burglar-3958612_1920.jpg

בואו נתחיל בסיפור.

אתם הולכים ברחוב חשוך ולא מוכר בשעת לילה מאוחרת.

תחושה לא נעימה מדגדגת במעמקי הבטן והעיניים דרוכות ותרות אחר הפנייה שתוציא אתכם לאזור המוכר.

לפתע, צרחת אישה מקפיאת דם נשמעת בחלל.

אור נדלק באחד החלונות בבניין שלצידכם, טריקת דלת כבדה מהדהדת באוויר וקול צעדים רצים במדרגות הולך ומתקרב אליכם.

"תפוס אותו! תתפוס אותו מהר!!" זעקות האישה קורעות את השקט בזמן שאיש לבוש שחורים עם תיק על גבו יוצא בריצה מפתח הבניין וממהר להתרחק מן המקום.

לרדוף אחריו? לברוח? להתקשר למשטרה? מה אתם הייתם עושים??

אבל רגע, מי אמר בכלל שמדובר בגנב? לא אני.

אולי בכלל האישה זועקת לעזרת בעלה כי ראתה עכבר באישון לילה, אור נדלק בחלון קומה אחרת כשאדם מבוגר התעורר וקם לשתות, והאיש הממהר עם התיק הוא נהג קווי לילה המאחר למשמרתו?

אחד הדברים הנפלאים במוח שלנו זה שהוא מאד אוהב תבניות ודפוסים אחידים.

כשנקלע לפנינו מידע חסר, מבולגן או לא אחיד, המוח שלנו אוטומטית מחבר את פיסות הפאזל הקיימות ומרכיב את הסיפור ההגיוני, האחיד והמהיר ביותר לסיטואציה.

3 עיגולים ומשולש.png


כולנו מביטים באיור ורואים משולש לבן, בזמן שמדובר בסך הכל בשלושה 'פוקימונים' פעורי פה המביטים זה בזה. והיופי הוא, שגם אחרי שאנחנו יודעים את זה, עדיין נמשיך לראות את המשולש! כי המוח שלנו מעדיף פתרון אחד ומהיר על פני מספר הסברים שונים.

כשאנחנו כפרסומאים, מגישים לצופה סיפור לא גמור, משפט לא מושלם, אלמנט לא מובן או רעיון שלא חשבו עליו, המוח שלו מוכרח לפתור את הפאזל לתשובה הכי הגיונית שיש, ואם עשינו את העבודה נכון – התשובה תהיה המוצר או המסר הפרסומי שלנו.


טיפ פרקטי לסיום.

מהפכה בעולם הרכב: 7 מקומות היברידי וחסכוני במיוחד!

מהפכה? ממש לא. 7 מקומות חסכוני? יתכן בהחלט.

התחביר הזה, של חיבור שני משפטים שהרבה פעמים אין כל קשר ביניהם, לכדי כותרת אחת, נותן לקורא לחבר במוחו את המסר בלי שהוא באמת נאמר.

כי המוח תמיד יחפש מכנה משותף. וזה הכלי הכי חזק שאתם יכולים להשתמש בו בפרסומות שלכם.


נתי קוגלר natikugler#gmail.com | שירותי קריאייטיב לעסקים ומשרדי פרסום