שמחות וגאות לחסוך להורים שלהם חיבוטי וגלגולי גמ"חים!!!למה הם שמחות וגאות להודיע לחברות
ממילא החברות לא ישתתפו באירוסין
לפי התקנות
שמחות וגאות לחסוך להורים שלהם חיבוטי וגלגולי גמ"חים!!!למה הם שמחות וגאות להודיע לחברות
ממילא החברות לא ישתתפו באירוסין
לפי התקנות
אכן. כאן נמצא ההבדל.החלק של המאיון העליון יותר מתמוה.
הרי הרבי מגור הלב שמחה היה חלוץ התקנות לחתונות וקהילות רבות חיקו את המהלך המוצלח.
נכנס אליו חסיד עשיר וקבל על התקנות החדשות באומרו יש לי מספיק כסף לחתן בפאר.
ענה לו הרבי אז בכסף הזה תקנה לך רבי חדש
וד"ל
תביאו גמרות. סטנדרים. למה לא?יש גמרא אבל כשאני יביא את זה יפול כל הבנין שבנו פה..
אז להוריד את זה.
הגמרא בהחלט לא מדבר בסכומים כאלו..
זה היה כשהרבי עשה תקנות
היום התקנות שם זה הצעות של הקהילה
ואדרבה, בואו נבצע סקר.
מי שחושב שמתאימה לו חתונה פשוטה יותר מהסטנדרט הקיים.
באולמות קטנים יותר, ללא הזמנות ללא השכרת שמלות יוקרה.
מי שמתאים לו עצמו אירוע מכובד ומאופק, ללא הפחד הקמאי של מה יאמרו,
שיצביע פה.
ומי שחושב שחייבים להמשיך כמו שהיה עד היום וחלילה להעיר דובים מרבצם.
מי שחושב שבגלל שכרגע עוד לא כיבו את הלדים הצבעוניים של מסיבות הגמר בת המצווה החומש וכו', אז חובה קדושה להמשיך לשלוח יהודים לקושש הלוואת מגמחים, שיצביע פה.
(וסתם כך דבר מעניין שיושבים להם כמה עסקנים גברים ואת הדבר הראשון שהם מחליטים שצריך לצמצם זה בגדים...)
למה הם שמחות וגאות להודיע לחברות
ממילא החברות לא ישתתפו באירוסין
לפי התקנות
כנראה שזה השתנה מאז אותה ניקית,ואצל החסידים, מקובל מאד ש*שוכרים* *לנערות* *שמלות* ב-800 ש"ח בלי למצמץ.
מותר לנו ללמוד משהו מהליטאים. החתונות שלהם שמחות לא פחות משלנו. למרות שההוצאות נמוכות, ואחיות החתן והכלה לא נראות כמו נסיכות מהמאה ה-18.
לא חושבת שיש סיבה להכריח עשירים לעשות שמחות מצומצמות. אם יש להם- שיהנו.לא תמיד אפשר להכריח עשירים ולא תמיד זה נכון
יש מה ללמוד מכל אחד.הגברים הם אלו שמשלמים על הבגדים. הם אלו שמסתובבים בגמ"חים כדי לממן אותם.
ומעניין שדווקא במגזר הליטאי, בו הנשים הרבה יותר עובדות, ועובדות קשה - הן קונות בגדים זולים.
זכורה לטוב ניקית ליטאית כאן בפרוג, שקבלה על כך שהיא מחפשת שמלה לחתונת אחותה, והכל נורא יקר, יותר מ-250 ש"ח. היא הייתה אשה נשואה. ודיברה על קנייה. ו-300 ש"ח נשמע לה יקר.
יש לך רעיון איך להלביש את אחיות החתן בצורה יותר זולה?ואצל החסידים, מקובל מאד ש*שוכרים* *לנערות* *שמלות* ב-800 ש"ח בלי למצמץ.
מותר לנו ללמוד משהו מהליטאים. החתונות שלהם שמחות לא פחות משלנו. למרות שההוצאות נמוכות, ואחיות החתן והכלה לא נראות כמו נסיכות מהמאה ה-18.
אני מסכים לגמרי.לא נכון. גם היום הקצה העשיר של המגזר החרדי עושה חתונות יוקרה פי כמה מכל חתונה ממוצעת.
ולכן מה, האם אולמות בבנייני האומה הפכו לאולמות אולטימטיביים עבור כלל הציבור? לא!
בכל ציבור יש קו אמצע, קו המשווה.
ההיגיון שצף ועולה אחר ימי הקורונה, מבקש להזיז מעט את מקומו בלי לשנות את מיקום הקוטב הצפוני והדרומי.
כמה קל להחליש את קול ההיגיון שזועק מסוף העולם ועד סופו.
כמה קל לומר זה ממילא לא ילך כי לעשירים מותר. כמה קל לייצר הכללות ולייצר תחושה שהציבור בכללותו הוא ציבור תחרותי שמסרב להכיר בהבדלי מעמדות. כמה קל לגרום לרפיון ידיים במשוואת שווא של או הכל או כלום.
תנו לאמיצים להכריע. בכוחות משותפים של אנשים נטולי אמוציות אפשר יהיה להזיז את קו המשווה.
היהדות החרדית היא לא מפלגה קומוניסטית שבה הכל חייב להיות שווה עד הגרגר האחרון.
או שהציבור שנהנה מהרבה מתנות מאותם אמידים - ילמד את עצמו שיש מישהו שיש לו יותר, ויתכבד לשמוח בשמחת השני שיש לו.אתה מבקש את ההשתפות הציבור בשמחתך? תתכבד ותשווה את אירועיך לאירועיהם.
כנראה שזה השתנה מאז אותה ניקית,
רב הליטאיות שסביבי משכירות או תופרות ו600 נחשב ממש זול.
ככלל הסתפקות במועט ופשטות לא היוו ערך בחצרות חסידים.
לא חושבת שיש סיבה להכריח עשירים לעשות שמחות מצומצמות. אם יש להם- שיהנו.
עשירות היא מתנת שמים כמו כל מתנה אחרת, ואין שום סיבה שהם לא יוכלו להנות מכספם אותו הרוויחו בעמל וביושר (או בירושה ) בחתונות צאצאיהם.
כמו שלא נדרוש מאישה שזכתה ב14 ילדים שלא לצאת איתם לרחוב כדי שאלה שלא זכו לכך לא יקנאו.
יפה מאד!!אני זוכרת את הניקית הזו, וזה ממש לא היה מזמן,
לי היו כמה חתונות בשנים האחרונות ולא הוצאתי אף פעם כאלה סכומים.
פעם אחת קניתי בפחות מ 400 וזה שימש 3 חתונות, פעם אחת תפרתי ב 300 וזה היה ל 2 חתונות, פעם אחת שכרתי ב 250.
והייתי נראית מהמם (לדעתי....)
גם במקומות שחיו בעוני ובקושי.זו קביעה גורפת מדי.
היו חצרות שקידשו את ה'מלכות', כמו רוזין לענפיה. אבל בחצרות אחרות חיו חיי הסתפקות במועט מבחירה.
ה'שפת אמת' לא הרשה לאשתו להנות בכלום ממתנות החסידים. הוא חי בפשטות גדולה, והיו ימים שלא היתה בבית חמאה למרוח על הלחם. וכך עוד אדמורים.
ואפשר גם לחזור אחורה אל הקוצקער, שהגיב 'כסף, פע', כשדיברו על עושרה של הגבירה תמר'ל.
הרבה רעבעס גרו בבתי עוני, בכפרים פשוטים.
יפה מאד!!
אבל עדיין לא חושבת שזה הנורמה אצל רב הליטאים, מאמינה שאת יכולה גם לומר זאת על מי שסבבך...
לחלק אלוקים נתן כשרונות - יחביאו את כשרונותיהם וישרבטו טעויות ויטעו בלימודם?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: