כאן הפרק הקודם:
פרק א', ובו סופר איך התחיל הכל
---
פרק ב',
ובו יסופר על השוקולדים שנגמרו והספיר שנצנץ-
אז יש לנו מפה ברורה ומפורטת, ויש יעד מוגדר בסוף הדרך- לוגו מדויק וקולע שיתרגם ללקוחות הפוטנציאליים את הניתוח האסטרטגי וישקף את הבטחת המותג.
אבל לפני כן מצפה לנו משימה כבדת משקל: בחירת שם לעסק.
וואו, כמה זה מורכב. כמעט כמו לקרוא שם לעצמנו (בשלב הזה אני בדרך כלל קולטת איזה נס שאף אחד לא התייעץ איתי בנושא בגיל כמה ימים, אחרת הייתי מתלבטת עד היום כנראה )
בתחילה היה לי ברור שהכי מתבקש לקרוא לעסק, כמה פשוט- שרה פינטו.
בתחום כמו ייעוץ מס, שבו נושא האמינות האישית קריטי בעיני הלקוחות (את מי עוד תעדכנו מה בדיוק קורה בחשבון הבנק שלכם או תתנו גישה לאזור האישי בביטוח לאומי?)- השימוש בשם בעל המותג כשם העסק רווח במיוחד.
זה כנראה לא מקרי...
אנשים רוצים לדעת מול מי הם עומדים, מעוניינים להרגיש שהתיק שלהם מופקד בידיים אכפתיות ורגישות, מחפשים בנאדם שיקח אחריות וייתן להם מענה רציני, אמין ובטוח.
אבל שרה חשבה אחרת ממני. היא סיפרה לי כבר בשיחה הראשונה שכיום השם הפרטי שלה משמש כשם העסק והמציאות הזו לא נוחה לה.
היא ביקשה מראש שבתהליך המיתוג מחדש נבחר שם אחר, כללי, שימצב את המשרד שלה במקום של עסק גדול ומבוסס. התכנון הוא שהעסק יתרחב בהמשך לממדי חברה שתעסיק עובדות ותפתח סניפים ברחבי הארץ, והיא רוצה שהשם הנבחר ישקף גם את החזון העתידי.
בשלב הנוכחי, אחרי מחקר השוק שערכתי, אני מגיעה למסקנה ששימוש בשם פרטי דווקא לא ממצב את העסק כמשרד קטן. לא מעט משרדים גדולים עושים שימוש בשמו של בעל המותג.
אני מנסה להציע לשרה שתשקול שוב את הנושא, אולי נשתמש לפחות בראשי התיבות באנגלית- SP?
אבל היא מעדיפה להישאר עם ההחלטה הראשונית, ואני יכולה בהחלט להבין את השיקולים. העסק הוא שלה והיא זו שאמורה להרגיש בנוח עם השם.
אוקיי, משחיזה עפרונות (באמת, סיעור מוחות אני לא עושה במחשב, רק על דף לבן ופיזי לגמרי) ומרכיבה רשימת שמות אפשריים.
מסתבר שלמרות העובדה שהרבה משרדי חשבונאות ומיסים נקראים בשם בעל העסק, עדיין ישנם עסקים רבים אחרים שכן בחרו בשמות כלליים וקשה ממש למצוא שם רלוונטי שעדיין לא נתפס.
עורכת רשימות, ממפה את המתחרים ומנסה לצוד שם רלוונטי פנוי לעסק. בסופו של דבר אני שולחת לשרה ארבע אופציות נבחרות לשם+ סלוגן.
אבל היא לא מתחברת לכלום
ואני לוקחת רוורס וחוזרת לחיפושים.
שוב ממיינת עשרות מילים אפשריות, שולחת לשרה חמש אופציות נוספות. אבל לא שלמה בעצמי עם אף אחת מהן... מרגיש לי ששום אפשרות לא באמת עושה את העבודה כמו שצריך.
במקביל אני מתייעצת עם פרסומאיות וקופירייטריות (וזו, אגב, המלצה חמה לבעלי עסק מכל תחום שהוא: הקיפו את עצמכם בקהילה תומכת של קולגות. אין כמו זה, הנכס הכי יקר שלי בעסק הוא הקולגות המדהימות!) וגם נעזרת בחכמת ההמונים, ומבינה שאני אכן לא בכיוון.
זה פשוט לא זה.
מה עושים???
בשלב הזה כבר נגמרו השוקולדים, בדלי הרעיונות ורשימות המילים. מרימה עיניים לשמיים, ליוצר הרעיונות כולם, ומבקשת מה' שישלח לי את ההארה המיוחלת.
מתיישבת שוב לחשוב, מנסה להיות יצירתית. לצאת מהקופסה אבל להישאר ממוסדת ומחושבנת... בכל אופן משרד ייעוץ מס
ואז זה פתאום מבריק לי:
SAPIR.
יש כאן שילוב ייחודי-
מצד אחד השם הזה ממש מהווה ראשי תיבות (ואפילו מעבר...) של השם-
Sara Pinto
ואני ממש אוהבת את זה.
ומצד שני זו מילה בעלת משמעות- אבן ספיר, שמתחברת עם עולם התוכן של כסף, רווחים, אפילו אוצרות שהלקוחות ירוויחו בזכות תכנוני המס...
ובנוסף, יש בה גם את האזכור הלשוני של המילה מספר.
וואו, מתרגשת מהבייבי החדש והמבטיח שנולד
ה', תודה!
מגלגלת את השם שוב ושוב על הלשון ומרגישה שאני ממש אוהבת אותו. שולחת בלב הולם לשרה ומקווה ממש שגם היא תתחבר.
המשך יבוא בסוף השבוע אי"ה >>>
כאן הפרקים הבאים:
פרק ג', ובו סופר על הלוגו שפרש כנפיים
פרק ד', ובו סופר על מיתוג שהושלם וטוויסט מהדהד
פרק ה', ובו סופר על הציפורים שכבר לא יפרשו כנף
פרק ו', ובו סופר על מסע חדש ולוגו מלוטש
פרק ז', ובו סופר איך ב"ה יצאנו סופית מהמבוך והגענו אל היעד
פרק ח', ובו סופר על מודעת השקה ראשונה בסדרה ועל כבאית בהפתעה
פרק א', ובו סופר איך התחיל הכל
---
פרק ב',
ובו יסופר על השוקולדים שנגמרו והספיר שנצנץ-
אז יש לנו מפה ברורה ומפורטת, ויש יעד מוגדר בסוף הדרך- לוגו מדויק וקולע שיתרגם ללקוחות הפוטנציאליים את הניתוח האסטרטגי וישקף את הבטחת המותג.
אבל לפני כן מצפה לנו משימה כבדת משקל: בחירת שם לעסק.
וואו, כמה זה מורכב. כמעט כמו לקרוא שם לעצמנו (בשלב הזה אני בדרך כלל קולטת איזה נס שאף אחד לא התייעץ איתי בנושא בגיל כמה ימים, אחרת הייתי מתלבטת עד היום כנראה )
בתחילה היה לי ברור שהכי מתבקש לקרוא לעסק, כמה פשוט- שרה פינטו.
בתחום כמו ייעוץ מס, שבו נושא האמינות האישית קריטי בעיני הלקוחות (את מי עוד תעדכנו מה בדיוק קורה בחשבון הבנק שלכם או תתנו גישה לאזור האישי בביטוח לאומי?)- השימוש בשם בעל המותג כשם העסק רווח במיוחד.
זה כנראה לא מקרי...
אנשים רוצים לדעת מול מי הם עומדים, מעוניינים להרגיש שהתיק שלהם מופקד בידיים אכפתיות ורגישות, מחפשים בנאדם שיקח אחריות וייתן להם מענה רציני, אמין ובטוח.
אבל שרה חשבה אחרת ממני. היא סיפרה לי כבר בשיחה הראשונה שכיום השם הפרטי שלה משמש כשם העסק והמציאות הזו לא נוחה לה.
היא ביקשה מראש שבתהליך המיתוג מחדש נבחר שם אחר, כללי, שימצב את המשרד שלה במקום של עסק גדול ומבוסס. התכנון הוא שהעסק יתרחב בהמשך לממדי חברה שתעסיק עובדות ותפתח סניפים ברחבי הארץ, והיא רוצה שהשם הנבחר ישקף גם את החזון העתידי.
בשלב הנוכחי, אחרי מחקר השוק שערכתי, אני מגיעה למסקנה ששימוש בשם פרטי דווקא לא ממצב את העסק כמשרד קטן. לא מעט משרדים גדולים עושים שימוש בשמו של בעל המותג.
אני מנסה להציע לשרה שתשקול שוב את הנושא, אולי נשתמש לפחות בראשי התיבות באנגלית- SP?
אבל היא מעדיפה להישאר עם ההחלטה הראשונית, ואני יכולה בהחלט להבין את השיקולים. העסק הוא שלה והיא זו שאמורה להרגיש בנוח עם השם.
אוקיי, משחיזה עפרונות (באמת, סיעור מוחות אני לא עושה במחשב, רק על דף לבן ופיזי לגמרי) ומרכיבה רשימת שמות אפשריים.
מסתבר שלמרות העובדה שהרבה משרדי חשבונאות ומיסים נקראים בשם בעל העסק, עדיין ישנם עסקים רבים אחרים שכן בחרו בשמות כלליים וקשה ממש למצוא שם רלוונטי שעדיין לא נתפס.
עורכת רשימות, ממפה את המתחרים ומנסה לצוד שם רלוונטי פנוי לעסק. בסופו של דבר אני שולחת לשרה ארבע אופציות נבחרות לשם+ סלוגן.
אבל היא לא מתחברת לכלום
ואני לוקחת רוורס וחוזרת לחיפושים.
שוב ממיינת עשרות מילים אפשריות, שולחת לשרה חמש אופציות נוספות. אבל לא שלמה בעצמי עם אף אחת מהן... מרגיש לי ששום אפשרות לא באמת עושה את העבודה כמו שצריך.
במקביל אני מתייעצת עם פרסומאיות וקופירייטריות (וזו, אגב, המלצה חמה לבעלי עסק מכל תחום שהוא: הקיפו את עצמכם בקהילה תומכת של קולגות. אין כמו זה, הנכס הכי יקר שלי בעסק הוא הקולגות המדהימות!) וגם נעזרת בחכמת ההמונים, ומבינה שאני אכן לא בכיוון.
זה פשוט לא זה.
מה עושים???
בשלב הזה כבר נגמרו השוקולדים, בדלי הרעיונות ורשימות המילים. מרימה עיניים לשמיים, ליוצר הרעיונות כולם, ומבקשת מה' שישלח לי את ההארה המיוחלת.
מתיישבת שוב לחשוב, מנסה להיות יצירתית. לצאת מהקופסה אבל להישאר ממוסדת ומחושבנת... בכל אופן משרד ייעוץ מס
ואז זה פתאום מבריק לי:
SAPIR.
יש כאן שילוב ייחודי-
מצד אחד השם הזה ממש מהווה ראשי תיבות (ואפילו מעבר...) של השם-
Sara Pinto
ואני ממש אוהבת את זה.
ומצד שני זו מילה בעלת משמעות- אבן ספיר, שמתחברת עם עולם התוכן של כסף, רווחים, אפילו אוצרות שהלקוחות ירוויחו בזכות תכנוני המס...
ובנוסף, יש בה גם את האזכור הלשוני של המילה מספר.
וואו, מתרגשת מהבייבי החדש והמבטיח שנולד
ה', תודה!
מגלגלת את השם שוב ושוב על הלשון ומרגישה שאני ממש אוהבת אותו. שולחת בלב הולם לשרה ומקווה ממש שגם היא תתחבר.
המשך יבוא בסוף השבוע אי"ה >>>
כאן הפרקים הבאים:
פרק ג', ובו סופר על הלוגו שפרש כנפיים
פרק ד', ובו סופר על מיתוג שהושלם וטוויסט מהדהד
פרק ה', ובו סופר על הציפורים שכבר לא יפרשו כנף
פרק ו', ובו סופר על מסע חדש ולוגו מלוטש
פרק ז', ובו סופר איך ב"ה יצאנו סופית מהמבוך והגענו אל היעד
פרק ח', ובו סופר על מודעת השקה ראשונה בסדרה ועל כבאית בהפתעה