על שבתאי אוצר פירות שמעת?!בן אדם שמוכר יקר אינו רשע ואינו שרלטן
מי סיפר לך שיש להם חשבון עם הקב"ה?
קצת לחשוב לפני מה שכותבים
עיין ב"ב צ:
על שבתאי אוצר פירות שמעת?!בן אדם שמוכר יקר אינו רשע ואינו שרלטן
מי סיפר לך שיש להם חשבון עם הקב"ה?
קצת לחשוב לפני מה שכותבים
בן אדם שמוכר יקר אינו רשע ואינו שרלטן
מי סיפר לך שיש להם חשבון עם הקב"ה?
קצת לחשוב לפני מה שכותבים
אדרבה, מעיון מקופיא בגמרא שם מבואר [עריכה: לכאורה] דוקא להיפך שאכן אין בכך שום חשש איסור [עריכה: ועכ"פ אין לקרותו רשע].על שבתאי אוצר פירות שמעת?!
עיין ב"ב צ:
כפי שכבר ציינתם בעצמכםאדרבה מעיון מקופיא בגמרא שם ובפוסקים מבואר שאכן אין בכך שום חשש איסור.
בבא בתרא דף צ' ע"ב
תניא נמי הכי אין אוצרין פירות דברים שיש בהן חיי נפש, כגון יינות שמנין וסלתות, אבל תבלין כמון ופלפלין מותר.
סמ"ע סימן רל"א ס"ק ל"ו:
בדברים שיש בהן חיי נפש כו'. עיין פרישה ודרישה שם כתבתי והוכחתי דדין זה נחלק לג' ענינים להרמב"ם ובעל הטור, והוא,
1. דבעיקר אוכל נפש הדומה ליינות ושמנים וסלתות יכול להשתכר עד שתות ולא יותר,
2. ובדברים שאין בהן אוכל נפש כלל כגון הקושט והלבונה יכול להשתכר כל מה שירצה אפילו כפלי כפלים מהקרן,
3. ובדבר שיש בו ממכשירי אוכל נפש כגון כמון ותבלין והדומה להן מותר להרויחן עד הכפל ולא יותר.
וזהו דלא כמ"ש הב"י ע"ש:
כמדומני שכתבתם שאין בכך איסור...הנידון אליו התייחסתי היה אם מותר לקרותו רשע בשל כך.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: