כללי תפסיקו להמציא את הגלגל מחדש! (פוסט עצבני)

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כבר המון זמן אני אומרת לעצמי שחייב לכתוב את זה, אבל אפ'עם אין באמת זמן.
אז הנה, יש לי כמה דקות פנויות:
בואו נדבר קצת על מיתוג
ולא על סתם מיתוג, מיתוג מחדש בדווקא.

יש לי המון מה לומר על זה,
אבל לפני זה - שתבינו מאיפה אני באה:
אני פרסומאית. מתעסקת בעיקר בפרסומות (לרוב פרינט) כבר למעלה מ3 שנים.
עיצבתי יותר מאלפיים פרסומות למול 4-5 לוגואים שהכנתי.
אני מדברת תכלס'. מהשטח.

וההקדמה הזו למה? כדי שתפנימו:
תפסיקו להמציא את הגלגל מחדש!
כשלקוח שמפרסם באופן קבוע פונה אליכם למיתוג מחדש,
או שאתם מקבלים לקוח חדש שיש לו לוגו ושפה עיצובית
אתם לא יכולים להמציא את הגלגל מחדש.
יש כללים. וכמה שזה נשמע מעצבן - הם הולכים להקל לכם על החיים בצורה לא נורמלית.

הנה חלק, מוזמנים להוסיף עוד:

1. יצירת שפה חדשה:
זה כולל שינוי או הוספה של לוגו/צבע/פונט/אוירה/סגנון תמונות
כל עוד אין סיבה - לא עושים. פשוט.
כשיש סיבה - משלבים ב א ל ג נ ט י ו ת. זו המילה.

שינוי אגרסיבי כולל תהליך הטמעה עמוק ומאסיבי
שעולה מלא מלא כסף או לוקח מלא מלא זמן (לרוב שניהם)
ואם הלקוח הגיע אליכם ולא למשרד פרסום מוכר,
תסמכו עלי שאחד מהם אין לו.

הדבר נוגע במיוחד ללקוח שמפרסם באופן קבוע
ופונה למעצב/ת חדש/ה.
אם יש לו גריד קבוע וטוב. אל תשנו כלום.
תתבססו על חומרי המיתוג הקיימים. אין בזה שום בושה.

להיפך - מבחינתי זו אומנות להצליח להכנס לנעליים של אלו שקדמו לפנייך.
(לי יש חבילות פונטים פתוחה בכמה חברות שמיועדות למטרות האלו -
כשעובר אלי לקוח עם גריד קיים אני פשוט מורידה את הפונט שבפרסומות שלו
וממשיכה על אותו קו עיצובי)

יש עוד מה לפרט בענין, סומכת עליכם שתעשו את זה בתגובות.

2. גריד פרסומי:
כל פרסומת אמורה לשבת על גריד מסויים.
לא מדברת על קומפו ועיניינים. עוד לפני זה.

הפרסומת היא חלק מהמותג - מהעסק
ואם תרצו או לא, היא פיסה קטנה משרשרת ארוכה של פרסומות
חובה שכל פרסומת תהיה מקושרת-מחוברת לזו שלפניה ולזו שאחריה.
בצבע, פונט, צורה, גודל, אוירה. אתם יודעים על מה אני מדברת.

לכן יש חלקים שלא משתנים. כמו שורת הפרטים.
או גודל הכיתובים. סגנון התמונות. כל מה שהופך עיצוב - למיתוג.
אין שום סיבה לשנות. בקטע הזה- מותר להתעצל. אפילו חובה.

3. קונספט:
חשבתם על רעיון מגניב שמתאים לעסק? יופי, מעולה!
תזקקו אותו לשפה תקשורתית וסעו איתו כל הדרך.

במה זה שונה מגריד? גריד מתייחס יותר לעיצוב.
כאן מדובר על הרעיון הכללי של ההגשה.

אם אתם משתמשים בתוצרים של אנשי מקצוע נוספים
כמו קופירייט, צילום, סטיילינג, וכו'
תדאגו להעביר לו סיכום/שיחה בנושא. גם ללקוח.
כדי שהם לא ימציאו את הגלגל מחדש.


(רוצים דוגמא? עבדתי עם @גוגלית על קונספט למודעה חדשה
היא ישבה לפצח בריף והביאה תוצאה מדהימה.
שגרמה ליצירת שפה מתאימה ומדוייקת. אגב, ממליצה בחום!
אחרי תקופה הלקוח פיתח מוצר חדש, על אותו התחום,
בפרסומת החדשה עבדתי עם קופירייטרית שונה -
שלא קיבלה מידע על השפה התקשורתית -
היא הביאה חומר מקצועי מאוד, אבל באוירה כ"כ שונה
שגם הלקוח הרגיש את זה.וחבל)

______

בקיצור, יש עוד הרבה סעיפים שאומרים
"כל עוד זה עובד, אל תגע".
או כמו שאני מעדיפה - "אם אין לך סיבה להסתובב, תמשיך ישר".

מחכה לתגובות שלכם,
מסקרן אותי לכמה מכם זה חדש
וכמה מכם רואים את זה כמוני...
 
נערך לאחרונה ב:

RW / עיצוב ומיתוג

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אפרת, איזה פוסט!!
כל מילה אצל שוקלת, שווה.
אהבתי איך שחידדת ומיקדת כל דבר בצורה כל כך בהירה וברורה,
הדברים לכשעצמם מאוד נכונים
רק אוסיף לך שזה לא קל, לא קל בכלל,
יש גרידים פרסומיים שבא לך להעיף אותך לכל הרוחות.... ואת שונאת לעבוד עם החומר
הזה... את לא אוהבת, אבל עדיין, לא מספיק מצדיק בשביל לשנות שפה...

אז מצדיעה לכל אחת שבולעת את כדור שימור השפה העיצובית שהחליט איזשהו מעצב אלמוני, ומנסה לתקן מפה ומשם, תלאי, תפר..
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מסכימה עם כל מילה.
מאד מוכר לראות עסקים שכל תקופה מחליפים משרד/מעצבת, ועם כל החלפה מתחלפת לה כל השפה והסגנון. וחבל.
בעיניי זו חלק מהמקצועיות לדעת במה ליגוע ומתי. ולדעת להיצמד כמה שיותר למקור. אלא"כ יש סיבה מהותית לשינוי.

טיפ אישי:
אם מגיע אלי לקוח שאין לו גריד קבוע, או שיש לו משהו משובש ולא ראוי.
אני מציעה לו לעדכן את השפה, ומדגישה לו שמכאן ואילך זו השפה שלו (מסבירה לו למה זה חשוב ונצרך), לא משנה למי הוא עובר הלאה, שולחת לו קובץ עם גריד נקי שיהיה לו לכל שימוש.


שינוי אגרסיבי כולל תהליך הטמעה עמוק ומאסיבי
שעולה מלא מלא כסף או לוקח מלא מלא זמן (לרוב שניהם)
ואם הלקוח הגיע אליכם ולא למשרד פרסום מוכר,
תסמכו עלי שאחד מהם אין לו.
רק עם זה אני לא מסכימה.
משרדי פרסום גדולים גרועים במיתוג ובטח לעסקים קטנים/בינויים.
יש מספיק מקומות קטנים שאפשר לעבור שם תהליך אסטרטגי ומיתוג ברמה יותר גבוהה ואישית ממשרד פרסום.
זה שזה עולה הרבה - זה נכון בכל מקרה.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כבר המון זמן אני אומרת לעצמי שחייב לכתוב את זה, אבל אפ'עם אין באמת זמן.
אז הנה, יש לי כמה דקות פנויות:
בואו נדבר קצת על מיתוג
ולא על סתם מיתוג, מיתוג מחדש בדווקא.

יש לי המון מה לומר על זה,
אבל לפני זה - שתבינו מאיפה אני באה:
אני פרסומאית. מתעסקת בעיקר בפרסומות (לרוב פרינט) כבר למעלה מ3 שנים.
עיצבתי יותר מאלפיים פרסומות למול 4-5 לוגואים שהכנתי.
אני מדברת תכלס'. מהשטח.

וההקדמה הזו למה? כדי שתפנימו:
תפסיקו להמציא את הגלגל מחדש!
כשלקוח שמפרסם באופן קבוע פונה אליכם למיתוג מחדש,
או שאתם מקבלים לקוח חדש שיש לו לוגו ושפה עיצובית
אתם לא יכולים להמציא את הגלגל מחדש.
יש כללים. וכמה שזה נשמע מעצבן - הם הולכים להקל לכם על החיים בצורה לא נורמלית.

הנה חלק, מוזמנים להוסיף עוד:

1. יצירת שפה חדשה:
זה כולל שינוי או הוספה של לוגו/צבע/פונט/אוירה/סגנון תמונות
כל עוד אין סיבה - לא עושים. פשוט.
כשיש סיבה - משלבים ב א ל ג נ ט י ו ת. זו המילה.

שינוי אגרסיבי כולל תהליך הטמעה עמוק ומאסיבי
שעולה מלא מלא כסף או לוקח מלא מלא זמן (לרוב שניהם)
ואם הלקוח הגיע אליכם ולא למשרד פרסום מוכר,
תסמכו עלי שאחד מהם אין לו.

הדבר נוגע במיוחד ללקוח שמפרסם באופן קבוע
ופונה למעצב/ת חדש/ה.
אם יש לו גריד קבוע וטוב. אל תשנו כלום.
תתבססו על חומרי המיתוג הקיימים. אין בזה שום בושה.

להיפך - מבחינתי זו אומנות להצליח להכנס לנעליים של אלו שקדמו לפנייך.
(לי יש חבילות פונטים פתוחה בכמה חברות שמיועדות למטרות האלו -
כשעובר אלי לקוח עם גריד קיים אני פשוט מורידה את הפונט שבפרסומות שלו
וממשיכה על אותו קו עיצובי)

יש עוד מה לפרט בענין, סומכת עליכם שתעשו את זה בתגובות.

2. גריד פרסומי:
כל פרסומת אמורה לשבת על גריד מסויים.
לא מדברת על קומפו ועיניינים. עוד לפני זה.

הפרסומת היא חלק מהמותג - מהעסק
ואם תרצו או לא, היא פיסה קטנה משרשרת ארוכה של פרסומות
חובה שכל פרסומת תהיה מקושרת-מחוברת לזו שלפניה ולזו שאחריה.
בצבע, פונט, צורה, גודל, אוירה. אתם יודעים על מה אני מדברת.

לכן יש חלקים שלא משתנים. כמו שורת הפרטים.
או גודל הכיתובים. סגנון התמונות. כל מה שהופך עיצוב - למיתוג.
אין שום סיבה לשנות. בקטע הזה- מותר להתעצל. אפילו חובה.

3. קונספט:
חשבתם על רעיון מגניב שמתאים לעסק? יופי, מעולה!
תזקקו אותו לשפה תקשורתית וסעו איתו כל הדרך.

במה זה שונה מגריד? גריד מתייחס יותר לעיצוב.
כאן מדובר על הרעיון הכללי של ההגשה.

אם אתם משתמשים בתוצרים של אנשי מקצוע נוספים
כמו קופירייט, צילום, סטיילינג, וכו'
תדאגו להעביר לו סיכום/שיחה בנושא. גם ללקוח.
כדי שהם לא ימציאו את הגלגל מחדש.


(רוצים דוגמא? עבדתי עם @גוגלית על קונספט למודעה חדשה
היא ישבה לפצח בריף והביאה תוצאה מדהימה.
שגרמה ליצירת שפה מתאימה ומדוייקת. אגב, ממליצה בחום!
אחרי תקופה הלקוח פיתח מוצר חדש, על אותו התחום,
בפרסומת החדשה עבדתי עם קופירייטרית שונה -
שלא קיבלה מידע על השפה התקשורתית -
היא הביאה חומר מקצועי מאוד, אבל באוירה כ"כ שונה
שגם הלקוח הרגיש את זה.וחבל)

______

בקיצור, יש עוד הרבה סעיפים שאומרים
"כל עוד זה עובד, אל תגע".
או כמו שאני מעדיפה - "אם אין לך סיבה להסתובב, תמשיך ישר".

מחכה לתגובות שלכם,
מסקרן אותי לכמה מכם זה חדש
וכמה מכם רואים את זה כמוני...


את כותבת כ"כ מעולה
אז כמו שאת יודעת
תמיד הלקוח אשם ;)

הם מחפשים ריגושים בכל דבר
+ יועצות/יועצים חדשות לבקרים
שמתמצאות מאד בכל נבכי האסטרטגיה
והן הרגע יצאו מקרוסון של תמ"ך
ועוד כל מיני השקעות של שיווק מבלבלות

והעובדות בשטח שלהן חייבת שהן יתנו חוו"ד

בקיצור הלקוחות מבולבלים
והמעצבות מתבלבלות
ולא תמיד מקצועיות כמו שהן חשבו...

לפעמים יש מצב שלקוחות באים ואומרים
היה לי עבודה תשמעי אבל זה לא זה
לא לשם רציתי להגיע...
ואז כן חייבים לשנות שפה, לשנות כיוון

אבל בהחלט רואים עסקים שמחליפים כל יומיים לוגו וקו פירסומי
וזה בהחלט לא עושה להן טוב לטווח הארוך

אני אישית תמיד ממליצה לא להחליף לוגו וצבעוניות
אם זה עדיין עובד ונראה בגדר הנורמל

עסקים יציבים ואסטרטגיה בנויה לא עושים שטויות
אלו שמפחדים מהצל של עצמם או עפים על עצמם
וחושבים שהם יודעי הכל ...הורסים לעצמם במחי יד (הלקוחות)
והם יוצאו את הכסף על שיווק חדשני ויועצות עסקיות במקום על אסטרטגיה מקצועית

ככה המחשבה שלי:
ויש לי 11 שנה בתחום
אה ולא ספרתי פירסומות ולוגואים שעשיתי ;)
 

פופקורן- עיצוב מקפיץ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מה לעשות אם הלקוח מתעקש (!!!!!!!!) שכל מודעה תהיה בסגנון שונה?
מה עושים???
כמה שמסבירה לו שזה לא מקצועי וכו' וכו', זה מה שהוא רוצה כדי שכל מיני אנשים יסתכלו על המודעה (לטענתו) ולא ישר יראו שזה הוא וידפדפו הלאה...
 

Studio Grafix

עיצוב גרפי ומיתוג עסקי למוסדות ועסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
מה לעשות אם הלקוח מתעקש (!!!!!!!!) שכל מודעה תהיה בסגנון שונה?
מה עושים???
כמה שמסבירה לו שזה לא מקצועי וכו' וכו', זה מה שהוא רוצה כדי שכל מיני אנשים יסתכלו על המודעה (לטענתו) ולא ישר יראו שזה הוא וידפדפו הלאה...
אם הוא מתעקש, את כבר עשית את שלך.
לצערי, יש המון לקוחות שחושבים שהם יודעים יותר טוב מכולם- רק שהם לא יודעים להשתמש בתוכנות.......

מלכתחילה כמובן לא לשנות שפה של מודעה. וזה נכון מאוד, קשה מאוד אבל נצרך מאוד.. אין ברירה.
אבל אם הלקוח דורש שינוי דרסטי. מה יש לעשות?!
לזרום..
 

Studio Grafix

עיצוב גרפי ומיתוג עסקי למוסדות ועסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
אגב, @EPaP תודה על הפוסט המחכים!
(ונשמח להחכים מלראות גם עבודות שלך :))
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
זה לא קל, לא קל בכלל,
יש גרידים פרסומיים שבא לך להעיף אותך לכל הרוחות.... ואת שונאת לעבוד עם החומר
הזה... את לא אוהבת, אבל עדיין, לא מספיק מצדיק בשביל לשנות שפה...
צודקת. לגמרי
כי במקרים כאלו זה מרגיש יותר כביצועיסטית ולא כמעצבת.
אבל אין ברירה. זה התפקיד ...
אנחנו בעצם הפכים ל"שומרי המותג"
מוודאים שמה משזוהה עם המותג ממשיך ללכת איתו הלאה ולא נהפך לגימיק חד פעמי.
ברעיון הלקוח אמור להיות עם יד על הדופק במקרה הזה,
אבל כשזה לא קורה - אנחנו מקבלים את התפקיד...


אני חושבת שפוסט כזה אמור להיות במאמרים של פרוג..
תודה :)
מעדיפה בכ"ז באשכול כדי לעורר על זה דיון.

על מה העצבים???
:) שאלה טובה.
בזמן האחרון אני נתקלת ביותר מידי פרסומות שמשהו משתנה בהן.
עד שאני קולטת את הקרדיט בצד ומגלה שהם עברו משרד פרסום.
וזה נורא מציק לי.

בנוסף - אני עוקבת משך יותר משנה על עסק מקומי מסויים,
קולגה קרובה שלי התחילה שפה עיצובית שפורסמה למעלה מחצי שנה,
העלתה מודעות והקפיצה מכירות, ואז היא לא יכלה להמשיך (מסיבותיה שלה).
התהליך הפרסומי שעבר על העסק הזה הוא.. מעניין.
בהתחלה בעלת העסק פנתה לעיתון והם עיצבו לה מודעות שהן בסדר, לא וואו.
ואחרי כמה חודשים היא פנתה למישהי נחשבת,
שבנתה לה גריד חדש, שפה חדשה ואח"כ גם מיתגה אותה מחדש.
משהו מקצועי ברמות. כיף היה לראות את הפרסומות. כך כמה חודשים.
וממש אתמול אני רואה בעיתון ששוב הוחלפה המעצבת.
חוץ מלוגו וצבע הרקע - הכל השתנה. בלי סיבה.

ודברים כאלו גורמים לי לכתוב פוסטים ארוכים...;):)
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
משרדי פרסום גדולים גרועים במיתוג ובטח לעסקים קטנים/בינויים.
יש מספיק מקומות קטנים שאפשר לעבור שם תהליך אסטרטגי ומיתוג ברמה יותר גבוהה ואישית ממשרד פרסום.
התכוונתי שהשינוי צריך להקלט אצל הקוראים - לקוחות.
בצורה עמוקה שתחליף את השפה הקודמת.

צודקת מאוד לגבי הנקודה שהעלת.

לפעמים יש מצב שלקוחות באים ואומרים
היה לי עבודה תשמעי אבל זה לא זה
לא לשם רציתי להגיע...
ואז כן חייבים לשנות שפה, לשנות כיוון
נכון. אם יש סיבה - מחליפים.
כמובן שחשוב לבדוק שזו ה-סיבה.
יכול להיות שהפרסום מעולה אבל הדברים שמסביב גרועים...


את כותבת כ"כ מעולה
אז כמו שאת יודעת
תמיד הלקוח אשם ;)
....
עסקים יציבים ואסטרטגיה בנויה לא עושים שטויות
מניסיון שלי- לא תמיד.
הם פשוט לא מספיק יודעים.
לקוחות הם מעולים במה שהם עושים-מוכרים-מפתחים.
באיך לפרסם - הרבה פחות.
ואנחנו כאנשי מקצוע אמורים לומר להם ולהסביר את הדברים האלו.

כתבת לגבי יועצים עסקיים, זה סיפור בפני עצמו,
בגדול אני דוגלת שכשללקוח יש יועץ עסקי - חשוב לתת לו להיות מעורב
אם מצד המעצבת ואם מצד הלקוח.
לפעמים הם בונים תוכנית ואנחנו מעצבים משהו שונה לחלוטין, מחוסר ידיעה.
אז תקשורת - שווה לעשות.

ובחזרה לנקודה שהלקוח לא יודע הרבה:
עסק קטן לא יודע ולא מבין מה זו אסטרטגיה.
אנחנו צריכים להיות המדבררים של הנושא.

מאמינה שהתכוונת לאסטרטגיה עיצובית,
אבל לפני זה יש עוד כמה -
אסטרטגיה שיווקית (שמתייחסת לשירות שהעסק נותן)
אסטרטגיה תקשורתית (למי פונים ואיך מדברים איתו. איפה מפרסמים)
אסטרטגיית מותג (איזה ערכים ואוירה יש לעסק בכללליותו)
אסטרטגיית פרסום (איך משדרים את הערכים של העסק)

אסטרטגיה שהיא רק פרסומית (ספר המותג, בלשונינו)
היא רק חלק. לא הכל.

ככה המחשבה שלי:
ויש לי 11 שנה בתחום
אה ולא ספרתי פירסומות ולוגואים שעשיתי ;)

:):p;)
כתבתי ממוצע. עם נתונים מספריים קשה להתווכח...
 
נערך לאחרונה ב:

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מה לעשות אם הלקוח מתעקש (!!!!!!!!) שכל מודעה תהיה בסגנון שונה?
מה עושים???
כמה שמסבירה לו שזה לא מקצועי וכו' וכו', זה מה שהוא רוצה כדי שכל מיני אנשים יסתכלו על המודעה (לטענתו) ולא ישר יראו שזה הוא וידפדפו הלאה...
שאלה טובה.
אני יכולה לכתוב לך כמה זה מעצבן ושתגידי ללקוח ש.. וכו'
אבל אני מעדיפה לתת לך כלי שעובד:
מיפוי קהלים

תעשי את זה עם הלקוח ותשתפי אותו בתהליך:
תכתבו כל מה שהוא מוכר ותחלקו לקטגוריות.
תבדקו מי הכי קונה (אצלו בעסק) כל אחת מהקטגוריות האלו
אפשר לדבר עם המוכרים בחנות, יש להם הרבה מידע
כי הם רואים את הלקוחות ביום יום באופן שוטף.
תגלו מה מאפיין/משותף לאנשים האלו.
זו יכולה להיות שכבת גיל, סגנון חיים, קהילה, דעה פולטית או וואטאבר.

אחרי שיש לכם קהל ספציפי - תחקרו אותו לעומק.
איפה הוא נמצא. איזה עיתונים הוא קורא. איזה מוצרים/שירותים מדברים אליו וכו'.
ותפנו אליו ישירות.

כך מי שצריך לקנות - המודעה מדברת אליו
כי טרגוט של קהל ופניה ישירה הופכת את העסק למותג.

הגיוני שהקהל אותו תסמנו יהיה קטן מאוד
שלא שווה פרסום בעיתונים. ותצטרכו דרך אחרת להגיע אליו.

הצלחות!
 
נערך לאחרונה ב:

יעל זפרני

מיתוג ופרסום עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
חייבת לציין שאני תמיד נהנת לקרוא את התגובות שלך
הן מראות על ידע ונסיון רב, ומאוד מחכימות אותי.

ובנושא הזה אני חייבת לספר סיפור כואב שזה הזכיר לי....
הייתה לי לקוחה מדהימה שיצרתי עבורה לוגו לעסק חדש שפתחה.
המשכנו לגריד, פרסומות ובעצם לכל השפה החזותית.
עם הזמן היא הפסיקה לעבוד איתי (-מבחינה כספית)
ונתנה למקומונים המקומיים לעצב לה את הפרסומות.
מאוד הבנתי אותה אבל כאב לי לראות את השינוי ההרסני שעשו לה בעיצוב המודעות....
אחרי תקופה היא החליטה שנמאס לה סופית מכל הקישקושים (-כמה נכון)
ופנתה למשרד פרסום גדול .... (-שמפני כבודו לא הציג את שמו)
הם סגרו איתה עיסקה על מודעות פרסום, אבל בשביל לסגור סופית את העיסקה
אמרו לה שהיא חייבת גם לשנות את הלוגו והשפה העיצובית, בקיצור הכל מחדש.... :(
וכל זה לעסק שקיים רק שנה בשוק - כל כך הרבה שינויים דרסטיים שלדעתי הם הרסניים.
היא שרדה איתם חודשיים, שילמה הון, וכשהבינה את הטעות שעשתה
חזרה אלי בחזרה שאני ימשיך לעצב לה פרסומות - מכמה סיבות
הרגישה שעבדו עליה, ניצלו אותה, ועוד....
סוף הסיפור---
חזרה אלי בבושת פנים.... עם לוגו וגריד חדש.
סיפרה לי על התהליך שהספיקה לעבור....
ומבקשת להמשיך לעבוד יחד.
כמובן שאני ממשיכה על אותו גריד, קו ושפה שהם עיצבו לה. (-שד"א היא מאוד יפה)
איכפת לי מהעסק באמת שיצליח.
אני לא מבינה למה הם עשו לה את זה?
איזה תועלת תצמח לעסק קטן וחדש בתחילת דרכו שבזמן כה קצר משנים לו בצורה דרסטית את השפה החזותית והלוגו?!
ונגיד שהלוגו היה גרוע, תמיד אפשר לזקק, לרטש אבל לשנות לגמרי?!
- נשגב מבינתי... לא הצלחתי להבין אותם בכלל.
הבנתי דבר אחד (-ותסלחו לי על הבוטות) לא איכפת להם מההצלחה של העסק של הלקוח
איכפת להם דבר אחד - שתשלם להם בזמן וכמה שיותר יותר טוב.
 

נחמי ברלינגר

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חייבת לשתף שאת צודקת בכל מילה!
לאחרונה הגיעה אלי לקוחה שביקשה מיתוג לעסק די חדש. שאלתי מה היה עד כה.
אמרה שהסתדרה, ועכשיו היא רוצה למנף את העסק שלה למשהו בסדר גודל.

היא אמרה שיש לה זמן ותקציב לא מוגבל, העיקר שנניף את העסק קדימה.
התחלתי.
עבדתי קשה.
הזעתי.
השקעתי.
גרדתי.
דמיינתי.
יצרתי.
הפגזתי.

שלחתי לה כהרגלי סקיצה עם איקס שלא בטעות תשתמש,
ובטעות תשכח לשלם.

היא שולחת לי מייל חוזר ולפניכם הציטוט ה... תגידו אתם...
"לא סיפרתי לך אבל היה לי עוד גרפיקאית קודמת שעשתה לי לוגו ולא מי יודע מה התלהבתי, השתמשתי ורציתי לרענן עכשיו לקראת החורף, ורציתי שלא תתקעי על הקודם שלי..."

אבל ההמשך הוא עובר את הדמיון הממוצא של אדם בימינו: "ועכשיו שאני באה לפרסם אני מגלה שאין לי שקל על הנשמה, בטח לא בסכומים של פירסום גדול. אני ינסה להשיג הלוואות, ובוא נראה אם יאשרו לי גם בשבילך..."

שלחתי מייל נזעם שוצף חוזר והיא בשלוות נפש מוזרה כותבת לי : " אם תמחקי את החומר מהמחשב, זה יהיה בסדר, ממילא אין לי איך לשלם על פירסום, אז לא נורא נחשוב על זה פעם אחרת"

מה אומרות???????????
ראיתם פעם כזה לקוח?

(דווקא מקדמה של 200 ש"ח קיבלתי...)
 

הבת של...

משתמש רשום
עיצוב גרפי
בנוסף - אני עוקבת משך יותר משנה על עסק מקומי מסויים,
קולגה קרובה שלי התחילה שפה עיצובית שפורסמה למעלה מחצי שנה,
העלתה מודעות והקפיצה מכירות, ואז היא לא יכלה להמשיך (מסיבותיה שלה).
התהליך הפרסומי שעבר על העסק הזה הוא.. מעניין.
בהתחלה בעלת העסק פנתה לעיתון והם עיצבו לה מודעות שהן בסדר, לא וואו.
ואחרי כמה חודשים היא פנתה למישהי נחשבת,
שבנתה לה גריד חדש, שפה חדשה ואח"כ גם מיתגה אותה מחדש

אז גם את היית שם אתמול...
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
חוששת ללחץ דם שלך... :)
והכתיבה שלך מעולה.

רק שמה פה גם את דעתי :)
ב99% מהמקרים לקוח לא מחליף משרד פרסום או גרפיקאית כי היה לו זמן מיותר או כי רצה לגוון.
לקוח מחליף את המעצבים והפרסומאיים שלו כשעובר תקופה והעבודה שלהם לא עובדת.
ולכן ברוב המקרים הלקוח לא ירצה להמשיך על בסיס הקודם, אלא ירצה לשנות לגמרי.

כמובן שהמעצב צריך לעשות עבודת שטח יסודית כדי לראות איך העסק בתודעה של הלקוח, איזה נקודה לא עובדת: הערכים, הנראות, צורת השיווק, האסטרטגיה, לא משנה מה, פשוט לעבור על כל הפרמטרים הרלוונטיים ולבדוק.

מה עוד שזה בהחלט עבודה קשה להיכנס לגריד קודם,
מה גם שבדרך כלל הוא ישן וכבר לא נראה כל כך מתאים לעסק, הרבה פעמים בעלי העסקים עצמם לא בונים עסק על אסטרטגיה ותכנית עסקית מסודרת :( ולכן ייתכן שהגריד שבנו לו לפני הפתיחה לא בהכרח משדר נכון את העסק.

מה שכן, זה בהחלט נקודה חשובה שצריך לעשות עליה כל פעם חושבים ברצינות :)
אז תודה שהעלית את הנושא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה