בית שמשניק
משתמש סופר מקצוען
ועל לייקח און ברונפען (ליקר בננה) נבנתה בית שמש...על פיצה ובייגלס חרוב ירושלים.....
ועל לייקח און ברונפען (ליקר בננה) נבנתה בית שמש...על פיצה ובייגלס חרוב ירושלים.....
לדעתי, לא צריך לרוץ למקומות חדשים,
מספיק אם באיזור בני ברק כגון: פרדס כץ,
ידאגו כמו שצריך להוציא משם את החילונים זה יוסיף הרבה מאד לחרדים.
גם בכל צפון בני ברק טוענים שהולכים להיות גם חילונים צריך לדעת איך לדאוג לזה, ולתת לחרדים בלבד את המקום הזה.
אבל אם גם ראש עיריה בבני ברק לא מעניין אותו כלום חוץ מעצמו (וכמובן, כל הראשי עיר שהיו בהיסטוריה), אז מה דורשים מראשי עיר אחרים?
יש ויש...טוב. כתושב האיזור שנים רבות, הסיפור הוא הפוך.
אנ"ש החסידים מצפון ירושלים, עברו לבית שמש וביתר, כי הם חיתנו ילדים, ורצו לכסות חובות, אז הם מכרו את הדירות בירושלים וקנו בערים צעירות, בכשליש מחיר.
אז מי בא במקום אנ"ש החסידים? טייערע יידן פון בורו פארק, שהביאו איתם את כל התרבות חיים הנהנתנית.
עם התגברות הנדידה של אנ"ש החסידים, והתחזקות ההתיישבות החוצניקית בזור, המקום החל לשנות את אופיו, לאסגנון ברוקליני מובהק, על כל חנויות האוכל והסטייל.
זה מצחיק לומר, שבגלל אווירת הקניון אנ"ש החסידים ברחו. ז הפוך בדיוק.
ההורים שלי עדיין גרים באזור, והייתי עד לתופעה מתחילתה ועד היום, בכל שלב ושלב.
עד לפני 12 שנים קניון רב שפע היה המרכז המסחרי היחיד בכל האזור כולו.
בד"כ, התושבים הוותיקים יותר, הם לקראת סיום נישואי הילדים, כך שבד"כ, מה שמציק להם אלו לא הבעיות החינוכיות.יש ויש...
קרוב משפחה שלי שגר שם כמעט 40 שנה (לפני שהיה שם חוצניק אחד) רוצה מאד לעזוב את האזור לבית שמש...
הראש של הבנות שלו היותר קטנות מלאות של הזמן במושגים, מודות, בגדים, ועגלות...
ב5 שנים האחרונות המצב קרטוספלי
האנגלית שם היא השפה הראשית
זה בגלל מחירי השכירות האוסטרונומיים.כל הוזצי"ם מאנ"ש שנה אחרי החתונה עפים לבית שמש
תל אביב לא הוקמה על ידי גרעין חרדי, היא הוקמה כעיר חילונית גמורה. נכון שהיה בה התיישבות חרדית גדולה, אבל זה נשאר גם אחרי שבני ברק הוקמה.בעבר הרחוק גם תל אביב הוקמה ע"י גרעין חרדי
עד שהוקמה בני ברק ושינתה את המצב
זה גם בגלל יחס הכנסה לנפש ופשוט זכינו לגדל יותר ילדיםלכל החולמים על ערים מתוקנות עם מתנסי"ם, בריכות, פארקים, וכו', באמת כדאי שיעברו לערים מעורבות, וזה לא קשור לראש עיר כזה או אחר.
במדינת ישראל יש רק תשע ערים בדירוג כלכלי חברתי 1-2 (הכי נמוך).
מודיעין עילית, ביתר עילית, רהט, (דירוג 1).
בני ברק, בית שמש, אלעד, צפת, טמרה, אום אל פחם, (דירוג 2).
כל הערים האלו (למעט אולי צפת) הם ערים חרדיות (או כמעט חרדיות) או ערביות.
בשביל לבנות את כל הדברים האלו העירייה צריכה כסף, הערים החרדיות ברשימה נראות הרבה יותר טוב מהערביות ברמה שלהם, ומה לעשות אי אפשר להיות עיר ענייה עם הכנסות מזעריות, ושהעיר תראה כמו הרצליה פיתוח.
הציבור החרדי בחר בחיי עוני גשמי ועושר רוחני, ופשוט אי אפשר לתפוס את החבל משתי קצותיו.
תל אביב לאתל אביב לא הוקמה על ידי גרעין חרדי, היא הוקמה כעיר חילונית גמורה. נכון שהיה בה התיישבות חרדית גדולה, אבל זה נשאר גם אחרי שבני ברק הוקמה.
קצת היסטוריה לא תזיק...תל אביב לא הוקמה על ידי גרעין חרדי, היא הוקמה כעיר חילונית גמורה
נגמר, איפה שיכון בעלזא בתל אביב? ועוד חצרות חסידויות רבות נוספות...אבל זה נשאר גם אחרי שבני ברק הוקמה.
באלעד יש מתנסי"ם ענקיים שפעילים כל השנה במגוון אירועי תרבות שעולים פרוטות (10-15 ש"ח)לכל החולמים על ערים מתוקנות עם מתנסי"ם, בריכות, פארקים, וכו', באמת כדאי שיעברו לערים מעורבות, וזה לא קשור לראש עיר כזה או אחר.
במדינת ישראל יש רק תשע ערים בדירוג כלכלי חברתי 1-2 (הכי נמוך).
מודיעין עילית, ביתר עילית, רהט, (דירוג 1).
בני ברק, בית שמש, אלעד, צפת, טמרה, אום אל פחם, (דירוג 2).
כל הערים האלו (למעט אולי צפת) הם ערים חרדיות (או כמעט חרדיות) או ערביות.
בשביל לבנות את כל הדברים האלו העירייה צריכה כסף, הערים החרדיות ברשימה נראות הרבה יותר טוב מהערביות ברמה שלהם, ומה לעשות אי אפשר להיות עיר ענייה עם הכנסות מזעריות, ושהעיר תראה כמו הרצליה פיתוח.
הציבור החרדי בחר בחיי עוני גשמי ועושר רוחני, ופשוט אי אפשר לתפוס את החבל משתי קצותיו.
בבית שמש החרדית יש מתנ"סים בריכות פארקים (אולי גם בית שמש נחשבת עיר מעורבת?)לכל החולמים על ערים מתוקנות עם מתנסי"ם, בריכות, פארקים, וכו', באמת כדאי שיעברו לערים מעורבות, וזה לא קשור לראש עיר כזה או אחר.
עוד לא עיכלתם?כן והיא לא עיר עשירה אם יש ראש עיר שיודע לנהל היטב והוא חברהמן שיודע להביא הכנסות לעיר מעבר לארנונה והוא מסור לעבודה שלו אפשר לעשות הכל והשמיים הם הגבול
חבל שהוא הוחלף עכשיו רק בגלל שהוא לא אומר סליחות מתחילת אלול....
לא כתוב שם כלום חוץ מזה שליפו הגיעו יהודים חרדים לפני שתל אביב הוקמה.קצת היסטוריה לא תזיק...
תל אביב-יפו – המכלול
www.hamichlol.org.il
נגמר, אבל לא כשבני ברק הוקמה אלא כמה עשרות שנים אחר כך.נגמר, איפה שיכון בעלזא בתל אביב? ועוד חצרות חסידויות רבות נוספות...
ומצד שני לומדים בקראוונים, ומתפללים באהלים....בבית שמש החרדית יש מתנ"סים בריכות פארקים (אולי גם בית שמש נחשבת עיר מעורבת?)
נראה לי גם בשאר הערים החרדיות יש את זה (כתבו אלעד)
כשבונים שכונות חדשות כמו רמה ד' משרד השיכון גובה מהקבלנים (שגובים מרוכשי הדירות) דמי פיתוח וכך בונים מתנ"סים פארקים וכו' אין שום קשר למדד הסוציו אקונומי של העירייה.
זה כבר קשור לרצון הטוב של ראש העיר. הסכם גג מביא איתו גם הרבה כיתות ממשרד החינוך.ומצד שני לומדים בקראוונים,
וזה תלוי ברמת החרדיות של ראש העיר. ראש עיר חרדי מקדם הקצאות וגם לא מונע הקמת מבנים זמניים. בערים מעורבות לא נותנים גם להקים אוהלים, בשכונות שלעירייה יש אינטרס למנוע שם התיישבות חרדית.ומתפללים באהלים....
הלוואי.אוהלים זה אולי רמה ה' שעכשיו יאשרו להם הקצאות.
בעיקר ד'3-4 שנתקעו ההקצאות בסוף הקדנציה של רה"ע.בד' יש הרבה אוהלים.
אני ממליץ לא להתלונן.רוב בתי הכנסת בבית שמש במבני קבע
אוהלים זה אולי רמה ה' שעכשיו יאשרו להם הקצאות.
קראוונים לא הבנתי מה כ"כ נורא גם בבני ברק יש בתי כנסת מלפני 20 שנה בקראוונים.
חוץ מזה מה אתה ממליץ? לעבור לעיר מעורבת? ואז גם קארוונים ואוהלים לא יהיה?
ברור.נגמר, אבל לא כשבני ברק הוקמה אלא כמה עשרות שנים אחר כך.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: