שאלת השאלות, איך מחפשים עבודה בתקופה המאתגרת הזאת?

חיפוש עבודה הוא מסע. לפעמים ארוך ולפעמים קצר.
לפני הכל, חשוב להדגיש שגם בתהליך חיפוש עבודה (בעיקר כאשר לא עובדים במקביל) – חשוב מאד להמשיך ולהשקיע בהתקדמות מקצועית, לא לדרוך במקום, להישאר עדכניים טכנולוגית, לצבור תיק עבודות. תיכף אפרט על כך יותר. אבל לא לשכוח את זה לאורך כל הדרך.

אז הנה כמה שיטות יעילות היום. אין דרך אחת, לכל אחד יש את המסלול הייחודי לו, אבל כדאי לפעול בכמה שיותר חזיתות במקביל, אין לדעת מהיכן תבוא המשרה הבאה. ממש לעבוד בלחפש עבודה! וכמובן הכי חשוב, להתפלל לס"ד כי בלי זה שום דבר לא יעבוד...


איפה לחפש?
  1. עמודי משרות בחברות השונות - אם יש חברה שמעניינת אתכם, כנסו לעמוד המשרות באתר שלה והגישו מועמדות למשרה ספציפית.
  2. לינקדאין הוא כלי חזק היום, בעיקר בתחומי ההייטק, שממוקם במקום גבוה מאד בכל הסקרים בקרב מוצאי עבודה. זאת זירה עם מרחב פעולה ענק שצריך לדעת איך לעבוד איתו. יש אפשרות לחיפוש משרות, לפנייה ישירה למגייסים, לנטוורקינג. כיום לינקדאין ממוקמת בראש הרשימה של מקורות הגיוס באירגונים. (* כל אחד שינהג לפי רבותיו, אין ספק שמי שלא נמצא בלינקדאין, תהיה לו ס"ד למצוא את העבודה בדרך אחרת)
  3. נטוורקינג! קשרים אישיים, המלצות של חברים, קולגות מהעבר, חבר מביא חבר. היכרות והמלצה אישית מגדילים את הסיכוי לקבל זימון לראיון.
  4. רשימות תפוצה, פורומים וקהילות מקצועיות. להיות בקבוצות של מחפשי עבודה, להיות עם אצבע על הדופק ולהתעדכן במשרות חדשות מיד כשעולות.
  5. לוחות דרושים – לא להשקיע מעבר לכמה דקות ביום. המגייסים מוצפים מפניות לא רלוונטיות מאתרי דרושים, סיכוי גבוה שהקו"ח שלך יבלעו אי שם ולא יקבלו התייחסות.

מה אפשר לעשות בזמן החיפוש?
  1. אקטיביות
    להתקדם מקצועית, לא לשקוע במקום. יש המון אופציות ללימודים מקוונים בחינם. לקחת נושא מהתחום שלך (או אפילו להיפתח לתחום חדש), להשקיע בלמידה, לבנות פרוייקט.
    אם יש לך פרוייקט מרשים – להוסיף לינק לתוך קורות החיים או פרופיל הלינדאין.
  2. ללמוד מטעויות
    סיימת ראיון לא משהו? אפשר ממש לכתוב על דף את המסקנות, לנתח מה היה טוב ומה היה פחות טוב, בשביל להשתפר בראיון הבא. רק ככה מתקדמים.

מה לא לעשות בזמן החיפוש?


לא להתייאש!

לשמור על המורל! זאת תקופה קשה לכולם ואם אין מספיק היענות והצעות - זה לא אישי ולא אומר שאתם לא טובים!
על המחבר
ברכי ש
ברכי שפירו - מומחית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה

קצת עלי,
צמחתי מפיתוח תוכנה, אבל מעבר לפיתוח מאד אהבתי תמיד את העבודה עם האנשים.
אחרי מספיק שנים בהייטק - עברתי לצד השני כמגייסת, ליויתי תהליכי מיון וגיוס, חקרתי את עולם העבודה המשתנה, דבר שהתעצם בעקבות משבר הקורונה ופיתחתי אסטרטגיות מציאת עבודה מתקדמות.

אחרי הניסיון שצברתי בעבודה משני צידי המתרס, אני יודעת שלאישה חרדית יש אתגרים שאין לכל אישה בעולם זה:
השפה, המונחים, הערכים, הקונפליקטים התורניים וההלכתיים - כל אלו מלווים את יומה, את החלטותיה ואת מעשיה. בכל מה שאני עושה - אני מאמינה בקידום ציבור הנשים שלנו מתוך שמירה על כל אלו.
הדרך שלי היא קידום נשים חרדיות להצלחה, כל אחת מן המקום שבו היא נמצאת.

כיום אני מביאה את הידע הטכנולוגי שלי והניסיון הרב בגיוס במגוון תחומים לעבודתי היומיומית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה.
יחד אנחנו בונות אסטרטגיה לניהול תהליך מציאת העבודה, עובדות על כתיבת קו"ח איכותיים, מתרגלות איך לפנות למגייסים באופן שיגרום להם לענות ולהתרשם, להתראיין במקצועיות ובביטחון עצמי ולעשות את כל ההשתדלות כדי למצוא משרה טובה ומתאימה בעז"ה.

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

More from ברכי ש

שתף את המאמר

למעלה