ראשית למי שלא מכיר את המדיה החברתית נקדים ונסביר מהי מדיה חברתית בכלל.



בואו נסתכל על כל מילה בנפרד.



החלק ה"חברתי":
מתייחס לאינטראקציה עם אנשים אחרים על ידי שיתוף מידע איתם וקבלת מידע מהם.



החלק "מדיה":
מתייחס לכלי תקשורת, כמו האינטרנט (בעוד שטלוויזיה, רדיו ועיתונים הם דוגמאות לצורות תקשורת מסורתיות יותר).



המדיה החברתית למעשה כוללת אתרים רבים המוגדרים כרשת חברתית. חוץ מהפייסבוק שכולנו מכירים וחלקנו חברים בו, ישנן רשתות חברתיות כמו Linkedin המיועדת לאנשי מקצוע מתחומים שונים, Flickr לחובבי הצילום אך לא רק, אתרי בלוגים שונים שבהם כל אחד כול לפתוח בלוג (יומן ממוחשב) ולחלוק עם הגולשים את רשמיו והרהוריו וכן גם את הפרסומים והמוצרים האהובים עליו, מה שיכול לעודד אותך לבצע מיתוג ברשתות חברתיות דווקא.



במדיה החברתית כוללת גם אתרים כמו Etsy (האתר הגדול ביותר לקניה ומכירה של עבודות יד, חומרי אספקה ומוצרי וינטג') המאפשרים לגולשים להקים עמוד לעסק הפרטי שלהם בו יציגו את עצמם ואת מוצריהם, יכתבו מאמרים או בלוג על הנושאים הקשורים לעסק שלהם וישתתפו בפורומים שגם הם משמשים צורת ביטוי למדיה החברתית.



האם חרדים משתמשים בכלל במדיה החברתית?



התשובה היא כן! היקף השימוש באינטרנט בכלל ובמדיה החברתית בפרט נגזר מהחדירה רחבת ההיקף והממדים של הטכנולוגיה לעולם החרדי וכן מהפלטפורמות הרבות שאפשר להיכנס דרכן לאינטרנט, למשל טלפונים סלולריים חכמים שפתחו בפני המגזר החרדי עולם חדש ומרענן- הוואטסאפ.



המגזר החרדי ומאפייניו הצרכניים והדיגיטליים מהווה קושי מסוים עבור רבים בציבור הכללי, שגורם להם להעלים עין מציבור ענק בעל כוח קנייה מפתיע. כל זה השתנה בשנים האחרונות



בעלי עסקים ומפרסמים הבינו כבר את הכוח העצום הגלום בפרסום למגזר החרדי דרך האינטרנט. בישראל, ישנם כ־1.17 מיליון חרדים. סקר שערכה חברת המחקר 'אסקריא' העלה כי כ־66% מהציבור הזה גולשים במרשתת מידי יום!



אחת הסיבות היא פרקטית. פעולות פשוטות שבעבר נעשו ידנית, מבוצעות היום בהליך דיגיטלי. הדיגיטציה לא פסחה על החרדים שהפנימו שהאינטרנט כאן בשביל להישאר וכל שנותר הוא לייצר עבור הציבור הזה אלטרנטיבות כשרות.



הנתונים והתוצאות הברוכות בתחום השיווק הדיגיטלי לא משאירים מקום להיסוסים: בעידן החדש, כל עסק או עמותה המתאימה וערוכה לזה זקוקה למקסימום נוכחות באינטרנט ובמדיה החברתית, על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות ואת ההכנסות.



פרסום במגזר החרדי באינטרנט זה עניין למקצוענים! ב'גיל דיגיטל' מחכה לך צוות מומחים דתי – חרדי, עם ניסיון של שנים רבות בכל תחומי השיווק וקידום המכירות באינטרנט. הכולל אסטרטגים, מעצבים, כותבי תוכן, מומחים לקידום אורגני וממומן, במיוחד כזה הפונה לקהל הדתי והחרדי.

תמונה לכתבה - קרדיט - ששאטרסטוק.png

קרדיט תמונה: שאטרסטוק - shutterstock