מושגים עיקריים באוטומציה:

מושגים עיקריים באוטומציה:
אחרי שאלות חוזרות ונשנות על מהות המושגים הנפוצים בכל שיחת איפיון והתעניינות באוטומציה, ריכזתי כאן את המושגים הנפוצים וביאורם כדי להקל על הציבור הנכבד...
[הקישורים הינם קישורי שותפים]

איפיון
למידת צורכי הלקוח והתאמת השירות לצרכיו. תהליך האיפיון הוא כזה. בתחילה לומדים ומכירים את המערכות בהן הלקוח משתמש, צורת ניהול העסק שלו, מה הוא רוצה לשפר בהתנהלות העסק, והבעיות הוא רוצה לפתור. לאחר מכן מתאימים עבורו פיתרון אוטומציה שיקל עליו את ניהול העסק, יצמצם פספוס לקוחות והזדמנויות ויעביר את החלקים המייגעים והחוזרים על עצמם בעסק לפעילות אוטומטית בלי התערבות אנושית. השלב הבא הוא בניית האוטומציה בפועל.
האיפיון הוא רכיב חשוב מאוד ועיקרי בתהליך בניית אוטומציה. מבחינה מסויימת מקצועיות האיפיון חשובה יותר ממקצועיות בניית האוטומציה בפועל. ההבדל בין אוטומציה מקצועית ואיכותית לשאינה כזו, תלויה באיכות האיפיון.

תרשים זרימה
תרשים זרימה או Flowchart, הוא תרשים בו נשרטט את תהליך האוטומציה שאנו בונים. תועלתו גדולה מאוד, גם כדי להנגיש את התהליך בצורה וויזואלית ונוחה לעין למי שאינו בקי בתחום, וגם בשביל בונה האוטומציה עצמו ,לעבודה מסודרת ונכונה.
1675598516078.png

טריגר
trigger, כשם עצם באנגלית, פירושו "הדק", וכפועל- "להפעיל, להניע" . את מהות הטריגר באוטמציה, נגדיר כך: "הדבר שגורם לפעולה להתחיל לפעול". כל תרחיש מתחיל בטריגר, ובכל תהליך יש רק טריגר אחד. שליחת טופס, עדכון סטטוס בcrm, תזמון פגישה במערכת תזמונים, מילוי שורה בגיליון, כל אלו ועוד הרבה יכולים לשמש כטריגר. בדרך כלל הטריגר הוא מסוג "וובהוק"-ראו בהמשך, אך גם הנעה לפעולה המתרחשת במרווחי זמן קבועים משמשת כטריגר.

וובהוק
WEBHOOK הוא כתובת אינטרנט שמעבירה ומקבלת מידע. הצד המקבל יושב וממתין עד שהשרת המקביל ישלח אליו את המידע. מכאן שמו [תרגום מאנגלית] "קרס רשת", כמו חכה שממתינה לדג שיתפס.
מילוי טופס, קביעת פגישה, עדכון שורה, כל אלו, אם חיברנו את המערכת שלהם לכתובת וובהוק ספיציפית, ברגע שהם יתרחשו המידע ישלח ,ותפתח הזדמנות להעביר את המידע לכל פלטפורמה נוספת.
וובהוק תמיד משמש כטריגר, והוא מניע את הפעולה עם שליחתו.

API
Application Programming Interface-ממשק תכנות יישומים , היא שפת קריאה והעברת מידע בין מערכות שונות. כל מערכת שיש לה api,אפשר להתחבר אליה ולמשוך ממנה או להעביר לה נתונים, בלי להכנס ממש לתוכה אלא באמצעות צד שלישי. [make]. זה הכלי שבעצם עליו מושתתת כל האוטומציה, חיבור וסינכרון בין מערכות מרובות באופן אוטומטי. כל מערכת שהלקוח משתמש בה, דבר ראשון נברר האם יש לה API. אם כן (ובדרך כלל כן) אפשר להתממשק אליה.

DATABASE
database, ובעברית בסיס נתונים-מאגר מידע, הוא הבסיס בו אנו שומרים את כל מידע הלקוחות שאספנו. שמות, פרטי התקשרות, תוכן ההתעניינות ועוד ועוד. הכרחי בשביל לדעת ולעקוב אחר מצב הפעילות בעסק . דוגמא קלאסית למאגר נתונים בסיסי- google sheet , וairtable למאגר נתונים עם אפשרויות מפותחות יותר.

CRM
Customer relationship management ובעברית "ניהול קשרי לקוחות", היא מערכת לניהול ומעקב אחר הלקוחות ומצבם. משמשת כdatabase עם יכולות מעקב וניהול מכירות גבוהות בהרבה. יש מערכות crm רבות עם תועלת משתנה והתאמה שונה לסוגי העסקים השונים. הרבה מפרוייקטי אוטמציה מיוסדים על התממשקות לcrm והכנסת /הוצאת המידע מהם באופן אוטומטי בלי פעילות חזרתית על אותן פעולות באופן ידני.
בתמונה : הדשבורד של מערכת crm "אוריגמי".
1675598534506.png



manychat
manychat היא הפלטפורמה לבניית צ'אט בוטים שעליה תמיד נמליץ כאפשרות ראשונה. יכולות המערכת, נוחות הממשק והתצוגה הנוחה, מציבים אותה בראש המערכות לבנית צ'אטבוטים.


האפשרויות באוטומציה באמת אין סופיות , וכמו ש MAKE (הפלטפורמה בה אנו בונים את רוב האוטומציות ) הגדירו פעם:
"המגבלה היחידה היא הדימיון שלך"
נתקלתם בעוד מושגים בתחום האוטומציות שאינם מוכרים לכם? נשמח לענות על כל שאלה!
  • רובוט.jpg
    רובוט.jpg
    KB 57.4 · צפיות: 2,143
על המחבר
ש

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

More from שמים חדשים

שתף את המאמר

למעלה