אטרקציה חדש! בבודפסט יש עירוב בשבת

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
כל הפרטים בקישור:

עירוב.jpg
 

3524

משתמש מקצוען
חשוב להדגיש כי אין מדובר בעירוב מטעם הקהילה המקומית והרב המרא דאתרא, אלא מטעם הקהילה החב"דית המקומית. מדובר בביד"צ שהוכר כבעל סמכות רק ע"י השלטון ולא ע"י גדו"י, וברב אב"ד בודפשט שגדולי ישראל רואים בו כאדם שנטל עטרה לעצמו ולא מכירים בו כרב אב"ד ובר סמכא, או בקיצור "רב מטעם".

לרב אב"ד קהילות החרדים של בודפשט קוראים הרב אריה מרדכי רבינוביץ.

הנסיון להציג כאילו מדובר ברב ובד"צ המהווים 'המשך לרבני הונגריה במשך כל הדורות' ו'שליחותא דקמאי עבדינן' הוא הטעיה, וכבר היה על כך מכתב חריף מעשרות גדו"י מובהקים ובד"צים מפורסמים, המדגישים שבדיוק נגד אנשים מסוג זה לחמו רבני הונגריה בדורות עברו בחירוף נפש.

הרוצה לסמוך יסמוך.

(ולא, אין לי דבר ולא חצי דבר נגד אנשי חב"ד הצדיקים, אשריהם ואשרי חלקם בזה ובבא. בכל מקום בו הם נמצאים הם עושים גדולות ונצורות עבור עם ישראל. מדובר בענין מקומי בלבד).
 
נערך לאחרונה ב:

3524

משתמש מקצוען
והערה למען הדיוק ההיסטורי,

שלא כמתואר במכתב, לפיו ניסו בדורות הקודמים לעשות עירוב בעיר ולא השיגו אישור מהשלטונות, - בספרי ההלכה של התקופה ההיא מופיע שהסיבה שלא עשו עירוב היא כיון שכדי שהעירוב יכלול גם את בודה וגם את פשט יש צורך להזדקק להיתרים דחוקים מאוד שקשה למצוא להם צידוק, ולא רצו לעשות עירוב רק במחצית העיר כדי למנוע מכשול, שלא יבואו לטלטל במחצית השניה על סמך הידיעה שיש עירוב בעיר.

החכמים של דורנו פחות חששו לזה, ובחרו לעשות עירוב לפשט לבדה, ללא בודה.

ועדיין, 'ממלאים הם את רצונם' של רבני העיר מהמאה הקודמת בעשיית העירוב....
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה