עומס נוסעים מעבר לרישיון הרכב הוא עבירה פלילית.עומס נוסעים מעבר לקבוע ברישיון הקו מהווה עבירה פלילית. תגבור נסיעות במקרים כאלו מהווה סעיף משמעותי בהסכמים של חברות התח"צ עם משרד התחבורה.
נסיעה עם נוסעים מעבר לרישיון הקו מהווה סיכון משמעותי לנוסעים. אם משרד התחבורה בוחר במודע לגרום לסיכון הזה קיימות אופציות משפטיות שיאלצו אותו לחשב מסלול מחדש, תרתי משמע...
רק לא זה בבקשה, יש לי נתונים חד משמעיים של הנסיעות הסיבוביות בבני ברק שמוכיחים שלא רק שזה לא פתרון יעיל, אלא זה גורם לכך ש-
א. נהגים לא מסוגלים לעמוד בלו"ז ולא מספיקים לסיים נסיעה לפני זמן היציאה הבא שלהם. זה מתבטא באי ביצוע נסיעות בשעות הערב.
ב. מסלול סיבובי גורם בב"ב גורם לנסיעות להתארך עד ל-4 שעות (נתוני זמן אמת מתועדים למספר נסיעות), ו-90% מהנסיעות בקו 2 הסיבובי בבני ברק לאורך כל שעות הצהריים הן מעל 3 שעות, דבר אשר מנוגד לנהלים.
ג. להמחשת רמת הניתוק של אנשי המשרד - הלו"ז המתוכנן של משרד התחבורה למסלול סיבובי עומד על כשעה ורבע, לעומת 3-4 שעות בפעול בשעות הצהריים ואחה"צ.
ד. המסלול הסיבובי גורם לנהגים להיות עייפים ומותשים יותר, וזה מתבטא ברמת השירות.
ה. המסלול הסיבובי הארוך גורם ל'הידבקות אוטובוסים' - התקבצות אוטובוסים לאורך המסלול, יש לי תיעוד של מספר נסיעות בהפרש של 10-12 דק' שהפער ביניהם בסוף המסלול עלה מעבר לשעה. המשמעות היא שנוסעים שממתינים לקו באמצע המסלול עלולים להמתין לאוטובוס מעל שעה, למרות שתדירות היציאה גבוהה מאוד!
בקיצור - מסלול סיבובי הוא הבעיה, ממש לא הפיתרון...
לרוב האוטובוסים העירוניים אין הגבלה על מספר הנוסעים ברישיון, את הנתונים על מגבלת הנוסעים ניתן למצוא כאן
המסלול הסיבובי לא גורם לנסיעה להתארך ל4 שעות, אלא אורך המסלול בשגרה כפול 2 גורמת לנסיעה להתארך 4 שעות.
זמן הנסיעה של מסלול במודיעין עילית הוא כחצי שעה, כך שהמסלול יקח 60 דקות.
גם הצמדות לא קשורה לסיבוב מסלולי אלא לאורך הנסיעה ורמת ביקוש משתנה בין התחנות, בירושלים מופעלים הרבה קווים במתכונת הזאת, ואין בעיית הצמדות.
במסלולים ארוכים אפשר לפתור בעיית הצמדות באמצעות תחנת ויסות.
במכרז החדש ככל הנראה הקווים יהפכו לסיבוביים גם בשגרה וזאת כדי לאפשר ניצול טוב יותר של צי האוטובוסים.