לאחר שבועות ארוכים של עבודה וחשיבה, הגעתי ב"ה אל השלב האחרון- הגשת פרוייקט הגמר בקורס הצילום המדהים של פרוג,
וכאן המקום להודות שוב לחיים דיקמן, לאוהד אשר-המורה המקצועי והמדהים, ולשאר המרצים והמרצות שליוו את הקורס הזה והוציאו אותנו במקום אחר לחלוטין מזה שהיינו בו לפני שנה.
לקח לי זמן להתבשל עם רעיון לפרוייקט, אבל בסוף הגעתי לזה. אני רוצה לצלם את החיים שלנו. תמונות אותנטיות ואמתיות ישירות מתוך החיים, בסביבה הטבעית של הילדים, בלי אביזרי סטודיו, פלאשים או לוקיישנים מיוחדים.
יש בעיניי המון קסם וחן בלתי ניתנים לחיקוי ביומיום שלנו. בארוחת בוקר, שעת משחק, צחצוח שיניים, וכל יתר המרכיבים שהופכים את החיים להיות החיים שלנו. כך נבנה הקונספט של הפרוייקט- צילום ילדים בבית, מתוך חיי השגרה, בתאורה טבעית.
לאחר שחקרתי וקראתי המון על הנושא, גיליתי שזה טרנד נפוץ בעיקר בחו"ל וגם מעט בארץ, שנקרא צילומי Life style- צילום אורח חיים.
כשניתחתי צלמים אחרים שמצלמים כך, הבנתי שדווקא בתמונות כאלו, כשאין את הרקע והתפאורה, המקצועיות של הצלם באה לידי ביטוי. ההבנה הנכונה של התאורה ושל הקומפוזיציה, הן אלו שבונות את הפריים הנכון.

IMG_9816.jpg

אז יחד עם כמה אימהות זורמות ואמיצות, שתרמו לי את ביתן וילדיהן, יצאתי לדרך.
תחקרתי את המצולמים הפוטנציאליים לפני יום הצילום לגבי השעות הטובות בבית שלהם, (זה משתנה מחדר לחדר בהתאם לכיוונים) והתאמתי את הסשן לפי מיקום התאורה בבית. ביום הצילום עצמו כיוונתי את הילדים בטבעיות לאזור הרצוי, הילדים כמובן הרגישו בבית
:)
זרמו עם האביזרים שהוכנו מראש, ולי רק נותר לעמוד מן הצד וללכוד את התמונות. בהמשך הקדשתי מחשבה רבה לעיבוד הנכון שייתן את האוירה המתאימה שרציתי ליצור.


IMG_9235.jpg

לסיכום אומר- שהתוצאות הפתיעו גם אותי. ידעתי שהחיים שלנו יפים, אבל לא ידעתי שעד כדי כך
:)


בעקבות הפרוייקט, התובנות שעלו ממנו והתגובות שקיבלתי עליו, החלטתי לפתוח בסגנון צילומי חדש (חדש בשבילי
:)
) צילום בסביבה הטבעית. לדעתי אין מזכרת יפה יותר לחיים מאשר התמונות האותנטיות האלו.

אז אני מזמינה אתכם לבקר באתר החדש שלי, שם תמצאו תמונות נוספות מהפרוייקט, ובהמשך בעז"ה אעלה מאמר עם טיפים לצילום בבית. כי אני בטוחה שעם קצת חשיבה גם אתם תוכלו להוציא תמונות מדהימות ואותנטיות מהבית שלכם.

מעובדIMG_4212.jpg