בשנתיים האחרונות נכנסתי לתחום הUX\UI או בשמו בהייטק - מעצב מוצר.
אז מה הבעיה?
כסטודנטית לחינוך והוראה הייתי צריכה לעשות עבודה מעשית (התמחות),
וזה הצריך ממני לכתוב מערך שיעור, לחפש רעיון, לגבש פעילות, לחפש תמונות וחומר מתאים, וללמד...
נשמע קל? "יש מלא מערכים ברשת, מה קשה בזה?"
זה הקושי.
המערכים ברשת חסרים.
לחלקם חסר חלק שצריך להשלים כי הכיתה הטרוגנית ויש למספר תלמידים קשיים,
יש תלמידים שהחלק החזותי חזק אצלם והם צריכים תמונות משולבות בחומר, אחרת הם לא מצליחים להתרכז או להבין,
יש תלמידים עם קשיי למידה וצריך למצוא מערך שמתאים להם, ולא להתאים את התלמידים למערך,
ועוד סיבות למה לחפש ברשת זה לא הפתרון המלא.
אני כמובן, בשבל הראשון של עיצוב מוצר מתחילה במחקר (UX Reacher)
מי קהל היעד? המורים. לכל המקצועות.
מה קשה להם?
מה יעזור להם?
איפה הם מחפשים מערכים?
איפה המורים נמצאים רוב הזמן?
איך הם בונים מערכי שיעור?
והתוצאות,
67.4% מהמורים מתייעצים עם מורים אחרים באותה התמחות,
47.8% לוקחים חומר מספרים או מאמרים,
45.7% מלקטים חומר מהרשת.
אוקיי, קיבלתי תשובות.
אך, מה הם צריכים?
- מאגר של מערכי שיעור בנושאים רבים
- אתר שיתופי שכל מורה מעלה דפים \מערכים\הצעות\רעיונות, כולל פורום להתייעצות
- מערכים מוכנים בכל תחומי הלימוד לפי דרגות קושי שונות (רמות שונות)
- מאגר ענק של דפי עבודה איכותיים ויפים עם מערכת חיפוש מהירה מאד
- אולי רעיונות של פעילויות ו\או סיפורים לפי נושאים
- תכנה או אתר שיש שם חומר גלם, דוגמאות לסיפורים מצגות וכדו'
- אפליקציה שנותנת באופן מסודר רובריקות למילוי ומאפשרת העלאת קבצים רלוונטים
והתשובות שלהן לשאלות שלי היו מחזקות.
הגענו לשלב עיצוב המוצר (UI Design)
היה ברור לי החלקים שיהיו באפליקציית ווב, Dashboard.
- מקום לשיתוף והעלאת רעיונות, או במילה אחת - פורום. (מה לכתוב על הלוח?)
- העלאת מערכים
- צ'אטים
- מורה מחליף
- יומן
התחלתי בעיצוב הלוגו ובחירת השם: איך לא?
כאשר העיגולים הצבעוניים מסביב לאות מ סופית מרכיבים כאן שולחן עם מורים. (התייעצות עם מורים אחרים...)
וצבעי בית ספר. כחול, חרדל, וורוד.
ומתחילים באיפיון ועיצוב המסכים.
והאסטרטגיה:
ידע נותן כח, כח נותן סמכות, סמכות נותנת משמעת. וזו שאיפה של כל מורה, להיות מנוסה. או מומחה...