התייעצות שמות יפים לילדים- האם השמות האלו מקובלים בציבור?

מצב
הנושא נעול.

שירה עבאדי

משתמש רשום
אשירה בתנ"ך הכוונה לעבודה זרה !!
וגם אם הניקוד שונה זה עדיין מזכיר את זה
יש מי שכותב עם יודים מיותרים...יש מילים שזה תפס וזה קביל...
זה כמו כאלו שכותבים מצלימה.. במקום מצלמה...
אגב, כותבים אשרה ולא אשירה...
אבל זה ענין של הגייה..
 

עובדת מהבית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מישהי אמריקאית אמרה לי שהיא קראה לבת שלה תמימה כי היא אוהבת את השם הזה
באמריקה היא אומרת שזה הולך בישראל
ובישראל היא אומרת שזה הולך באמריקה
:p:p:p:p
 

משה שאחא

משתמש פעיל
השם ' אשירה' לבת
כמה הוא זורם בתנאים שציינתי לעייך
בעחקר בקבלה למוסדות
וסתם שלא ירימו עליה עיניים יותר מידי
בציבור הספרדי נראה לי יותר שמעתי כבר כמה עם השם הזה
 

הבריסקער הנודד

משתמש מקצוען
אני מכירה רב שאמר הפוך- כל צדיק שקוראים על שמו יש לו השפעה על הילד. ואם הרבה קוראים בשם ההשפעה פוחתת.
הרב הזה קרא לכל ילדיו בשמות מקוריים- שמות של צדיקים שלא קראו הרבה בשמם, אבל הוסיף שמות נפוצים.
ולשאלת פותחת האשכול- תהילה, רוחמה, מנוחה, יסכה,
מנלן?
ההשפעה פוחתת???
 

תותים בלבן

משתמש רשום
בלת"ק
אשירה מזכיר את השם שירה.
הגר"ח קנייבסקי לא אחז מהשם שירה, מכירה כמה שהוא הורה להם לשנות לשרה או שם אחר
וכשבאו לומר לו מה עם "שבת שירה" אמר שיש גם "שבת פרה"...

למיטב ידיעתי, זה שם ללא מקור תנכ"י.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית

seven up

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בלת"ק
אשירה מזכיר את השם שירה.
הגר"ח קנייבסקי לא אחז מהשם שירה, מכירה כמה שהוא הורה להם לשנות לשרה או שם אחר
וכשבאו לומר לו מה עם "שבת שירה" אמר שיש גם "שבת פרה"...

למיטב ידיעתי, זה שם ללא מקור תנכ"י.
אכן.
אבל יש בזה דעות רבות
והיא יכולה לשאול את הרב שלהם אם יש בזה בעיה.

אגב יש שמות רבים ללא מקור תנכ"י, כמו כל השמות באידיש כדוגמת פייגא, גיטל שיינדל ועוד שמות כמו: תהילה, הודיה, שמחה, אהובה, יפה, נדיבה, חיים, תמימה, רוחמה ולא שמענו שיש בזה בעיה...

אני שאלתי רב שאמר שכל עוד המשמעות של השם חיובית - אין בעיה לקרוא אותו מבחינה הלכתית.
כמובן שחשוב גם שם שהילד לא יתבייש בו ולא יהווה בעיה - אך זה כבר לא קשור להלכה.
 

תותים בלבן

משתמש רשום
בציבור הספרדי נראה לי יותר שמעתי כבר כמה עם השם הזה
אכן.
אבל יש בזה דעות רבות
והיא יכולה לשאול את הרב שלהם אם יש בזה בעיה.

אגב יש שמות רבים ללא מקור תנכ"י, כמו כל השמות באידיש כדוגמת פייגא, גיטל שיינדל ועוד שמות כמו: תהילה, הודיה, שמחה, אהובה, יפה, נדיבה, חיים, תמימה, רוחמה ולא שמענו שיש בזה בעיה...

אני שאלתי רב שאמר שכל עוד המשמעות של השם חיובית - אין בעיה לקרוא אותו מבחינה הלכתית.
כמובן שחשוב גם שם שהילד לא יתבייש בו ולא יהווה בעיה - אך זה כבר לא קשור להלכה.
לא באתי לומר שיש בעיה בשם ללא מקור תנכ"י
רק ציינתי. למי שחשב שזה מופיע בתנ"ך. זה לא. לפעמים מוציאים דברים מהקשרם...
 

משה שאחא

משתמש פעיל
לא באתי לומר שיש בעיה בשם ללא מקור תנכ"י
רק ציינתי. למי שחשב שזה מופיע בתנ"ך. זה לא. לפעמים מוציאים דברים מהקשרם...
דווקא כשם זה כן מופיע דווקא לא בצורה חיובית בלשון המעטה (עץ...)
 

טובה לוי

משתמש רשום
השם ' אשירה' לבת
כמה הוא זורם בתנאים שציינתי לעייך
בעיקר בקבלה למוסדות
וסתם שלא ירימו עליה עיניים יותר מידי
אני אישית לא שמעתי בת בשם זה...
אני חושבת שבתנאים שאת הצבת זה פחות מתאים אלא אם כן אתם משפחה יצירתית קצת ואז זה בסדר...

יש את השמות רוני, שירה, הודיה, תהילה, הלל , אורה, שיר וכו'
 

תותים בלבן

משתמש רשום
אם את אוהבת אשירה תתני לה את השם אשירה, תאהב - תמשיך איתו, לא תאהב - תשנה לשירה
ושם נוסף שיכול להתאים לך - תחיה (במלרע)
תחשבו על הילד. לא רק על עצמכם. לא נחמד להיות עם שם שונה מהחברה שסביב
ולא כל כך מהר מחליפים שם
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בלת"ק
אשירה מזכיר את השם שירה.
הגר"ח קנייבסקי לא אחז מהשם שירה, מכירה כמה שהוא הורה להם לשנות לשרה או שם אחר
וכשבאו לומר לו מה עם "שבת שירה" אמר שיש גם "שבת פרה"...

למיטב ידיעתי, זה שם ללא מקור תנכ"י.
זה שהרב קנייבסקי היה בדיעה ששירה זה לא שם, לא אומר שהוא חשב ככה על אשירה,
(לא יודעת מה הוא חשב על אשירה, אבל על 'עשירה' הוא אמר שזה שם טוב)

ד"א- לא כולם הולכים לפי הרב קנייבסקי.

יש את השמות רוני, שירה, הודיה, תהילה, הלל , אורה, שיר וכו'
לדעתי רוני, הלל, אורה ושיר מקובלים באותה מידה או פחות מאשירה.
 

כסא נח

משתמש מקצוען
האמת שאם את ובעלך אנשים מקוריים ו'פיוטיים'
סביר להניח שגם הבת שלך תהיה כזו
וכן שבשאר הליכותיכם / דרך מחשבתכם ופעילויותיכם
אתם לא שבלוניים
כך ששם בלתי משעמם הוא מתבקש וזורם עם זה טוב

לכל אחד יש בסביבתו מישהו/י מקורי/ת
שהם לא הולכים ב'תלם של כולם'
ודווקא שם מיוחד נותן נופך של יופי לתופעה!..

וגם הנידון עצמו לא רואה את זה כפגיעה אישית,
אלא כחלק מהמיתוג האישי..

אך אם אתם אנשים מאוד 'רגילים'
וחשוב לכם להמשיך להיות כאלו
אז שם יצירתי קצת מרים גבות
שאנשים רגילים לא אוהבים שמרימים להם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה