איך מוזיקה משפיעה על הפרודוקטיביות בעבודה?

אם אתם לא אוהבים מוזיקה - התוכן הבא לא בשבילכם :)

המוזיקה שאנו שומעים נקבעת ממצב הרוח וגם משפיעה עליו, בין אם אנחנו מתרווחים אחרי יום עמוס או מתרגשים מאירוסין של קרוב משפחה. אך בעידן בו רבים מאיתנו מבלים את הזמן מול מסך מחשב, המוזיקה הפכה גם לאמצעי מילוט מהסחות דעת חיצוניות או משימות משמימות. אז עד כמה מוזיקה מועילה בכל הנוגע להתמקדות בעבודה שלך?
בואו נסתכל.

מה אומר המחקר על מוסיקה ופרודוקטיביות?
תרזה לסיוק, עוזרת פרופסור בתכנית לטיפול במוזיקה באוניברסיטת מיאמי, עוסקת במחקר על השפעת האזנה למוזיקה על ביצועי העבודה. על פי המחקר של ד"ר לסיוק, מי שהאזין למוזיקה השלים את משימותיו במהירות רבה יותר והיה לו רעיונות טובים יותר מאשר אלה שלא.
אבל יש כמה סוגים של מוזיקה שלא משפיעים לטובה על התפוקה. מספר מחקרים הראו כי מוסיקה חדשנית מפריעה להבנת הנקרא ולעיבוד מידע.
בהתבסס על מחקרים אלה אם כן, למוזיקה עשויה להיות השפעה חיובית בעבודה שלך, אך השפעתה על הפרודוקטיביות תלויה במצב ובסוג המוסיקה.

אז, איזה סוג מוסיקה עובד?
כשאני עובדת, אני מתקשה מאוד להתרכז אם אנשים מדברים סביבי. באופן דומה, האזנה למוזיקה עם מילים מסיחה את הדעת כמעט באותה מידה.
מתברר שאני לא לבד. מוזיקה יכולה להיחשב כצורה של ריבוי משימות, בה המאזין עובר הלוך ושוב בין משימה למוזיקה, בניגוד למוזיקה שפשוט משחקת תפקיד רקע.
שוב, הדבר תלוי בסוג המוסיקה ובהרגלי המאזין. בוצע מחקר על האזנה למוזיקה בעבודה, והמחקר זיהה חמישה גורמים שיכולים לקבוע אם מוזיקה מסיחה את הדעת או מועילה:
  1. מבנה מוזיקלי.
    שירים עם מבנה מוזיקלי מורכב יותר יכולים להסיח את דעתם של המאזינים בהשוואה לשירים עם מבנה פשוט של שלושה אקורדים.
  2. מילים.
    מילים יכולות להסיח את הדעת, מכיוון שהן גורמות לנו להתמקד במסר השיר ומסיטים את המחשבה.
  3. הרגלי האזנה.
    אם מישהו רגיל להאזין למוזיקה תוך כדי עבודה, זה לרוב יותר מועיל יותר מאשר מסיח את הדעת. ההפך נכון גם כן.
  4. קושי במשימות.
    אם משימה דורשת יותר מחשבה ומיקוד, המוזיקה יכולה להקשות על העבודה ביעילות.
  5. שליטה.
    כשמוזיקה פשוט נשמעת ברקע בלי יכולת בחירה, זה בדרך כלל מסיח את הדעת יותר מאשר אם אדם הפעיל אותה בעצמו.

אמנם אין פה כלל אחד שמתאים לכולם, אך ישנם סוגים מסוימים של מוזיקה שעדיף להקשיב להם תוך כדי עבודה על המחשב. אז אם אתם מאזינים למוזיקה בזמן העבודה, בדקו אם היא מתאימה לחמשת הקריטריונים שלמעלה והתאימו עד שתמצאו את מה שהכי מתאים.
על המחבר
ברכי ש
ברכי שפירו - מומחית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה

קצת עלי,
צמחתי מפיתוח תוכנה, אבל מעבר לפיתוח מאד אהבתי תמיד את העבודה עם האנשים.
אחרי מספיק שנים בהייטק - עברתי לצד השני כמגייסת, ליויתי תהליכי מיון וגיוס, חקרתי את עולם העבודה המשתנה, דבר שהתעצם בעקבות משבר הקורונה ופיתחתי אסטרטגיות מציאת עבודה מתקדמות.

אחרי הניסיון שצברתי בעבודה משני צידי המתרס, אני יודעת שלאישה חרדית יש אתגרים שאין לכל אישה בעולם זה:
השפה, המונחים, הערכים, הקונפליקטים התורניים וההלכתיים - כל אלו מלווים את יומה, את החלטותיה ואת מעשיה. בכל מה שאני עושה - אני מאמינה בקידום ציבור הנשים שלנו מתוך שמירה על כל אלו.
הדרך שלי היא קידום נשים חרדיות להצלחה, כל אחת מן המקום שבו היא נמצאת.

כיום אני מביאה את הידע הטכנולוגי שלי והניסיון הרב בגיוס במגוון תחומים לעבודתי היומיומית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה.
יחד אנחנו בונות אסטרטגיה לניהול תהליך מציאת העבודה, עובדות על כתיבת קו"ח איכותיים, מתרגלות איך לפנות למגייסים באופן שיגרום להם לענות ולהתרשם, להתראיין במקצועיות ובביטחון עצמי ולעשות את כל ההשתדלות כדי למצוא משרה טובה ומתאימה בעז"ה.

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

More from ברכי ש

שתף את המאמר

למעלה