5 דברים שאולי יפתיעו אתכם בתהליך חיפוש העבודה

אם אתם לא מיחידי סגולה, כנראה שגיליתם את העובדה הפשוטה הזו לגבי תהליך חיפוש העבודה: זה לא קל.

התהליך רצוף עליות וירידות. עד שמגיעים ליעד - לפעמים זה מתיש פיזית ורגשית.
בואו נהפוך את תהליך החיפוש לקל יותר (או לפחות להתכונן נפשית) ונתמודד עם כמה מההפתעות האלה עכשיו.

ישנן דרכים רבות למצוא עבודה

חוץ מאתרי דרושים, כיום, יש עוד הרבה דרכים לחיפוש עבודה. דברו עם אחרים שעברו את התהליך כדי לשמוע מהם ולקבל רעיונות איפה אפשר למצוא את העבודה.

אם זיהיתם משרה מעניינת, חפשו קשרים אישיים, אמיתיים או באמצעות הרשת. אל תסמכו אך ורק על לוח המשרות או עמוד הדרושים כדי להביע עניין ולהגיש את המועמדות.

יש הרבה דרכים לכתוב קורות חיים
חשוב להתמקד בתחילה יותר בתוכן, ואז להלביש עליו את הפורמט הרצוי.

חשוב גם להבין כי אין קורות חיים "נכונים". הם צריכים להיות מותאמים לך באופן אישי, ולמשרה אליה פונים. הכישורים וההישגים הרלוונטיים שלכם יהיו בראש קורות החיים. מגייס אמור לראות את הכישורים הרלוונטיים בשש השניות הראשונות לבדיקת קורות החיים שלכם.

המחשבה על מיתוג אישי עלולה להרתיע
במיוחד אם מעולם לא חשבתם על זה קודם, אבל זה ממש לא כל כך רע.
קורות חיים ומכתב מקדים לא תמיד מספיקים.

צריך לעשות עבודת חשיבה: איזה תפקיד מחפשים, מה סוג הכישורים הנדרשים, מה גורם לכם להתבלט על פני אחרים.

לאחר שגיליתם זאת, שתפו את הדברים. אפשר לכתוב בלינקדאין, בפורומים מקצועיים, בקבוצות סגורות.
המטרה היא לאפשר לאנשים להכיר אתכם מקצועית. לדעת מה המותג המקצועי שלכם, שיכול להיות מתורגם להפניות בכל פעם שאתם מחפשים עבודה.

אם אתם חוששים, לא יודעים איך למתג את עצמכם, בלי לחץ. קחו את הזמן, השקיעו מחשבה והתייעצו עם קולגות או אנשי מקצוע. לכל אחד יש מותג אישי, זה רק עניין של להרכיב הכל ולהוציא אותו לאור.

יש יותר מדרך אחת לעשות ראיון עבודה
לא משנה לאיזה סוג ראיון אתם הולכים, המפתח הוא תמיד הכנה.

הכינו תשובות לכל השאלות הנפוצות שיכולים לשאול וחפשו מידע על החברה לפני הראיון. הכינו שאלות למראיין כדי שיהיה ברור שאתם מעוניינים וקראתם על החברה.

ראיון טלפוני הוא ראיון שבו אתם מתראיינים בשביל להיות מוזמנים לראיון אישי. כאן אתם לא מקבלים פידבק חברתי מהמראיין, כי אתם לא רואים אותו. ראיונות טלפוניים עוברים גם הרבה יותר מהר מאשר הראיונות הבאים, יש פחות זמן להעביר את המסר. לכן הוא צריך להיות ממוקד ומדויק.

בראיון פרונטלי אפשר ליצור קשר עין עם המראיין ולהעביר התלהבות ודגש ולנסות לאמוד את התגובות שלו.

אתם יכולים לעבור ראיון נהדר ועדיין לא לקבל את העבודה
לפעמים תדעו מיד שלא קיבלתם את העבודה. לא הייתם מוכנים כמו שצריך או שהתפקיד פשוט לא התאים. למרות שאף אחד לא רוצה ראיון גרוע, לפעמים קל יותר לקבל אותו נפשית, במיוחד אם אתם מצליחים להבין מה השתבש ולהשתמש בזה כשיעור לעתיד.

אבל, מה אם עשיתם הכל נכון? אם אתם עוזבים את הראיון בתחושה נפלאה ושהתפקיד בטוח שלכם, רק כדי לגלות אחר כך שלא קיבלתם את התפקיד?

יכול להיות שלמעשה היה לכם ראיון מדהים, אבל הטעות היא בהנחה שתקבלו את העבודה אוטומטית בגלל זה.

כאשר מעסיקים טוענים שהיו מועמדים טובים אחרים, הם מתכוונים לזה. רוב הסיכויים שיש להם בחירה קשה לעשות ולמרות שעשיתם מאמץ והייתם טובים, היה מועמד אחר שמתאים רק מעט יותר לתפקיד.

זו יכולה להיות אכזבה גדולה בפעם הראשונה שזה קורה. תנו לזה לשקוע אבל אל תיתנו לזה להטביע אתכם. המשיכו עם הדברים שעשיתם טוב, עשו "חושבים" עם עצמכם בצורה כנה וכווננו את הדברים שאתם יכולים לעשות טוב יותר.

בהצלחה!

ברכי שפירו
מומחית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה
על המחבר
ברכי ש
ברכי שפירו - מומחית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה

קצת עלי,
צמחתי מפיתוח תוכנה, אבל מעבר לפיתוח מאד אהבתי תמיד את העבודה עם האנשים.
אחרי מספיק שנים בהייטק - עברתי לצד השני כמגייסת, ליויתי תהליכי מיון וגיוס, חקרתי את עולם העבודה המשתנה, דבר שהתעצם בעקבות משבר הקורונה ופיתחתי אסטרטגיות מציאת עבודה מתקדמות.

אחרי הניסיון שצברתי בעבודה משני צידי המתרס, אני יודעת שלאישה חרדית יש אתגרים שאין לכל אישה בעולם זה:
השפה, המונחים, הערכים, הקונפליקטים התורניים וההלכתיים - כל אלו מלווים את יומה, את החלטותיה ואת מעשיה. בכל מה שאני עושה - אני מאמינה בקידום ציבור הנשים שלנו מתוך שמירה על כל אלו.
הדרך שלי היא קידום נשים חרדיות להצלחה, כל אחת מן המקום שבו היא נמצאת.

כיום אני מביאה את הידע הטכנולוגי שלי והניסיון הרב בגיוס במגוון תחומים לעבודתי היומיומית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה.
יחד אנחנו בונות אסטרטגיה לניהול תהליך מציאת העבודה, עובדות על כתיבת קו"ח איכותיים, מתרגלות איך לפנות למגייסים באופן שיגרום להם לענות ולהתרשם, להתראיין במקצועיות ובביטחון עצמי ולעשות את כל ההשתדלות כדי למצוא משרה טובה ומתאימה בעז"ה.

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

More from ברכי ש

שתף את המאמר

למעלה