הסבר על הפרויקט כאן

כיוןן שהכתבה תתעדכן מדי יום - הרי שהמספר הנמוך הוא למטה והגבוה הוא למעלה. נא להתחיל לקרוא *מסוף הכתבה*.

הכתבה מתעדכנת סביבות 22:00 בלילה לרוב..
עומר לפרוג16.jpg

פייסבוק היא הקניון הגדול של האינטרנט - כולם (מעל 1.2 מילארד משתמשים) נכנסים אליו ומבלים בו הרבה מהזמן שלהם.

אם אין לך חנות/דוכן בקניון, אז הרבה מהצרכנים לא ישמעו עליך ולא יגיעו לקנות אצלך. אותו דבר בפייסבוק, הרבה עצמאים ועסקים קטנים (וגם הרשתות הגדולות) פותחים דפים ומגיעים באמצעותם לקהל גדול של לקוחות, שבלי הפייסבוק כנראה לא היו מצליחים להגיע אליהם.

היום, כדי להצליח בפייסבוק צריך לפרסם בו בתשלום ולקדם תכנים ממומנים. אפשר להגיע לקהל גדול של לקוחות גם בדרכים עוקפות-תשלום-לפייסבוק, כמו הגרלה בין משתפי הפוסט, כתיבת תוכן ויראלי שיגרום לאנשים לדבר עליו וכו'.

כך או כך, הנוכחות בפייסבוק היום (כן, גם אחרי הסערות האחרונות בגזרת פייסבוק, והרשתות החברתיות החדשות שכל הזמן קמות) חשובה להצלחת העסק ולפרסומו.


עומר לפרוג15.jpg

היום ציינו בישראל את יום השואה, אבל ברוסיה ובארצות נוספות מברית המועצות לשעבר ציינו היום את יום הקוסמונאוטיקה (12 באפריל). אני אנצל את ההזדמנות הזאת לדבר קצת על עיצוב גלקטי - עיצוב בסגנון החלל החיצון.

מה מושך אותנו בעיצוב בהשראת החלל? המרחב האינסופי, החושך המסתורי...
ישנם שני גורמים מרכזיים התורמים לאווירה זו - הצבעים והאלמנטים החלליים.

נתחיל בצבעים - אלו גוונים שולטים בסגנון זה? ברקע (כ"שמיים") נשתמש בצבעים כחול כהה, גווני אפור ושחור, וסגול אולטרה (שנבחר על ידי חברת פנטון כצבע של שנת 2018, כאשר הוא מייצג בעיניה בין היתר "עומק מסתורי של גלקסיות רחוקות").
האלמנטים עצמם יהיו בצבעים זוהרים (צהוב, כתום, כסף וכו').

לאחר עיצוב הרקע, נמשיך עם האלמנטים החלליים - נוסיף גלקסיות, כוכבי לכת עגולים, כוכבים, חלליות, אסטרונאוטים וכו'.

עומר לפרוג14.jpg

"יש להורות על כך שהיהודים יהיו מסומנים תמיד בכוכב משושה צהוב נראה לעין".

הטלאי הצהוב הפך לאחד מסמליה המובהקים של השואה. השלטון הנאצי כינה אותו "כוכב היהודים". חיוב ענידת הטלאי בשטחי הכיבוש של גרמניה הנאצית נועד לסמן את היהודים ולהבדילם מן האוכלוסייה המקומית, במטרה להשפילם ולבזותם - הוא היווה אות קלון.

הנאצים לא המציאו את סימון היהודים בצבע צהוב, אלא מקורו כבר במאה השמינית אז סימנו המוסלמים את היהודים בצבע צהוב כ"בני חסות". למה דווקא צבע צהוב? לא ברור. אבל מעניין שאת המושג "טלאי צהוב" הגה דווקא יהודי, עוד טרם החיוב על ידי השלטון הנאצי בנשיאתו - "שאוהו בגאון את הטלאי הצהוב" (מאמר של רוברט ולטש בעיתון יהודי בגרמניה, אפריל 1933).


עומר לפרוג12.jpg
כרטיס ביקור
אחד האמצעים השיווקיים הוותיקים ביותר הוא כרטיס הביקור. למרות זאת, מבין מוצרי הדפוס כנראה שכרטיסי הביקור יהיו האחרונים להעלם (אי-שם בעתיד, כשגם הארנק יעלם).
למה? כי הם קטנים, אך יחד עם זאת, כוללים את הפרטים החשובים עלינו לצורך יצירת קשר ראשוני - שם, תפקיד, טלפון, כתובת, דוא"ל אתר/פייסבוק ועוד.
בדומה לנייר המכתבים עליו דיברנו אתמול, גם בכרטיס הביקור חשוב לכלול רעיון שיבדל וייחד אותנו מכרטיסי הביקור האחרים, כדי להישאר בתודעה של מקבל הכרטיס. כרטיס הביקור צריך להיות חלק ממיתוג העסק ולדבר באותה שפה עם שאר מוצרי הדפוס.
בתמונה: כרטיס הביקור שעיצבתי לחמותי - מורת דרך- עם ציר ההיסטוריה של ארץ ישראל מתקופת האבן ועד ימינו.

עומר לפרוג10.jpg
נייר מכתבים / דף לוגו

נייר מכתבים מעוצב הוא אמצעי שיווקי לטווח הרחוק - הוא משווק את העסק קודם כל ללקוחות, אבל גם לעובדים.

כל מסמך שאנחנו מוציאים מטעם העסק (מכתבים, הצעות מחיר, דוחות או כל תוצר אחר של העסק), נדפיס אותו על גבי נייר המכתבים המעוצב של העסק.

בד"כ בחלק העליון של הדף נמקם את הלוגו של העסק, ובחלק התחתון את פרטי ההתקשרות (טלפון, פקס, כתובת, מייל, אתר אינטרנט וכו').

למה כדאי לשים לב? חשוב שנייר המכתבים ייראה פשוט ואלגנטי - לא להעמיס יותר מידי, כדי לא לפגוע בתוכן המסמך עצמו.

מה היתרון של נייר מכתבים מעוצב?
נייר מכתבים מעוצב מקל על זיהוי העסק (קו ממשיך למיתוג ולנראות של העסק מבחינת הצבעים והצורניות) ומקל גם על מציאת העסק (פרטי ההתקשרות מופיעים על גבי נייר המכתבים), ובעיקר - מרשים ומשדר מקצועיות.


עומר לפרוג9.jpg

מוצרי הדפוס עדיין איתנו
חלק מבעלי העסקים רוצים "רק אתר ו-COVER לפייסבוק", אבל הנוכחות שלנו בנייר עדיין משמעותית.

למה? קודם כל משום שעדיין הרבה גופים ולקוחות יתייחסו הרבה יותר ברצינות לניירת מעוצבת.

בין מוצרי הדפוס ניתן למצוא מוצרים לעבודה השוטפת - כרטיסי הביקור, ניירות מכתבים (שרלוונטים גם ב-PDF) מעטפות, ברושורים ועוד; ולארועים מיוחדים - רול אפים, שמשוניות, תגי שם וכו'.

כשאנחנו מוצפים בחומרי נייר, חשוב מאוד לדייק את המסר ולהטמיע בו רעיון שיבדל וייחד אותנו.

מוצרי הנייר הם חובה, והם ימשיכו להיות כאלה בעתיד הקרוב. לא כמו בעבר, אבל ימשיכו.

הספירה בליל שבת קודש, החל מצאת הכוכבים (19:33 ואילך, לערך).



עומר לפרוג8.jpg

[בתשע"ח היתה שבת צמודה לפסח, ככה שהמימונה התקיימה ב-8 לעומר הנספר הערב, לא ב-7 בעומר כבכל שנה]

תרבחו ותסעדו
עיצוב מרוקאי מתאפיין בצבעוניות עשירה ובגוונים עזים מלאי אופי וחיים. פלטת הצבעים בה נעשה שימוש מבוססת על הגוונים החמים (חמרה, בורדו, אדום, כתום, צהוב חרדלי וחום). כדי להבליט את הגוונים החמים נשתמש במעט גוונים כהים של ירוק וכחול ובעיטורי זהב.

בנוסף לצבעים, העיצוב מורכב מאלמנטים הכוללים קישוטים, עיטורים ופיתוחים צורניים.
הצורניות תהיה מורכבת, ומשלבת בין היתר פתחים קשתיים.