מסרים כאמצעי שכנוע

3 תובנות לבנות מסרים עוצמתיים אפקטיבים ומשפיעים

אנחנו נמצאים בסיום תקופה בת שנתיים, בה התקיימו 4 מערכות בחירות, וסוף סוף יש לנו הכרעה ברורה,
וכפי המסתמן הבחירות הבאות יתקיימו לפי החוק בעוד 4 שנים.
וזה הזמן המתאים לחקור, להבין ולנתח את המסרים והתהליכים הפוליטיים של המפלגות השונות, מה הצליח ומה לא הצליח, ולמה.
וליישם את זה בתכנון מסרים, קמפיין שיווק, ומהלכי פרסום לעסק.

המטרות מאד דומות, הפוליטיקאים מנסים להגיע ללב ולמוח לשכנע למה לבחור בהם, ולא במועמד היריב, אותו אתגר שיש לבעל עסק שרוצה להחדיר את המסרים שלו ללקוח הפוטנציאלי שיקנה אצלו ולא אצל המתחרים.

1.
זהות עסקית:
לפני ניתוח המסרים - ומידת ההצלחה והכשלונות שלהם במקביל - יש תובנה אחת מרכזית שכל בעל עסק נדרש להבין כשהוא בא לתכנן קמפיין ולבנות את הזהות העסקית שלו.
אין מהלך שיווקי אחד בטוח ומנצח , ומסר חודר שריון יתקע בברזל עוצמתי של אחרים, מהלך שיווקי שהמתרים עושים, לא מחייב שיעבוד אצלך, מבריק ככל שיהיה, מהלך אחד לא יצליח לשכנע את כולם, שהעסק שלך הוא המקום והדבר הנכון בשבילם + דוגמא מהבחירות- אין חולק שביבי הוא גאון שיווקי שיודע לעשות מהלכים מבריקים, גימיקים מטורפים, מה שאין ליריבו הפוליטי אין וזה רחוק מלהיות קרב של ראש בראש, ועדיין, הם מצליחים לשכנע אנשים ולהגיע ל מספר מנדטים גבוה בלי הגאונות, אלא בסגנונות השכנוע אחרים שנוגעים באנשים.

2
מסרים זה לא משאלות לב!
למילה יש כח עצום, אפילו אין סוף, אך כדי שזה ישפיע, נדרש גם עמידה מאחורי המסר ודרכים מובנת, בדרך להפוך ללקוח פוטנציאלי ולא רק כסיסמא פורחת באוויר חם בלי שום דרך ליישום.
+ דוגמא מהפוליטיקה, המשפט הכי נדוש מאז 1999 על נתניהו, הוא "תם עידן נתניהו" כל מתנגדיו כל אחד בתורו בחר להשמיע את זה ביוהרה, משפט שכל מי שהשמיע , לא היה לו שום דרך להשפיע שזה יקרה, כי גם במקרה של הפסד נתניהו היה מיועד ליו"ר האופוזיציה.
בחזרה למסע שיווק, תבחרו מילים עם יכולת לעמוד מאחוריהן ולא רק ליצור רושם טוב.

3.
מסר תואם קהל:
מעבר לווידוא יכולת הביצוע של המסרים, המסר צריך לקלוע לקהל המיועד שזה רלוונטי בשבילו, + דוגמא מהפוליטיקה, זעקת הגיוואלד הושמעה בדציבלים גבוהים, בהתאם לפאניקה של המפלגה, ועל מי שזה השפיע בתוצאות זה למי שזה היה רלוונטי באמת, הציבור החרדי שנפגע יותר מימניים והגבול הימי, מיסים וגזירות המעונות, לצד הפחד של שינויים של עיקרי הדת, זעקת הגיוואלד לא היה רק סיסמא אלא מציאות בשטח. מסרים כאמצעי שכנוע.

לסיכום: 3 הנקודות ברות יישום לכל עסק:
1. יש יותר מדרך אחד מנצחת בדרך לשנע אנשים.
2.מסרים בר ביצוע חשוב יותר ממסר נוצץ.
3. מסר מדויק לאנשים הרלוונטיים פועל הרבה יותר חזק ממילים יפות.
על המחבר
נוכחות לעסקים
הגדלת רווחים בעסק, תוך יצירת נוכחת בפעילות העסקית

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

More from נוכחות לעסקים

שתף את המאמר

למעלה