לעלוב שם רק 20 שנה? האדמו"ר הקודם היה מגיע לשם במשך שנים.נדמה לי שהתהליך התחיל מאז שנפתח בית הכנסת לעלוב, וזה היה לפני 20 שנה בערך,
וניתן לומר שכבר לפני 5 שנים זה הפך להיות חרדי לגמרי, כך שתוך 15 שנים קרה המהפך
זה שיש כמה חילונים זה שתיים לבניין אולי.
מצד שני המחירים בבגין מאד גבוהים, כך שזה לא מתאים לחרדי ממוצעמנחם בגין ומצפה האגם זה ממש קרוב והגיוני שיתחרד בעתיד הרחוק
למה יש פער במחיר בין השכונות?מצד שני המחירים בבגין מאד גבוהים, כך שזה לא מתאים לחרדי ממוצע
לעלוב שם למעלה מ40 שנה, אבל את הבית כנסת [שהיה מועדון לפני כן] קיבל מראש העיר כ7 שנים לפני פטירתו, ועד שנפתח שם הבית כנסת לא דרכה שם כף רגל חרדי, כך שמעתי ממישהו שגר בצפתלעלוב שם רק 20 שנה? האדמו"ר הקודם היה מגיע לשם במשך שנים.
מליבו נבנתה ע"י חברת שיכון, ומראש היא יועדה להיות שכונה זולה, כמו עמידרלמה יש פער במחיר בין השכונות?
מחירי הדירות יקרים והשכירויות בריצפהאם אתם מחפשים דירה להשקעה שיגורו בה חרדים, עדיף להתמקד בשכונות הדרום / במאור חיים.
לא מדויק.מחירי הדירות יקרים והשכירויות בריצפה
יתכן שההתחרדות של שכונות הדרום התחילה בדיוק בזמן שקיבלו את הבית כנסתלעלוב שם למעלה מ40 שנה, אבל את הבית כנסת [שהיה מועדון לפני כן] קיבל מראש העיר כ7 שנים לפני פטירתו, ועד שנפתח שם הבית כנסת לא דרכה שם כף רגל חרדי, כך שמעתי ממישהו שגר בצפת
בכמה עלו מחירי הדירות בעשור האחרוןלא מדויק.
לא מתכוונת להיכנס פה לדיונים.בכמה עלו מחירי הדירות בעשור האחרון
ובכמה עלה מחירי השכירות?
אין מה להשוות השקעה בארץ להשקעה בחו"ל, מהרבה מאוד סיבות.אם אתם בקטע של השקעה בדירת נופש ומוכנים לצאת לחול יש דברים במחירים הרבה יותר אטרקטיביים שלכאורה יוצא הרבה יותר משתלם.
דירה בצפת היום עולה לא מעט ודירה במונטנגרו (יעד די חדש שהולך להיות היעד הבא) למשל עולה 250 אל״ש בערך..
מניסיון שלי מכרנו לא מזמן דירה באזור הדרום, במחיר מצוין. (הרווחנו עליה פי שניים מהקניה) השכירות שלה מאוד יפה,
והיא לא ישבה ריקה לרגע.
בוא נלך על דוגמא דירה שעולה מליון ומכניסה 3,000 בכיף וכשיוצאת לשוק נחטפת, סה"כ תשואה 3.5 %מחירי הקניה הרבה יותר יקרים באחוזים ממחירי השכירות
סליחה, זה:הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה אתמול (ב') את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.
התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-12 מיליארד שקל.
מדובר בפרויקט הכולל מערכות הנדסיות מורכבות של מנהרות, גישור ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי של האזור.
התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:
אלו כוללות את תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ו"אוניברסיטה בגליל", מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.
תחנה נוספת היא תחנת חצור הגלילית (צח"ר), המיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. כמו כן התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.
תחנה שלישיית היא תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, ותתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור. כמו כן התוכנית כוללת אפשרות לשתי תחנות עתידיות - תחנת אגמון החולה ותחנת מרום הגליל , לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.
נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאוד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיזיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צורכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
התכנון של הרכבת הוא ל2030הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה אתמול (ב') את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.
התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמדת ב-12 מיליארד שקל.
מדובר בפרויקט הכולל מערכות הנדסיות מורכבות של מנהרות, גישור ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי של האזור.
התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:
אלו כוללות את תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ו"אוניברסיטה בגליל", מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.
תחנה נוספת היא תחנת חצור הגלילית (צח"ר), המיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. כמו כן התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.
תחנה שלישיית היא תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, ותתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור. כמו כן התוכנית כוללת אפשרות לשתי תחנות עתידיות - תחנת אגמון החולה ותחנת מרום הגליל , לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.
נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאוד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיזיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צורכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קד
א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ: