EPaP
מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
•
כבר המון זמן אני אומרת לעצמי שחייב לכתוב את זה, אבל אפ'עם אין באמת זמן.
אז הנה, יש לי כמה דקות פנויות:
בואו נדבר קצת על מיתוג
ולא על סתם מיתוג, מיתוג מחדש בדווקא.
יש לי המון מה לומר על זה,
אבל לפני זה - שתבינו מאיפה אני באה:
אני פרסומאית. מתעסקת בעיקר בפרסומות (לרוב פרינט) כבר למעלה מ3 שנים.
עיצבתי יותר מאלפיים פרסומות למול 4-5 לוגואים שהכנתי.
אני מדברת תכלס'. מהשטח.
וההקדמה הזו למה? כדי שתפנימו:
תפסיקו להמציא את הגלגל מחדש!
כשלקוח שמפרסם באופן קבוע פונה אליכם למיתוג מחדש,
או שאתם מקבלים לקוח חדש שיש לו לוגו ושפה עיצובית
אתם לא יכולים להמציא את הגלגל מחדש.
יש כללים. וכמה שזה נשמע מעצבן - הם הולכים להקל לכם על החיים בצורה לא נורמלית.
הנה חלק, מוזמנים להוסיף עוד:
1. יצירת שפה חדשה:
זה כולל שינוי או הוספה של לוגו/צבע/פונט/אוירה/סגנון תמונות
כל עוד אין סיבה - לא עושים. פשוט.
כשיש סיבה - משלבים ב א ל ג נ ט י ו ת. זו המילה.
שינוי אגרסיבי כולל תהליך הטמעה עמוק ומאסיבי
שעולה מלא מלא כסף או לוקח מלא מלא זמן (לרוב שניהם)
ואם הלקוח הגיע אליכם ולא למשרד פרסום מוכר,
תסמכו עלי שאחד מהם אין לו.
הדבר נוגע במיוחד ללקוח שמפרסם באופן קבוע
ופונה למעצב/ת חדש/ה.
אם יש לו גריד קבוע וטוב. אל תשנו כלום.
תתבססו על חומרי המיתוג הקיימים. אין בזה שום בושה.
להיפך - מבחינתי זו אומנות להצליח להכנס לנעליים של אלו שקדמו לפנייך.
(לי יש חבילות פונטים פתוחה בכמה חברות שמיועדות למטרות האלו -
כשעובר אלי לקוח עם גריד קיים אני פשוט מורידה את הפונט שבפרסומות שלו
וממשיכה על אותו קו עיצובי)
יש עוד מה לפרט בענין, סומכת עליכם שתעשו את זה בתגובות.
2. גריד פרסומי:
כל פרסומת אמורה לשבת על גריד מסויים.
לא מדברת על קומפו ועיניינים. עוד לפני זה.
הפרסומת היא חלק מהמותג - מהעסק
ואם תרצו או לא, היא פיסה קטנה משרשרת ארוכה של פרסומות
חובה שכל פרסומת תהיה מקושרת-מחוברת לזו שלפניה ולזו שאחריה.
בצבע, פונט, צורה, גודל, אוירה. אתם יודעים על מה אני מדברת.
לכן יש חלקים שלא משתנים. כמו שורת הפרטים.
או גודל הכיתובים. סגנון התמונות. כל מה שהופך עיצוב - למיתוג.
אין שום סיבה לשנות. בקטע הזה- מותר להתעצל. אפילו חובה.
3. קונספט:
חשבתם על רעיון מגניב שמתאים לעסק? יופי, מעולה!
תזקקו אותו לשפה תקשורתית וסעו איתו כל הדרך.
במה זה שונה מגריד? גריד מתייחס יותר לעיצוב.
כאן מדובר על הרעיון הכללי של ההגשה.
אם אתם משתמשים בתוצרים של אנשי מקצוע נוספים
כמו קופירייט, צילום, סטיילינג, וכו'
תדאגו להעביר לו סיכום/שיחה בנושא. גם ללקוח.
כדי שהם לא ימציאו את הגלגל מחדש.
(רוצים דוגמא? עבדתי עם @גוגלית על קונספט למודעה חדשה
היא ישבה לפצח בריף והביאה תוצאה מדהימה.
שגרמה ליצירת שפה מתאימה ומדוייקת. אגב, ממליצה בחום!
אחרי תקופה הלקוח פיתח מוצר חדש, על אותו התחום,
בפרסומת החדשה עבדתי עם קופירייטרית שונה -
שלא קיבלה מידע על השפה התקשורתית -
היא הביאה חומר מקצועי מאוד, אבל באוירה כ"כ שונה
שגם הלקוח הרגיש את זה.וחבל)
______
בקיצור, יש עוד הרבה סעיפים שאומרים
"כל עוד זה עובד, אל תגע".
או כמו שאני מעדיפה - "אם אין לך סיבה להסתובב, תמשיך ישר".
מחכה לתגובות שלכם,
מסקרן אותי לכמה מכם זה חדש
וכמה מכם רואים את זה כמוני...
אז הנה, יש לי כמה דקות פנויות:
בואו נדבר קצת על מיתוג
ולא על סתם מיתוג, מיתוג מחדש בדווקא.
יש לי המון מה לומר על זה,
אבל לפני זה - שתבינו מאיפה אני באה:
אני פרסומאית. מתעסקת בעיקר בפרסומות (לרוב פרינט) כבר למעלה מ3 שנים.
עיצבתי יותר מאלפיים פרסומות למול 4-5 לוגואים שהכנתי.
אני מדברת תכלס'. מהשטח.
וההקדמה הזו למה? כדי שתפנימו:
תפסיקו להמציא את הגלגל מחדש!
כשלקוח שמפרסם באופן קבוע פונה אליכם למיתוג מחדש,
או שאתם מקבלים לקוח חדש שיש לו לוגו ושפה עיצובית
אתם לא יכולים להמציא את הגלגל מחדש.
יש כללים. וכמה שזה נשמע מעצבן - הם הולכים להקל לכם על החיים בצורה לא נורמלית.
הנה חלק, מוזמנים להוסיף עוד:
1. יצירת שפה חדשה:
זה כולל שינוי או הוספה של לוגו/צבע/פונט/אוירה/סגנון תמונות
כל עוד אין סיבה - לא עושים. פשוט.
כשיש סיבה - משלבים ב א ל ג נ ט י ו ת. זו המילה.
שינוי אגרסיבי כולל תהליך הטמעה עמוק ומאסיבי
שעולה מלא מלא כסף או לוקח מלא מלא זמן (לרוב שניהם)
ואם הלקוח הגיע אליכם ולא למשרד פרסום מוכר,
תסמכו עלי שאחד מהם אין לו.
הדבר נוגע במיוחד ללקוח שמפרסם באופן קבוע
ופונה למעצב/ת חדש/ה.
אם יש לו גריד קבוע וטוב. אל תשנו כלום.
תתבססו על חומרי המיתוג הקיימים. אין בזה שום בושה.
להיפך - מבחינתי זו אומנות להצליח להכנס לנעליים של אלו שקדמו לפנייך.
(לי יש חבילות פונטים פתוחה בכמה חברות שמיועדות למטרות האלו -
כשעובר אלי לקוח עם גריד קיים אני פשוט מורידה את הפונט שבפרסומות שלו
וממשיכה על אותו קו עיצובי)
יש עוד מה לפרט בענין, סומכת עליכם שתעשו את זה בתגובות.
2. גריד פרסומי:
כל פרסומת אמורה לשבת על גריד מסויים.
לא מדברת על קומפו ועיניינים. עוד לפני זה.
הפרסומת היא חלק מהמותג - מהעסק
ואם תרצו או לא, היא פיסה קטנה משרשרת ארוכה של פרסומות
חובה שכל פרסומת תהיה מקושרת-מחוברת לזו שלפניה ולזו שאחריה.
בצבע, פונט, צורה, גודל, אוירה. אתם יודעים על מה אני מדברת.
לכן יש חלקים שלא משתנים. כמו שורת הפרטים.
או גודל הכיתובים. סגנון התמונות. כל מה שהופך עיצוב - למיתוג.
אין שום סיבה לשנות. בקטע הזה- מותר להתעצל. אפילו חובה.
3. קונספט:
חשבתם על רעיון מגניב שמתאים לעסק? יופי, מעולה!
תזקקו אותו לשפה תקשורתית וסעו איתו כל הדרך.
במה זה שונה מגריד? גריד מתייחס יותר לעיצוב.
כאן מדובר על הרעיון הכללי של ההגשה.
אם אתם משתמשים בתוצרים של אנשי מקצוע נוספים
כמו קופירייט, צילום, סטיילינג, וכו'
תדאגו להעביר לו סיכום/שיחה בנושא. גם ללקוח.
כדי שהם לא ימציאו את הגלגל מחדש.
(רוצים דוגמא? עבדתי עם @גוגלית על קונספט למודעה חדשה
היא ישבה לפצח בריף והביאה תוצאה מדהימה.
שגרמה ליצירת שפה מתאימה ומדוייקת. אגב, ממליצה בחום!
אחרי תקופה הלקוח פיתח מוצר חדש, על אותו התחום,
בפרסומת החדשה עבדתי עם קופירייטרית שונה -
שלא קיבלה מידע על השפה התקשורתית -
היא הביאה חומר מקצועי מאוד, אבל באוירה כ"כ שונה
שגם הלקוח הרגיש את זה.וחבל)
______
בקיצור, יש עוד הרבה סעיפים שאומרים
"כל עוד זה עובד, אל תגע".
או כמו שאני מעדיפה - "אם אין לך סיבה להסתובב, תמשיך ישר".
מחכה לתגובות שלכם,
מסקרן אותי לכמה מכם זה חדש
וכמה מכם רואים את זה כמוני...
נערך לאחרונה ב: