מיתוג לעורכת וידיאו, ואיך הצעת מחיר מסודרת עשויה להגדיל הכנסות?

מתברר שהקורונה עשתה גם טוב בעולם, כי לאחרונה אני שומעת הרבה סיפורים על אנשים שדווקא הברייק הכפוי הזה היה בשבילם קטליזטור לעשייה והתנסויות חדשות.
גם תמר @תמר S ניצלה את הקורונה והלכה להגשים חלום ישן: ללמוד עריכת וידיאו והפקות מדיה.
היא למדה, התמקצעה, לקחה עבודות מפה ומשם והשתפשפה, ויאללה - אחרי שנתיים בשטח הגיע הזמן לצמוח!
היא הגיעה אליי כדי לבקש הצעת מחיר למיתוג.

שאלתי את תמר מהן השאיפות שלה לעתיד הקרוב, לאן היא רוצה להגיע.

חלק ניכר מהעבודה זה לא העיצוב בפועל, אלא החשיבה שקודמת לו,
לכן ישבתי עם תמר על בריף מסודר שבמסגרתו בדקנו מהן שיטות העבודה שלה, אילו עבודות היא לוקחת ואילו לא, ולמה,
איך היא מתנהלת בכללי. איתרנו כמה דברים שכדאי לתקן ודיברנו עליהם.

למשל, לעבוד תמיד עם הצעת מחיר מסודרת ומקדמה. למה זה כזה חשוב?
ככה אנשים לוקחים אותך ברצינות. שנית, יש פחות סיכוי שישגעו אותך עם דרישות מעבר למסוכם, כי ברור להם בדיוק מה מה הסיכום. וכי את נתפסת אצלם כמישהי מאורגנת ומקצועית, לא אחת שתתן לסובב אותה. רובם לא ינסו.

אז אחרי שטיפלנו בעניין הרגלי עבודה נכונים, וערכתי חקר שוק משלי וגיבוש אסטרטגיה, הגיע הזמן להתחיל לעבוד על רטוב.

התחלתי בלחדד עפרונות (איך אני אוהבת לחדד עפרונות! מזכיר לי את הבצפר) ובניסוח לסלוגן חד שיבטא את ערכי הבריף של תמר: מקצועיות, שירות מעולה, יצירתיות.

כתבתי מעל עשר אופציות לסלוגנים שמעבירים את המסרים האלה, אבל בסוף הסלוגן הנבחר הגיע דווקא מתמר בעצמה.

הבידול של תמר הוא שהיא משתפת את הלקוח גם בתהליך ולא רק בתוצר הסופי - מה שמפרק חששות, כי אם יש משהו שהלקוח לא אוהב, הוא תמיד יכול לדייק כבר תו"כ עבודה. היא מתחשבת בדעה של הלקוח, וקשובה לו לאורך כל התהליך. הלקוחות שלה מעידים שזה אכן כך :)

תמר הבריקה עם סלוגן מצוין שמאד משדר את המסר הזה:
אתכם לאורך כל הסרט.

וסוף סוף אפשר לפתוח אילוסטרייטור ולעבור לעיצוב!

2.JPG


זה חלק קטן מכל הקשקושים והסקיצות שיצרתי
אני שמה על הדף כל מה שבא לי, בלי סינונים
ואח"כ מעבירה לדף נקי רק את אלו שיש להם עתיד. (כלומר תואמים לערכים של העסק, ונראים טוב)

מלטשת אותם, יוצרת עוד כמה כיוונים, ושוב - מסננת לדף נקי רק את הטובים.
ככה כמה פעמים, עד שבדף האחרון השאיפה היא להגיע לשלושה לוגואים טובים מאד:

3.JPG



ישתבח שמו, יש שלושה וכולם מעולים!

סידרתי הכל בתוך פרזנטציה מאורגנת (רגע נורא הוד) ושלחתי לתמר.
תמר החמודה הגיבה כמעט מייד, התרגשה כמעט כמוני, והלכה קצת להתבשל ולהתלבט.

יחד עם הפרזנטציה אני תמיד מבקשת: תשאלו שניים שלושה אנשים שאתן סומכות על דעתם, עדיפות לאנשים שיש להם ידע בעיצוב, בשיווק, בפרסום, או בעסקים בכלל. לא את כל השכונה.

למה? כי כמספר האנשים כך מספר הדעות, ואם תשאלו את השכנה שהיא אמא לשישה בנים וחולמת על בת, מסתבר שהיא תבחר את הורוד כי זה מה שבא לה, וגיסתכן חובבת השוקולד תמליץ בחום דווקא על החום.

כל ההעדפות האלו חביבות מאד וסנטימנטליות ביותר, אבל לא כוללים שום שיקול מקצועי וענייני של מה נכון לעסק שלי, מה מבטא אותי בצורה הכי מדוייקת.

לוגו זה לא רק מה הכי יפה, אלא מה הכי נכון.

תמר בסוף החליטה ללכת על הלוגו האדום, שמבטא נהדר את היצירתיות המתפרצת בעבודה שלה, את השירות המעולה שהיא נותנת (שמות לב לפונט? עבה, יציב, עם קימורים ידידותיים. יאפ! זה מעביר מסר גם אתן לא מרגישות בכך) ובעיקר - את המקצועיות.

המשכנו הלאה ליצור חתימת מייל, דף בלאנק להצעת מחיר, ועוד אי אילו פריטים קטנים.

4.JPG


חודשיים עברו, ולקראת כתיבת הפוסט הזה שאלתי את תמר איך הולך עכשיו, אם היא מרגישה הבדל בעסק מאז שיש לה מיתוג.
תמר שיתפה אותי בכמה דברים שאכן השתדרגו, אבל מה שהכי שימח אותי היה:
"אני נותנת הצעות מחיר שמשתלמות לי, והלקוחה מסכימה בכיף."

איזה כיף לי שהעבודה שלי היא לעזור לאנשים להרוויח ממה שהם טובים בו!
(ולחשוב שיש אנשים שהעבודה שלהם היא ללמד חשבון.)

רוצות לראות את ההנפשה המדליקה שתמר יצרה ללוגו?

עצמאיות? מוזמנות להוריד פלנר לשבוע עסקי מעולה במתנה

ערב טוב ושמח!
רעיה | סטודיו מנטה
על המחבר
סטודיו מנטה

סטודיו מנטה הוא בוטיק למיתוג, פרסום וקידום עסקים בקו צעיר, רענן ומלא השראה.

מעבר למותגים שאני יוצרת ללקוחותיי, יש לי ידע רב בשיווק, אסטרטגיה וניהול עסקי נכון, שנצבר בשטח בשנים בהן הקמתי את העסק שלי, ואותו אני מעניקה ללקוחות כחלק מכל תהליך. הדרך לעסק פעיל ורווחי מתחילה במנטה :)

תגובות

ואווו מהמם
תאמת עכשיו אני בתהליך מיתוג ושוברת את הראש בשביל סלוגן מתאים לעריכה וידיאו
אולי מישהו יכול לעזור לי??
 
ואווו מהמם
תאמת עכשיו אני בתהליך מיתוג ושוברת את הראש בשביל סלוגן מתאים לעריכה וידיאו
אולי מישהו יכול לעזור לי??

לך בטח זה כבר לא רלוונטי, אבל בכל זאת אני כותבת למען הדורות הבאים.

סלוגן ולוגו זה לא משהו ששולפים מהמותן.
שימי לב לתהליך שעברנו כאן עם תמר עד שהגענו לסלוגן שלה:
בריף, שיחת אסטרטגיה, חפירות עד שמזקקים את הבידול הייחודי שלה.

רוצה סלוגן?
"תתחילו לחיות בסרט טוב!"
רוצה סלוגן שבאמת משקף אותך, מבדל אותך על פני המתחרים?
לכי לעשות תהליך מיתוג מקצועי.
 

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

More from רעיה אליאס | סטודיו מנטה

שתף את המאמר

למעלה