בקשה תשלום באוטובוס ללא רב קו- רק לחילונים!?

מצב
הנושא נעול.
ר

רק ילדה;)

אורח
אתם נציגים של משרד התחבורה?
לא, נציגה של הבורא. ונוסעת ותיקה.
וכבר שנים שעוקבת אחרי התפתחות הטכנולוגיה במקביל לצרכי הציבור החרדי. במטרה לסייע ולהנגיש.

האמת היא, עד שהתרגלנו לרב קו
ואז למעברים (זוכרים שהיו עוד מנקבים את הניירות הללו עשרות פעמים בתשעים דקות:) או את האוסף של המעברים:) )
ומשם להטענה עצמית.

עכשיו עוברים למתכונת חדשה:(


ידעתם שבעלי חנויות/קיוסקים וכדו' המטעינים רב קוים לציבור מקבלים על כך תשלום סימלי? ובחגים מקבלים שי נחמד.
ואני, עובדת במשרה מלאה להטענת רבקוים לבני הבית וא''א לא מפרגן לי תמורת זה דבר.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אתה צודק! כאלו מיושנים??
צריך למדר אותם מהתח"צ טוטאלית!!!

אין היגיון (ולענ"ד זו בעיה משפטית) לתת הנחה לבעלי מכשיר מתקדם בלבד ללא קשר לדת גזע ומגזר.
זה בדיוק כמו לתת הנחה לבעלי כרטיס אשראי, שום הבדל מבחינה משפטית.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
@שביב זהב
איפה הבעיה? מה חסר בטלפון כשר בשביל שאפשר יהיה להנות מהשירות?
לא חייבים להירשם לשרות בסמארטפון.
אפשר ליצור חשבון לשירות במחשב בבית. לעלות לאוטובוס, להתקשר לשירות, להקיש מספר חשבון, סיסמה, וקוד נסיעה. סאלאמאת.
מה חסר?
חסר פתרון לילדים שאין להם טלפון.
אז יש לי פתרון טוב יותר, שבעצם כבר הוזכר כאן, משהו דומה אולי.
שיהיו באוטובוסים מכשירים שאפשר להעביר בהם כרטיס שמזהה את החשבון ואת הנסיעה אוטומטית, מעולה לילדים. דומה לרב קו, אבל התחשבנות בסוף חודש וכו. ושאפשר יהיה גם להקיש במכשירים האלו ידנית, קוד חשבון וסיסמה, אולי טביעת אצבע... למי ששכח את הרב קו.
שוב, אם נדע איפה הבעיה, מאמינה שיימצא חכם בקהל שיוכל להציע פתרון.
תודה על היוזמה!!
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
@שביב זהב
איפה הבעיה? מה חסר בטלפון כשר בשביל שאפשר יהיה להנות מהשירות?
לא חייבים להירשם לשרות בסמארטפון.
אפשר ליצור חשבון לשירות במחשב בבית. לעלות לאוטובוס, להתקשר לשירות, להקיש מספר חשבון, סיסמה, וקוד נסיעה. סאלאמאת.
מה חסר?
חסר פתרון לילדים שאין להם טלפון.
אז יש לי פתרון טוב יותר, שבעצם כבר הוזכר כאן, משהו דומה אולי.
שיהיו באוטובוסים מכשירים שאפשר להעביר בהם כרטיס שמזהה את החשבון ואת הנסיעה אוטומטית, מעולה לילדים. דומה לרב קו, אבל התחשבנות בסוף חודש וכו. ושאפשר יהיה גם להקיש במכשירים האלו ידנית, קוד חשבון וסיסמה, אולי טביעת אצבע... למי ששכח את הרב קו.
שוב, אם נדע איפה הבעיה, מאמינה שיימצא חכם בקהל שיוכל להציע פתרון.
תודה על היוזמה!!
היוזמה שאת מציעה, כל כך יקרה, שלא משתלם כלכלית ליצור אותה.
ההנחה לא באה מטוב לב של המדינה, היא פשוט מרוויחה את פערי התפעול של מערך הרב קו (היקר יחסית), אל מול עלויות התפעול של האפליקציה, שדורשת הרבה פחות משאבים אנושיים (בלי תחנות הטענה \ מוקדי הנפקה \ הנפקה פיזית של כרטיסים \ טיפול בהנהלת חשבונות של מערך כזה) - כולה לשים ברקוד, ולקודד לתוכו את מסלול הקו, ויצירה של מערכת תוכנה שיודעת לתווך בין הטלפון של הנוסע, לבין מסד הנתונים שכולל את מסלול הנסיעה של האוטובוס, באמצעות אלגוריתם שמחשב את עלות הנסיעה ללא התערבות של אדם או פקיד.
ברגע שיאלצו את החברה להתקין מנגנון שדורש מהחברה להתאים את המערכת לאנשים שלא מחזיקים טלפון חכם,כל המהלך לא יהיה רווחי, והוא ככל הנראה יתבטל.
לקרוא לזה אפליה, זאת מסקנה מרחיקת לכת.
 

קצרה

משתמש מקצוען
היוזמה שאת מציעה, כל כך יקרה, שלא משתלם כלכלית ליצור אותה.
ההנחה לא באה מטוב לב של המדינה, היא פשוט מרוויחה את פערי התפעול של מערך הרב קו (היקר יחסית), אל מול עלויות התפעול של האפליקציה, שדורשת הרבה פחות משאבים אנושיים (בלי תחנות הטענה \ מוקדי הנפקה \ הנפקה פיזית של כרטיסים \ טיפול בהנהלת חשבונות של מערך כזה) - כולה לשים ברקוד, ולקודד לתוכו את מסלול הקו, ויצירה של מערכת תוכנה שיודעת לתווך בין הטלפון של הנוסע, לבין מסד הנתונים שכולל את מסלול הנסיעה של האוטובוס, באמצעות אלגוריתם שמחשב את עלות הנסיעה ללא התערבות של אדם או פקיד.
ברגע שיאלצו את החברה להתקין מנגנון שדורש מהחברה להתאים את המערכת לאנשים שלא מחזיקים טלפון חכם,כל המהלך לא יהיה רווחי, והוא ככל הנראה יתבטל.
לקרוא לזה אפליה, זאת מסקנה מרחיקת לכת.

לא כל כך מדויק
האפליקציה פותחה בלי עלות של משרד התחבורה.
הוא פשוט הוציא מכרז לחברות שמעונינות לפתח אפליקציה כזו - עלות הפיתוח על החברות והן תקבלנה אחוזים ...
זאת אומרת שלו הם היו מאפשרים גם למפעיל דרך טלפוניה לגשת למכרז - זה בכלל לא היה ענינם כמה יקרה האופציה של טלפוניה - אלא ענינו של הניגש למכרז האם הרווחים שווים לו.

לא צריך לכפות - מספיק לאפשר לגשת למכרז. גם זה לא נעשה.

ההבדל בפערים הוא תוצאה של רצון לפשט את שיטת החישוב של הסיכום הכללי - נעשו בהחלט מאמצים שלא יהיה פער משמעותי ולרוב באמת לא יהיה פער כזה... יקרה לפעמים שכן. ול-2 הצדדים.
שיטת החישוב שונה ומתבססת יותר על הנחה מסכום מסוים שהצטבר - ולא על חישוב "כרטיסי חופשי" וחוזים כאלו ואחרים .

נ.ב הנחה למחזיקי כרטיס אשראי בלבד - כשמדובר בתקציב ציבורי אינה תקנית ושוויונית - ולא עברה.
בדיוק לכן חויב משרד התחבורה לאפשר טעינת רב קו במזומן באותו מחיר..
גם כעת הטענה היא שב-2 האופציות מקבלי הנחות דומות במגבלות יכולת החישוב - ולא קיימת כזו טענה שניתן לתת הנחה רק למי שקנה מכשיר כלשהו....

ומשהו נוסף - משרד התחבורה "נתקע" על דעתו הקדומה וההרגל הוותיק שקונים כרטיסיות מראש , ומסרב לחשוב מחדש על התהליך באמת.
אז גם את הרעיון של רב קו הפוך הוא מיישם רק על אפליקציית ארנק. כדי שהתשלום יהיה מובטח מראש.
חברות הטלפוניה, חשמל , בזק ,מים - מתמודדות עם הגביה. אין סיבה שדווקא בתחבורה נצטרך לממן מראש.
 
נערך לאחרונה ב:

. net

משתמש צעיר
לדעתי
שיחליפו את כרטיס הרב קו במשהו יותר משוכלל-בחומרה שכוללת רק את האפליקציה ,ושיוכלו לתקף מכל מקום באוטובוס דרך ה WIFI ולא יצטרכו לעמוד בתור לתקף בזמן שהאוטובוס נוסע וכמעט נופלים ,וכן יהא את התשלום בסוף חודש.

כך בשביל לשלם בצורה נוחה לא יצטרכו לקנות מכשיר יקר (למי שאין לו)שמשמש לעוד הרבה הרבה דברים.

מה עם הילדים בני חמש?
נצטרך לקנות להם פלאפון חכם בהרבה כסף בשביל שיתקפו בצורה הנוחה?

ומה אם הפלאפון בתיקון?

לדעתי צריך לעשות משהו כפי שכתבתי לעיל.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
יא פשוט מרוויחה את פערי התפעול של מערך הרב קו (היקר יחסית),
העלות הינה של חברות התח"צ ולא של המדינה (מתוך המכרזים).
וכל התח"צ עולה למדינה מליונים.
ישנו חישוב של נוחות והקלת שימוש שגורמת בעקיפין לחיסכון בדברים אחרים לדוג' פקקים, זיהום אויר ועוד).
מכיון שהפער בין המחיר הקיים לחדש הוא עשרות ₪ לצרכנים קבועים, ועלות תיפעול באופן יחסי מזעריות אין סיכוי שזה החישוב.

(מותר שלאול מתי צרכת תח"צ לאחרונה?)
ציטוט:
17.9.12להצטרף למרכז שירות לטיפול בכרטוס משות ובכיבוד הדדי של כרטיסי בי המפעילי, אשר יופעל לפי נהלי ודרכי עבודה שייקבעו על ידי המפקח על התעבורה, וזאת החל ממועד בו יורה לו המפקח על התעבורה. על המציע לקחת בחשבו במסגרת הצעתו הכספית עלות חד פעמית בס) 200אל ,1בגי חיבורו למרכז השירות ועלות תשלו חודשי שוט ע"ס 40 אל ש"ח. התשלומי למרכז השירות, כאמור לעיל יהיו צמודי למדד המחירי לצרכ, כשמדד הבסיס היינו מדד חודש אפריל .2011היה וסכו ההשתתפות שיקבע יהיה שונה מהסכו האמור יתווס או יקוזז מעלות חלק א' – הוראות, הנחיות והסברי למציעי 24 ההפעלה סכו ההפרש המתקבל בי עלות ההשתתפות בפועל לסכו הקבוע כאמור לעיל.
--
4על פי דרישת הממשלה ישתת מפעיל השירות בעלויות ההקמה וההפעלה של מרכזי מידע משותפי לו ולמפעילי אחרי וימסור את המידע הנדרש לצור) פעילותו של מרכז המידע ואספקת השירות לציבור הנוסעי. על המציע לקחת בחשבו בעת הכנת הצעתו, כי יידרש להשתת בהוצאות מימו שנתיות של מרכזי המידע בסכו של 0.5מיליו , 1צמוד למדד חודש אפריל .2011היה וסכו ההשתתפות שיקבע יהיה שונה מהסכו האמור יתווס או יקוזז מעלות ההפעלה סכו ההפרש המתקבל בי עלות ההשתתפות בפועל ל ' 0.5מיליו .
 
נערך לאחרונה ב:

גלינג

משתמש סופר מקצוען
האם מישהו חולק על זה שכל היישומים האלה הרבה יותר קל לפתח עבור סמארטפון?
אתה כאילו מרחם על המדינה שלא יהי' לה קשה? יפה מצידך..
;)
למה אין פתרון לחרדי? יש רב קו
המדובר הוא על אופן התחשבנות חדש המוריד מעלויות הנסיעה בתח"צ משמעותית.
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
דווקא ראיתי אצלינו לאחרונה (מודיעין עילית)
מכשירים לרכישת נסיעה/טעינת רב קו
בקווים העירוניים.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
@יואל ארלנגר - קקטוס
לכמה אחוזים ממשתמשי התחבורה הציבורית, אין סמארטפון?
עושה רושם שאחוז ניכר ממשתמשי התחבורה הציבורית הוא הציבור החרדי. אין באף מגזר היקף כזה.
וגם אם אנחנו רק 25 אחוז ולא חמישים אחוז או 75 אחוז כפי שזה מרגיש (באוטובוסים לפחות, אם מכניסים רכבת זה משנה את התמונה), עדיין שירות ממשלתי צריך להתחשב במיעוט ממש לא זניח כזה.
 

. net

משתמש צעיר
מה הפתרון?
[/QUOTE]


לדעתי
שיחליפו את כרטיס הרב קו במשהו יותר משוכלל-בחומרה שכוללת רק את האפליקציה ,ושיוכלו לתקף מכל מקום באוטובוס דרך ה WIFI ולא יצטרכו לעמוד בתור לתקף בזמן שהאוטובוס נוסע וכמעט נופלים ,וכן יהא את התשלום בסוף חודש.

כך בשביל לשלם בצורה נוחה לא יצטרכו לקנות מכשיר יקר (למי שאין לו)שמשמש לעוד הרבה הרבה דברים.

מה עם הילדים בני חמש?
נצטרך לקנות להם פלאפון חכם בהרבה כסף בשביל שיתקפו בצורה הנוחה?

ומה אם הפלאפון בתיקון?

לדעתי צריך לעשות משהו כפי שכתבתי לעיל.


בבקשה מי שיכול לפעול מול משרד התחבורה בענין לקידום הפיתוח הזה-שיפעל.
 

קצרה

משתמש מקצוען
למה אין פתרון לחרדי? יש רב קו

אין לנו פתרון לכך שהרב קו חייב להיות טעון מראש תמיד.
אין תיקון למי שעלה לאוטובוס והרב קו נעבעך היה ריק.

אין גם פתרון להנחות לפי שימוש בלי לערוך בעצמינו חישובים מפולפלים תוך היכרות עם כלל סוגי החוזים...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה