ואוו!!! מדהים חד וקולע - תודה על הפוסט הנפלא
תודה
אם זה עזר למישהו- והיה זה שכרי...
@יעל זפרני המצב שתיארת ממש מעצבן.
לעבוד על גריד ולוגו חדש (ועוד של מישהו אחר) בפחות משנה, זה נורא.
מצדיעה לך על זה שאת עובדת כרגע על הלוגו והגריד החדש.
כמה שזה כואב,
עשית מה שנכון לעסק - וכל הכבוד לך על זה!
משרדי פרסום כמו שתיארת
גורמים לנזק תדמיתי של כלל הפרסומאים והמעצבים,
וכשלקוח נכווה אצל מישהו אחד הוא לא סומך על השני
וכך המקצוע שלנו מקבל זילות. חבל.
@נחמי אפשטיין עצוב לקרוא, הסיפור שלך יותר קשור ליחסי לקוח-מעצב
מאשר לנושא העיקרי כאן: מיתוג מחדש- מתי איך וכמה.
כמה נקודות שבכ"ז אני חושבת שכדאי לציין
לאחרונה הגיעה אלי לקוחה שביקשה מיתוג לעסק די חדש. שאלתי מה היה עד כה.
אמרה שהסתדרה, ועכשיו היא רוצה למנף את העסק שלה למשהו בסדר גודל.
כלל ברזל: לקוח שאי פעם פרסם, אפילו מודעה אחת שהעיתון עיצב
תדרשו לראות חומרים קודמים. הלוגו המיושן,
התמונה הביתית שצילם, וכל חומר ויזואלי שקשור לעסק.
זה עוזר להבין את התמונה הכללית, הסגנון האהוב על הלקוח
ממה להמנע ומה כדאי לשדרג.
אמרה שיש לה זמן ותקציב לא מוגבל, העיקר שנניף את העסק קדימה.
אין חיה כזו. ואם יש - היא לא שורדת הרבה זמן.
חובה לקבוע דד ליין (גם משוער) לכל פרוייקט. אה. וגם מחיר כמובן
זה סעיף נורא חשוב.
ולא רק מהקטע הארגוני אלא הפסיכולוגי. וכמובן התשלום.
שיטת עבודה מסודרת מוציאה אותך מקצועית בעייני הלקוח
ונותנת לך לארגן את כמות העבודה הנכנסת במהלך השבוע/החודש.
לדוג מאצלי: תהליך של לוגו אורך כשבועיים.
יום 1-2 שיחות עם הלקוח. יום 3-4 כתיבת בריף, שאלות לחידוד.
יום 5 העברת הבריף ללקוח להערות/הוספות. יום 6-7-8 הכנת 3 סקיצות
יום 9-10 שליחה ללקוח לבחירה. יום 11-12 - הלקוח בוחר סקיצה. עבודה על שיופים.
יום 13-14 שיופים. שעה הלוך חזור עם הלקוח. אישור סופי. סיימנו
בשבילי זה בערך שעתיים שלוש בכל שלב.
כך אני יודעת אם אני פנויה או לא להכניס עבודות נוספות
ובאיזה יום הלקוח מחכה לתוצאה (הוא כמובן מקבל מידע רק לימים שהוא מקבל ממני משהו).
מה עוד שזה בהחלט עבודה קשה להיכנס לגריד קודם,
מה גם שבדרך כלל הוא ישן וכבר לא נראה כל כך מתאים לעסק, הרבה פעמים בעלי העסקים עצמם לא בונים עסק על אסטרטגיה ותכנית עסקית מסודרת
ולכן ייתכן שהגריד שבנו לו לפני הפתיחה לא בהכרח משדר נכון את העסק.
דיברו על זה מס' פעמים באשכול.
אם הגריד לא מתאים ולא משדר נכון את העסק - זו סיבה להחליף.
אני זעמתי על הפעמים שאין סיבה, כמו ש
@יעל זפרני כתבה קודם.
אז לפעמים לקוחות מתקמצנים ולא מבינים ש... פשוט חבל להם! ועליהם...
צודקת לגמרי.
אפרת, התובנות שלך הם חכמת חיים אמיתית
השיעורים שפשפו אותי חזק...
מכירה את הגרד המעצבן באצבעות, שרוצה לעשות את הכל לפי הטעם הדעה וההיגיון האישיים, לפסול את העבודה הקודמת ולהציע חדשה ומושלמת.
אבל כמקצוענים אמיתיים, אנו צריכים ללמוד להתעלם מגרדות כאלו ולעשות את הנכון ללקוח.
סיכום נהדר לכל הפוסט הזה. תודה
אז סקרנתן. באיזו מודעה מדובר?
אם לא ראיתן מסתבר שתפגשו אתה בעיתון הקרוב