אם לרגע תהית - בשביל מה אני צריך מנהל כספים?

אם לרגע תהית - בשביל מה אני צריך מנהל כספים?

פשוט מאד. כל בעל עסק בין עסק קטן ובין עסק גדול, רוב היום עסוק במכירות, מלאי, קשרים עסקיים, תמחור, גיוס לקוחות, ועוד ועוד, ואת החלק החשוב של ניהול הכספים, ניהול תקציב, הוא משאיר לשבוע הבא. לסוף החודש. לבין הזמנים. בקיצור, לאחרי החגים...

וזה כמובן גרוע מאד. בגלל כמה סיבות מוכרות:
  • כי העסק עומד על הכסף ואם אין כסף נזיל וזמין אז העסק קורס.
  • כי מחקרים אומרים שבין 60% ל70% מהעסקים הקטנים שנסגרים מידי שנה לא בגלל הפסדים, אלא מפני חוסר נזילות במזומנים ותזרים מזומנים שגוי.
  • כי בסוף החודש חשוב לדעת האם העסק הרוויח או הפסיד וכמה הוא הרוויח או הפסיד, והאם לחודש הבא יש צורך לגייס עוד הון בעלים או הלוואת תזרים.
  • כי יש צורך חשוב לשבת עם מישהו אובייקטיבי כל חודש ולתכנן תקציב ויעדים ולעקוב אחרי הביצוע שלו והאם אנו עומדים ביעדי התקציב.

אני יודע איזו שאלה מנקרת כעת במוחכם: אבל יש לי רואה חשבון. מה, זה לא מספיק?

התשובה שבעלי עסקים וותיקים יענו לכם היא: לא. וגם כן בגלל כמה סיבות חשובות:

  • רו"ח אוסף נתונים בסוף כל שנה ואז מוציא דו"ח רווח והפסד ולפי זה נותן תחזית, אבל אנחנו לא רוצים לחכות לסוף השנה אלא מבקשים כל חודש לדעת ולבחון את העסק בכדי לדעת מה לשפר ומה להרחיב.
  • רו"ח לוקח את כל ההוצאות של העסק ומכניס לסל אחד ומוציא שורת רווח כללית על העסק. אבל לנו זה ממש לא מספיק. אנחנו רוצים לדעת על כל מחלקה וכל תחום בעסק, ואף על כל מוצר שנמכר בו, האם הרוויח וכמה ואם הוא מפסיד וכמה.
  • אצל רו"ח קיימות חשבוניות שמגיעות או מדווחות לא במועד הנכון מה שכורם לכך שהדו"ח שלו לא משקף בצורה נכונה את הרווח או ההפסד האמיתי.
  • רואה החשבון לא בודק את הבנק ואת התזרים בכל יום ובכל חודש והאם יש נזיל בחשבון ומאיפה לשלם לעובדים או לספקים את התשלום הקרוב. כלומר, עד הדו"ח שלו אנחנו זקוקים לדו"ח ביניים וליד מנהלת.

ואת כל אלו עושה מנהל הכספים של העסק.

לסיכום:
  • כל בעל עסק שמעונין לקדם את העסק ולפנות זמן לדברים שיותר חשובים מצידו והוא מומחה בהם, לוקח מנהל כספים מקצועי שמנהל לו את התקציב ואת התזרים בצורה מסודרת ומקצועית.




,nubv~1.jpg
על המחבר
ייעוץ עיסקי ופיננסי
הכותב הוא יועץ עסקי ומנהל כספים לעסקים חברות וארגונים
לייעוץ עסקי ולעוד שירותים אפשר להיכנס לאתר שלי או לפנות אלי בוואטסאפ או במייל

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה