דרוש מידע תושבי מודיעין עילית? מה עושים עם העומס בתח"צ הפנימי בימי החופש??

אופקים 1

משתמש מקצוען
עומס נוסעים מעבר לקבוע ברישיון הקו מהווה עבירה פלילית. תגבור נסיעות במקרים כאלו מהווה סעיף משמעותי בהסכמים של חברות התח"צ עם משרד התחבורה.
נסיעה עם נוסעים מעבר לרישיון הקו מהווה סיכון משמעותי לנוסעים. אם משרד התחבורה בוחר במודע לגרום לסיכון הזה קיימות אופציות משפטיות שיאלצו אותו לחשב מסלול מחדש, תרתי משמע...


רק לא זה בבקשה, יש לי נתונים חד משמעיים של הנסיעות הסיבוביות בבני ברק שמוכיחים שלא רק שזה לא פתרון יעיל, אלא זה גורם לכך ש-
א. נהגים לא מסוגלים לעמוד בלו"ז ולא מספיקים לסיים נסיעה לפני זמן היציאה הבא שלהם. זה מתבטא באי ביצוע נסיעות בשעות הערב.
ב. מסלול סיבובי גורם בב"ב גורם לנסיעות להתארך עד ל-4 שעות (נתוני זמן אמת מתועדים למספר נסיעות), ו-90% מהנסיעות בקו 2 הסיבובי בבני ברק לאורך כל שעות הצהריים הן מעל 3 שעות, דבר אשר מנוגד לנהלים.
ג. להמחשת רמת הניתוק של אנשי המשרד - הלו"ז המתוכנן של משרד התחבורה למסלול סיבובי עומד על כשעה ורבע, לעומת 3-4 שעות בפעול בשעות הצהריים ואחה"צ.
ד. המסלול הסיבובי גורם לנהגים להיות עייפים ומותשים יותר, וזה מתבטא ברמת השירות.
ה. המסלול הסיבובי הארוך גורם ל'הידבקות אוטובוסים' - התקבצות אוטובוסים לאורך המסלול, יש לי תיעוד של מספר נסיעות בהפרש של 10-12 דק' שהפער ביניהם בסוף המסלול עלה מעבר לשעה. המשמעות היא שנוסעים שממתינים לקו באמצע המסלול עלולים להמתין לאוטובוס מעל שעה, למרות שתדירות היציאה גבוהה מאוד!

בקיצור - מסלול סיבובי הוא הבעיה, ממש לא הפיתרון...
עומס נוסעים מעבר לרישיון הרכב הוא עבירה פלילית.
לרוב האוטובוסים העירוניים אין הגבלה על מספר הנוסעים ברישיון, את הנתונים על מגבלת הנוסעים ניתן למצוא כאן

המסלול הסיבובי לא גורם לנסיעה להתארך ל4 שעות, אלא אורך המסלול בשגרה כפול 2 גורמת לנסיעה להתארך 4 שעות.
זמן הנסיעה של מסלול במודיעין עילית הוא כחצי שעה, כך שהמסלול יקח 60 דקות.
גם הצמדות לא קשורה לסיבוב מסלולי אלא לאורך הנסיעה ורמת ביקוש משתנה בין התחנות, בירושלים מופעלים הרבה קווים במתכונת הזאת, ואין בעיית הצמדות.
במסלולים ארוכים אפשר לפתור בעיית הצמדות באמצעות תחנת ויסות.
במכרז החדש ככל הנראה הקווים יהפכו לסיבוביים גם בשגרה וזאת כדי לאפשר ניצול טוב יותר של צי האוטובוסים.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לרוב האוטובוסים העירוניים אין הגבלה על מספר הנוסעים ברישיון, את הנתונים על מגבלת הנוסעים ניתן למצוא כאן
תתפלא לשמוע אבל באוטובוסים החדשים ההגבלה הזו מצוינת במדבקה באזור הנהג, כפי שמחייב הנוהל.
לגופו של עניין - משרד התחבורה מחייב בהסכמים את מפעילי התח"צ להוציא תגבור כאשר יש למעלה מ-55 נוסעים בשעות השפל או 65 בשעת השיא. שעות השפל הן בין 06:00 ל-09:00 בבוקר ובין 15:00 ל-18:00 אחה"צ.
הבאתי למעלה צילום מסך מההסכם של קווים לאשכול חשמונאים.

המסלול הסיבובי לא גורם לנסיעה להתארך ל4 שעות, אלא אורך המסלול בשגרה כפול 2 גורמת לנסיעה להתארך 4 שעות.
זמן הנסיעה של מסלול במודיעין עילית הוא כחצי שעה, כך שהמסלול יקח 60 דקות.
זמן הנסיעה הרגיל בב"ב הוא כשעה עד שעה ורבע לצד, העומס בתקופת בין הזמנים מוסיף עד כחצי שעה עד 45 לצד, שהם כ-50% יותר לעומת שאר ימות השנה. הנתונים האלו מבוססים על רישומי GPS מהמאגר של משרד התחבורה.

בכל מקרה נסיעה כזו ללא עצירת התרעננות מהווה הפרה של הנהלים והחוקים שנרמסים בפועל על ידי נסיעות אלו -
נוהל הפסקה יזומה (www.gov.il)
תקנות התעבורה, תשכ"א-1961 - לא מרובדות (nevo.co.il)

הנתונים בב"ב מוכיחים שהעומס בתקופת בין הזמנים גורם לכך שהלו"ז שנקבע לנהגים אינו מציאותי ואינו מאפשר להם להתחיל נסיעות בזמן היציאה מאחר ועדיין לא סיימו את הנסיעה הקודמת.

גם הצמדות לא קשורה לסיבוב מסלולי אלא לאורך הנסיעה ורמת ביקוש משתנה בין התחנות, בירושלים מופעלים הרבה קווים במתכונת הזאת, ואין בעיית הצמדות.
במסלולים ארוכים אפשר לפתור בעיית הצמדות באמצעות תחנת ויסות.
ככל שמסלול ארוך יותר אחוז הסיכויים להיצמדות עולה, כך גם המרווח בין נסיעה לנסיעה.
פער של שעה בין אוטובוס לאוטובוס מתרחש בפועל רק במסלול הסיבובי ולא בשאר ימות השנה. תוכל לבדוק זאת ברישומי ה-GPS של משרד התחבורה.
בלונדון פותרים את הבעיה בצורה הבאה - כאשר שני אוטובוסים נפגשים על המסלול מועברת הוראה לנהג לעצור למשך מספר דקות כדי "להשוות את השירות". בישראל אין סיכוי לפתרון כזה...
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
קיים איסור מצד כללי בטיחות להסיע נוסעים מעל המותר ברישיון. האחריות מוטלת על הנהג, שלפעמים גם מחליט על דעת עצמו שהעומס אוסר עליו לנסוע.
המשרד דורש במכרזים מהחברות לתגבר כאשר העומס מוגדר באופן שצטטת, אבל אין לו כיום במשרד את המידע המתאים כדי לאכוף את זה, ובודאי שהוא לא יאכוף דרישה כזאת כאשר מדובר בדרישה של משרד התחבורה.

גם אני ראיתי שאפשר לנתח נתונים של זמן הנסיעה לפי הGPS, אבל מסתבר שהמשרד לא עושה את זה, אולי זה לא נחשב קביל מבחינה משפטית?
אין להשוות בין בני ברק למודיעין עילית, במודיעין עילית זמני הנסיעה לא יגיעו ל4 שעות, ולו"ז סיבובי יאפשר לחסוך את זמן ההמתנה בין הנסיעות כך שהנהגים יוכלו לבצע יותר נסיעות בכל משמרת.

הסיכוי להצמדות עולה ככל שהמסלול יותר ארוך, אבל הגורמים שלה הם זמן הנסיעה בן תחנה לתחנה, וזמן ההתעכבות בתחנה.

בלונדון אני חושב שנותנים הנחיה לנהג להאט כאשר הוא מתקרב יותר מידי לאוטובוס שלפניו, ניסי את זה בתחילת ההפעלה של המטרונית ולא מצאו את זה כיעיל.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בלונדון אני חושב שנותנים הנחיה לנהג להאט כאשר הוא מתקרב יותר מידי לאוטובוס שלפניו, ניסי את זה בתחילת ההפעלה של המטרונית ולא מצאו את זה כיעיל.
כשהייתי בלונדון לפני מספר שנים הנהג קיבל הוראה לעצור, ולא רק להאט

גם אני ראיתי שאפשר לנתח נתונים של זמן הנסיעה לפי הGPS, אבל מסתבר שהמשרד לא עושה את זה, אולי זה לא נחשב קביל מבחינה משפטית?
חברות תח"צ עושות בזה שימוש בכתבי הגנה בבית משפט, לכאורה זה קביל לפחות ברמה כזו או אחרת
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
1. בקוים הבינערוניים יש תגבור גדול מאוד.
2. בקוים העירוניים אכן יש עומסים גדולים.

מצד אחד לימדו אותנו לעלות על מה שבא, ולהתקדם באוטובוס עירוני, וזה כנראה מה שעושים הרבה מתושבי העיר שמחכים בבני ברק או בירושלים, לא עולים על אוטובוס שמגיע לשכונתם, אלא, מה שבא, ומתקדמים. ואז נוצרים עומסים בתקוים העירוניים, ובפרט כשעולים עם מזוודות.


לגבי הנושא של אוטובוסים מאותו שנצמדים ונפגשים, הייתי קורא לזה רכבת אוטובוסים...
אני חושב שעושים את זה בכוונה, כדי שבאם יש עומס, האוטובוס השני נותן את הפיתרון.
אבל זה תלוי גם בנהגים. יש כאלה שנוסעים לאט, וזה מוכח, וממילא הנהג שאחריו נוסע מהר, ונפגשים בדרך.
יש גם לפעמים זמני עומס.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לגבי הנושא של אוטובוסים מאותו שנצמדים ונפגשים, הייתי קורא לזה רכבת אוטובוסים...
אני חושב שעושים את זה בכוונה, כדי שבאם יש עומס, האוטובוס השני נותן את הפיתרון.
אבל זה תלוי גם בנהגים. יש כאלה שנוסעים לאט, וזה מוכח, וממילא הנהג שאחריו נוסע מהר, ונפגשים בדרך.
יש גם לפעמים זמני עומס.

תחבורה ציבורית (מתוך אתר המכלול) -

אמינות השירות​

אמינות השירות הוא המרכיב הקובע האם ניתן להסתמך על המערכת. הדבר נכון לכל מערכת ושירות, אך ספציפית בתחום התחבורה הציבורית מדובר על ההתאמה בין התדירות המתוכננת (המפורסמת לציבור) לבין התדירות בפועל, זאת בשתי רמות הניתנות למדידה:
א. האם אכן יוצאות מספר נסיעות בשעה כמתוכנן (עבור מרווח זמן של 6 דקות, נדרשות 10 נסיעות לשעה) וכמובן בהתאם נקבע זמן ההמתנה הממוצע בכל תחנה במסלול.

- הסיבות להפחתה במספר הנסיעות יכולות לנבוע מתקלה באוטובוס, מחלה או העדר נהג, אוטובוס שלא חזר עדיין מנסיעה קודמת וכו'.

ב. האם הנסיעות מגיעות לתחנה בתדירות אחידה כמתוכנן, כלומר האם השונות נמוכה.
- לשונות גבוהה יש השלכות רבות מעבר ליכולת להסתמך על המערכת. בשונות גבוהה עלולה להתהוות בעיית היצמדות Bunching ויהיו אוטובוסים שיהיו צפופים יותר לעומת אלה שלפניהם או אחריהם, זמן הנסיעה הכולל ישתנה ועלות ההפעלה תגדל.

- השונות הגבוהה מהווה בעיה נפוצה וחמורה יותר מקודמתה ואתגר גדול יותר לטיפול. גם בהנחה שהאוטובוסים נשלחים בתדירות אחידה מתחנת המוצא, עדיין יש סיכוי לשונות גבוהה שתתהווה במהלך הנסיעה ותגבר לאורך המסלול. הדבר צפוי יותר בקווים ארוכים מרובי תחנות, ובתדירות גבוהה. עדיפות בדרך, אמצעים לקליטה מהירה של נוסעים, טכנולוגיות ובעיקר ניהול מתאים, עשויים לצמצם את התופעה.

ויקיפדיה באנגלית
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
במכרז החדש ככל הנראה הקווים יהפכו לסיבוביים גם בשגרה וזאת כדי לאפשר ניצול טוב יותר של צי האוטובוסים.
לדעתי זה רעיון גרוע. זה רק יגרום לפחות אמינות בלו"ז.
כשיש לקו 2 נקודות יציאה אז הלו"ז מתאפס פעמיים לכל קו, למשל נסיעה בכיוון אחד ב-8:00 וחזור ב-9:00.
אבל כשתהיה לו נסיעה סיבובית פעם ב-8:00 והפעם הבאה ב-10:00, הלו"ז המשוער שבתוך המסלול נפגע.
בי-ם זה קיים מחוסר ברירה כמו האוטובוסים לכותל ואוטובוסים לאזור גאולה/ככר השבת שאין כ"כ אפשרות לעשות שם עוד תחנת מוצא מחוסר מקום להמתנה עד להגעת הזמן.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לדעתי זה רעיון גרוע. זה רק יגרום לפחות אמינות בלו"ז.
כשיש לקו 2 נקודות יציאה אז הלו"ז מתאפס פעמיים לכל קו, למשל נסיעה בכיוון אחד ב-8:00 וחזור ב-9:00.
אבל כשתהיה לו נסיעה סיבובית פעם ב-8:00 והפעם הבאה ב-10:00, הלו"ז המשוער שבתוך המסלול נפגע.
בי-ם זה קיים מחוסר ברירה כמו האוטובוסים לכותל ואוטובוסים לאזור גאולה/ככר השבת שאין כ"כ אפשרות לעשות שם עוד תחנת מוצא מחוסר מקום להמתנה עד להגעת הזמן.
במו"ע הקווים קצרים, 30-40 דק' לצד.
במו"ע יש קווים שמסיימים בסמיכות לנקודת ההתחלה שלהם, במצב כזה אפשר לחסוך עוד יותר את ההפסקות ולקבוע שנהג מבצע את המסלול ברצף במשך 3 שעות ככל שיספיק...
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
לדעתי זה רעיון גרוע. זה רק יגרום לפחות אמינות בלו"ז.
כשיש לקו 2 נקודות יציאה אז הלו"ז מתאפס פעמיים לכל קו, למשל נסיעה בכיוון אחד ב-8:00 וחזור ב-9:00.
אבל כשתהיה לו נסיעה סיבובית פעם ב-8:00 והפעם הבאה ב-10:00, הלו"ז המשוער שבתוך המסלול נפגע.
בי-ם זה קיים מחוסר ברירה כמו האוטובוסים לכותל ואוטובוסים לאזור גאולה/ככר השבת שאין כ"כ אפשרות לעשות שם עוד תחנת מוצא מחוסר מקום להמתנה עד להגעת הזמן.
לא מבין למה זה רעיון גרוע.
במצב הנוכחי הם מבצעים נסיעות בכלל?
יותר טוב שיהיו קווים קצרים ועמוסים שזוכים לראות או לראות אותם מבחוץ או להדחס בהם בפנים?

לכל מהלך יש יתרונות וחסרונות

גם להאריך את קו 15 ולפתוח את האפשרות לעליה והורדה בתוך העיר יש חסרונות, זה מאריך את זמן הנסיעה, ויתכן שהאוטובוס יתמלא ולא יהיה בו מקום לכאלה שרוצים לנסוע אל מחוץ לעיר.

יש יתרונות לקווים סיבוביים גם בשגרה, במיוחד בתקווים שהתדירות שלהם היא מעל 6 נסיעות בשעה. כי הם מאפשרים לספק יותר שירות בפחות השקעה, שזה אומר לתת יותר שירות במשאבים.

אני אישית לא בטוח שאכן תהיה בעיית הצמדות אוטובוסים יותר מאש היום וגם לא רואה בעיה משמעותית בקו תדיר שבו נצמדים האוטובוסים כאשר יש עומסים גבוהים, להפך, כאשר יש עומסים גבוהים, במקום שכולם ימתינו בתחנה וידחפו לכל אוטובוס שמגיע, עדיף שיגיעו 2 אוטובוסים ביחד, יאספו את כל הנוסעים, וגם יסיימו את מסלול הנסיעה בפחות זמן. זה חלק מהיתרון שבהפעלת אוטובוסים ארוכים.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אני אישית לא בטוח שאכן תהיה בעיית הצמדות אוטובוסים יותר מאש היום וגם לא רואה בעיה משמעותית בקו תדיר שבו נצמדים האוטובוסים כאשר יש עומסים גבוהים, להפך, כאשר יש עומסים גבוהים, במקום שכולם ימתינו בתחנה וידחפו לכל אוטובוס שמגיע, עדיף שיגיעו 2 אוטובוסים ביחד, יאספו את כל הנוסעים, וגם יסיימו את מסלול הנסיעה בפחות זמן. זה חלק מהיתרון שבהפעלת אוטובוסים ארוכים.
הבאתי למעלה ציטוט מוויקיפדיה, החיסרון בהיצמדות אוטובוסים היא בעיית ה"שונות".
בתדירות של 10 דק' אדם יכול לחכות חצי שעה ואז יגיעו שניים או שלושה אוטובוסים יחד. ככל שהמסלול ארוך יותר גדלים סטטיסטית הסיכויים להיצמדות אוטובוסים.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
הבאתי למעלה ציטוט מוויקיפדיה, החיסרון בהיצמדות אוטובוסים היא בעיית ה"שונות".
בתדירות של 10 דק' אדם יכול לחכות חצי שעה ואז יגיעו שניים או שלושה אוטובוסים יחד. ככל שהמסלול ארוך יותר גדלים סטטיסטית הסיכויים להיצמדות אוטובוסים.
ההצמדות לא קשורה לכך שהקו הוא סיבובי.
באופקים אנחנו סובלים מהצמדות של 2 קווים (3,5) גם בתחילת המסלול
במקרה של מודיעין עילית מדובר על פתרון לבעיה של מחסור ועומס.
עדיף 8 נסיעות בשעה גם אם חלק מהאוטובוסים יגיעו לתחנה ביחד מקו בודד שמגיע במרווחים של 10 דקות אבל הנוסע לא לעלות עליו.
קודם דואגים שכולם יעלו, אח"כ דואגים להעלות את רמת השירות.
בזמני שיא, קיימת בעיה מובנית לדאוג לרמת השירות, וצריך לבחור בין אופציות הפחות גרועות.
 

פייער

משתמש חדש
מי שרוצה להצטרף למאבק יש כאן עוד נושא - אולי זה יעזור

המערכה על תח''צ מו''ע.png
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
באופקים אנחנו סובלים מהצמדות של 2 קווים (3,5) גם בתחילת המסלול
זה בהכרח נובע מיציאה שלא לפי הלו"ז, אין לזה קשר להיצמדות אוטובוסים שנובעת מאורך המסלול.

עדיף 8 נסיעות בשעה גם אם חלק מהאוטובוסים יגיעו לתחנה ביחד מקו בודד שמגיע במרווחים של 10 דקות אבל הנוסע לא לעלות עליו.
עדיף להוציא אוטובוסים בפרקי זמן סבירים ובכמות כזו שתספיק לכלל הביקושים.
היצמדות אוטובוסים גורמת לזמני המתנה ארוכים יותר.

קודם דואגים שכולם יעלו, אח"כ דואגים להעלות את רמת השירות.
המציאות מוכיחה שאנשים מעדיפים להידחף בעמידה מאשר להמתין 30 דק' לאוטובוס מרווח יותר.
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
זה בהכרח נובע מיציאה שלא לפי הלו"ז, אין לזה קשר להיצמדות אוטובוסים שנובעת מאורך המסלול.


עדיף להוציא אוטובוסים בפרקי זמן סבירים ובכמות כזו שתספיק לכלל הביקושים.
היצמדות אוטובוסים גורמת לזמני המתנה ארוכים יותר.


המציאות מוכיחה שאנשים מעדיפים להידחף בעמידה מאשר להמתין לאוטובוס מרווח יותר.
זה לא נובע מיציאה שלא לפי הלו"ז, אלא נובע מקטע מסלול דקות יחסית דליל, שאחריו מגיע מקטע אם יותר ביקוש.
מה שגורם שהאוטובוס הראשון עוצר ואוסף נוסעים, ואילו האוטובוס שיוצא אחריו עובר את המקטע הראשון מאוד מהר (ולא מעלה שם אף אחד), ונצמד לאוטובוס הראשון אחרי 2 תחנות עם ביקוש

ודאי שעדיף להוציא אוטובוסים בשפע לפי הצורך, אבל אין כזאת אפשרות.
בבין הזמנים מתגברים את קו 15, ואי אפשר להדפיס אוטובוסים או לייצר נהגים לתקופה הזאת, ולכן צריך למצוא פתרונות ביניים.

כשהתדירות גבוהה, למרות ההיצמדות, אנשים לא ממתינים הרבה זמן בתחנה, ביחוד אנשים שמתזמנים את זמן היציאה שלהם מהבית לפי מיקום האוטובוס.

ויש גם אנשים שלא יכולים להדחף, כמו נשים עם עגלות וכדו'.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
יש בעיה קשה עם האוטובוסים
עם עיכובים של מועדי היציאה
דילוג על נסיעות ועוד
אבל- יש בעיה נוספת שפשוט לא ברורה לי:
אנשים עולים לאוטובוס ולא נותנים לאחרים לעלות או לרדת
נעמדים ליד הדלת
ועוד גרוע מזה- עולים עם 2 עגלות פתוחות ריקות
כל האוטובוס דחוס באזור הדלת, ושאר האוטובוס ריק
ואז בכל תחנה האוטובוס נעצר ל-5 דקות עד שמצליחים לעלות או לרדת
ואהבת לרעך כמוך!
תסתכלו מסביב, אתם עליתם? אולי עוד מישהו רוצה לעלות או לרדת?
תפקחו עיניים!
העיכובים האלו גורמים למסלול של 10 דקות להתארך לחצי שעה
והנהג לא ממהר או מזרז את הנוסעים
הוא מצידו בשיא הסבלנות עומד ומחכה...
ומאחר גם לנסיעה הבאה...
 

avi++

משתמש מקצוען
המציאות מוכיחה שאנשים מעדיפים להידחף בעמידה מאשר להמתין 30 דק' לאוטובוס מרווח יותר.
הם מעדיפים לעשות את זה, כי יתכן מאד שההמתנה לא תקח חצי שעה אלא שעה...
איך אמר לי חבר? אני יוצא 3 אוטובוסים לפני, אחד לא יוצא, השני לא עוצר, על השלישי אני עולה...
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים

אינגליש מייל

אנגלית במייל שלך
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
עיצוב ואדריכלות פנים
יש בעיה קשה עם האוטובוסים
עם עיכובים של מועדי היציאה
דילוג על נסיעות ועוד
אבל- יש בעיה נוספת שפשוט לא ברורה לי:
אנשים עולים לאוטובוס ולא נותנים לאחרים לעלות או לרדת
נעמדים ליד הדלת
ועוד גרוע מזה- עולים עם 2 עגלות פתוחות ריקות
כל האוטובוס דחוס באזור הדלת, ושאר האוטובוס ריק
ואז בכל תחנה האוטובוס נעצר ל-5 דקות עד שמצליחים לעלות או לרדת
ואהבת לרעך כמוך!
תסתכלו מסביב, אתם עליתם? אולי עוד מישהו רוצה לעלות או לרדת?
תפקחו עיניים!
העיכובים האלו גורמים למסלול של 10 דקות להתארך לחצי שעה
והנהג לא ממהר או מזרז את הנוסעים
הוא מצידו בשיא הסבלנות עומד ומחכה...
ומאחר גם לנסיעה הבאה...
מנשא לתינוקות במקום עגלות (למי שמתאים)
יוכל להוריד הרבה מהעומס, ולקצר את זמן העלייה והירידה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה