בואו נתחיל במשפט חצי מרגיע חצי מעצבן -

בשביל כתיבה שיווקית לא צריך לדעת לכתוב!

(למה מרגיע? – מי שרוצה יכול! למה מעצבן? – עד שמשהו החלטתי שלא קשור אלי, מה את מפילה את זה עלי בחזרה ;) )

מה כן צריך בשביל לכתוב נכון? (והכוונה, לפרסם נכון את העסק שלך)
לדעת שכתיבה שיווקית:
צריכה לשכנע את הלקוח שהוא צריך את המוצר שלנו,
היא צריכה לגרום לו להאמין שיש לנו פתרון לבעיה שלו,
היא צריכה לגרום ללקוח לעשות פעולה (להתקשר, להגיע וכד'),
או לגרום לו להתחבר למותג בצורה נכונה, זאת אומרת להרגיש אלינו רגש כלשהו (אהבה, קרבה, סמפטייה, הבנה וכד').


הדבר הכי יקר שיש לאדם ואותו אנחנו בעצם מחפשים הוא תשומת הלב של הלקוח.
בעידן של היום אנחנו מוצפים בחומר, בגירויים ובתחרות על תשומת הלב שלנו. ולכן אנחנו צריכים לעבוד הרבה יותר מדויק כדי לזכות בתשומת הלב של הלקוחות שלנו.

אפשר לומר שכל בעל עסק מצליח שמשקיע בפרסום, משקיע המון משאבים, כוחות, יכולות וכספים כדי לתפוס לרגע את תשומת הלב של הלקוח, לגרום לו להתחבר למותג, לגרום לו לאהוב את המותג ולרצות לקנות ממנו.
והדבר שאותו אנחנו הכי רוצים זה - שיראו אותנו, שיבדקו רגע מה יש לנו להגיד, (ואם בעל העסק המפרסם היה יכול לעמוד מאחורי הפרסום בעיתון או בכל מדיה אחרת, זה בטח היה נשמע משהו כזה: 'אל תעצור לי את המשפט באמצע, אל תדפדף לעמוד הבא, שנייה אני באמצע, רק תראה, אתה בטוח תרצה...')

אז היום אנחנו במקבץ שיעזור לנו לכוון יותר בכתיבה השיווקית ולגרום ללקוח שלנו לעצור, לתפוס את תשומת הלב שלו. הקרב הוא קצר :) יש לנו בערך 20-30 שניות כדי לתפוס את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי. בין עוד שלל הפרסומות שהוא רואה מכל הכיוונים והצדדים, לכן אנחנו חייבים להיות מדויקים, סוחפים ומדברים ללב.

1. לכתוב למישהו ספציפי

כלי אדיר ועצמתי שרק אחרי שאני עצמי פרסמתי הבנתי את הכלי הזה.
נכון שכשאנחנו מפרסמים אנחנו הרי רוצים לתפוס כמה שיותר לקוחות? להגיע לכמה שיותר אנשים? הבעיה בזה שזה לא כל כך עובד.
מה כן עובד? לדבר למישהו אחד. ניקח לנו בראש לקוח ספציפי שאנחנו רוצים לדבר אליו, ואליו בלבד נכתוב את מה שאנחנו רוצים לכתוב.
כי כשמדברים לכולם לא תופסים אף אחד. ולעומת זאת כשמדברים למישהו מסוים זה הרי יכול להתאים לעוד המון אנשים.
הבנו את ההבדל, נכון?

אפשר לומר שזה אותו עיקרון כמו בבידול. הרבה פעמים אנחנו מפחדים לצמצם, נראה לנו שאנחנו מאבדים לקוחות. אבל, ההיפך הוא הנכון – כמה שנהייה יותר ממוקדים, מדויקים וספציפיים נגלה שאנשים יותר מתחברים לתוכן שלנו, יותר נקשרים אליו ויותר מרגישים שהוא נכתב בדיוק בשבילם.

2. חשוב! - לדבר אל הלקוח ולא על עצמינו

שיתוף קטן ללא קשר לשיווק, אלא להבנת הזולת והקשבה נכונה ונעימה. יש ימים שאני עושה לעצמי מבצע קטן: להוציא את המילה 'אני' מהשפה. יום שלם ר צ ו ף לא להשתמש במילה הזו. נסו ותגלו איזה דבר מדהים זה, לדבר עם השני ולהרגיש ולהבין מה הוא אומר, בלי לחשוב על מה שאני, בלי לספר איך זה קשור אלי, בלי אני ואני, רק השני קיים.

ובאותו עניין בפרסום – נפסיק לדבר על מה שאנחנו עושים. זה לא רלוונטי! זה לא מעניין את אף אחד (לא מתכוונת אישי, כן : ). אם אנחנו באמת רוצים לתפוס את תשומת הלב בואו נדבר אל הלקוח, ללב שלו, על מה שקורה לו, נקשיב לו ונשמע מה הוא צריך ומה הוא רוצה, וכשלא נדבר על עצמינו, נגלה איזה כיף זה ככה, להוציא את עצמינו מהפוקוס, לתת ללקוחות את המרחב המושלם שלהם להרגיש כמה אנחנו איתם ורוצים בטובתם.

3. להיות ייחודיים (אבל בפשטות)

אנחנו צריכים להיות שונים. לא להביא חומר לעוס כמו כולם. לא לשעמם עם דיבורים שכוווווווולם אומרים כי זה משעמם. אבל בצורה נכונה ומובנת, לא כדאי להיות שונים ולעקוף את הכללים הרלוונטיים והחשובים כי בלעדיהם זה לא יעבוד.

4. גיוון

צריך לגוון את התוכן השיווקי שלנו.(הכוונה - הפרסום שלנו) כי גם אם התוכן שלנו מדבר נכון ומעולה, וגם הוא הוא ייחודי ושונה, הוא נהיה כזה שכבר לא רואים אותו לאחר זמן כי הוא כבר מוכר מידי. מה שכן להיזהר לדבר באותה שפה, כן בשפה שמכירים אותנו, לא להחליף מיתוג כל חודשיים – לא לזה הכוונה, אלא בתוך התוכן שלנו, על הבסיסים שאותם החלטנו שאנחנו לא משנים – את התוכן המשתנה לגוון ולחדש.

5. כנות –

נהיה מי שאנחנו, זה משכנע ותופס את תשומת הלב. כנות כובשת אותנו. במיוחד בעולם של היום שמלא בכל כך הרבה רוח על כלום, נדבר את האמת שלנו, את מה שאנחנו באמת, כמובן אפשר בצורה סוחפת ונעימה. אבל שנדע – כנות היא הכי סוחפת, היא תופסת לנו את תשומת הלב במקום מאוד עמוק.



זהו, נראה לי שעשיתי מספיק טוב למאמר אחד :)
אז נמשיך בפעם הבאה בע"ה.

תודה שהייתם כאן :)




לאה הופמן | אסטרטגיה – פרסום - שיווק.
לחצו כאן להורדה חינם - המדריך 'איך ליצור ייחודיות' שיעשה לכם סדר בראש ובעסק.