תחרות הפורומים - הכתובת הייתה על הקיר

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
שייך למעשה כאן. אבל עם כל ה-503 ראוי לחסוך לחיצה.
ועוד, שהאשכול הפך לדיונים במקום שיוקדש לחומרים בלבד כמו שביקשו.

ב"ה.


יום הכיפורים תשע"ט.

השמש עמדה לשקוע, שולחת קרניים אדמדמות אחרונות אל ראשי האילנות. בית הכנסת הגדול של קהילת "בלב ונפש" המה אדם. אנשים וטף עמדו בעזרת ישראל, מחזוריהם בידיהם והם מוכנים אל הרגעים הגדולים בשנה. עזרת הנשים הייתה אף היא עמוסה עד לקצה יכולת הקיבולת שלה.

ר' נחום ניגש לעמוד ופתח ב"אשרי יושבי ביתך" בנעימה המסורתית ונימה רטטה בלב כל המתפללים.

זו השנה הראשונה מאז פטירתו של בעל התפילה הוותיק, ר' אליהו-יוסף. בעל התפילה הקבוע היה מפליא לכבד את ה' בגרונו גם לעת זקנותו, כאשר השיא הוא תפילת נעילה בה היה מחנן בקולו לעת נעילת שער עד שנעשה כל בית הכנסת כעיסה אחת של תשובה והתעלות ברגעיו האחרונים של היום הקדוש.

ואילו ר' נחום, כבודו במקומו מונח. קולו גבוה ורם, אין ספק. דרכו לגשת למוסף של שבתות וימים טובים, ואף מנחה של יום הכיפורים קיבל פעם או פעמיים בשנים האחרונות. אבל איפה הוא ואיפה ר' אליהו-יוסף...

שיא השיאים של תפילת נעילה בעבר, היה כאשר ר' אליהו-יוסף היה מגיע לקטע הפיוט "ידך פשוט". בקטע זה היה פוצח בנעימה הידועה של החזן ר' זבולון קברטין, עד שהייתה כל העזרה נעשית כמדורת אש. "וקבל תשובתי במעמדי - - - איייי... אוי סלח ומחול רוע מעבדי... פנה נא ועסוק אוהוווו - - -"

...ומשהיה מסיים בנימת ביטחון "ואתה ה' מגן בעדי", חשו כולם טעמה של תשובה שנתקבלה, של יד פשוטה שנשלחה.

ור' נחום? צעירי הצאן ידעו לדווח שהוא נשמע מתאמן על קטעי הנעילה, ובפרט על ה"ידך פשוט". מהבניין ליד, שחלון מסתור הכביסה שלהם פונה אל סלונו של ר' נחום, כבר שמעו אותו מסלסל חזור וסלסל לעת צהריים של שלהי אלול, וביתר שאר בין כסה לעשור. היוכל לעלות מעלה-מעלה ולהוריד אל הקהילה טעמה של תשובה? הספקנים היו סקפטיים, וכן גם להיפך.

תפילת נעילה התקדמה. תוכן התפילה המעורר והזמן הנעלה לא נתנו פנאי לעסוק בזוטות של קול ונימה, טון ונעימה. עד כי הנה, הגיע הקטע המיוחל.

ר' נחום כחכח בגרונו ופתח בסלסול הראשון. ונעימתו, לא הוד לה ולא הדר. כמין זיוף של התאמצות מאת מי שביקש להחזיק בגדולה שאינה שלו. תחושת אי-נוחות פשטה בקהל.

היה זה ר' שמשון, ה'לץ' של בית הכנסת, שלחש בקול בס רועם לשכניו "פחחח... זבולון מתהפך בקברטינו"... צחקוקים כבושים נשמעו מתחת לטליתות, וגערות "נו, הו!" מהמעגל הרחב יותר. אחר רגע השתתקו כולם, נזכרו ברצינות הזמן והמקום, ואפשרו לר' נחום להמשיך בקטע עד תומו.

עם סיום התפלה ניגשו המתפללים כמקובל להודות לחזן, שאכן נתן את כל מה שיש לו ומכל הלב והנשמה. כשהגיע תורו של ר' שמשון, הסב ר' נחום את ראשו לצד השני ולא שלח את ידו ללחיצה. אם מישהו קיווה עד כה שהדברים נעלמו מאוזניו של ר' נחום – התקווה התבדתה.

***

פורים תשע"ט.

כמידי שנה בשנה, התקיימה סעודת פורים רבתי בביתו של רב הקהילה. ההתקבצות מתחילה בשעה מאוחרת יחסית, עת מסיימים כולם את הסעודה בבתיהם הפרטיים ומתאספים בביתו של הרב להמשיך את שמחת הפורים ככל האפשר, עד השעות הקטנות של הלילה.

במקום טוב באמצע, ישב ר' שמשון כמלך בגדוד. אמרות השפר הקבועות שלו מצאו כעת נתיבות גם לאלו שמשך השנה התנערו מהם בטענות-רצינות כאלה ואחרות. ומרגלא בפומיה דר' שמשון: מי שבא ואומר לי בפורים בפנים רציניות "פורים-כיפורים" – אני רושם את השם שלו בפנקס, ובאמצע כל-נדרי אזכיר לו בפנים צוהלות: "חה חה! פורים-כיפורים! אה?"...

הרב, חבוש במצנפת הודית ייחודית, העביר מראש השולחן כוסות וויסקי מלאות אל המסובים, לקיים בהם מצוות היום. וויסקי יקר היה זה, היישר ממשלוחי עשירי הקהילה שכיבדו את ה' מהונם.

"תעבירו הלאה!" ביקש הרב. "לחיים טובים ולשלום!"

ממקומו במרכז, מצא את עצמו ר' שמשון מעביר כוס מלאה קדימה, אל ירכתי השולחן. "תעביר!" ציווה בקולו הבס, בלי לשים לב כי מי שיושב שם הוא החזן דלפני שישה חודשים, ר' נחום.

תנועת יד פתאומית נמרצת העיפה את הכוס מידו. היא התהפכה על השולחן, שולחת נתזי חריפות לכל עבר. שקט מבוהל השתרר מסביב.

"אתה לא מתבייש?!" עלה מתוך השקט קולו של ר' נחום. פניו אדומות, עיניו מבריקות וניכר כי כמה כוסות כבר עשו את דרכן לגרונו. "אתה חושב ששכחתי?"...

"אני... אני מתנצל". ניסה ר' שמשון. הוא לא הורגל במצבים כאלו.

"עכשיו אתה מתנצל?! שופך דמים! כמה עמלתי להשביע את רצון הקהילה בתפילה... כמה התאמנתי, כמה השקעתי... ואתה, ככה ברגע אחד... אשתי עמדה בעזרת נשים ושמעה אותך!... הבנים שלי עמדו לידי ושמעו אותך..." קולו נקטע.

חרדת אלוקים נפלה על המקום.

נראה כי ר' נחום רצה לקום ולצאת, אך הצפיפות מאחוריו מנעה את האפשרות. במקום זאת, הוא הרכין ראשו על השולחן, כתפיו רוטטות.

משעבר רגע, ניסה הרב לפייס. "ר' נחום, פורים-כיפורים! חצי שנה-מעוברת כבר עברה... מתי הוא הזמן לסלוח אם לא עכשיו? אנא, סלח נא"...

ר' נחום לא ענה. דקה נוספת של שקט מתוח ריחפה בחלל.

ואז, טיפס ר' שמשון על השולחן. תנועותיו שבורות אך מבטו נחוש. הוא צעד עד לר' נחום, שם כרע ברך אחת והושיט ידו פשוטה קדימה.

"ר' נחום היקר". התחנן בקול לא-לו. "התנהגתי בצורה הגרועה ביותר. לא מגיע לי שתסלח לי. אבל בפורים, כל הפושט יד נותנים לו. אנא! ידך פשוט וקבל תשובתי... סלח ומחל!"

ר' נחום הרים את עיניו וניצוץ של התעניינות נראה בהם לרגע. הצעירים מסביב ראו בזה סימן עידוד ותקווה, והצטרפו: "ר' נחום, ידך פשוט!"

ובתוך רגע עלו קריאות קצובות מכל עבר השולחן, מעודדות את ר' נחום להשמיע את סליחתו. "ר' נחום, ידך פשוט! ר' נחום, ידך פשוט!"...

הרב עקב אחרי המתרחש בחרדה. האם הם לא מעמיקים את הבור?... ובכל זאת, פורים...

ופתאום, הזדקף ר' נחום על רגליו, הדף את הספסל לאחוריו ועצם את עיניו. השקט המתוח התגבר.

מתוך השקט, עלה קולו של ר' נחום כקול מלאכי השרת. כקול משק כנפי הגאולה.

"ידך פשוט.... אההההה... וקבל תשובתי במעמדי - - - איייי... אוי סלח ומחול רוע מעבדי... פנה נא ועסוק אוהוווו - - -"

קולו הרווי והמבוסם הסתלסל בחדר הגדול כנעימת כינור מדויקת. בכיות רמות נשמעו מכל עבר. מאוחר יותר יטענו זקני הקהילה כי גם בשנים הטובות ביותר של ר' אליהו-יוסף לא הייתה התעוררות כזו בנעילה. ומי מדבר על פורים...

ר' נחום חזר על הקטעים הראשונים שוב ושוב. דומה היה שקולו רק משביח מפעם לפעם. שורות-שורות של אנשים התנועעו כתף-אל-כתף בקצב אחיד, כשהם מחרים-מחזיקים אחר הנעימה אותה מוביל ר' נחום בקולו הבוטח. מתחנן ומפייס, מתרצה ומוחל, מעביר על מידותיו ועל כל פשעי קהלו.

ומשסיים "ואתה ה' מגן בעדי" בנעימת הביטחון הידועה, לא נותרה עין אחת יבשה בקהל. ר' שמשון שעל השולחן רטט כולו בבכי סוער.

רק כשעלה ר' נחום אל השולחן וחיבק אותו חיבוק אמיץ של מבוסמי-פורים, הפך בכיו לבכי של הקלה.

"זה היה נשמע כאילו זבולון קם מקברטינו!" הצהיר נרגשות. והפעם – זכה לחיוך אוהב.
ובכן -
אני: קורא.
היא: מתוך ארגון-התיק-מוצצים-בקבוקים-וקופסת-מטרנה.
- "מממנננייי, אני צריכה אותך".
אני: דממה.
היא: "אני לא מספיקה!!"
אני: דממה.
היא: טפיפות עקבים של ריצה בהולה.
אני: מסיים, מחניק שריקת התפעלות. אני מניח שאני נראה נסער, כי -
היא: אאבאאאלה, ממממההה מה קרה? קרה משהו?
אני: אה, מה, למ, למלאות את הבקבוקים?
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
היוכל לעלות מעלה-מעלה ולהוריד
נראה לך?...
אני חד בדרא בקטע הזה.

לענייננו -
לראשונה מאז קום המוסד המשגיחי,
הייתה עדנה אמיתית, עמוסה, עסיסית. למושג 'פורים - כיפורים'.
 

דיו וקסת

משתמש מקצוען
יום הכיפורים תשע"ט.

השמש עמדה לשקוע, שולחת קרניים אדמדמות אחרונות אל ראשי האילנות. בית הכנסת הגדול של קהילת "בלב ונפש" המה אדם. אנשים וטף עמדו בעזרת ישראל, מחזוריהם בידיהם והם מוכנים אל הרגעים הגדולים בשנה. עזרת הנשים הייתה אף היא עמוסה עד לקצה יכולת הקיבולת שלה.

ר' נחום ניגש לעמוד ופתח ב"אשרי יושבי ביתך" בנעימה המסורתית ונימה רטטה בלב כל המתפללים.

זו השנה הראשונה מאז פטירתו של בעל התפילה הוותיק, ר' אליהו-יוסף. בעל התפילה הקבוע היה מפליא לכבד את ה' בגרונו גם לעת זקנותו, כאשר השיא הוא תפילת נעילה בה היה מחנן בקולו לעת נעילת שער עד שנעשה כל בית הכנסת כעיסה אחת של תשובה והתעלות ברגעיו האחרונים של היום הקדוש.

ואילו ר' נחום, כבודו במקומו מונח. קולו גבוה ורם, אין ספק. דרכו לגשת למוסף של שבתות וימים טובים, ואף מנחה של יום הכיפורים קיבל פעם או פעמיים בשנים האחרונות. אבל איפה הוא ואיפה ר' אליהו-יוסף...

שיא השיאים של תפילת נעילה בעבר, היה כאשר ר' אליהו-יוסף היה מגיע לקטע הפיוט "ידך פשוט". בקטע זה היה פוצח בנעימה הידועה של החזן ר' זבולון קברטין, עד שהייתה כל העזרה נעשית כמדורת אש. "וקבל תשובתי במעמדי - - - איייי... אוי סלח ומחול רוע מעבדי... פנה נא ועסוק אוהוווו - - -"

...ומשהיה מסיים בנימת ביטחון "ואתה ה' מגן בעדי", חשו כולם טעמה של תשובה שנתקבלה, של יד פשוטה שנשלחה.

ור' נחום? צעירי הצאן ידעו לדווח שהוא נשמע מתאמן על קטעי הנעילה, ובפרט על ה"ידך פשוט". מהבניין ליד, שחלון מסתור הכביסה שלהם פונה אל סלונו של ר' נחום, כבר שמעו אותו מסלסל חזור וסלסל לעת צהריים של שלהי אלול, וביתר שאר בין כסה לעשור. היוכל לעלות מעלה-מעלה ולהוריד אל הקהילה טעמה של תשובה? הספקנים היו סקפטיים, וכן גם להיפך.

תפילת נעילה התקדמה. תוכן התפילה המעורר והזמן הנעלה לא נתנו פנאי לעסוק בזוטות של קול ונימה, טון ונעימה. עד כי הנה, הגיע הקטע המיוחל.

אחרי כזה דבר - אני פורש מהתחרות.

ורק הערה אחת - לא פורים כיפורים, אלא כִּיפּוּרִים כְּפּוּרִים!
נמאס לי כבר לתקן אנשים בעניין הזה
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
@מ"ם

איזה סיפור! וואי וואי
לוקח אותך ברגע לעיירות של פעם שבהם כל לייץ אמר את אמרות השפר שלו בלי לסנן.
ממש ריחמתי על ר' נוחעם :(
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נמאס לי כבר לתקן אנשים בעניין הזה

אז אולי כדאי להפסיק לתקן באמת.
הרי מקור הדברים הוא בזוהר ושם נאמר (במנגינת "ושם נאמר")
"פורים אתקריאת על שם יום הכפורים דעתידין לאתענגא ביה ולשנויי ליה מענוי לענג".
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
"פורים אתקריאת על שם יום הכפורים דעתידין לאתענגא ביה ולשנויי ליה מענוי לענג".
המקור לזה הוא מבעל התניא. בזוהר עצמו לא כתוב שמשמעות השם כיפורים היינו כפורים.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מן הנותנים

קראו לו "דוד השנורר".
אף אחד לא ידע את שמו המלא או היכן הוא גר.
הוא הפך להיות חלק מהנוף של השטיבלך. כמו הוינטלטורים הזקנים, כמו לוחות ההקדשה המוזהבים לשעבר, כמו יענקל הגבאי המיתולגי שהיה מסובב בין המניינים ומוכר את העליות.

יודעי דבר סיפרו שפעם פעם - לפני המשבר - הוא יהודי תלמיד-חכם גדול. הורים היו מזהירים את ילדיהם לבל ירגיזו אותו, אזהרות שהפכו לאזהרות שווא, שכן אין דבר החביב על ילדים מאשר להרגיז אדם המראה את רוגזו כלפי חוץ.
המתפללים היו זורקים לעברו אי אלו מטבעות ופרוטות, בעיקר בשעת 'ויברך דוד', עת היו אומרים 'והעושר והכבוד מלפניך', מקווים בליבם שיש מקור לסגולה שתביא את העושר והכבוד מלפניהם. דוד השנורר היה מתבונן בידו הפשוטה, ובוחן בחוסר-טקט של קבצנים את המטבע שקיבל. לאחר מכן היה מברך את הנותן בקול גדול "שתהיה תמיד מן הנותנים". ויברך דוד את התורם לעיני כל הקהל.

היה זה בתחילת חודש אדר. אדם בלבוש מוקפד הגיע אל השטיבלך מצויד בעלוני כרומו מבהיקים. מיד לאחר קדושה חילק בין הספסלים את עלוניו, והשאיר לקהל הקדוש לעלעל בהם בשעת חזרת הש"ץ. סיפור קשה, משפחה מרוסקת, כתוב ביד אמן. הסכמות מגדולי הרבנים, אפשר לתרום גם באשראי.
לאחר ובא לציון, נעמד המוקפד ונשא מיני-נאום מרגש. ניכר על הדברים שהוכנו בקפידה, האורך מדוייק, כל מילה במקום. קולו של הדובר מתחיל באנרגטיות גבוהה, נשבר בדיוק במקום הנכון ויורד לבריטון דרמטי לקראת הסוף. הוא מסיים במשפט מחץ סוחף שפותח את ליבות המתפללים לרווחה, ובעקבותיהם את כיסיהם.
ניכר שזו לא הפעם הראשונה שהוא נושא את הדברים. המתרים המקצוען ידע את מלאכתו והצדיק את האחוזים השמנים שקיבל.

בין המניינים, בחדר הקפה, ניגש אליו דוד השנורר. "זה סיפור אמיתי"? שאל בקולו המשובש.
"א וואדע, כל הפרטים אומתו על ידי רב השכונה. הנה המכתב שלו. תרצה לתרום?" המקצוען לא היה מפספס הזדמנות לזַכות יהודי במצוות צדקה, "אפשר גם באשראי".
"וכמה אתה תרמת?" מישיר אליו דוד השנורר את מבטו.
המקצוען התבלבל לרגע. "אני? אה... גדול המעשה יותר מן העושה, אני מתרים בשבילם" אחרי רגע הוסיף, "אבל בטח, בטח שאני תרמתי להם. טוב, אני צריך ללכת, עוד רגע יש פה קדושה בשטיבל ג'."

"רגע, רגע. אני רוצה לתרום" אמר דוד השנורר, והוציא מכיסיו המרופטים שטרות ומטבעות למכביר.
"אוה! שכוייח"
"לא" עצר אותו דוד "תגיד לי איפה הם גרים ואני אלך בעצמי להביא להם, שיקבלו את כל הכסף"

המתרים המקצוען הסמיק.
אחרי רגע הוציא המקצוען מכיסו שטר מגוהץ של מאה שקלים ואמר לו בשקט "ותביא להם גם את זה. זה ממני"

דוד הסתכל עליו במבט שונה. ואז אמר "שתהיה תמיד מן הנותנים".


מעולה!
דימויים ותובנות, מחלקה ראשונה.

ואת סוד הקיצור, צריך להתלמד ממך.
כדי להעביר סברא לא-אפויה אחת, אני צריך 1000 מילים.
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
יפה. יפה מאד.
זה נראה ממש כמו נאום שטיבלאך משופר.
משהו כמו באשרי ובא לציון דשחרית. לא, לא במעריב של אחר חצות.

אגב - באיזשהו שלב זה התפרץ לך, עם הלווים ולא משלמים - נשואי הפנים.
לא תשתחרר מזה. הא?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
יפה. יפה מאד.
זה נראה ממש כמו נאום שטיבלאך משופר.
משהו כמו באשרי ובא לציון דשחרית. לא, לא במעריב של אחר חצות.

אגב - באיזשהו שלב זה התפרץ לך, עם הלווים ולא משלמים - נשואי הפנים.
לא תשתחרר מזה. הא?
:)
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אשמח להערות/הארותיכם/ן:

פושטת לב

הבוקר מתחיל בשקט וברוגע, כמו בכל שנה. מתפללים, הולכים לשמוע מגילה ועוזרים לקטנים להתחפש ולהצטבע כיאה לתחפושת אותה בחר כל אחד ואחד מהם ברוב חשיבות והתלהבות.

אט אט מתחיל טפטוף של משלוחי מנות משכנים חרוצים ואז - המרתון מתחיל:
משלוחים ממלאים את השולחן, השיש וכל פינה ישרה המתאימה לאיכלוס מסוג כזה, שלא מאיים על שלום מוצריהם; הדלת סבה על ציריה הלוך וחזור; ילדים מחופשים צוהלים ברחובות אגב זריקת שומים - במקרה הטוב ודינמיות שכמעט קורעות את עור התוף - במקרה הגרוע; בוקסות ענק מעדכנות על מיני הישיבות שנתברכה בהם ארץ ישראל וכל האווירה אומרת חג.

רק יהודית מרגישה קור, לא שייכת לשמחה. רוצה ללכת לישון ולהתעורר אחרי כל ההמולה והבלאגן.

קשה, קשה לה לחגוג בלי אבא. איזה טעם יש לפורים בלעדיו?

היא נזכרת בכל הפעמים בהן אבא שתה כבר לאחר המגילה והיה ב'הַיי', רקד איתם וחילק נשיקות וברכות בלי סוף. נזכרת כיצד היה בוכה וצוחק חליפות לקול צחוקם של הקטנים ובכיים של הגדולים.

אבא לא כאן.
אבא לא יחזור עוד בעולם הזה.
עיניה מעקצצות וגרונה כואב ממאמץ לחנוק את גולת הבכי המנסה לפקוע בו.

'היי, פורים היום, צריך לשמוח!' קול פנימי מעורר אותה. 'אבל אני לא יכולה, ל א י כ ו ל ה !' היא רוצה לצרוח אבל הקול משתק, מכניס אותה לתוך מסכת אדישות.
'כן, זו המסכה שלי לכבוד פורים', היא חושבת באירוניה.

עם כל משלוח שנכנס, כל שיכור שמגיע, כל מטבע שמחולקת - העצב נוגס בה חלק נוסף.
גם הקול הפנימי לא תורם לשינוי - להיפך.
וככל שהיא עצובה יותר היא מרגישה נורא יותר.

יהודית חשה שהיא חייבת קצת שקט, אחרת תשתגע. היא נכנסת לחדר שלה, נועלת את הדלת ונופלת על המיטה.

עכשיו הגולה מאבדת מנפחה והדמעות זולגות בחופשיות ואחר כך הן מתרגמות לתפילה חרישית שהולכת וגואה מקירבה:
"ה' אני רוצה לשמוח! אומרים שבפורים כל הפושט יד - נותנים לו. תן לי להיות שמחה! בבקשה! אבא תמיד רצה שנהיה שמחים... גם כששכב בבית חולים, חיוור וצמוק, עם כל המכשירים המצפצפים שהיו לידו, הוא חזר ואמר 'תזכרו שהכי חשוב להיות בשמחה, ואז כל השאר יבוא ממילא'. אבל קשה לי! אני כל כך מתגעגעת אליו! במיוחד היום! פורים היה החג של אבא, פורים הכי מזכיר לי אותו ואת זה שהוא לא כאן..."

כל הגעגועים הצורבים שעוטפים לה את הלב ולא מרפים ממנה כמו אחיזת צבת; כל היגון והעצב שסובבים אותה פעמים רבות מידי; כל הזיכרונות המתוקים שמעצימים את הכאב - הכל, הכל יוצא החוצה בדמעות גדולות ומטהרות.

ודמעות אלו היא אורזת בצלופן, קושרת בסרט ורוד ושולחת משלוח לאלוקים.
או אז חיוך ראשון מפציע על שפתיה.

צורב את האמת.

ונפלא.
היה שווה לחכות.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זהו, באמת עניין אותי מי הם ומה הם צוות השופטים.. אולי כדאי לחשוף אותם?
 

אשר כותבת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אני לא רואה איך יהיה לשופטים מספיק זמן - עד פורים הבעל"ט - לקרוא ולשפוט את כל היצירות המשובחות שעולות כאן
זהו, באמת עניין אותי מי הם ומה הם צוות השופטים.. אולי כדאי לחשוף אותם?
יש למישהו מושג מה קורה עם התחרות?!?!
@אשר כותבת
@מערכת בית פרוג
היצירות הועברו לשופטים.
יש כבר שפיטה חלקית, ממתינים לעוד 2 חוות דעת שמתעכבות עקב עומס פורים-פסח.
בעז"ה בקרוב (אני מקווה...) יעלו התוצאות לדף המאמרים.

כמובן שאת שמות השופטים תגלו באותו פוסט בעז"ה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

פרק קמב א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה