עיצוב פנים שמעלה את המצב הרוח

לא יודעת מה אתכם, אבל התקופה האחרונה של מלחמה וחורף ביחד הביאו אותי לבדוק איך אפשר להעלות את המצב הרוח ע"י עיצוב הבית.
אז תתפלאו לשמוע יש תחום בחקר המוח שנקרא נוירו אסתטיקה שעוסק באופן הקליטה והעיבוד המוחי של מאפיינים חזותיים של אמנות מכל סוג. לפי הנוירו אסתטיקה, ישנם מאפיינים ויזואליים מסוימים שמעוררים תגובות פיזיולוגיות במוח, ואלו משפיעות על תחושותינו ורגשותינו בחשיפה לאמנות.
יש כימיקל במוח בשם דופמין שהוא מאפשר לנו לחוש אושר, הנאה, אופוריה, מרץ, מוטיבציה, מיקוד וריכוז. שזה בגדול מה שחסר לכולנו בזמן האחרון...
אז איך נגרום למוח שלנו לשחרר יותר דופמין ע"י עיצוב הבית?
אז הנה כמה רעיונות, נסו את זה בבית!

הכלל הראשון
והכי חשוב זה זה סגנון עיצוב שמדבר אליכם באופן אישי, סגנון שאתם מתחברים אליו ואוהבים אותו. לא משנה אם זה סגנון מודרני, כפרי, קלאסי, רטרו או כל סגנון אחר, העיקר סגנון שאתם מחוברים אליו ומרגישים אתו בבית.

מודרני.png
כפרי.png
קלאסי.png
רטרו.png


הכלל השני
"הבית שלכם לא יכול להיות הבית של מישהו אחר" - אחרי שהחלטתם מהו הסגנון האהוב עליכם שאיתו תרצו לעצב את הבית, השלב הבא זה להביא לידי ביטוי את האישיות שלכם במרחב, כך שהעיצוב לא יהיה עוד משהו גנרי כמו בקטלוגים אלא משהו יותר אישי שכל המכלול שלכם מגיע לידי ביטוי במרחב. אפשר לעשות את זה בצורות שונות, למשל: לשלב אוספים ותחביבים שלכם בעיצוב, פריט או רהיט נוסטלגי מהילדות, תמונות מטיולים שעשיתם, צבעים וטקסטורות האהובים עליכם.

הכלל השלישי
לצבעים יש תפקיד מכריע בהשפעה על מצב הרוח והרגשות שלנו. ידוע כי צבעים חמים ומלאי חיים כמו אדום, כתום וצהוב מגבירים את רמות הדופמין. ניתן לשלב צבעים אלה באמצעות קירות כוח, רהיטים או אביזרים. עם זאת, חשוב להגיע לאיזון ולא להציף את החלל. צבעים ניטרליים כמו בז', לבן או אפור יכולים לשמש כבסיס ליצירת סביבה רגועה ושלווה, בעוד שניתן להוסיף רהיטים ואביזרים של צבעים מגבירי דופמין. אפשר גם להשתמש בצבעים יותר רגועים, עדיין זה יוצר אפקט.

הכלל הרביעי
עיצוב מתוחכם ומפתיע יעשה לכם את זה לגמרי.
למשל כוכים מסתוריים שאפשר להתחפר בהם, רהיטים שנשלפים ממקומות מפתיעים, מגלשה, קיר טיפוס ועוד

unnamed (15).jpg
unnamed (16).jpg
unnamed (17).jpg


הכלל החמישי
להכניס את החוץ פנימה - חלונות גדולים עם תאורה טבעית והרבה צמחיה יש להם השפעה חיובית על מצב הרוח ורמות האנרגיה שלנו.
מיקסום האור הטבעי על ידי שימוש בווילונות שקופים או הצבת מראות באופן אסטרטגי יכול לשפר את האווירה הכללית.

והאחרון
ליצור חללים המקדמים אינטראקציה חברתית. יצירת קשרים חברתיים וחיבור עם אחרים משחררים דופמין, ולכן עיצוב אזורים שבהם אנשים יכולים להתאחד, כמו סלון נעים, פינת ישיבה או פינת אוכל, יכול לתרום לאווירה חיובית. סידורי ישיבה נוחים, טקסטורות מזמינות ותאורה רכה יכולים כולם לתרום ליצירת סביבה מזמינה למפגשים חברתיים.

בהצלחה!!!
על המחבר
rivkiweiss
נעים מאד! רבקה וייס - תכנון ועיצוב פנים לבית עם צרכים מיוחדים. לכל משפחה יש את הצרכים המיוחדים לה וכאחות לאחי המיוחד למדתי להקשיב לשני ולהבין את הצורך שלו. אני כאן כדי לשמוע אתכם, להבין מה אתם צריכים ולהתאים את הבית בדיוק בשבילכם.
מתמחה בתכנון ועיצוב מטבחים, דירות קבלן ודירות להשקעה.
אשמח לצעוד גם אתכם בדרך לעיצוב הבית שלכם!

כל הדרכים מובילות לבית מעוצב ומדויק עבורכם!

תגובות

בעבודתי על ממשק דיגיטלי למתמודדי נפש,
הבנתי מאחת מנשות המקצוע
שיש מחקר על קשר בין צבע אפור לדכאון,
ולכן הסטתי את הגוון האפור לכיוון התכלכל ככל האפשר.
רשמת על צבעי בסיס לבן / בז' / אפור,
אז לתשומת ליבך
 
בעבודתי על ממשק דיגיטלי למתמודדי נפש,
הבנתי מאחת מנשות המקצוע
שיש מחקר על קשר בין צבע אפור לדכאון,
ולכן הסטתי את הגוון האפור לכיוון התכלכל ככל האפשר.
רשמת על צבעי בסיס לבן / בז' / אפור,
אז לתשומת ליבך
לכן הוא מאזן צבעים מגבירי דופמין,
וכמובן שגם בו נשתמש במידה הרצויה ובמקום המתאים.
תודה על ההערה!
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה