר.

יש מצבים בהם אפשר ליצור אזור ארונות בכניסה לחדר (תמונה מצורפת)

דלתות

כשהחדר ארונות הוא קטן, אני מעדיפה להשאיר את הארונות ללא דלתות חיצוניות, ורק לסגור את פתח החדר בדלת. זה יכול להוזיל את עלות הארון באופן משמעותי: אין צורך בדופן עץ, אלא רק במדפים שאותם ניתן להתקין ישירות על הקיר, וגם את מוטות התליה. עבור המגירות אני כן ממליצה להשקיע, כי כשהמסילות יתקעו זה ממש ירגיז אתכם. אז אם אתם קצרים בתקציב עדיף מדף מאשר מגירה זולה.

גם אם חשוב לנו להתקין דלתות לארונות, כשהחדר צר ואנו רוצים להשתמש בארונות משני הצדדים, וכמובן להשאיר מעבר באמצע, ההמלצה שלי היא להשתמש בדלתות הזזה. הסיבה היא שבדלת פתיחה עם ציר, אנחנו צריכים לחשב גם את המקום עבור פתיחת הדלת + המקום בשביל האדם שפותח את הארון.

בחדר ארונות כזה, כאשר הוא בנוי בצורת האות ח', בארון בסוף החדר, וכן בפינות הסמוכות לו, אני כן ממליצה על פתיחה רגילה כדי לנצל במקסימום את אזור הפינה. רק שימו לב שהדלת צריכה להיפתח לכיוון אמצע החדר ולא לכיוון הארון בצד, אחרת לא תהיה לנו גישה בפינה.

בשילוב זה של דלתות בעלות פתיחה רגילה יחד עם דלתות הזזה, חשוב לשים לב להלימה עיצובית, ובעיקר בידיות. בדר"כ בארונות הזזה הידיות הם אינטגרליות, ניתן למצוא ידיות אינטגרליות שמתאימות גם לדלתות הזזה וגם לדלת נפתחת על ציר.

שאלה שאני מקבלת הרבה: האם ניתן להשאיר את חדר ארונות פתוח ללא דלת, וגם את הארון פתוח ללא דלת? התשובה היא שבגלל שאנחנו גרים בארץ עם הרבה מאד אבק, לכן חשוב שתהיה איזו שהיא חסימה, או בדלת רגילה בכניסה לחדר, או בדלתות לארונות.

תאורה:

מומלץ מאוד להשתמש עם פסי צבירה, בהם ניתן לכוון את הספוטים לכל הארונות, כך שאם יש לנו ארונות משני הצדדים ניתן לכוון את הספוט לכל ארון בנפרד.

כדאי להוסיף תאורה בתוך הארון.

אני עובדת עכשיו עם זוג מקסים, והם סיפרו לי שהבעל קם לפנות בוקר, וכדי לא להעיר את אשתו הוא לא מדליק את האור בחדר הארונות, ולוקח לו הרבה מדי זמן למצוא את הבגדים הנכונים....

בבית החדש – תכננו נקודת תאורה בתוך הארון, כך שברגע שהוא פותח את דלת הארון - התאורה בתוך הארון נדלקת באור עדין שלא מפריע לאשתו (בחרנו במנגנון שניתן לנטרל לפני שבת, ע"מ שיתאפשר לפתוח את הארון גם בשבת).

עיצוב:

אני מאד אוהבת להשתמש במגירות עם דופן מזכוכית, זה מקל מאד. כמובן אם נקיון של הזכוכית לא מפחיד אתכם... מדפי זכוכית גם ישדרגו מאד את חדר הארונות שלכם.

אני מאד אוהבת לשלב מראות בחדר ארונות, במיוחד אם החדר קטן. המראה נותנת תחושה של חדר גדול יותר. והיא כמובן גם שימושית להלבשה.

את חדר ארונות ניתן לבנות מעץ, פרזול חשוף, גבס וכמובן גם לשלב בין החומרים.

מידות מומלצות:

גובה מוט לתליית חולצות 90-100 ס"מ.

גובה מוט לתליית שמלות ארוכות 160 ס"מ.

אם אין לכם כ"כ שמלות ארוכות, אני ממליצה לעשות תליה אחת בגובה ביניים בין 90-160 ס"מ, מדדו את הבגדים שלכם ובדקו מה הגובה הכי מתאים לכם.

עומק ארון תליה 60 ס"מ, עומק ארון עבור מגירות ומדפים מספיק 40 ס"מ. עבור נעליים גם מספיק עומק 40.

נקודה חשובה מאד היא רוחב המעבר בין הארונות או הארון והקיר. אם אין דלת לארון או הארון הוא הזזה מספיק 60 ס"מ. אם דלת הארון נפתחת - לא פחות מ80 ס"מ.

לגבי גובה מדפים - אני ממליצה לכם למדוד מה גובה ערמת הבגדים שלכם, והאם אתם אוהבים את הגובה, האם היא לא מדי גבוהה ומתבלגנת במהירות? אולי שווה להקטין?

פרקטיקה:

אני מאד ממליצה לחלק את פנים הארון במידות המתאימות לכם, אם אתם אוהבים לסדר את הבגדים בתוך המגירה בצורה עומדת, תצטרכו מגירה קצת יותר גבוהה. גם אם הנגר יאמר שזה לא סטנדרט – זה חדר הארונות שלכם, וזה אמור להתאים להעדפות שלכם.. (אגב, בצורה כזאת המגירה תישאר מסודרת לאורך זמן רב יותר, כי כך ניתן לראות את הבגד שאתם רוצים בקלות ולהוציא רק אותו, ולא צריך להרים את כל הערימה ולבלגן אותה).

תשתמשו ביצירתיות שלכם, תחשבו הרבה על הפרקטיקה - באיזה אופן יהיה לכם הכי קל למצוא את הבגדים, לתחזק את חדר הארונות מסודר לאורך זמן, ובאיזה אופן יהיה הכי קל לסדר במהירות.

תחשבו על הכל, כל מה שתרצו להכניס, אל תשכחו מגירות קטנות עבור גרביים, מוט לתליית עניבות/חגורות, מדפים נשלפים/מגירות עבור נעליים. (אני בעד לעשות מדפי נעליים בכמה גבהים משום שלא כל הנעליים באותו גובה. לנעליים שטוחות יספיק גובה של 10 ס"מ, לעומת נעל עקב או מגף שידרשו גובה גבוה יותר).
  • 67462392_345581053014967_7142608777357819904_o.jpg
    67462392_345581053014967_7142608777357819904_o.jpg
    KB 113.2 · צפיות: 355
על המחבר
תמי רוטנברג
שלום!
נעים להכיר, שמי תמי רוטנברג, אדריכלית פנים ירושלמית, אני מתכננת ומעצבת בתים ללקוחות פרטיים שרוצים בית בתכנון ועיצוב אישי, ובסטנדרט מקצועי גבוה.
אני מגשימה זאת על ידי המון הקשבה, חשיבה, השקעה וניסיון, ומחויבות לתוצאה מושלמת !
אם אתם חושבים על שיפוץ בקרוב או בעתיד, קבלו מדריך שכתבתי (על בסיס תכנים שכתבתי עבור אתר הידברות ופלטפורמות נוספות) ובו סקירת כל השלבים בתהליך, לחצו כאן. אם אתם ממש לקראת בנייה – צרו קשר כעת 0587126130 לשיחת אבחון, יש לי עבורכם נוסחה מנצחת לבית אישי בדיוק בשבילכם!

תגובות

אולי קודם צריך להסביר מה זה בדיוק חדר ארונות שנפוץ בעיקר באמריקה
זה במקום ארון בכל חדר?
זה סתם בשביל מי שיש לו המון בגדים?
זה סוג של מחסן לכל הבגדים של כל העונות?
או שסתם זה שם מכובס לארון ענק ומכוער?
זה אכן במקום ארון
אכן בעל יכולת אחסון גדולה בהרבה מארון רגיל
גם זול בהרבה
ולא, זה אולי נפוץ יותר באמריקה, אבל אפשרי בהחלט גם בארץ, כמובן בגודל מינימלי יותר
אפילו פנימיות (כולל ישיבות) משתמשים בחדרי ארונות.
 
התמונה של הארונות עם המסגרת החומה בכניסה לחדר משרה קצת אווירה סגורה
מזכיר לי בנין משרדים גדול, עם מסדרון ארוך ומלא ומלא דלתות משני הצדדים של משרדים
הרעיון נראה יעיל ופרקטי, המראה קצת פחות (אולי בגלל המסגרת החומה של כל דלת והמגירות ?)
בכל אופן מאמר יפה ומענין
 
אשמח לקבל ייעוץ, יש לי חדר בגודל 1.6*1.2. איך כדאי לנצל?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

More from תמי רוטנברג

שתף את המאמר

למעלה