high-angle-hands-holding-photo-camera.jpg

*שימו לב! תוספת חדשה ומעודכנת...

גללו למטה...

מי מאיתנו לא היה רוצה הכנסה פסיבית שתעבוד בשבילו מהצד ותוסיף לו כמה מאות שקלים בחודש?


אחת האפשרויות היא למכור תמונות, הרי כולנו מבקרים בהרבה מקומות יפים ולרבים מאיתנו יש מצלמה איכותית פחות או יותר אז למה שלא נעלה את התמונות והסרטונים האלו שצילמנו לאתרי תמונות ונרוויח,

אז יש לנו כמה אתרי אינטרנט, ובראשם את שאטרסטוק שהוא האתר המוביל ביותר בעולם לגרפיקאים ובוני אתרים.

אבל כאן ישנה בעיה, אפילו שהתמונות שלנו איכותיות (שזה כמובן חובה כדי שיאשרו לנו אותן), הרי יש בדיוק עשרות תמונות כמעט זהות שמוצגות במקביל לתמונה שלנו..

אז הנה כמה טיפים מניסיון אישי (רובם טובים לכל אתרי התמונות אבל בעיקר לשאטרסטוק) שיעזרו לנו להיבחר שוב ושוב ולהרוויח בס"ד..

לפני כן יש שתי מאמרים מיוחדים של שיעזרו לנו בשלב הראשון, של @רייזי בירנבוים, כאן נתמקד בדברים שלא נכתבו שם.

(
חוק השלישים..)



האיכות: כמה שהתמונה יותר איכותית כך היא יותר תימכר, מה זה אומר תמונה איכותית? איכות המצלמה, הניסיון של המצלם בצילום, עיבוד טוב אם יש, הצילום בהתאם לחוקי הקומפוזיציה (חוק השלישים, האלכסון ועוד), האנשים שמחפשים את התמונה ימשכו מייד במודע (או שלא..) לתמונות הטובות. כמובן כמה שמספר הפיקסלים יותר גדול כך אלו שמחפשים תמונות גדולות יוכלו להשתמש בהן.

הכמות: יש כאלו שמצפים כבר בחודש הראשון להרוויח הרבה, אבל הכל תלוי כמובן כמה תמונות יש לך.. יש אנשים שהכניסו במשך שנים עשרות אלפי תמונות (שאושרו), וזה לוקח זמן! אם יש לך 200 תמונות זה לא דומה לאלפי תמונות.. אז תנשום עמוק ותמשיך להעלות בזמן הפנוי עוד ועוד, בסוף זה ישתלם.. בנוסף, כמה שיותר יקנו ממך כך יותר אנשים ידעו עליך, אחד שלקח תמונה שלך, מן הסתם ירצה להסתכל בכל תיקיית התמונות שלך ואולי למצוא עוד תמונות טובות שלך...

הגיוון: אל תצפה להכניס לאתר עשרות תמונות כמעט זהות מכל סוג ואז להגיד, איך זה שאני לא מוכר הרבה הרי יש לי X תמונות.. אנשים מחפשים המון דברים וכמה שיותר תגוון כך יש סיכויים יותר גדולים שיקחו את התמונה שלך.. (תמונות זהות אמנם טובות למי שירצה לבחור את התמונה הטובה ביותר מבין הכל אבל לא שיהיו לך רק מספר מועט של נושאים בתיקיה שלך..)

הביקוש: יש תמונות שהרבה יותר מבוקשות מהאחרות, תחשוב לדוגמא על נרות דולקים בחושך, הרבה מאד אתרים ירצו את התמונה לשים ליד כתבות על נפטרים, ונפטרים יש כידוע כל הזמן.. אותו הדבר מכיוון אחר, נוף של אגם או הרים מושלגים הם תמונה שהרבה יקחו כתמונת רקע, וזה כמובן מביא לקוחות.. (יש לשאטרסטוק רשימה של החיפושים הנפוצים ביותר, כאן @חיפושים פופולאריים)

ההשקעה:
כמה שיותר השקעת בסידור ומיון התמונות והוספת תגיות לחיפוש, כך יש יותר סיכוי למציאה בקלות של התמונות שלך, אבל כיון שזה לא מניב תוצאות מיידיות ובנוסף יש תמונות העלולות להיפסל וכל העבודה תיזרק לפח, מומלץ להשקיע בעיקר בזמן הפנוי ממילא, וכן בחלק מהתמונות פחות להשקיע במציאת תגיות נוספות לחיפוש, ולהכניס במקום עוד תמונות..


(בינה מלאכותית)
ואחרון (לא כ"כ) חביב, הבינה המלאכותית:

בשאטרסטוק כבר יש תוכנת AI ובכלל לרבים יש גישה ל'דודה בינה' ליצירת תמונות..

אז איך אנשים יבחרו בתמונה שלי ולא בתמונה שאפשר ליצור בקלות? התשובה לזה נמצאת בשאלה, תמונה שיכולה להיווצר בקלות, באמת כבר פחות שווה להשקיע בה.. לעומת זאת תמונות של נופים צפציפיים או של דברים מסוימים שאנשים ירצו תמונה מקורית או שה'בינה' לא תצליח בקלות לשכפל הם כעת (לכאורה) התמונות שישתלמו לנו יותר..

ומעל הכל, לשאת עיניים השמימה לבורא העולם שיזמין לנו פרנסתינו בכבוד וברווח ..

נהניתם מהמאמר? רוצים גם למכור? אשמח אם תעשו זאת דרך הקישור שלי כאן: @הרשמה לשאטרסטוק למוכרים
רוצים לראות את התיקייה שלי? לחצו כאן:@מיכאל הצלם-תמונות

IMG_2947.JPG


*תוספת אדר ב' תשפ"ד

כמה כללים נוספים...

1. המשיכו להעלות תמונות גם כשתיקיית העבודות שלכם מבוססת כבר, תמיד יכולה להיות לכם תמונה שתימכר פתאום יפה,
חוץ מזה שתמונות חדשות גם מוצגות ראשונות (בחיפוש לפי תמונות חדשות), כך שהרבה כאלו שרוצים תוכן חדש ולא מפורסם כל כך
ימצאו אותו אצלכם..

2. הסתכלו בתמונות הנמכרות ביותר של הצלמים עם תיקיות העבודה הגדולות ביותר, ובדקו מה הצליח להם.

3. לחילופין הסתכלו בתמונות פופולריות שאתם יכולים לצלם בעצמכם משהו ממש דומה להם וכך כשיחפשו את התמונות הפופולריות, יתכן מאד שיגיעו גם לתמונות שלכם (ומשם ימשיכו אפילו הלאה לעוד תמונות ).

4. השקיעו בעיקר בהכנסה של תמונות שיש להם יותר סיכוי להימכר, הזמן שלכם אינו בלתי מוגבל וחבל שתעבדו לחינם..

5. אפשר גם להכניס סרטונים- ומקבלים עליהם יותר!
א.
הסרטון צריך להיות באורך של לפחות 5 שניות ולא יותר מ60 שניות
ב. ללא רעידות! סרטון עם רעידות משמעותיות לא יתקבל.
ג. על הסרטון להיות ללא קול, יש למחוק את הפס קול המתלווה לווידיאו.

ד. פרטים נוספים על הדרישות הטכניות לסרטונים, פה- דרישות וידיאו

ולסיום, גם אם התחלתם והפסקתם להעלות תמונות מכל סיבה שהיא, תמיד אפשר להמשיך אחרי שתיקחו לעצמכם פסק זמן קצר..

בהצלחה!
Next page: תוספת...