י. טל
משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מה לא ברור?
מה לא ברור?
ביקשתי קובץ להורדה ולא התייחסו!
לא עמדתי בתור לסבלנות כשחילקו אותה
סורי
חח
בדרייב יהיה טוב?חח
טוב
תודה בכולופן על הרצון הטוב
יש הבדל ענקי בין לווי לקול שני, לווי הוא כמו עיבוד, המעבד לא לוקח את השיר ומשחק עם הטונים, העיבוד / ליווי הוא יצירה בפני עצמה והיא בדר"כ נותנת קונטרה למשמעות השיר, חוזר, משמעות השיר. לדוגמא אם יש בשיר קטע של רגש מסויים, אז הלווי יתן משוב על הרגש המתעורר, וכאן נכנסים לפרשנות של השיר, זה בעצם מה שהמעבד עושה. כל העיבוד מבוסס על איך שהמעבד מפרשן את השיר.האמת שיש לי שאלה שמאד מציקה לי. לגבי הקול שני בשירה או בעיבוד ישנו קול עליון שמאד מתאים לשיר עצמו וכשאני שומע רק את הקול עליון לבד אני בעצם שומע שיר אחר לגמרי. ופה אני טיפה מבולבל מה הולך פה איפה הקוסמות למה זה כזה יפה? כי אם אני בדיוק טרצה (טון וחצי) מעל השיר עצמו אני אמור לקבל את אותו שיר אבל בסולם אחר ואולי אני בעצם אני שר אקורד ומפרק אותו??? שאלתי פעם איזה זמר אחרי חתונה מה הוא מחליט לשיר הוא אמר לי שהוא לא יודע אלא מרגיש שזה מה שצריך לשיר... זה הזמרים שלנו... בכל אופן מקווה שלא עפתי מידי גבוה ואשמח לקבל תשובה אפילו תמציתית (לדוג' שהכלל הוא ששרים קווינטה מעל או פלצט וכו' וכו' או שבעצם אין כלל)
הסבר מהמם עכשיו תגיד לי מה הוא עושה איך אפשר לעשות יצירה אחרת שתהיה ליווי לשיריש הבדל ענקי בין לווי לקול שני, לווי הוא כמו עיבוד, המעבד לא לוקח את השיר ומשחק עם הטונים, העיבוד / ליווי הוא יצירה בפני עצמה והיא בדר"כ נותנת קונטרה למשמעות השיר, חוזר, משמעות השיר. לדוגמא אם יש בשיר קטע של רגש מסויים, אז הלווי יתן משוב על הרגש המתעורר, וכאן נכנסים לפרשנות של השיר, זה בעצם מה שהמעבד עושה. כל העיבוד מבוסס על איך שהמעבד מפרשן את השיר.
מקווה שהובנתי, ואם לא - לא נורא.
ליתר דיוק גם אקורד מזור וגם אקורד מינור (הקלאסי) יהיה הבדל של 3.5 טון ההבדל שבמזור זה יהיה הפרש של 2 טונים ואז 1.5 ובמינור זה יהיה 1.5 ואחר כך 2הכלל באקורדים:
כל אקורד נקרא על שם תו הבסיס שלו. (מקביל לדו רה מי, מתחיל מ'לה'=A וכו')
כל נגינה מס' תוים יוצרת הרגשה של אקורד.
באקורדים מינוריים הוא עשוי בעיקר מהצליל השלישי והשביעי שאחרי תו הבסיס.
אקורד AM עשוי מ לה, דו, ומי
אקורד DM עשוי מ רה, פה, לה.
ולכן הקול השלישי של D יהיה לה
אתה בטח מתכוון למקצוענים מתחילים..מתלמדים מתחילים?
לא נתקלתי באקורד 5, אם יש, כנראה שהכוונה לפוואר קורד כמו שכתבת...פתאום אני חושב אולי מדובר בפוואר קורדס, אקורד שהוא לא מינורי ולא מז'ורי (בלי הדרגה השלישית בסולם)
טעיתי, התכוונתי Gm6, במקום Dm6.רציתי לשאול איזה אקורד מומלץ לעשות בשיר של אלי מרכוס רחם על ציון (באלבום האחרון).
ולעלובת נפש תושיע תושיע במהרה בימינו אוי אוי אוי רחם.
עשיתי Gm, C, Dm, ואני מרגיש ש''בימינו'' צריך לעשות איזשהו אקורד 7 או משהו כזה, כשניסיתי לבדוק מה נשמע טוב, יצא לי Dm6, רציתי לדעת אם זה נכון, ואם לא אז מה צריך לעשות.
תודה רבה מראש!
אני מדבר על סולם Dmמצאתי את השיר, אתה בטוח באקורדים? זה נשמע לי בסולם Fm בכלל.
וגם בסוף, אחרי שהוא עושה טרנספוזיציה (שינוי סולם) ועובר לסולם Fm# זה גם לא מתאים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: