גרפיקאית, כותבת תוכן ומעצבת פנים נפגשו, וזו לא התחלה של בדיחה.
זהו סיפור על תסכול מתמשך שיכול להסתיים ברגע אחד, אם רק מוצאים את הפתרון הנכון.


"אי אפשר לעבוד כך!" כששולמית, מעצבת גרפית כבר כמעט עשור התייצבה בכנס נטוורקינג מקומי, היא בחרה להעלות את אחד הנושאים שמעיקים עליה בעבודה. הסינון. אל תחשבו לרגע שהיא מעדיפה לעבוד בלעדיו, להיפך. כמו עובדות רבות אחרות היא נזקקת לשירותי האינטרנט לצורכי העבודה שלה, ומבקשת ליהנות מגלישה בטוחה ומוגנת. אבל מסתבר שלא הכל עובר חלק, וכשהיא משתפת את שאר המשתתפות בתחושות שלה, הן מהנהנות בהזדהות.

"אני עובדת על עיצוב קטלוג גדול ומסועף של ארגון חסד", היא מספרת. "הקטלוג מלווה בהמון תמונות ואני משתמשת באתרי התמונות הכי טובים כדי שהקטלוג יצא מושלם ומקצועי. כשאני מחפשת תמונות קלאסיות העבודה זורמת, אבל כשאני מחפשת תמונה ספציפית שהסינון שלי עוד לא מכיר, אני צריכה לחכות עד שנציג כלשהוא יואיל בטובו לבדוק את התמונה, לאשר לי אותה, ורק אז אזכה לראות אותה במו עיניי ולהחליט אם היא מתאימה לי לקטלוג. זה לגמרי תוקע את קצב העבודה ומתסכל אותי ממש"

חוי, כותבת תוכן וותיקה, ממהרת להבהיר: "אלו לא רק תמונות. זהו כל מערך החיפוש. ככותבת תוכן אני מחפשת מידע במגוון גדול של נושאים, ומוכרחה לקבל תוצאות רבות ככל האפשר. כשהסינון שלי מסתיר ממני טווח רחב של תוצאות כיוון שהאתרים הללו טרם סוננו או נבדקו, אני מתקשה מאד לאסוף מידע רלוונטי. אני הרי לא אסע לספריה העירונית כדי לאתר ספרים בנושאים שאני כותבת עליהם, נכון? בשביל זה יש רשת נגישה. אבל כשהסינון מגביל אותי בצורה כזו שבלונית, אז אין נגישות ואין אפקטיביות. ואני תוהה איך אני יכולה לעבוד בצורה מקצועית מספיק, בלי לוותר על העקרונות שלי?"

השאלות הללו נשאלות לא פעם על יד אנשי מקצוע שנעזרים ברשת לשימוש מקצועי, ועדין לא מצאו את פתרון הסינון הנכון להם. הבשורות הטובות הן שזה לא חייב להיות כך, ובדיוק עבור הצורך הזה עמלים באתרוג לתת מענה מדויק לבעלי מקצוע, שעבורם רשת נגישה אך מוגנת היא צורך בסיסי וחיוני בעבודתם.

עוד לפני שניגע בבעיה שהציגה שולמית, המעצבת הגרפית, נדבר על נקודת הפתיחה: כמות האתרים המאושרים באתרוג הינה עצומה. מדובר בעשרות אלפי אתרים שנבדקו ונמצאו מתאימים לשימוש, ומסוננים גם בעת השימוש בזמן אמת. האתרים מחולקים לקטגוריות מקצועיות כמו אדריכלות, עיצוב, אנשי עסקים ועוד, וכל משתמש יכול להצטרף לקבוצה המקצועית המתאימה לו, וליהנות מגלישה באתרים מסוננים הרלוונטיים עבורו. קיימת כמובן גם קבוצה בסיסית המיועדת לשימוש שוטף באתרי שירות בסיסיים כמו בנקים, קופות חולים, רשויות מקומיות ועוד.

ומה קורה כאשר זקוקים למענה מיידי של הסינון, כמו בעת חיפוש תמונות או מידע רלוונטי? כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית הבינה המלאכותית הבלעדית לאתרוג, שמסננת את תכני האתרים באופן אוטומטי ומזהה תמונות בזמן אמת. הטכנולוגיה הזו נבנתה מתוך הבנה כי סינון ידני לא תואם ולא רלוונטי לצרכי עבודה, וכי גורם הזמן הוא משמעותי במיוחד. רק לעיתים, כאשר ישנן בקשות מיוחדות או מקור מידע שהמערכת מתקשה להכריע בעניינו, עובר החומר לבדיקה אנושית. גם באתרי הבינה המלאכותית, המהווים אתגר גדול יותר לפלטפורמות הסינון כיוון שהם מייצרים חומרים חדשים תוך כדי פעילות, פועלת טכנולוגיית AI. מסתבר כי רק הבינה המלאכותית יכולה להתמודד מול עצמה...

למעשה, טכנולוגיית AI היא הדרך היחידה בה ניתן להתמודד עם הקצב המטאורי והבלתי נתפס של התעדכנות המידע והתכנים ברשת. וכשההגה נמצא בידיים שלה, מתאפשרת חוויית שפע גם לגולשים עם סינון. כך מסננת הטכנולוגיה מידי יום כ-40 מיליון סרטונים, מה שלעולם לא היה מתאפשר בבדיקות אנושיות. את הטכנולוגיה משפרים באתרוג כל העת, בהתאם להתפתחויות ובקשב מלא לצרכי המשתמשים. כי לאיכות השימוש המשפיעה באופן ישיר על איכות העבודה, אנחנו מעניקים משנה חשיבות.

39259.jpg