בעל עסק? זה לא הזמן להכנע נלחמים על העסק!

  • נכתב ע"י STRONG
  • תאריך פירסום
  • Article read time 3 דקות קריאה
12.jpg



התקופה קשה. מאד. כואבת.

אתם יכולים להזניח את העסק להרים ידיים , להכנע ויש מיליון סיבות נכונות וכאובות ומוצדקות כ"כ,
כאילו איך אני אקדם את העסק שלי בתקופה כ"כ קשה וכואבת? מי בכלל רוצה לקנות בזמן כזה? זה בסדר להמשיך הלאה בכלל?
הכל נשמע נכון וצודק אבל זה לא.
זה לא. כי התשובה שלנו לרשעים הארורים זה להמשיך קדימה לא ניתן להם את מה שהם כ"כ רוצים לפגוע לנו גם במוראל ובפרנסה.
וזה לא כי אנחנו לא לבד בעולם יש לנו משפחה לפרנס, ילדים קטנים להאכיל ואין לנו את הפריווילגיה לתת לעסק שלנו לקרוס.

גם בתקופה הזו הקשה, הכואבת הבלתי נתפסת אנחנו צריכים לדאוג לעסק.
אבל.. איך עושים את זה?

נחלק לרגע את העסקים ל3 קטגוריות
1. עסקים שקריטיים תמיד / במיוחד בתקופה זאת

למרות שתמיד טוב לקדם את העסק בא נגיד שבשביל עסקים מסוג כזה זה אולי פחות הזמן להשקיע, יש עומסים והעסק עובד.
2. עסקים שרלוונטים למצב אבל צריכים לדחוף את עצמם-
איזה עסקים למשל? חנויות משחקים, חנויות ביגוד, קוסמטיקאיות, אדריכלים קורסים דיגיטליים ועוד.
3.עסקים שלא רלוונטיים בתקופה הזו - דוגמאות: זמרים, אולמות גדולים, מתווכים ( מי רוצה לקנות דירה עכשיו? ) ועוד.

אז בשלב ראשון אני ממליצה לשבת ולבחון איזה סוג עסק אנחנו?
עסק שרלוונטי לתקופה הזו/ עסק פחות רלוונטי ואני בכוונה אומרת פחות כי כמעט כל עסק יכול עם קצת מאמץ ויצירתיות להפוך לרלוונטי.

נבחון אם יש לנו מה להציע לקהל היעד שלנו גם בתקופה כזו
מצאנו מה למכור? בא נתקדם..


אסטרטגיה מחודשת-
יש לנו את האסטרטגיה הרגילה של העסק והיא עובדת? מצוין! אבל עכשיו חשוב להתאים את אסטרטגיית השיווק שלנו למצב מלחמה

כמה טיפים לשיווק בזמן המלחמה:

הלקוחות שלכם צריכים אתכם! .
הלקוחות שלכם מתמודדים עכשיו עם מציאות קשה וכואבת , תראו להם שאתם איתם מבינים אותם ודואגים להם אל תשתמשו ח"ו בציניות כואבת זה הזמן לחבק את הלקוח ,לדבר בשפה עדינה ותומכת ולהמנע ממסרים שיווקיים אגרסיביים .
תתמקדו בצורך האמיתי של הלקוח. זה נכון לתמיד וזה נכון בעיקר לעכשיו מה הלקוחות שלכם צריכים בזמן הזה? יש מוצרים שיוכלו להקל עליהם דווקא עכשיו?
שימוש במדיות השונות . איפה קהל היעד שלכם נחשף אליכם? באימיילים? קבוצות צ'אט? קריאה בעיתונים? כדאי מאד להשתמש באפשרוית שיש לנו ע"מ לקדם את העסק.


שיווק גרילה- יצירתיות תמיד ועכשיו יותר מתמיד..
תחשבו מחוץ לקופסא! זה הזמן להפעיל את הראש והדמיון ולמצוא דרכים יצירתיות וזולות לשווק את העסק ולמשוך את קהל היעד במינימום עלות, תפתיעו את הלקוחות שלכם, תנסו לגרום לכולם לדבר עליכם.. דוגמא? מספרה שמציעה חינם תספורת לחיילים/ תושבי העוטף - מה הרווחנו ממהלך כזה? 1.נתינה אמיתית 2. פרסום יצירתי וחינמי כמעט / לגמרי 3.אתם תורמים למוראל..


גם בתקופות קשות מותר להשתמש בהומור
כמובן זה כלי שצריך להשתמש איתו מאד בעדינות ואם אתם מתלבטים אז עדיף לוותר אבל אם מצאנו דרך הומוריסטית לגעת בקהל היעד? תפסתם אותו ! להומור יש יכולת ליצור אסוציאציות חיוביות למותג שלכם .
דוגמה? בבקשה..במהלך מלחמת העולם השנייה, המותג האמריקאי אל-סלקסר פרסם מודעה בהשתתפות חייל עם הסלוגן, "הבטן שלך לא יודעת שיש מלחמה". הטון העליז והגישה ההומוריסטית של המודעה מצאו חן בעיני הצרכנים , ועזרו למותג לשווק את עצמו בתקופה קשה כ"כ.


unnamed.jpg


תהיו גמישים!
אתם אלופים בתבניות? זה יכול להיות מצוין ביום יום אבל עכשיו זה לא הזמן, חשוב להיות גמישים כמה שיותר ולחפש פתרונות שישאירו אתכם על המפה–אתם לא יכולים למכור עכשיו פרונטאלי? תקימו אתר מכירות, אומנים לא קונים עכשיו חומרי יצירה? תמכרו ערכות לילדים, כמה שתקלטו את המצב החדש מהר יותר תוכלו להצליח יותר!


שותפויות ותמיכה-
זה הזמן ליצור שיתופי פעולה עם עסקים אחרים- זה כלי שיווק חינמי שעוזר לכם ולעסק שאיתו תצרו שת"פ
אפשר גם ומומלץ :) לעשות שת"פ עם ארגונים מקומיים, לתרום אחוזים מכל עסקה, לתת בחינם ללקוחות שנפגעו ועוד..


לא מצאתם מה למכור? אין לקהל יעד שלכם שום קשר אליכם עכשיו? זה לא אומר שנחים!

מה נוכל לעשות?


- הקמת רשימות תפוצה
- יצירת קשר עם הלקוחות
שתפו את הלקוחות בתוכן אותנטי, תגיבו ותעודדו קשר איתם , אפשר כמובן לבנות רשימות תפוצה, לשלוח ערך אמיתי שיכניס אתכם טוב לראש של הלקוח וכשיגיע הזמן בעז"ה בקרוב ממש הלקוחות יזכרו אתכם


מה עוד?
כל המשימות הקטנות והמעצבנות שאף פעם אין לנו זמן אליהם, הכנת תוכנית אסטרטגית לעסק, מיתוג, הקמת העסק, שיפוצים קטנים .. סידור שולחן העבודה במחשב :) כל מה שנדחה ביום יום זה הזמן.


אז נכון שיווק בזמן מלחמה הוא מאתגר יותר מכל הבחינות , אבל זה חשוב וקריטי להתאים את העסק לתקופה ולהשאיר את המותג על המפה.
אז קדימה קחו דף ועט ותראו איך אתם מתקדמים ו. מנצחים

------
אם אהבתם את המאמר ספרו לי
אחרי הכל המקלדת שלי לא באותו מצב
וגם הפיילוט חצי גמור ;)
  • 12.jpg
    12.jpg
    1.6 MB · צפיות: 1,935
על המחבר
STRONG
הי, אני דבורה בן עזרא בעלת סטודיו STRONG
מעל 8 שנים שאני מלווה עסקים למותגים חזקים ע"י חשיבה אסטרטגית ומיתוג טרנדי מושך ומנצח
אני כאן עם כל הכלים המקצועיים לקדם את העסק שלך, מתאים לך? בא נדבר מכאן נכנסים לאתר

מעצבת יצירתית? מכאן נכנסים לאתר הקורסים, ולקבלת תכנים שווים! קורס פוטושופ מתקדם למעצבות | חדש! קורס לאונרדו עכשיו במחיר השקה 199 בלבד.

תגובות

לאיזה קהל יעד את פונה?
התמונה בראש המאמר לא נותנת הרבה מקום לספקות...

הגיע הזמן ללמוד ליצור גם דמויות חרדיות בבינה המלאכותית.
 
לגבי הגרפיקה למי שמבין כל הדמויות האנושיות בבינה מלאכותית הם עם 4 אצבעות? ראיתי את זה בעוד הרבה קבצים..
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

More from STRONG

שתף את המאמר

למעלה