דרוש מידע שכונת מליבו בצפת, מישהו מכיר?

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם אתם מחפשים דירה להשקעה שיגורו בה חרדים, עדיף להתמקד בשכונות הדרום / במאור חיים.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נדמה לי שהתהליך התחיל מאז שנפתח בית הכנסת לעלוב, וזה היה לפני 20 שנה בערך,
וניתן לומר שכבר לפני 5 שנים זה הפך להיות חרדי לגמרי, כך שתוך 15 שנים קרה המהפך
זה שיש כמה חילונים זה שתיים לבניין אולי.
לעלוב שם רק 20 שנה? האדמו"ר הקודם היה מגיע לשם במשך שנים.
בכל מקרה לא הייתי אומר שההתחרדות הייתה בגלל לעלוב
פשוט החרדים התחילו להתפשט עם הזמן והביקוש לבתי כנסת נוצר ונפתחו לפי הביקוש.

בכל מקרה אני מדבר על השכונות היותר דרומיות
 

A.A.T

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
מנחם בגין ומצפה האגם זה ממש קרוב והגיוני שיתחרד בעתיד הרחוק
מצד שני המחירים בבגין מאד גבוהים, כך שזה לא מתאים לחרדי ממוצע
 

A.A.T

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
לעלוב שם רק 20 שנה? האדמו"ר הקודם היה מגיע לשם במשך שנים.
לעלוב שם למעלה מ40 שנה, אבל את הבית כנסת [שהיה מועדון לפני כן] קיבל מראש העיר כ7 שנים לפני פטירתו, ועד שנפתח שם הבית כנסת לא דרכה שם כף רגל חרדי, כך שמעתי ממישהו שגר בצפת
 

A.A.T

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
למה יש פער במחיר בין השכונות?
מליבו נבנתה ע"י חברת שיכון, ומראש היא יועדה להיות שכונה זולה, כמו עמידר
בגין זה סגנון יוקרתי ובתים פרטים
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לעלוב שם למעלה מ40 שנה, אבל את הבית כנסת [שהיה מועדון לפני כן] קיבל מראש העיר כ7 שנים לפני פטירתו, ועד שנפתח שם הבית כנסת לא דרכה שם כף רגל חרדי, כך שמעתי ממישהו שגר בצפת
יתכן שההתחרדות של שכונות הדרום התחילה בדיוק בזמן שקיבלו את הבית כנסת
אבל לא יודע האם אפשר לקשר בין שני האירועים
ההתחרדות נוצרה פשוט כי היה ביקוש, ואנשים ראו שיש שם דירות במחירים זולים ופשוט עברו לגור שם.
לא הייתי אומר שלא דרכה שם כף רגל חרדי אבל זה היה יחסית חריג והיו מיעוט.
 

מנהטן

משתמש פעיל
אם אתם בקטע של השקעה בדירת נופש ומוכנים לצאת לחול יש דברים במחירים הרבה יותר אטרקטיביים שלכאורה יוצא הרבה יותר משתלם.
דירה בצפת היום עולה לא מעט ודירה במונטנגרו (יעד די חדש שהולך להיות היעד הבא) למשל עולה 250 אל״ש בערך..
 

סשה

משתמש רשום
ניהיה התחרדות בעקבות כל הזו"צ החרדים שבאים מהמרכז וההורים שלהם מעדיפים לקנות דירה זולה בצפת(ביחס למרכז) הם התרכזו בדרום וככה לאט לאט החילונים עזבו ובמקומם באו עוד חרדים
זה גם הסיבה לעליית המחירים כי החרדים מחוץ לעיר נותנים יותר ולחרדים הצפתיים אין את הסכומים האלה
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בכמה עלו מחירי הדירות בעשור האחרון
ובכמה עלה מחירי השכירות?
לא מתכוונת להיכנס פה לדיונים.
מניסיון שלי מכרנו לא מזמן דירה באזור הדרום, במחיר מצוין. (הרווחנו עליה פי שניים מהקניה) השכירות שלה מאוד יפה,
והיא לא ישבה ריקה לרגע.
מי שמחפש השקעה מטאורית, מלכתחילה לא ילך על צפת,
אבל מי שיש לו את הסכום שמתאים לדירות בצפת, שיקח דירה טובה באזור הדרום, והיא בוודאות תושכר.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם אתם בקטע של השקעה בדירת נופש ומוכנים לצאת לחול יש דברים במחירים הרבה יותר אטרקטיביים שלכאורה יוצא הרבה יותר משתלם.
דירה בצפת היום עולה לא מעט ודירה במונטנגרו (יעד די חדש שהולך להיות היעד הבא) למשל עולה 250 אל״ש בערך..
אין מה להשוות השקעה בארץ להשקעה בחו"ל, מהרבה מאוד סיבות.
ומי שלא מכיר את צפת שנמצאת במרחק כשלוש שעות נסיעה מהמרכז, איך יכיר את מונטנגרו????????
 

טווינס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא בטוחה ששווה לקנות היום דירה להשקעה בצפת,
מחירי הקניה הרבה יותר יקרים באחוזים ממחירי השכירות
מה גם שכל דירה שיש בה יותר את המינימום הנדרש (הרבה פעמים יש מקלחון וכיור אחד)
אבל היא לא נראית זוועה מלפני 100 שנה, כבר נקראת משופצת ומוכרים אותה בהרבה יותר יקר,

אני קניתי דירה בצפת, שהייתה נראית מזעזע, שיפצתי אינסטלציה, חשמל, ריצוף ומטבח,
והשווי של הדירה עלה ביותר מ 200,000 ש"ח
 

A.A.T

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
מניסיון שלי מכרנו לא מזמן דירה באזור הדרום, במחיר מצוין. (הרווחנו עליה פי שניים מהקניה) השכירות שלה מאוד יפה,
והיא לא ישבה ריקה לרגע.
מחירי הקניה הרבה יותר יקרים באחוזים ממחירי השכירות
בוא נלך על דוגמא דירה שעולה מליון ומכניסה 3,000 בכיף וכשיוצאת לשוק נחטפת, סה"כ תשואה 3.5 %
מצאתי גם דירה מחולקת בצפת שמביאה 4.5 %, אבל לא בדרום צפת
בצפת דרום אין דירות כאלו [בכל אופן עוד לא מצאתי], בכנען יש וגם בטבריה באיזורים מסויימים.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
באופן כללי לגבי צפת
יש לי חבר שטוען שבאכלוס של מצפה ימים יעברו הרבה אנשים מהעיר הישנה בבת אחת ויתכן שאנשים ישארו עם דירות ריקות תקועות (כי אנשים לא עוברים לצפת כ"כ מהר ולא יהיה מי שימלא את החסר)
 

הצרצר

משתמש צעיר
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה אתמול (ב') את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-12 מיליארד שקל.

מדובר בפרויקט הכולל מערכות הנדסיות מורכבות של מנהרות, גישור ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי של האזור.


התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:

אלו כוללות את תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ו"אוניברסיטה בגליל", מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.

תחנה נוספת היא תחנת חצור הגלילית (צח"ר), המיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. כמו כן התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.

תחנה שלישיית היא תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, ותתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור. כמו כן התוכנית כוללת אפשרות לשתי תחנות עתידיות - תחנת אגמון החולה ותחנת מרום הגליל , לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.

נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאוד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיזיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צורכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
 

הצרצר

משתמש צעיר
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה אתמול (ב') את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-12 מיליארד שקל.

מדובר בפרויקט הכולל מערכות הנדסיות מורכבות של מנהרות, גישור ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי של האזור.


התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:

אלו כוללות את תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ו"אוניברסיטה בגליל", מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.

תחנה נוספת היא תחנת חצור הגלילית (צח"ר), המיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. כמו כן התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.

תחנה שלישיית היא תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, ותתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור. כמו כן התוכנית כוללת אפשרות לשתי תחנות עתידיות - תחנת אגמון החולה ותחנת מרום הגליל , לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.

נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאוד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיזיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צורכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
סליחה, זה:
נכון לינואר 2023, בצפת גרים כיום כ-41.2 אלף תושבים, כך לפי נתוני רשות האוכלוסין. ברחבי העיר יש כיום 13 פרויקטים שנמצאים בשלבים שונים – מתכנון מקדים ועד בנייה. העיר נכללה בהגרלה השנייה של תוכנית דירה בהנחה, שנערכה ביולי האחרון, ובה הוגרלו כ-5,000 דירות ב-12 יישובים ברחבי הארץ.

בנובמבר 2020 אושרה בניית 250 יחידות דיור בשכונת מצפה ימים – לראשונה אחרי 25 שנה. הפרויקט, של קבוצת משה חדיף , אמור להיות הראשון מתוך שכונה שתכלול כ-6,000 יחידות דיור. בדצמבר 2021 אושרה תוכנית להרחבת הפקולטה לרפואה בעיר בוועדה המחוזית צפון, כחמש שנים וחצי לאחר החלטת ממשלה שהתקבלה בנושא.

כמעט רבע מהמחפשים רוצים דירות שישה חדרים


על פי מערכת yzer המנתחת את נתוני אתר יד2, דירת שישה חדרים היא הנכס המבוקש ביותר בצפת, עם 23.3% מכלל החיפושים בעיר בשנה האחרונה. אחריה נמצאת דירת ארבעה חדרים עם 20.9%. דירות שני חדרים זוכות לביקוש של 20.4%, ודירות חמישה חדרים ושלושה חדרים זוכות לביקוש של 19.1% ו-16.3%, בהתאמה.



31842_tumb_750Xauto.png

השכונה המבוקשת ביותר: דרום

שכונת נוף הכנרת מובילה את צפת בכמות החיפושים הייחודים בלוח יד2 בשנה האחרונה, עם כ-34 אלף חיפושים לרכישת דירה. מלבדה, השכונות המבוקשות ביותר בעיר בשנה האחרונה, בסדר יורד, הן דרום, מרום כנען איביקור, העיר העתיקה, בן גוריון כנען ונווה אורנים.



31845_tumb_750Xauto.png

בשונה מהחיפוש הכללי, בדירות שישה חדרים מובילה מרום כנען איביקור, עם 20,472 חיפושים, אחריה העיר העתיקה עם 8,963 חיפושים, ונווה אורנים הבאה עם 4,381 חיפושים.



31847_tumb_750Xauto.png



שני הרבעונים האחרונים של 2022 התאפיינו במגמת ירידה עקבית לרכישת דירות בצפת, למעט עלייה מינורית ביולי 2022. השנה שעברה כולה הסתיימה עם כ-6,860 מחפשי דירה בעיר בדצמבר האחרון. 2023 נפתחה עם עלייה בכמות המחפשים אחר דירה בעיר, עם כ-7,400 בינואר. בפברואר שבה הכמות לרדת, עם כ-6,230 מחפשים בלבד.

היצע קטן יחסית של דירות למכירה, עם עלייה בתחילת 2023

שני הרבעונים הראשונים של 2022 התאפיינו בירידה מגמתית בהיצע הדירות מיד שנייה בעיר שהוצעו למכירה. ביוני האחרון נרשם היצע של כ-160 דירות למכירה בלבד. ברבעון השלישי והרביעי של 2022 נרשמה עלייה קלה בהיצע הדירות מיד שנייה למכירה, והוא הגיע ל-175 דירות בממוצע לחודש, למעט אוקטובר, שבו הוצעו למכירה 165 דירות. 2023 נפתחה בעלייה בכמות הדירות המוצעות למכירה, והיא הגיעה לכ-210 דירות בממוצע לחודש בינואר ובפברואר.


31848_tumb_750Xauto.png



השכונות בעלות ההיצע הגדול ביותר לדירות בנות ארבעה חדרים (לפי סדר יורד) למכירה הן: דרום עם 68 דירות, נוף כנרת עם 34 דירות, יצחק רבין עם 31 דירות, העיר העתיקה עם 28 דירות, בן גוריון כנען עם 21 דירות, ומצפה האגם עם 18 דירות. בשכונת דרום היה גם את ההיצע הגבוה ביותר לדירות למכירה מכל הסוגים בעיר בשנה החולפת, עם 264 כאלה, לעומת 45 דירות בלבד בשכונת נווה אורנים.


31849_tumb_750Xauto.png



דירות חמישה חדרים נמצאות רק במקום הרביעי בהיצעים

ההיצע הגבוה ביותר באור יהודה לדירות יד שנייה הוא לדירות ארבעה חדרים, ו-29.9% מכלל הדירות המוצעות הן מסוג זה. לאחר מכן בסדר יורד דירות שישה חדרים (24%),שלושה חדרים (23.9%),חמישה חדרים (16.9%) ושני חדרים (5.3%). להלן ההיצעים לדירות מיד שנייה לכל סוג נכס:


31850_tumb_750Xauto.png



דירת שני חדרים ב-800 אלף שקל

מבחינת מחירים, דירות שני חדרים נמכרות בצפת תמורת 17,563 שקל למ"ר (800,452 שקל) על בסיס 31 עסקאות ובמחיר שכירות של 2,088 שקל לחודש. דירות שלושה חדרים נמכרות תמורת 12,491 שקל למ"ר (873,559 שקל) על בסיס 169 עסקאות ובמחיר שכירות של 2,858 שקל לחודש.
דירות ארבעה חדרים תמורת 13,652 שקל למ"ר (1,306,048 שקל) על בסיס 221 עסקאות ובמחיר שכירות של 3,469 שקל לחודש. דירות חמישה חדרים נמכרות תמורת 13,735 שקל למ"ר (1,803,557 שקל) על בסיס 115 עסקאות ובמחיר שכירות של 3,920 שקל לחודש. דירות שישה חדרים נמכרות תמורת 14,676 שקל למ"ר (2,549,753 שקל) על בסיס 18 עסקאות ובמחיר שכירות של 7,972 שקל לחודש.



31851_tumb_750Xauto.png



564 עסקאות בשנה

על פי נתוני המערכת ורשות המסים, בשנה האחרונה בוצעו 564 עסקאות בצפת. בעסקה שבוצעה ב-11 לינואר, נמכרה דירת שלושה חדרים ברחוב חיים ויצמן 19, בעלת שטח של 50 מ"ר, תמורת כ-630 אלף שקל - המשקפים מחיר של 12,600 שקל למ"ר.


31852_tumb_750Xauto.png
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה אתמול (ב') את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-12 מיליארד שקל.

מדובר בפרויקט הכולל מערכות הנדסיות מורכבות של מנהרות, גישור ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי של האזור.


התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:

אלו כוללות את תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ו"אוניברסיטה בגליל", מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.

תחנה נוספת היא תחנת חצור הגלילית (צח"ר), המיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. כמו כן התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.

תחנה שלישיית היא תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, ותתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור. כמו כן התוכנית כוללת אפשרות לשתי תחנות עתידיות - תחנת אגמון החולה ותחנת מרום הגליל , לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.

נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאוד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיזיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צורכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
התכנון של הרכבת הוא ל2030
אבל אם יהיו קיצוצים בתקציב בגלל המלחמה כנראה ידחה.

אם מישהו בונה על הרכבת הייתי משקיע בקריית שמונה וכדו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה