ריבונו של עולם, מה השמחה הגדולה לא להגיע בבגדי שבת ולא להזמין מחותנים.התקנות קשות ליישום, על אף שאני מאמינה שיש שיישמו אותן בשמחה!
לסעודה לא להגיע, את זה ממש ממש הבנתי ומצדיעה!
ריבונו של עולם, מה השמחה הגדולה לא להגיע בבגדי שבת ולא להזמין מחותנים.התקנות קשות ליישום, על אף שאני מאמינה שיש שיישמו אותן בשמחה!
אין שום תקנה על בגדי שבת!!אבל למה ההתנסחות הזו בתקנות??? תעדנו, תכבדו, תבואו עם בגדי שבת ותראו שאתם באמת באמת משתתפים!
ואני לחלוטין חושבת שהחתונות היום זו הגזמה פרועה, אבל יש דרך אמצע.
עם זה אני לגמרי מסכימה, חבל שלא אתם ניסחתם את התקנות פשוט ציטטתי משם ציטוטים שממש לא מביעים השתתפותלמה? ישתתפו בשמחה, אבל, יבואו לריקודים, ולא ישבו בסעודה.
את יודעת כמה הורים מוציאים על השכרת שמלות "נשף"? (-סליחה על ההגדרה, אבל, כך זה נראה, ואין בינם לבין שמחה יהודית כלום.) כמה עולות התסרוקות?
אם אפשר לקצץ, אז למה לא? אם יהיו יהודים שיגיעו לחתונת ילדיהם בלי התבזות בגמ"חים השונים, או מסעות התרמה אצל חברים, לא שווה?
לא חושבת שפעם השמחה היהודית הייתה פחות בגלל שלא היה את כל החיצוניות הזו.
אבל, כרגע לא מצליחה לדמיין שום שטיבל פה שעושה חתונה, ואם כן, ייקח עוד זמן עד שהם יהיו ערוכים לכך.
מעניין לראות מה התקנות שיתקבלו בסוף, מאמינה שמשהו באמצע.
אבל, אם יצליחו להוציא את כל הרהבתנות הבזבזנית מהחתונות, זה היה שווה. סוף סוף נזכה לחתונות יהודיות אמיתיות, ולא לתצוגות עיצוב למיניהם.
אז בבקשה תחזור לראש ההודעה, ותקרא כל שורה בלי לדלג ואח"כ תגיד אם יש או אין סעיף שכזהאין שום תקנה על בגדי שבת!!
בגור מאז ומתמיד רק המשפחה הקרובה הגיעה בבגדי שבת, והשאר בבגדים רגילים.[אצל הגברים]
אבל לא כולם גורים, מעניין לקרוא תגובה ממי שנמצא קרוב לצלחת, או ממש בפנים.תלוי איזו "נורמה" תיכנס.
אם זה יהפך ל"נורמה", איש לא ירצה חתונה "חריגה",
וזה תלוי רק בנו!!
אגיד לך את האמת, התקנות מיועדות ל"גורים" - מי שלא גורי, לא מבין את השפה.עם זה אני לגמרי מסכימה, חבל שלא אתם ניסחתם את התקנות פשוט ציטטתי משם ציטוטים שממש לא מביעים השתתפות
הכוונה לזהאז בבקשה תחזור לראש ההודעה, ותקרא כל שורה בלי לדלג ואח"כ תגיד אם יש או אין סעיף שכזה
או לזהבעניין שכירת הבגדים, מציעים אכן יוזמי המתווה, כי לא יישכרו בגדים כלל לליל החתונה עבור בני המשפחה. רכישת בגדים שניתן להשתמש בהן בהמשך – אפשרית. כמו כן, אין לערוך תסרוקות מקצועיות.
אם הכוונה לקטע השני, שמו לב למה שמודגש: בגור לא באים עם בגדי שבת - מאז ומעולם ולא מעכשיו.כאמור, הסעיף המשמעותי הנוסף הוא, צמצום הסעודה למינימום מוזמנים. המשפחה הקרובה, דודים של החתן והכלה ושל המחותנים (בגור בני דודים לא באים עם בגדי שבת). ללא מחותנים וללא חברים.
התקנה הזו מצחיקה מאוד, ונראית לי 'פייק ניוז' מסיבה ברורה:ואגב לכל הבחורים שלא יוכלו לשתף בשמחתם את החברים ולחלק סוכריות בגלל ההוצאה הכבדה, אני שוקלת ברצינות לפתוח גמ"ח
אני מציעה לך לקרוא את התקנות בעיניים לא גוריות. (ואני לא צינית) אני בנאדם שמאוד משתדל לראות את שניי הצדדים.אגיד לך את האמת, התקנות מיועדות ל"גורים" - מי שלא גורי, לא מבין את השפה.
לחסידי גור, אין שאלות על הניסוח. (- על התקנות עצמם, מאמינה שיש ויכוחים על נקודות ספציפיות.)
אני לא אמורה לדעת שזה פייק ניוז, וזה כואב לקרוא תקנות לא רגישות.התקנה הזו מצחיקה מאוד, ונראית לי 'פייק ניוז' מסיבה ברורה:
כתוב שהתקנה חלה רק מתחת לגיל 18.
תראו לי חתן אחד בגור מתחת לגיל הנ"ל.
אם תמצאו, זה אחד לאלף
נראה לי שהגענו לעמק השווההכוונה לזה
או לזה
אם הכוונה לקטע השני, שמו לב למה שמודגש: בגור לא באים עם בגדי שבת - מאז ומעולם ולא מעכשיו.
וזה נובע מהאופי הפולני, ולא מתקנה כזו או אחרת. (גם לא מסתבר שיעשו כזו תקנה, הרי לא עולה למחותן יותר כסף כי יותר אנשים הגיעו בבגדי שבת)
זה לא נוסח שפורסם, אלא טיוטה פנימית שעדיין לא הופצה באופן רשמי!!עכשיו אני רצינית: זה מקומם לקרוא את המשפטים שציטטתי, ואני בטוחה שאם תעברי על זה שוב, מתוך מבט שרוצה לשמוח ולשמח (מבלי לבזבז הוצאות מיותרות...) היה אפשר לכתוב אחרת, כן לבוא עם בגדי שבת למשל, אבל לא לסעודה, מחותנים אהובים אנחנו צריכים ורוצים אתכם בשמחה- בזמן הריקודים... וכן הלאה.
אבל אין בחור כזה!!אני לא אמורה לדעת שזה פייק ניוז, וזה כואב לקרוא תקנות לא רגישות.
סה"כ זה בחור צעיר שרוצה לשתף
עם כל הכבוד לצד הכלכלי, ויש כבוד, והרבה.
יש כאן גם צד יהודי. חתונה זה אירוע יותר יהודי מכלכלי.
ויש עניין בהזמנות, ובפרחים - זה כתוב בגמרא, לא המציאו את זה אתמול.
ושמחת חתן וכלה! איזה מצווה חשובה שקצת שכחנו....
אני מצטערת, אבל ככה יהודים לא מקיימים מצוות.
יש כאן גם צד יהודי. חתונה זה אירוע יותר יהודי מכלכלי.
מה הקשר בין החתונות הראוותניות ל"אירוע יהודי"אני מצטערת, אבל ככה יהודים לא מקיימים מצוות.
נניח שזה נכון????ויש עניין בהזמנות, ובפרחים - זה כתוב בגמרא, לא המציאו את זה אתמול.
"מצוות שמחת חתן וכלה"ושמחת חתן וכלה! איזה מצווה חשובה שקצת שכחנו....
החתונה היא הדבר הכי חשוב בחיים? אתמהה!במציאות היום שחוגגים מסיבה בגן חובה עם הסבתות ובליווי של מוזיקה ומקבלים דיסק הסרטה מהווי הגן בשנה האחרונה ועוד ועוד
ומסיבת סידור או חומש באולם מפואר
ולמסיבת סיום כיתה ח שוכרים את האצטדיון העירוני ובתפאורה שעלותה מאות אלפי שקלים וכן הלאה ,
וחתונה יחגגו באולם בית הכנסת זה פשוט ישבש את כל הערכים וילמד את ילדינו שהחתונה היא לא הדבר הכי חשוב בחיים יש דברים יותר חשובים
ולכן אם אתם רוצים לחזור אחורה ברמת חיים 50 שנה מה טוב אבל בכל הדברים ,
אם לא אזי לא כדאי להתחיל מהחתונה מהדבר שהכי חשוב לנו בחיים וכמאמר חכמינו אין אדם טורח בסעודה ומפסידה
הזמנות ופרחים בחתונה. כתוב בגמרא?עם כל הכבוד לצד הכלכלי, ויש כבוד, והרבה.
יש כאן גם צד יהודי. חתונה זה אירוע יותר יהודי מכלכלי.
ויש עניין בהזמנות, ובפרחים - זה כתוב בגמרא, לא המציאו את זה אתמול.
ושמחת חתן וכלה! איזה מצווה חשובה שקצת שכחנו....
אני מצטערת, אבל ככה יהודים לא מקיימים מצוות.
כשיהודי קונה אתרוג הוא מוכן לשלם עליו מאות שקלים רק בשביל שיהיה הכי מהודר שיש.
אין הבדל בין חתונה (או שמחת חתן וכלה אם תרצו) לבין אתרוג, ובשניהם יש הידור מצווה.
וכן, יש אנשים שנסחפו ובדיוק בשביל זה יש את כל התקנות שעשו ברוב החסידויות.
חבר'ה, כנסו לפורפורציה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: