רגע רגע רגעעע... בררררררררררקס!
מה קרה?
אתה עוד שואל?! הכותרת... הרגה אותי הכותרת... היא לא נראית לך הזויה?!
הגזמת לגמרי, כמעט שלפתי דפיברילטור. בכל עולם עיצוב יש טרנדים, מאופנה ועד רכב... הגיוני לחלוטין שגם בעיצוב לוגואים יהיו טרנדים.
אבל איך 'טרנדים' ו-'עיצוב לוגואים' משתלבים יחד באותו המשפט בכלל?! לוגו לא אמור להיות נצחי? לוגו הוא לא חולצה שאתה יכול להחליף בסוף הקיץ, והוא לא אמור להתבסס על סגנון שהיום כאן ומחר כבר נראה מיושן!

וואו. בהחלט דיון סוער סביב שאלה מרתקת במיוחד: האם טרנדים חלים גם על עיצוב לוגואים, או שמא תורת העיצוב הזו נצחית ולא אמורה להתרגש מרוח התקופה?

אם כבר קראתם עד כאן - הרשו לעצמכם להישען אחורה וליהנות מ-3 דקות קריאה קצרה וקולעת שתעשה לכם סדר בבלאגן. חליפות צלילה עליכם? קפצו איתי, המים מתוקים:

לוגו טוב הוא נצחי, ואינו מבוסס על טרנדים חולפים - אלא על ערכים, מטרות וקווים מנחים שכולם בהרמוניה גורמים לו לשדר מסרים מדויקים וספציפיים המשקפים את המותג העומד מאחוריו.

זוכרים את טירוף הספינרים שסחרר את ארצנו ב-2017? זה היה מוצר שלא סידרו במדפים בחנויות. היו פשוט פורקים כמויות מהמשאית, וכמה דקות לאחר מכן מפנים קרטונים ריקים, כאשר באותו מעמד בעל החנות כבר מזמין מהיבואן אלפי יחידות נוספות הכי-מהר-שאתה-יכול-כי-הילדים-האלו-עושים-אותי-עשיר.

אם באותה התקופה הייתי מעצב לוגו בצורת ספינר לחנות צעצועים, טעמו היה פג יחד עם חלוף רוח הטרנד המסתובב, וכך גם יעילותו (לא רק לאוניברסיטה הפתוחה מגיע לוגו בצורת ספינר… וחוץ מזה, זו אותה חנות צעצועים שעיצבנו לה לוגו בצורת קוביה הונגרית ב'איך לעצב לוגו מנצח'!).

אבל - עם כל זאת שלוגו לא אמור להיות מבוסס על טרנדים חולפים, הוא יכול בהחלט 'להתאים את עצמו' - תוך שהוא שומר על צורתו, צבעיו וגופנו המקורי - ובכך גם שומר על ערכיו, מטרותיו ושאר המסרים שזיקקנו מהמחקר ומהניתוח האסטרטגי (אמ;לק - פלנינג).

עד כה, 2018 בורכה בכמות יפה של טרנדים ששולטים ביד רמה בתחום עיצוב הלוגואים, אותם ניתן לראות בזירות המעצבים הגדולות בעולם. אשמח לשתף אתכם בחמישה טרנדים עכשוויים שמצאתי כבולטים ביותר, שתוכלו להחיל כמעט על כל לוגו שעיצבתם:


גרדיאנט

באופן מפתיע - מעבר הצבע חזר לשלוט לאחרונה בתחום המיתוג, ובייחוד בלוגואים עבור מותגים דיגיטליים:
ROCKS.png






תמונת רקע

כבר יש לכם צורה חזקה / פונט יציב ללוגו שלכם? תמונת אווירה רלוונטית ברקע רק תעשה לו טוב השנה:

RMS.png

צל

מבלי לשבור את צורתו המקורית של הלוגו, צל יכול להעניק לו תחושת תלת-מימד 2018ית (זו לא טעות, תבדקו במילון):


NG.png




אנימציה

העירו את הלוגו שלכם לחיים עם קצת Animate / Flash / HTML5:


ArtlinerAnimation.gif




סגנון שטוח ומינימליסטי

עדיין השליט הבלתי מעורער של עולם המיתוג. נקי, חד, ברור, שטוח ומינימליסטי:

tr.png



לסיכום: כולי תקווה שהמאמר מיקד עבורכם את נושא הטרנדים בעיצוב לוגואים, כך שכל שנותר לכם לעשות הוא להציע ללקוחותיכם גרסה ללוגו ברוח 2018 ומידע עדכני שיעלה את ערככם בעיניהם.

חיים בניסטי
בעלי 'סטודיו ארטליינר' למיתוג ומחבר הספר 'איך לעצב לוגו מנצח'.

http://logobook.co.il/