תח"צ תלונה למשרד התחבורה, זה עושה משהו?

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הרבה אשכולות נפתחו על מצב התח"צ, כמה מהם רק לאחרונה.
תגובות רבות מעלות תהיות אם בכלל יש טעם בשליחת תלונה.
הנה דוגמא שפורסמה לפי חוק חופש המידע.
הטבלה עוסקת בקנסות שניתנו רק בגוש עציון בשנים 2020-2021. מה שנמצא שם תחת הכותרת "מערכת האכיפה" זה כנראה בעקבות תלונות של הנוסעים. החברה נקנסה בעשרות אלפי שקלים וזה רק בגוש עציון!
מצד ימין יש את ממצאי האכיפה של הבקרה האלקטרונית. ניקח לדוגמא את "אי הביצועים" של שנת 2020 - 10,197 מקרים (זה כולל גם איחורים של מעל 7 דקות), נשווה את זה לכמות האי ביצועים שבמערכת האכיפה - 295.
כלומר 295 תלונות על 10,197 חריגות! פחות משלוש אחוז תלונות!
על אותן 295 תלונות החברה נקנסה ב-59,000 ש"ח. בואו נחשוב מה היה קורה עם רק 15 אחוז מהנוסעים היו מתלוננים?
אז קודם כל נזכור שהחברה נקנסת על התלונות שאנחנו שולחים (בנוסף לאכיפה האלקטרונית). ובנוסף, ככל שנתלונן יותר החברה תשלם יותר וישתלם לה לפעול למנוע את החריגות.
לפחות נתחיל כל אחד מאיתנו ...
 

קבצים מצורפים

  • repository-of-answers_ministry-of-transport-and-road-safety_gush_etzion.xlsx
    KB 11.1 · צפיות: 47

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בכל הנוגע לקנסות קיבלתי ממשרד התחבורה תגובה ממנה משתמע כי הם ניתנים על פי מערכת אוטומטית שמזהה את העבירות בזמן אמת לפי מערכת ה-GPS - כגון איחור חיסור וכדו'
 

sk1203

משתמש מקצוען
בכל הנוגע לקנסות קיבלתי ממשרד התחבורה תגובה ממנה משתמע כי הם ניתנים על פי מערכת אוטומטית שמזהה את העבירות בזמן אמת לפי מערכת ה-GPS - כגון איחור חיסור וכדו'
שזה לא כולל אוטובוסים קבלניים.

חוץ מזה הבנתי שעל כל תלונה החברה מקבלת תוספת של קנס


@יוסי ב.ק הייתי משנה את הכותרת
לא יודעת למה
התלונות לא עוזרות נקודה.
אם אפשר להציק קצת לחברות התחב"צ, אז למה לא. אולי מתישהו הן כן יבינו שהן צריכות להשתדל קצת יותר
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בכל הנוגע לקנסות קיבלתי ממשרד התחבורה תגובה ממנה משתמע כי הם ניתנים על פי מערכת אוטומטית שמזהה את העבירות בזמן אמת לפי מערכת ה-GPS - כגון איחור חיסור וכדו'
זה באמת משתמע מהתשובות שלהם כי הם מציינים שהיום כל הנסיעות מנוטרות או משהו כזה
אבל בדקתי את זה ואם יש נוסע שהתלונן אז החברה נקנסת בסכום נוסף, למיטב זכרוני ב-150-200 ש"ח
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק הייתי משנה את הכותרת
לא יודעת למה
התלונות לא עוזרות נקודה.
אם אפשר להציק קצת לחברות התחב"צ, אז למה לא. אולי מתישהו הן כן יבינו שהן צריכות להשתדל קצת יותר
ככל שיהיו יותר תלונות = יותר קנסות = החברה תתאמץ יותר להקפיד על הנהגים הקיימים/לגייס נהגים/לדפוק על השולחן של משרד התחבורה למציאת פתרונות וכו'.
אז באמת התלונה הבודדת שנשלח היום לא תשנה הרבה, אבל ככל ויתרבו התלונות אז יש סיכוי...
בינתיים אין פתרון אחר, באופציה של לא לעשות כלום ודאי לא ישתנה שום דבר.
 

sk1203

משתמש מקצוען
ככל שיהיו יותר תלונות = יותר קנסות = החברה תתאמץ יותר להקפיד על הנהגים הקיימים/לגייס נהגים/לדפוק על השולחן של משרד התחבורה למציאת פתרונות וכו'.
אז באמת התלונה הבודדת שנשלח היום לא תשנה הרבה, אבל ככל ויתרבו התלונות אז יש סיכוי...
בינתיים אין פתרון אחר, באופציה של לא לעשות כלום ודאי לא ישתנה שום דבר.
ודאי שעדיף להתלונן מלא לעשות כלום (ובינינו, לא כל כך קשה להגיש תלונה),
אבל אני עדיין סקפטית לגבי מה שהתלונות עושות (בינתיים זה לא נראה שהן מזיזות להם משהו)
 

sk1203

משתמש מקצוען

אסתושי

משתמש מקצוען
לגבי תלונות למשרד התחבורה ברור שזה עוזר זה למשל מקשה על החברה להתמודד במכרזים נוספים.
(אני פעם התקשרתי לאגד על אוטובוס בינעירוני שלא עצר לי. (אמרתי אם לא יועיל לא יזיק...)
הם העבירו אותי לפניות הציבור ושם לקחו ממני את כל הפרטים.
אחרי חודשיים (שכחתי מכל הסיפור...) אני מקבלת מייל שהם רוצים להעביר לי 150 ₪ מזומן לחשבון ושאני ישלח פרטי חשבון)
 

בינה מלכותית

משתמש מקצוען
אני ראיתי שהתלונות עזרו!!!!
הם ממש עשו את שלהם,
כנוסעת קבועה בשעות הבוקר נהג שהיה מדלג על התחנה- הוא פתאום מפחד לעשות את זה,
ופעם אחת הבנתי ממנו גם שהחברה התלוננה עליו, הוא גם נעלם לשבועיים מיד אחרי שהתלונה קבלה מענה

היה לנו נהג בחזור שקבוע יצא 3 דקות לפני הזמן מהתחנה הראשונה שלו, התלוננו כמה פעמים וזהו! הוא לא מעז לצאת שניה לפני!

עובדה זה עוזר, תתלוננו וכולנו נקבל שירות
 

sk1203

משתמש מקצוען
אני ראיתי שהתלונות עזרו!!!!
הם ממש עשו את שלהם,
כנוסעת קבועה בשעות הבוקר נהג שהיה מדלג על התחנה- הוא פתאום מפחד לעשות את זה,
ופעם אחת הבנתי ממנו גם שהחברה התלוננה עליו, הוא גם נעלם לשבועיים מיד אחרי שהתלונה קבלה מענה

היה לנו נהג בחזור שקבוע יצא 3 דקות לפני הזמן מהתחנה הראשונה שלו, התלוננו כמה פעמים וזהו! הוא לא מעז לצאת שניה לפני!

עובדה זה עוזר, תתלוננו וכולנו נקבל שירות
אוקי,
האמת שאני נוסעת קבועה באוטובוס ב"ה בסדר (מגיע בזמן, נסיעה חלקה, לא פרועה)
אבל בחזור - אין אוטובוסים, נהגים מופרעים, כן עוצרים, לא עוצרים, משנים את המסלול על דעת עצמם (פעם נסעתי ממ"ע לב"ב והנהג פשוט במקום להכנס לגשר קוקה קולה המשיך בגהה. אוטובוס קבלני - אין GPS ואף אחד לא יודע באיזה מסלול הוא נוסע.)
 

בינה מלכותית

משתמש מקצוען
אוקי,
האמת שאני נוסעת קבועה באוטובוס ב"ה בסדר (מגיע בזמן, נסיעה חלקה, לא פרועה)
אבל בחזור - אין אוטובוסים, נהגים מופרעים, כן עוצרים, לא עוצרים, משנים את המסלול על דעת עצמם (פעם נסעתי ממ"ע לב"ב והנהג פשוט במקום להכנס לגשר קוקה קולה המשיך בגהה. אוטובוס קבלני - אין GPS ואף אחד לא יודע באיזה מסלול הוא נוסע.)
והתלוננת נקודתית על אוטובוס מסוים?
 

sk1203

משתמש מקצוען
התלוננתי. אני אחפש עכשיו את התגובה
1688286441236.png


כמובן שציינתי את כל הפרטים הנ"ל
ושלחתי עוד פעם, ולא קיבלתי תגובה
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
אני לא קבלתי אף פעם תגובה המשדרת לקיחת אחריות/ לקיחה לתשומת לב.
לאחרונה בכלל קטסטרופה. הפניות מקבלות התיחסות בדיליי מטורף. יכולים להחזיר לי תגובה אחרי 3 חודשים יותר.

(נו, לא פלא, תמיד מגיבה שרונה קרסגי, איך יכולה נציגה אחת לחלוש על כל הפניות...;))


אבל אני רוצה להאמין שבמצטבר יש איזושהי מערכת שמפלחת נתונים וככל שמתקבלות תלונות/ בקשות רבות יותר באחד מהנושאים יש טיפול.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה