אז כהמשך למאמר הזה, אספר לכם היום קצת על מאחורי הקלעים של הצילום הביתי, ואיך תעשו זאת בעצמכם.
חלק מהטיפים מתייחסים לבעלי מצלמות מקצועיות, אז אם אינכם כאלה... רוצו לקנות.
מה בעצם ההבדל בין צילום life style לצילום רגיל? צילום הlife style מתקיים בבית הלקוח, על מנת לתעד את חייו בצורה האותנטית ביותר, ולכן עלינו לשים את הדגש על מספר נקודות.
2 המרכיבים הקריטיים לדעתי בכל צילום, ובעיקר בעיקר בצילום הביתי- תאורה וקומפוזיציה. (כמובן אחרי החדות, הפוקוס ויתר המרכיבים הבסיסיים בצילום, אנחנו כאן במאמר למתקדמים :))
אז נתחיל עם תאורה- בצילום ביתי אני פחות אוהבת להשתמש בפלאש, מה שמחייב אותי לדעת מראש, מהם תנאי התאורה בבית. בשיחה מקדימה לפני יום הצילום אני אבין איך נראה הבית של הלקוחות, ואבקש מהם לעשות קצת שיעורי בית ולדווח לי על שעות האור הטבעי הטובות בבית. בהתאם לכך נקבע את שעת וסוג הצילום. בדרך כלל לא יהיו כל חדרי הבית מוארים באותה שעה, ולכן אם לדוגמה בשעות הבוקר המטבח וחדר הילדים מוצפים בשמש, נתכנן סשן מתאים כמו ארוחת בוקר, תמונות עם פיג'מות במיטה, אולי שעת משחק על הרצפה, או כל פעילות אחרת שנחליט לתעד כמזכרת.
תהילה-ואילה.jpg

טיפ מס' 1: בשעת הצילום כבו את האורות בבית. נכון, אנחנו אוהבים לצלם כשהשטח כמה שיותר מואר, אבל ערבוב של שני מקורות תאורה מתקבל גרוע. לכן ההמלצה הגורפת שלי היא לכבות את האורות בבית, ולצלם אך ורק בתאורת חלון. (גם אם זה על חשבון הiso הגבוה. אם אתם מצלמים במצלמה איכותית מספיק, ניתן לעלות ל1600 או יותר ולתקן קצת בעריכה)
טיפ מס' 2: כשאתם מכבים את האורות, בדקו איך התאורה מתקבלת על פני הילדים, והחליטו כיצד למקם אותם בהתאם לתאורה. אני אישית מאד אוהבת תאורה רכה צידית, שיוצרת צללים נעימים על הפנים- שימו לב שהעיניים מוארות יפה. אבל לפעמים נבחר בתאורה קדמית, או תאורה אחורית, תוך שימת לב האם גם החלון המואר מאחורה נכנס לפריים או לא.
IMG_9885.jpg

טיפ מס' 3: זה לא כלל גורף, אבל השתדלו להימנע מתאורה קשה, אלא אם כן זה ממש מתאים לתמונה הספציפית שאתם רוצים ליצור. תאורה קשה יוצרת צללים קשים ולא מאד מחמיאים על הפנים. העמידו את הילדים במקום שמואר בתאורה רכה, או רככו את התאורה באמצעות וילון חצי שקוף.

אחרי שמצאנו את השעה והמקום הנכונים לצילום, נעבור לקומפוזיציה-
בצילום ביתי, האתגר הוא ליצור תמונה מעניינת מתוך היום יום הסטנדרטי, והתפאורה הרגילה שבבית. לכן עלינו להשקיע מחשבה רבה בתכנון הפריים. מה יראו בתמונה? מה ברקע מאחורה? תמונה של ילדים- גם אם הם מוארים מדהים- על רקע של קיר לבן היא משעממת וחסרת אופי. חשבו היטב על הפרטים הקטנים, והכניסו את האוירה לתמונה דרך הסטיילינג, למשל- תמונה במטבח- ממליצה על רקע השיש.
אם לדוגמה התאורה האידיאלית שלכם בסלון, אתם רוצים לצלם את הילדים על הרצפה אבל מאחורה יש ריהוט שמפריע בעין- תוכלו לתלות וילון חצי שקוף מאחורי הילדים, כך שעדיין יראו את הרקע הביתי, אבל התוצאה תהיה נקיה ונעימה לעין.
טיפ מס' 1: נסו לצלם כל תמונה מ2-3 זויות שונות. הילדים משחקים/מציירים על הרצפה? תמונה אחת- רדו לגובה הרצפה ממש, תמונה נוספת- טפסו על כיסא וצלמו מלמעלה. עוד תמונה- תקריב של הפנים, או הידיים. מכיוון שהצילום בבית הוא שגרתי, עלינו למצוא את הזויות השונות כדי להכניס עניין לתמונה.
IMG_9868.jpg

טיפ מס' 2: אותנטי אין פירושו מבולגן. נכון שכלים בכיור זה בסדר לגמרי, אבל לפני הצילום האותנטי הקדישו כמה דקות לארגון וניקיון הבית (כולל הכלים :)). הלבישו את הילדים כמו שאתם אוהבים, שטפו פנים וידיים (אלא אם כן התמונות מלוכלכות-כמו ארוחה, אפיה או צביעה) ופנו מהשטח חפצים מיותרים.
עד כאן בינתיים, צאו לדרך! לשאלות ומשאלות- אני כאן.
להתרשמות מתמונות נוספות-הכנסו לאתר שלי, ממליצה להירשם לבלוג כדי להתעדכן ראשונים בטיפים ומבצעים.
בהצלחה!