חדשות בארץ שפוט השופטים - קלטות אפי נווה - מנדלבליט

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עמית סגל חושף הערב ב׳ערוץ 12׳ הקלטות איך מונה היועמ״ש לשעבר אביחי מנדלבליט לתפקיד. השיחות עם אפי נווה ומה הוא חושב על הפרקליטות.
יעקב ברדוגו ב׳גלי ישראל׳: אני שומע בשעות האחרונות שבמסדרונות סלאח א-דין בירושלים יש טירוף מאוד גדול כדי לעצור את זה ומנדלבליט הפעיל את כל התותחים שלו לצמצם את הפרסום״.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
יעקב ברדוגו ב׳גלי ישראל׳: אני שומע בשעות האחרונות שבמסדרונות סלאח א-דין בירושלים יש טירוף מאוד גדול כדי לעצור את זה ומנדלבליט הפעיל את כל התותחים שלו לצמצם את הפרסום״.
בדרך לדרמת ענק ברדוגו חושף בגלי ישראל: "אני שומע בשעות האחרונות שבמסדרונות סלאח א-דין בירושלים יש טירוף מאוד גדול. עמית סגל, שם את ידו על דיסק און קי מתוך התיק של אפי נווה ובו מדובר על מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מה הוא עשה כדי להתמנות ובאיזה אמצעים הוא השפיע על חברי הוועדה. ממה שאני שומע יש התרוצצות גדולה מאוד בסלאח א-דין כדי לעצור את זה ומנדלבליט הפעיל את כל התותחים שלו לצמצם את הפרסום".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:
מיד: הקלטות מנדלבליט - החפרפרת בועדה שמינתה אותו והדרך המדהימה שבה גרם לפרקליטות להגן עליו בבג״צ.


1725469185700.png


בדרך לדרמת ענק ברדוגו חושף בגלי ישראל:
"אני שומע בשעות האחרונות שבמסדרונות סלאח א-דין בירושלים יש טירוף מאוד גדול. עמית סגל, שם את ידו על דיסק און קי מתוך התיק של אפי נווה ובו מדובר על מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מה הוא עשה כדי להתמנות ובאיזה אמצעים הוא השפיע על חברי הוועדה. ממה שאני שומע יש התרוצצות גדולה מאוד בסלאח א-דין כדי לעצור את זה ומנדלבליט הפעיל את כל התותחים שלו לצמצם את הפרסום".
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
חלק מהחשיפה ההזויה שנחשפה ע"י עמית סגל
אפי נווה, שוחח עם מנדלבליט המון, כל תקופת טרום המינוי, הם שוחחו לפעמים גם 12 פעמים ביום.
נווה מינה את יחיאל כץ כחבר בוועדה כאילו אין לו קשר עם מנדלבליט, כץ עבר ממועמד למועמד לשכנע אותו,
נווה העביר מסרים רבים מכץ למנדלבליט, כולל שאלות שיישאל בוועדה ועוד, כולל שיחות שקוימו ישיר בין כץ למנדלבליט -חבר בוועדה, מה שאסור על פי חוק.

המון מאמצים נעשו להינצל מהתיק שנפתח על מנדלבליט
באחת ההקלטות נווה אומר, תשמע איך הוא מעיף את המועמדים האחרים, היום יחיל אמר לניזרי אתה תפרת את התיק על מנדלבליט. הוא עושה הכל לשכנע את כולם.
גם אחרי המינוי בממשלה, מחשש לעתירות בבג"ץ, נווה נפגש עם נשיאת העליון ועוד בכירים מאוד.
הסיבה שבסוף הפרקליטות ויתרה על התיק שהיא עצמה פתחה, כשהסבירו לה מי יבוא במקום, נווה שוחח עם יהודה ווינשטיין היועמ"ש, ועם בכירים בעליון, הוא אמר להם שאם רוטקוב ייבחר אפשר לטאטא את בג"ץ.

במהלך ההקלטות נשמעים ביטויים חריפים במיוחד נגד מערכת המשפט. 'כמו כל עוכרי ישראל האלו' ועוד מילים מגונות.

יש עוד הרבה הקלטות שטרם נחשוף,

ממנדלבליט לא התקבלה כל תגובה, רק איום שימנע משפטית את הכתבה מה שלא קרה.​
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הקלטות חושפות: כך פעל מנדלבליט לקדם את מינויו לתפקיד היועמ"ש יחד עם אפי נוה
זה היה קרב מתוקשר ורווי פרסומים: מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט רצה להתמנות לתפקיד היועמ"ש. אלא שהמינוי היה צריך לחצות מכשולים לא קלים ויריבים מרים בדרך, וכדי לעקוף אותם פעל מנדלבליט בשיתוף פעולה עם ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, תוך חציית גבולות לכאורה. מסיוע מתוך ועדת האיתור ועד הניסיון לרתום את הפרקליטות לצדו בבג"ץ: כך זה היה - ונשמע
זה היה ה-קרב המשפטי של 2015 - מי יהיה היועץ המשפטי לממשלה. מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט רצה מאוד את התפקיד, והשיחות שיפורטו בהמשך הכתבה יעידו עד כמה, אבל היו לו שני מכשולים: הראשון - הוא היה חשוד בפלילים בפרשת הרפז, והשני - הוא מכהן באותו הזמן כמזכיר הממשלה, מה שעלול להתפרש כניגוד עניינים, שכן היועץ המשפטי לממשלה הוא הסמכות לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש ממשלה. אלא שלמנדלבליט היה נשק סודי, שובר שוויון: חברו הטוב הוא אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין.
בתקופה המכריעה מנדלבליט ונוה מדברים לפעמים 12 פעם ביום. נוה ממנה מטעם הלשכה חבר בוועדת האיתור, עורך הדין יחיאל כץ. כלפי חוץ אין בין כץ ובין מנדלבליט שום קשר. בפועל – יחיאל מופעל בידי מנדלבליט, בניגוד לנהלים, נגד המועמדים האחרים ובעד בחירתו שלו.
נ (נוה): היום הבת של יחיאל מתחתנת אבל אני לא בטוח שכדאי (לבוא לשם)
מ (מנדלבליט): לא לא לא לא.
נ: הוא באמת עובד בשבילך רק שתדע לך.
מ: כל הכבוד לו וכל הכבוד לך.
66d8a3af02ad3aec1.jpg

נוה ממשיך ומסביר למנדלבליט בשיחה כיצד יחיאל עובד עבורו בוועדת האיתור:
נ: יחיאל מכין עבודה ממש יסודית. הוא כבר מכיר את המקרה שלך מקדימה, מאחורה, באמצע השינה אתה תעיר אותו. אמרתי לו יחיאל מה שחשוב זה שאתה משכנע את גרוניס. יש לנו רביעייה גם בלעדיו אבל אם הוא נותן לך את ברכתו זה הורג את הסיכויים לבג"ץ".
למועמדים, בטח למשרת טוהר המידות החשובה ביותר, אסור לפעול מאחורי הקלעים מול חברי הוועדה שתדון בגורלם. במשך חודשים כץ מעביר למנדלבליט, דרך נוה, מידע פנים סודי יקר ערך. הוא מקבל בחזרה הנחיות איך לפעול כך שייפגעו המועמדים האחרים, בהם בכירים בפרקליטות ושופטים. הנה תדרוך מבפנים ערב הופעת מנדלבליט בוועדה:
נ: הדבר היחיד שמחר יעלה כנראה באמת זה הטענה שאתה כפוף לרה"מ, עובד מולו ויש ביניכם יחסי מרות ופתאום אתה הולך להיות בתפקיד כזה שהיחסים ביניכם יכולים להשפיע עליך, על שיקול דעתך שאמור להיות בלתי תלוי לעילה, והאם הקרבה שלך לרה"מ לא תשפיע שלמחרת תקבל החלטות שהוא לא יאהב אותם או דברים כאלה אז תכין את עצמך.
מ: ודאי שלא, אני היועץ המשפטי של כל הממשלה של הקבינט. ברגע שרה"מ קרא לי באתי. העולם שלי מקצועי, לא עולם פוליטי.

את הצמד נוה ומנדלבליט מטריד דבר אחד – ששרת המשפטים שקד, שמריצה אותו, תוחלף:
נ: כשיוצא לך לדבר עם הבוס הגדול שלך (נתניהו) תגיד לו שאת הרישאפלים (הכנסת העבודה לממשלה) שיעכב כי זה יעשה ממש נזק לעניין שלך ממש ממש...
מ: אני יודע, אני יודע. הוא מכיר גם את טביעות האצבע שלו.
נ: יש הרי דיבורים שהוא רוצה להביא את בוז'י במקום הבית היהודי, אחרת הוא יכול לשכוח מהיועמ"ש. שקד דדיקייטד לך נקודה סימן קריאה היא אוהבת אותך אתה דתי מתנחל, מכל הסיבות שלהם הולכים עליך בכל הכוח.
מ: אני לא מתנחל
נ: לא משנה סתם אני מקצין.
66d8a30b3bcd4c841.jpg

באחת השיחות נשמע נוה אומר למנדלבליט שהוא "נתן הופעה פצצה" בוועדה, אבל בהמשך מגיעה בשורה רעה. הדיונים בוועדה מתעכבים, כמוהם גם המינוי ומנדלבליט מעוניין בהחלטת בזק, שכן הוא חושש ממאבק שמנהל נגד מינויו היועץ המשפטי דאז יהודה וינשטיין, מי שהורה לחקור אותו באזהרה. הדברים שתשמעו ממנדלבליט על היועץ מזכירים מאוד בסגנון את מה שיגיד לימים נתניהו נגדו:
מ: הם (משפטנים) חושבים שיש פה סיכול ממוקד. הם התחילו בזה שזה רשלנות ורמה נמוכה וזה, היום הם מדברים על חיסול. כל התכלית של החקירה זה לא כי עברתי עבירה, שלושים ושש שעות חקירה כשהם יודעים שלא עברתי שום דבר.
מ: הם האזינו למאות שיחות ייעוץ משפטי שלי עם הרמטכ"ל, מאות. משהו מטורף שאין כמוהו. זה הרס הדמוקרטיה.
נ: מי אישר את ההאזנות האלה?
מ: כלום, אין אישור. אני קצין בצה"ל, אני יועמ"ש הרמטכ"ל.
נ: זה שעברת את זה יעשה אתך יועץ יותר טוב ויותר רגיש
מ: א אני מסכים.
נ: הכוח משחית ולא תמיד מועיל.
מ: ממש, נכון.
66d8a364558ba7b81.jpg

אחרי שהמינוי מאושר בוועדת האיתור ואז בממשלה, מנדלבליט עדיין לא רגוע. מנדלבליט חושש מאוד שייפסל בבג"ץ, בעיקר כי הפרקליטות, זו שפתחה נגדו בחקירה פלילית על מרמה והפרת אמונים, היא זו שאמורה להגן עליו עכשיו מפני הטענה שעצם החקירה פוסלת אותו מלשמש בתפקיד האחראי על טוהר המידות. מנדלבליט ונוה יודעים שאם מנדלבליט ייפסל, נתניהו יפעל למינויו של גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר שנחשב אויב המערכת כי לחם באקטיביזם המשפטי. והנה עדות נדירה מבפנים, של האיש הכי בכיר במערכת אכיפת החוק, שחושפת מה הנימוקים שבהם שכנע את הפרקליטות להגן עליו בבג"ץ. לא צדק, לא משפט, רק רצון לחסום יועץ משפטי אחר שהמערכת מתעבת:
מ: אנחנו במקום אחר עכשיו. הפרקליטות תהיה איתנו. יהודה דיבר איתי, ואמרתי עליך, מגינים עלינו. מקום אחר.
נ: השאלה איך מגינים. אתה יודע כשהפרקליטות איתך מהלב או מה...
מ: לא, המצב שונה כי שי רוצה (להגן עליי) בגלל האופציה בגלל האלטרנטיבה (רוטקופף).
נ: נפל להם האסימון מה האופציה.
מ: נפל, נפל.
נ: איך אתה יודע?
מ: כי דיברתי שעה וחצי עם שי. כולם מבינים.
נ: הו מבין שאם אתה הולך יבוא רוטקופף בלי למצמץ בכלל, מבינים את זה?
מ: כן. הוא מבין מצוין, לא רק הוא, כולם מבינים שם.
נ: ואתה יודע מה, לא יהיה שם. הם יקבלו את רוטקופף ונגמר הסיפור.
מ: תקשיב הוא יכול להביא מטאטא (למשנה ליועמ"ש), לא צריך (תנאי) כשירות לבית משפט עליון. מטאטא בן שמונים ואין מה לעשות. מה שהוא רוצה הוא מביא.
נ: נכון. זה חשוב שהם יבינו את זה שייפול להם האסימון שהם יקללו את הרגע שאביחי הלך כי הם מבינים מי בא במקומו.
בשליחות מנדלבליט, אפי נוה מעביר מאחורי הקלעים מסרים גם לשופטי העליון – אם תקבלו את העתירה ייבחר יועמ"ש שאינכם רוצים. המסר עובר והעתירה נדחתה.
זו הייתה העדות מבפנים של מנדלבליט. בשנת המאבק ברפורמה התייצב מנדלבליט להגנת מערכת המשפט. השיחות עם נוה מספקות הצצה מה באמת חשב עליה, ובאיזה מנופים השתמש.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
סיכום מהיר של הפרסומים המטורפים של עמית סגל על היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מנדלבליט על בסיס הקלטות נווה:

1. בוועדת האיתור למינוי היועץ, ישב חפרפרת מטעם המועמד שנבחר בסוף

2. החפרפרת סייעה לטרפד מועמדים אחרים ולקדם את בחירת מנדלבליט

3. מנדלבליט שוחח עם החפרפרת - באופן ישיר ועקיף - בדבר דיוני הוועדה, קצב התקדמותה, הראיונות של מועמדים אחרים,

4. מנדלבליט אף קיבל דרך החפרפרת את השאלות שהוא צפוי להישא והנושאים שמטרידים את חברי הוועדה.

5. שופטים בעליון מתודרכים באופן עקיף ובלתי פורמאלי על תיקים - כולל דיונים על ההשלכות הפוליטיות-מוסדיות של פסילת מינויים בהליכים שמצויים לפתחם.

6. הפרקליטות בוחרת האם ואיך לייצג תיקים וטענות בהתאם לאינטרסים פוליטיים. הבחירה לא נעשית בהתאם למה אומר הדין - אלא בהתאם למה טוב למערכת. כך, במקרה של מנדלבליט, שי ניצן שוכנע להגן על מנדלבליט (שתפוס בגרון, כידוע) רק אחרי שהבין שהמועמד שיחליף אותו אם ייפסל הוא גיא רוטקופף שמתנגד לאקטיביזם המשפטי של ניצן ושל חבריו

7. מנדלבליט, בהיותו יועץ משפטי, מודה שבגלל הבריונות של אנשי צלאח-א-דין הם מאבדים את אמון הציבור. וכן מנדבליט מספר על הנחשים בפרקליטות ועוד ועוד זו כמובן רק הצצה קטנה.

אלומת אור על מערכת רקובה ומושחתת.

כמו מנדלבליט, יש עוד אינספור מינויים של יועצים ושופטים. כולל, כמובן, מינויים נוכחיים דוגמת גלי מיארה שקודמה על ידי החבר סער על אף התנגדות גרוניס והיותה משפטנית בינונית ולא מתאימה - או גיל לימון שנבחר בקומבינה מושחתת במיוחד כשאיש אמונו מנדלבליט עומד בראש הוועדה. אז נכון, אפשר בהחלט לטעון שתיקון המערכת צריך להידחות עד לסיום המלחמה - אם כי יש קושי הולך וגובר בטיעון, כאשר לאחר כמה חודשים של הפוגה, המערכת שוב מערימה קשיים ומכשולים משמעותיים על היכולת של ישראל להלחם בכל הגזרות ולנצח - אבל בסופו של דבר את המערכת המושחתת הזו יהיה צריך לפרק ולבנות מחדש. זו לא שאלה של האם, רק שאלה של מתי ואיך.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
התנועה לאיכות השלטון: "חשיפת חדשות 12 מאשרת את החששות שהעלינו בזמן אמת - יש לפתוח בחקירה פלילית נגד כל המעורבים בפרשה"

התנועה לאיכות השלטון מגיבה לחשיפות העיתונאי עמית סגל אודות השיחות בין אביחי מנדלבליט לאפי נוה סביב מינויו של הראשון לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה:

"ההקלטות שנחשפו מעלות תמונה קשה של מניפולציות, ניגודי עניינים, והתערבות פסולה בהליכי מינוי לתפקיד הרגיש ביותר במערכת אכיפת החוק. התנהלות זו מהווה פגיעה חמורה בטוהר המידות, בשלטון החוק ובאמון הציבור."

לאור חומרת הממצאים, התנועה לאיכות השלטון קוראת לפתיחה מיידית בחקירה פלילית מקיפה של כל המעורבים בפרשה . "יש לחקור לעומק את כל ההיבטים של הליך המינוי, כולל מעורבותם של גורמים נוספים במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית. אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר התפתחויות בפרשה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו להבטחת טוהר המידות וחיזוק שלטון החוק בישראל."
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
יעקב ברדוגו: ‏מנדלבליט רצה למנוע גם הערב את שידור ההקלטות בהן יש ראיות לכאורה לשיבוש הליכי ועדת האיתור על ידו, שיבוש לכאורה של עשיית משפט בבג״צ הדן במינויו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. מושחת.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
ינון מגל: מעניין -
אהרן ברק - שותק
אסתר חיות - שותקת
שופטי בג"ץ - שותקים
גלי בהרב - שותקת
גדעון סער - שותק
בוזי הרצוג - שותק
שי ניצן - שותק
שקמה באוקטובר - שותקת
קוסטה בלאק - שותק
נתיבי איילון - התנועה זורמת כסדרה.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
יעקב ברדוגו: ‏מנדלבליט משוחח מאות שעות בפלאפון עם אפי נווה. בזמן היותו עובד מדינה כמזכיר הממשלה וזאת לצורך תפירת המכרז למינויו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולאחר מכן לצורך דחיית עתירה נגדו בבג״צ. כמה עבירות פליליות ומשמעתיות עבר מנדלבליט? קשה לספור.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עמית סגל לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: "לא הופתעתי כששמעתי את ההקלטות של מנדלבליט. מה שהשמענו וחשפנו אתמול זה רק ההתחלה, יש מאות ואלפי שעות של הקלטות. אגב, זה קיים גם אצל מינוי השופטים ונחכה שזה ייצא החוצה".
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השר יריב לוין על ההקלטות שחשף עמית סגל: ״שנים מספרים לנו ששלטון המשפטנים הוא הדרך למנוע שחיתות. מספרים לנו שהפיכת היועץ המשפטי לממשלה לבעל הבית של הממשלה, והפיכת בג״ץ לשליט על המדינה כולה, זו הדרך להבטיח החלטות תקינות והגונות. שנים אני טוען שאין דבר יותר לא דמוקרטי מזה. היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכל. וזה לא מפתיע״.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עוד מיריב לוין: ״איך מנדלבליט מונה אנחנו כבר יודעים. מה שלא כולם יודעים זו העובדה שהוא השאיר בייעוץ המשפטי לממשלה ממשיך - העוזר שלו. עוזר, אשר בדרך מופלאה דילג מכיסא העוזר הישר לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. ועל מה הוא אחראי? על תחום ניגודי העניינים בממשלת ישראל ושלוחותיה״.
 

נועה פוקס

משתמש צעיר
מנדלבליט בבקשתו מציין שניסה לפנות לבית המשפט כדי להוציא צו מניעה עוד לפני הפרסום אמש, אבל סגל נתן לו זמן תגובה של 4 שעות בלבד לפני הפרסום, ולכן הוא לא הספיק להגיש את בקשתו עוד לפני הפרסום. הבקשה מוגשת כעת כדי למנוע פרסום של חומרים נוספים שקשורים במנדלבליט מתוך הטלפונים של נוה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה