יש מי שלא אוהב מתנות? כולם אוהבים לקבל ויש הרבה שאוהבים לתת (וגם לקבל) אבל יש מעסיקים ובעלי עסקים שצריכים תזכורת לצורך האנושי במתנות. עם סיומה של שנת כספים אחת ותחילתה של אחרת, מגיע זמן המאזן. מגיע זמן החשבון - מה עשינו ומה כבר לא נעשה

עוד רגע מסתיימת שנת כספים אחת ומתחילה אחת אחרת וזה הזמן למאזן. מה עשינו, מה יכולנו לעשות. מה נעשה ומה בוודאי לא נוכל לעשות. אז מה אתם אומרים, שנתחיל עם שבוודאי לא נוכל לעשות?

למה לא, כך הולכים מהכבד אל הקל. לא. לא נוכל לעצור את הזמן. עוד לא נולד מי שיכול לעשות זאת. כלומר, כן. נולד. יהושע שעצר את השמש בגבעון אבל בואו, הוא גם הוריד את חומות יריחו והיה משרת משה מנעוריו. לא משהו שמישהו כערכנו יכול להבין, שלא לומר לעשות. אז יופי. סיימנו עם סעיף אחד – מה שבוודאי לא נוכל לעשות.

אם לא נוכל לעשות זאת מדוע לבזבז על זה עוד מילים. בואו נדבר על מה שעשינו. רגע, למה לדבר על זה. עשינו. היה. נגמר. מה יש לחפש בעבר? אז נדבר על מה שיכולנו לעשות. למה שנעשה זאת. קצת מיותר לדבר על מה שיכולנו לעשות לאחר שלא עשינו זאת. טווווווב. נדבר על מה שנעשה בשנת הכספים הבאה עלינו לטובה ולברכה.

ויש לא מעט מה לעשות בשנה הזאת. קחו למשל פרויקט של שימור לקוחות, שימון ספקים ופינוק עובדים. זו לא איזו פעולה וולונטרית שעושים אם יש כסף מיותר בקופה. זו אחת מהפעולות שעסק, כל עסק צריך לעשות. אפרופו כסף "מיותר" בקופה. אתם יודעים שאין דבר כזה. נכון? הכוונה היא לכסף שאמור להגיע למס ההכנסה. לא חבל עליו? במס הכנסה לא יתנגדו שנוציא אותו לטובת גיוס לקוחות חדשים או כדי לשמור על העובדים הקיימים.

אז בואו נדבר קצת על שימור לקוחות, עובדים וספקים. למה עושים את זה, איך ומתי?

בגיל גיפט כבר ליוו אלפי עסקים שעשו זאת וצברו המון ניסיון. כדאי יהיה לשמוע מהם לפחות את הפרטים החשובים. אבל לפני הכל למה שלא ננסה להטיל ספק בצורך לשמר את הלקוחות ואת העובדים, בטח את הספקים. שנתחיל?

• מי אמר שצריכים לשמור על העובדים, במצב של היום עובדים יפחדו לעזוב את העובדה בשל החשש שיקשה עליהם למצוא עבודה אחרת.

מעסיק יקר. שמעת פעם שכסף זה לא הכל? מי שמתייחס לעובדים שלו כמובנים מאליהם, עשוי לקבל מהם יחס דומה. ההבדל בין עובדים מרוצים לעובדים ממורמרים לעתידו של עסק אינו זקוק להמחשה. אז אולי חסכת כמה שקלים אבל באיזה מחיר? מתנה מקורית עם חשיבה יצירתית תראה להם שאתה חושב עליהם ובעיקר, מפרגן להם. תהיה בטוח שזה יחזור אליך בחזרה.

• נו מילא, צריך להשקיע בעובדים. אבל להשקיע בספקים? שיגידו תודה שאני קונה מהם סחורות ושירותים. אני משלם על זה. שאתן להם מתנות?!

בעל עסק יקר. ספקים שאתה יכול לוותר עליהם בקלות, הם ככל הנראה כאלה שלא יכולים לוותר עליך בקלות. אתה צודק. אל תשקיע בהם. אבל יש ספקים שאתה הולך איתם כבר שנים. הם יודעים מה אתה צריך ומתאמצים עבורך. אם אתה לא תשקיע בהם, מישהו אחר יעשה זאת ואתה תצטרך לבנות קשר חדש עם ספק חדש. דבר שעשוי לעלות לך כסף. עובדה שלפעמים אתה מעדיף לשלם יותר עבור סחורה של ספק מסוים. למה, אתה אוהב לשלם יותר? אל תענה. זו שאלה רטורית.

• הלקוחות עומדים אצלי בתור. אין לי מספיק כוח אדם עבורם. עצרתי את קצב הגדילה של העסק כי זה כבר יותר מדי גדול. למה שאשקיע ואפרגן ללקוחות מתנות. אם הם ילכו יבואו במקומם עשרות.

ברוך ה'. הלוואי שתזכה לראות בעיניך את ברכת ה'. אבל זכור את הפסוק בספר משלי: כִּי לֹא לְעוֹלָם חֹסֶן. הלקוח של היום אינו זה של המחר. שלח מתנתך על־פני הלקוחות כי ברוב הימים תראה תוצאות בהזמנות. בתקציב השנתי התייחס אל המתנות ללקוחות כחלק מההוצאה לפרסום ותראה ישועות.

--

אז מה עושים? פשוט מאוד. נכנסים לקטלוג הווירטואלי של גיל גיפט, בוחרים מתנה ומתחילים לפנק. לא מפנקים ללא הכרה. מפנקים בצורה חכמה ושומרים על קשר קבוע ומכבד עם העובדים, הלקוחות והספקים. זה הרבה יותר קל, יצירתי ומתגמל ממה שבעלי עסקים חושבים.

--

רוצים להתייעץ? רוצים לפרגן באופן יצירתי במיוחד? לחצו כאן ותופתעו ממה שאנחנו בגיל גיפט יודעים לעשות.

תמונה לכתבה.jpg