לשבוע הראשון בעומר, לשבוע השני בעומר, לשבוע השלישי בעומר לשבוע הרביעי בעומר

יוניקורן בעולם הבינה המלאכותית
פיבר (Fiver) היא החברה הישראלית הראשונה מתחום הבינה המלאכותית בשווי של מעל מיליארד דולר.
החברה משתמשת בלמידת מכונה כדי לשדך בצורה הכי מדויקת שאפשר בין עסקים שמחפשים שירות ופרילנסרים שמספקים אותו.
אבל זה ממש לא הכל; ה-AI של Fiverr משתמש בלמידת מכונה כדי לעזור בתמחור מוצרים ועבודות וכדי לזהות ולהסיר עבודות באיכות נמוכה מהפלטפורמה, וגם כדי לזהות ולמנוע הונאה מלקוחות שלה.


פרומפט:
A whimsical photograph of a bright pink rubber unicorn bath doll floating on the surface of a crystal clear bathtub, surrounded by fluffy white bubbles, captured with a shallow depth of field to create a dreamy and playful effect.
תמונה שובבה של חד קרן מגומי ורוד בוהק שצף באמבטיה צלולה, מוקפת בבועות לבנות ורכות, שנלכדה עם עומק שדה רדוד כדי ליצור אפקט חלומי חביב.

פונט בשימוש:
ג'קלין של ליעד שדמי, נמכר בפונטימונים

145.jpg



ל"ג שמח!

פרומפט:
An otherworldly scene of extraterrestrial creatures gathered around a bonfire roasting marshmallows. The landscape is alien with strange rock formations and glowing plants. The aliens are varying shades of blue and green, with slimy skin and long, thin fingers. Some of them have multiple eyes or antennae on their heads. The bonfire is bright and warm, casting a flickering orange glow over the scene. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
סצנה מעולם אחר של יצורים שהתאספו סביב מדורה לצליית מרשמלו. הנוף חייזרי עם תצורות סלע מוזרות וצמחים זוהרים. החייזרים הם בגוונים משתנים של כחול וירוק, עם עור רירי ואצבעות ארוכות ודקות. לחלקם יש מספר עיניים או אנטנות על הראש. המדורה בהירה וחמה, מטילה זוהר כתום מהבהב על הסצנה. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --v 5
פונט בשימוש:
בורקס, סטודיו נריה
#בעומר_תשפג

145.jpg



האם בינה מלאכותית מובילה להכחדה?

הדינוזאורים לא פה הודות לאסטרואיד שהשמיד אותם, אבל יש אנשים שטוענים שלאנושות אין סיכוי לשרוד מול בינה מלאכותית.
למה? דיברנו על פייק ניוז, שמחמיר עימותים פוליטיים, אבל יש עוד סיבה: תארו לעצמכם שהבינה המלאכותית תסיק שהאדם הוא הסכנה הגדולה ביותר ליקום, ולכן צריך להשמיד אותו, ותחשוב גם על דרכי פעולה אפשריות לעשות את זה.

פרומפט:
A photograph of two Tyrannosaurus Rex with swimsuits sitting on a beach chair at the beach. The composition should be balanced, with both dinosaurs sitting upright and looking towards the camera. The background should be a sunny beach with blue skies and ocean. The photograph should be taken with a 35mm lens and edited with a bright, vibrant filter. Balanced composition, photography, 35mm lens --stylize 500 --v 5
תמונה של שני טירנוזאורוס-רקס עם בגדי ים יושבים על כיסא חוף בחוף הים. הקומפוזיציה צריכה להיות מאוזנת, כששני הדינוזאורים יושבים זקופים ומסתכלים לכיוון המצלמה. הרקע צריך להיות חוף שטוף שמש עם שמיים כחולים ואוקיינוס. יש לצלם בעדשת 35 מ"מ ולערוך את התמונה עם פילטר בהיר וצבעוני. קומפוזיציה מאוזנת, צילום, עדשת 35 מ"מ --סטייליז 500 --v 5

פונט בשימוש:
פנטזמגוריה, הפונטיה של בן נתן

143.jpg



לאחר שהטלפונים הסלולאריים הרגו את המצלמות הביתיות אחד השיקולים המרכזיים להרבה אנשים בקניית מכשיר סלולארי הוא איכות המצלמה שלו.
חלק מההשקעה בפלאפונים אינה רק במצלמה עצמה, אלא בתוכנה שמאחורי המצלמה- ייצוב התמונה, צבעים, ומאז שהמעבדים בסלולר מספיק חזקים - אז גם בינה מלאכותית שמפעילה מניפולציות על התמונה.
משתמש ברדיט לקח תמונה קטנה של הירח, הדביק אותה על הקיר בחדר חשוך וצילם ואתה וצילם אותה בפלאפון סמסונג שלו שלו. הפלאפון טעה לחשוב שזה ירח אמיתי, ו"השלים" מידע שלא היה בתמונה המקורית, באמצעות הבינה המלאכותית שלו.
מקרה דומה היה גם במכשיר של Huawei.

פרומפט:
A photograph of an asteroid impact on the moon, with a sense of dramatic tension and impact. The image should show the moment of impact, with debris and dust flying out in all directions. The moon's surface should be prominently featured in the foreground, with the asteroid and impact site visible in the distance. COLORFUL. The photograph should be taken with a high-quality camera and edited to enhance the contrast and drama of the image. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5

צילום של פגיעת אסטרואיד על הירח, עם תחושת מתח ופגיעה דרמטית. התמונה צריכה להראות את רגע הפגיעה, כאשר פסולת ואבק עפים החוצה לכל הכיוונים. פני הירח צריכים להיות מוצגים בצורה בולטת בחזית, כאשר האסטרואיד ואתר הפגיעה נראים למרחוק. צִבעוֹנִי. יש לצלם את הצילום במצלמה איכותית ולערוך אותו כדי להגביר את הניגודיות והדרמה של התמונה. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --v 5

פונט בשימוש: הדסה פרידלנדר.
141.jpg




על BARD

על העיצוב היום אפילו לא חשבנו! את הפרומפט, משלב הרעיון ועד שלב הניסוח כתבה הבינה המלאכותית מבוססת הטקסט של גוגל 'BARD'. הבינה דומה יחסית לGPT, למעט הבדל מהותי אחד - היא מחוברת לאינטרנט גם היום, לכן היא יודעת להמשיך וללמוד בכל רגע נתון (לעומת GPT שהפסיק 'ללמוד' ולסרוק נתונים לפני כמה שנים). זאת הסיבה שBARD מכיר את עולם התמונות המלאכותיות - ויודע להציע מעצמו רעיונות ופרומפטים בלי שיהיה צורך לאמן אותו.
השימוש בBARD דומה מאוד לשימוש בGPT: הממשק של שניהם יחסית פשוט לשימוש. אפשר לשאול שאלות בשפה יומיומית, והתוכנה תספק לך בתשובה תשובות מקיפות ואינפורמטיביות לפי הצורך (בתצורה של צ'אט שמאפשר להגיב על הודעות קודמות).
פרומפט:
Capture the unexpected moment of a playful cat wallowing in a muddy puddle after a rainy day. Set the scene with a shallow depth of field and a neutral color palette, highlighting the contrast between the cat's fur and the murky water. Add a touch of whimsy to the composition by framing the cat with lush greenery in the background. Use a wide-angle lens to create a sense of intimacy and playfulness, inviting the viewer to share in the joy of the cat's playful nature. --s 500 --c 2 --q 3 --v 5
תפוס את הרגע הבלתי צפוי של חתול שובב שמתפלש בשלולית בוצית אחרי יום גשום. הגדר את הסצנה עם עומק שדה רדוד ופלטת צבעים ניטרלית, תוך הדגשת הניגוד בין פרוות החתול למים העכורים. הוסף נופך של גחמה לקומפוזיציה על ידי מסגור החתול עם 'ירוק' שופע ברקע. השתמש בעדשה רחבה כדי ליצור תחושה של אינטימיות ושובבות, שמזמינה את הצופה להשתתף בשמחת הטבע השובבה של החתול. --s 500 --c 2 --q 3 --v 5
פונט בשימוש:
'ניחותא', גופן חדש ובלעדי (אי אפשר לקנות אותו) של איתיאל אטלו
139.jpg


עולים לירושלים!
כבר אמרנו שכמעט כולנו משתמשים בבינה מלאכותית. גם בנסיעה: Waze משתמשת בבינה מלאכותית כדי לאסוף ולעבד נתונים ממכשירי המשתמשים. נתונים אלה משמשים ליצירת מפות תנועה בזמן אמת, זיהוי אזורי עומס והצעת מסלולים חלופיים. החידוש האמיתי הוא השימוש בבינה מלאכותית כדי לחזות עומסים על ידי סטטיסטיקות מורכבות. הדבר הזה מאפשר לWaze למנוע (עד כמה שאפשר) פקקים ועומסים ע"י ניתוב של התנועה לדרכים חלופיות. גאווה ישראלית!

פרומפט (מענדי אמיתי):
A sheep against the background of ancient Jerusalem
כבשה על רקע של ירושלים הקדומה

פונט בשימוש:
פרנקנתן, @איתמר נתן
IMG-20230504-WA0091.jpg


בינה מלאכותית ברכב
אחד התחומים שבו משקיעים הרבה בבינה מלאכותית הוא הרכב - ובעיקר בנהיגה אוטונומית, מניעת התנגשות ועזרים לנהג.
קשה מאוד ללמד את הרכב לנהוג רק באמצעות כללים מוחלטים, שכן יש הבדלי מזג אוויר, רוחב נתיב, הפרעות בנסיעה, מחלפים ודברים מורכבים רבים. אבל אם הבינה המלאכותית תעקוב אחרי נהג לאורך מאות אלפי קילומטרים, היא יכולה לקלוט מה הנהג עושה ו"ללמוד" איך לנהוג, ולהבין את הכללים בכביש גם כשיש מקרה מיוחד - אמבולנס, תאונה הפגנה או סימון מחוק בכביש.
פרומפט:
A sleek, aerodynamic car is parked on a futuristic street with neon lights illuminating the surroundings. The car has a minimalist design with smooth curves and angular lines. Its body is made of reflective material that gives it a high-tech look. The wheels are large and have a unique, intricate design. The car is electric and emits a soft glow from its energy source. The driver's side door is slightly ajar, inviting the viewer to imagine themselves driving this impressive machine.
מכונית אווירודינמית אלגנטית חונה ברחוב עתידני עם אורות ניאון המאירים את הסביבה. לרכב עיצוב מינימליסטי עם קימורים חלקים וקווים זוויתיים. גופו עשוי מחומר מחזיר אור המקנה לו מראה הייטק. הגלגלים גדולים ובעלי עיצוב ייחודי ומורכב. המכונית היא חשמלית ומשדרת זוהר רך ממקור האנרגיה שלה. דלת הנהג פתוחה מעט, ומזמינה את הצופה לדמיין את עצמו נוהגים במכונה המרשימה הזו.
פונט בשימוש: 'היציאה הבאה', יאנק יונטף - פונט שמבוסס על פונט התמרורים הרשמי של מדינת ישראל (שהוא, כמה מפתיע, 'תמרורים' של מסטרפונט. כתבתי עליו באתר פרוג בעבר).
#בעומר_תשפג

134.jpg
Next article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע שישי
Previous article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע רביעי