לשבוע הראשון בעומר, לשבוע השני בעומר, לשבוע הרביעי בעומר


להניף את הדגל


דגל ישראל נחשב לפשוט לציור על ידי ילדים - שני קווים ושני משולשים, אבל הוא אחד הדברים הקשים ליצירה באמצעות בינה מלאכותית (יעיד על כך הפרומפט הארוך והמפורט). בטח כבר שמתם לב שהבינה לא טובה בפרטים הקטנים. זו הסיבה שקשה מאוד ליצור תמונות מלאכותיות של דגלים (הבינה פשוט ממציאה דגלים שונים ומשונים). התמונה שמוצגת כאן היא הישג לא מבוטל בכלל בבינה המלאכותית: דגל אמין שמדוייק בפרטים הקטנים שלו. ביננו - לבינה המלאכותית יש עוד לאן להתקדם בלהניף את הדגל.


*פרומפט:*
The Israeli flag of Israel consists of a blue Star of David in the center, surrounded by two horizontal blue stripes above and below, with a white background. The blue stripes represent the tallit, a Jewish tallit, while the Star of David is a Jewish symbol. The flag gently flutters in the wind on a bright sunny day. The white background contrasts sharply with the blue stripes and the Star of David, making them stand out even more. Symmetrical composition, photography, 50mm lens style 500.
דגל ישראל של ישראל המורכב ממגן דוד כחול במרכזו, מוקף בשני פסים כחולים אופקיים מעליו ומתחתיו, עם רקע לבן. הפסים הכחולים מייצגים את הטלית, טלית יהודית, והמגן דוד הוא סמל יהודי. הדגל מתנופף בעדינות ברוח ביום שמש בהיר. הרקע הלבן מנוגד בחדות לפסים הכחולים ולמגן הדוד, מה שגורם להם להתבלט עוד יותר. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 50 מ"מ.


*פונט בשימוש:*
מגילת העצמאות, ליה.
השנה, מגילת העצמאות תפסה כותרות רבות. המעצב שלה, אוטו ואליש (טעון מקור. תבדוק) יצר אותה במקביל לתהליך ההחתמה והנוסח הסופי שלה. התוצאה העיצובית מרשימה.
ליה ברץ השנה שחזרה את פונט המגילה.
כִּי לֹא בְחִפָּזוֹן תֵּצֵאוּ וּבִמְנוּסָה לֹא תֵלֵכוּן כִּי הֹלֵךְ לִפְנֵיכֶם ה' וּמְאַסִּפְכֶם אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל. (ישעיהו נב, יב)
IMG-20230425-WA0062.jpg



בִּלַּ֤ע הַמָּ֙וֶת֙ לָנֶ֔צַח וּמָחָ֨ה ה' דִּמְעָ֖ה מֵעַ֣ל כׇּל־פָּנִ֑ים

הפרומפט:
A paper quilling of a sad army soldier.
קוולינג [סוג של אומנות עם נייר] נייר של חייל צבאי עצוב.

פונט בשימוש: דנידין סטנסיל, בן נתן (הפונטיה)
123.jpg



על חקלאות ובינה מלאכותית

הבינה המלאכותית משנה את החקלאות. רובוטים, חיישנים ותוכנות מונעי בינה מלאכותית עוזרים לחקלאים לייצר יותר מזון עם פחות משאבים. ישראל היא מובילה עולמית בפיתוח בינה מלאכותית לחקלאות: חברת נטפים הישראלית פיתחה מערכת השקיה מונעת בינה מלאכותית שיכולה לייעל את צריכת המים עד 50%. חברת PrecisionHawk הישראלית פיתחה מזל"ט המופעל על ידי בינה מלאכותית שנועד לאיתור מזיקים ומחלות. השימוש בבינה מלאכותית בחקלאות נחשב עדיין להיות בשלביו המוקדמים, אך יש לו פוטנציאל לחולל מהפכה בדרך שבה אנו מגדלים מזון.
הפרומפט:
A photograph of a giraffe dressed as a farmer in a field, with a blue sky and white clouds in the background. The giraffe should be wearing overalls, and a straw hat. It should be holding a pitchfork in one hand and a basket of vegetables in the other. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5
תצלום של ג'ירפה לבושה כחקלאי בשדה, עם שמיים כחולים ועננים לבנים ברקע. הג'ירפה לובשת סרבל וכובע קש. היא צריכה להחזיק קלשון ביד אחת וסלסלת ירקות ביד השנייה. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --גרסה 5
פונט בשימוש:
רענן, הגילדה (הטייס)
IMG-20230422-WA0026.jpg

מפעל לייצור עננים

התעסקנו בבינה מלאכותית בשימוש היומיומי והרפואי שלה. הערב נעסוק במודלים תחזיתיים: יישומי בינה מלאכותית משמשים במספר תחומי יישום כמו תחזיות מזג אוויר, תחזיות שוק, תחזיות פיננסיות, ותחזיות בבריאות הציבור.

ניתוח נתונים: מערכות בינה מלאכותית משמשות כדי לנתח נתונים בזמן אמת ולזהות דפוסים ומגמות מכניות מונעות, החלטות עסקיות ותהליכי ייצור. ככה אפשר למנוע קטסטרופות במפעלים, עוד לפני שהן קורות! במובן מסויים - הבינה המלאכותית היא סטטיסטיקה עם יחסי ציבור, וזאת דוגמה נהדרת לזה.

פרומפט:
A photograph of a cloud manufacturing factory with a symmetrical composition. The factory building should be the focus of the photograph, with white clouds billowing out of large smokestacks. The photograph should be taken with a 24mm lens and edited with a cool blue filter. Symmetrical composition, photography, 24mm lens --stylize 500 --v 5.
תמונה של מפעל לייצור עננים בקומפוזיציה סימטרית. בניין המפעל צריך להיות מוקד התצלום, כשעננים לבנים מתנשאים מתוך ערימות עשן גדולות. יש לצלם את התמונה בעדשת 24 מ"מ ולערוך אותה עם פילטר כחול קריר. קומפוזיציה סימטרית, צילום, עדשת 24 מ"מ --סטייליז 500 --גרסה 5.

פונט בשימוש:
ספאטיקה, עומר צופי

צפה בקובץ המצורף 1357974

מיאו סירי!

גם אתם משתמשים בבינה מלאכותית. אם אתם משתמשים במערכות כמו Siri של אפל, Alexa של אמזון ו-Google Assistant - כולם מבוססות גם על בינה מלאכותית כדי לזהות את הדרישות והפניות שלנו ולספק לנו תמיכה וכוונה.
גם ניהול הסוללה בפלאפון שלנו הוא סוג של בינה מלאכותית: הוא מנסה ללמוד מתי נשתמש בפלאפון, ומנסה לחסוך בסוללה על בסיס תחזיתהשימוש שלנו.

פרומפט:
A photograph of a cat riding a skateboard on a road in Tel Aviv, captured in a playful and dynamic composition. The cat should be looking straight ahead while riding the skateboard. The background should feature the urban landscape of Tel Aviv, with buildings and street signs visible. The photograph should be taken with a 35mm lens and edited with a bright and vibrant filter. Playful composition, photography, 35mm lens --stylize 500 --v 5
תמונה של חתול נוסע על סקייטבורד בכבישי תל אביב, תצלום בקומפוזיציה דינאמית. החתול מסתכל קדימה בזמן שנוסע בסקטייבורד. ברקע יראו את תל אביב עם בניינים ושלטים. התמונה תצולם עם עדשת 35mm ועם פילטר בהירת ,תמונה --stylize 500 --v 5

פונט בשימוש: היפארקטיב, פונטאסטי.
118.jpg

חודש טוב!
ראש חודש אייר, או כמו שאמהות קוראות לזה: שבוע החולצות הלבנות, הוא הזדמנות טובה לדבר על דף לבן בבינה מלאכותית שעובדת כצ'אט.
לפעמים, הבינה מלאכותית מנהלת שיחות מורכבות, עד שהיא מסתבכת איתן, ככה שצריך לחזור ולהתחיל מהתחלה ולשאול אותה שוב - קצת כמו ילד קטן שאין לו סובלנות להקשיב והכל כבר מבלבל אותו.

פרומפט:
תמונה של חולצה לבנה וביגוד לבן בצילום 'קנולינג'. תאורה רכה, קומפוזיציה סימטרית

white shirt and white clothing photo knolling. Soft lighting, symmetrical composition

פונט: 'הכתר', בית אלף - איתמר נתן
128.jpg
Next article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע רביעי
Previous article in the series 'ספירת העומר': סופרים עומר עם בינה מלאכותית • שבוע שני