הייתן מאמינות לרופא שיניים שמתאכסן בחורבה?

unnamed (8).jpg


תחשבו שאתן מגיעות לרופא שיניים שמתאכסן בחורבה רעועה מטה לנפול, קירות מתקלפים, ברזים חלודים, והכסא שלו נראה כמו משהו שנשלף מאתר אגורה. הייתן מאמינות לו אם היה אומר לכן שהוא מקצוען על חלל, למד במכון שעל יד האינקויזיציה בספרד (שם לומדים רפואת שיניים, לא?) ושהוא גובה על סתימה שמונה מאות ועשרים שקלים ללא תשלומים?
ברור שלא. אם אתה כזה מקצוען בוא תכבד את עצמך.

אבל לא התכנסתי כאן (אני והמקלדת) כדי לדבר על רפואת שיניים. באתי לדבר על מיתוג לעסק שלך, ולמה זה כל כך חשוב.

לוגו זה לא רק נראות
מיתוג מקצועי יוצר הלימה בין המקצוענות שלך ללקוחות שאת רוצה למשוך.
לקוחה שהתחלתי איתה עכשיו תהליך מיתוג (יש לה לוגו ישן והיא רוצה לחדש) סיפרה לי בתסכול: אנשים לא יודעים כמה אני מעולה, כי הלוגו שלי כרגע לא מקצועי ולא משקף אותי!
כמה זה נכון. הלוגו הנוכחי שלה, שעוצב ביד חובבנית - מושך אליה לקוחות קטנים וזניחים שלא רווחיים לה בכלל. אנשים חושבים שהיא איזו מתחילה ובאים על דעת זה, חוטפים שוק כששומעים מה המחיר שלה ועושים אחורה פנה.

גם את מרגישה לפעמים שהלקוחות שמגיעים אליך קטנים עלייך?
כאילו את לא מצליחה למגנט את הלקוחות השווים?
ואולי בעצם לא ממש ברור לך מי הלקוחות שאיתם את רוצה לעבוד... מי שבא ברוך הבא?

חלק משמעותי בתהליך מיתוג מקצועי באמת - הוא האסטרטגיה.
מי אני, מה הבידול שלי, מי הלקוח שלי, איפה הוא נמצא, איך הוא אוהב שמדברים אליו, איזה צורך יש לו ואני יכולה לפתור עבורו. כשעוברים תהליך מיתוג מקצועי חושבים על כל זה, ובסופו של דבר כשהלקוח יוצא לעולם - הוא לא יוצא רק עם לוגו, אלא עם תוכנית ברורה בראש איך הוא יכול לקדם את העסק שלו נכון!
הוא מתחיל לעבוד חכם יותר, בלי לבזבז כל כך הרבה אנרגיות בירייה לכל הכיוונים, ובפרסום שעולה הון עתק ולא מחזיר את עצמו בגרוש.

יש הרבה עסקים שפשוט התחילו להתגלגל, ניסו כי יאללה בוא ניתן לזה צ'אנס, מפה לשם יש עסק חביב שמחזיק את עצמו ואולי אפילו רווחי.
אבל שניה לפני טור ההכנסות תבדקו: אתן עובדות נכון? עובדות חכם? הלקוח שלכם יודע איפה למצוא אתכן? הנראות של העסק הולמת את הרמה והסגנון שלו? אתן מצליחות לעבוד מסודר, לגבות תשלומים בקלות, או מוצאות את עצמכן מורידות מחירים כדי שיבואו, מדברות על כסף בשקט ונותנות הנחות כי לא נעים?

איך כל זה קשור לעיצוב ומיתוג? הרי לא מדובר ביעוץ עסקי או פיננסי!
נכון, אבל האסטרטגיה שעורכים בתהליך המיתוג - נוגעת גם בכל הדברים האלה. המון עסקים קטנים הוקמו ללא אסטרטגיה כלל, והפעם הראשונה שהם עוברים אחת כזאת קורית רק כחלק ממיתוג. פתאום יושבים לחשוב בצורה מסודרת, מאתרים בעיות ואתגרים, ומוציאים את העסק לעולם בצורה מאורגנת.

בשבוע שעבר קיבלתי מייל מלקוחה שעברה תהליך מיתוג ממש לפני החגים. שלושה חודשים אחריי כבר מורגש שינוי לטובה בעסק:

6.JPG


אני זוכרת כמה היה לה קשה לתפוס אומץ ולהשקיע על מיתוג. קודם כל כי מנטלית לפעמים זה קצת מפחיד - יואו, איך הולך כל הקטע של מיתוג? ומה אם אני לא אוהב את התוצאה? וגם כי זו הוצאה לא קטנה.

הלקוחה הזו במיוחד התקשתה, היססה והתלבטה מלא, כי העסק שלה קטן, ונכון לאז - דיי מדשדש. להוציא סכום מכובד על מיתוג זה לא תמיד קל לעסקים קטנים. ולפעמים לא הכי ברור להם למה בעצם להשקיע בזה כל כך הרבה, אם אפשר פשוט לתפוס איזו סטודנטית לעיצוב שתעצב משהו שייראה בסדר, ברבע או שמינית מחיר.

דוגמא אחת קטנה אבל משמעותית היא, למשל, הצעת מחיר בקובץ מסודר וממותג, ולא במייל חוזר וסתמי.
פתאום היא נראית מקצוענית ולא חאפרית, וממילא הלקוח פחות מתווכח איתה על המחיר, ונוטה לקבל את דעתה גם לאורך התהליך.
מה השתנה? הרי גם קודם היא היתה מקצוענית ועשתה עבודה טובה. אבל עכשיו גם הלקוח יכול לראות את זה בקלות.

מעטפת חזותית לעסק מדברת את החוזקות שלו לכל לקוח פוטנציאלי. שווה להשקיע בזה.

3.jpg

מותגים שיצרתי לאחרונה. כאן יש עוד.

איך בוחרים מעצב/ת שמתאימה לך? כתבתי על זה כאן.

לחיי ממטרים עזים בעו"ש :)
רעיה | סטודיו מנטה

עצמאית? קבלי תוכן עסקי כיפי ובגובה העינים אליך למייל
על המחבר
סטודיו מנטה

סטודיו מנטה הוא בוטיק למיתוג, פרסום וקידום עסקים בקו צעיר, רענן ומלא השראה.

מעבר למותגים שאני יוצרת ללקוחותיי, יש לי ידע רב בשיווק, אסטרטגיה וניהול עסקי נכון, שנצבר בשטח בשנים בהן הקמתי את העסק שלי, ואותו אני מעניקה ללקוחות כחלק מכל תהליך. הדרך לעסק פעיל ורווחי מתחילה במנטה :)

תגובות

מאמר מעולה-
רק תרשי לי לא להסכים איתך?
דווקא הדוגמא של רפואת שיניים מראה בדיוק להיפך-
אכן יש אולי לא הרבה- אבל קיים רופאי שיניים מעולים- שאכן נמצאים במקומות אהההם-
שם אגב הם מקבלים מטופלים כבר 50 שנה... ויש להם לצד הציוד החדשנים- גם דברים הלקוחים היישר מהמוזיאון-
וכן לרוב הם יהיו עמוסים נוראות בלקוחות- ולא יהיה להם לא לוגו ולא פרסום בכלל-
ולפעמים הם ישלחו קבלות רק בפקס- כי סורי אין למזכירה מייל
אז בהחלט דווקא בתחום הזה ויש גם עוד- יש עניין של מוניטין- והוא כידוע שווה יותר מכל
זוהי דוגמא מעולה לזה שכל בעל עסק צריך למצוא את המעלות שלו- ולהתמקד בהם היטב- ולנצל אותן...
 
מאמר מעולה-
רק תרשי לי לא להסכים איתך?
דווקא הדוגמא של רפואת שיניים מראה בדיוק להיפך-
אכן יש אולי לא הרבה- אבל קיים רופאי שיניים מעולים- שאכן נמצאים במקומות אהההם-
שם אגב הם מקבלים מטופלים כבר 50 שנה... ויש להם לצד הציוד החדשנים- גם דברים הלקוחים היישר מהמוזיאון-
וכן לרוב הם יהיו עמוסים נוראות בלקוחות- ולא יהיה להם לא לוגו ולא פרסום בכלל-
ולפעמים הם ישלחו קבלות רק בפקס- כי סורי אין למזכירה מייל
אז בהחלט דווקא בתחום הזה ויש גם עוד- יש עניין של מוניטין- והוא כידוע שווה יותר מכל
זוהי דוגמא מעולה לזה שכל בעל עסק צריך למצוא את המעלות שלו- ולהתמקד בהם היטב- ולנצל אותן...

לכל כלל יש, כמובן, יוצאים מן הכלל.

מותג זה לא רק לוגו. מותג זה להתנהג כמו מותג, לתת שירות כמו מותג, להוכיח את עצמך, ליצור חוויית משתמש מסוימת ואחידה מקצה לקצה.
עסקים/אנשים שהם בעצמם מותג, אכן יכולים לפעמים להתעלם מהנראות.
אבל הם הפכו להיות מותג בדרך ארוכה ואיטית מאד. מניסיון ועוד ניסיון ועוד לקוח ועוד אחד, לאט לאט לאט לאט. שנים ארוכות של עבודה סיזיפית.

אבל עסק צעיר, או לא כל כך צעיר, מיתוג מדויק ומקצועי יכול לחולל בו נפלאות. להנגיש את כל סט היכולות שלו בצורה חזותית פשוטה וברורה.
 
מאמר מעולה-
רק תרשי לי לא להסכים איתך?
דווקא הדוגמא של רפואת שיניים מראה בדיוק להיפך-
אכן יש אולי לא הרבה- אבל קיים רופאי שיניים מעולים- שאכן נמצאים במקומות אהההם-
שם אגב הם מקבלים מטופלים כבר 50 שנה... ויש להם לצד הציוד החדשנים- גם דברים הלקוחים היישר מהמוזיאון-
וכן לרוב הם יהיו עמוסים נוראות בלקוחות- ולא יהיה להם לא לוגו ולא פרסום בכלל-
ולפעמים הם ישלחו קבלות רק בפקס- כי סורי אין למזכירה מייל
אז בהחלט דווקא בתחום הזה ויש גם עוד- יש עניין של מוניטין- והוא כידוע שווה יותר מכל
זוהי דוגמא מעולה לזה שכל בעל עסק צריך למצוא את המעלות שלו- ולהתמקד בהם היטב- ולנצל אותן...
כמה לוקח רופא השיניים הזה? נאמר 2000 ש"ח לסתימה?
אם הוא ימתג נכון את עצמו יגיעו אליו לקוחות שמשלמים 4000 לסתימה.
 
לא,
יש הבדל בין מותג
לבין מיצוב.

התיאור שתארת על רופא השיניים זה המיצוב שלו,
לא ממש קשור למיתוג.

מקוה להעלות על זה מאמר בהקדם:)
 
כמה לוקח רופא השיניים הזה? נאמר 2000 ש"ח לסתימה?
אם הוא ימתג נכון את עצמו יגיעו אליו לקוחות שמשלמים 4000 לסתימה.

לא רק ימתג,
גם ישקיע בנראות מכובדת למרפאה.

נותני שירות אונליין, שאין להם חנות או משרד (או שהלקוח לא מגיע לשם)
וכל האינטראקציה עם הלקוח קורית בצורה שאינה פרונטלית -
הנראות של העסק, הרושם שאותו הוא עושה - הכל תלוי במיתוג.
בלוגו, בחתימת המייל, בדף הנחיתה, באתר, במודעה בעיתון.

אולי הדוגמא של רופא השינים שהבאתי כאן אינה מדויקת,
כי במקרה של נותן שירות אונליין - גם אם יהיה לו משרד יפיוף זה לא יעזור.
הלקוח לא נמצא שם! הוא לא רואה את זה!

הוא רואה מודעה, ואם המודעה נראית כמו הצרות שלו,
אוטומטית העסק הזה מקוטלג אצלו בראש כחובבני. :(
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

More from רעיה אליאס | סטודיו מנטה

שתף את המאמר

למעלה